Itseä on myös ärsyttänyt nuo aloitukset, edelleen mennään niin, että tyypit voittaa käytännössä jokaisen aloituksen "huonompaansa" vastaan. Eli käytännössä esim. Datsjuk voittaa joka kerta käytännössä ketä vastaan tahansa, ellei aloittaja tee pahaa virhettä ja aloita joko selvästi liian aikaisin tai liian myöhään. Tästä syystä esim. itse hävisin Ottawaa vastaan Montrealilla aloitukset 6-18 ja 1-10, liekö sattumaa? No, jokainen olkoon, mitä mieltä ite haluaa, mut ite oon sitä mieltä, että tässä EA on mennyt pahasti metsään. Omasta mielestäni aloitukset on tässä pelissä yksi tärkeimmistä asioista, vielä tärkeämpiä oli 08:ssa. Jos joku on huomannut, että jotain oikeasti pystyy tekemään ns. huonommalla aloittajalla, niin tänne vaan vinkkiä kiitos.
Siitä olen tyytyväinen, että sattumalla on myös osuutensa näihin peleihin, eli käytännössä hieman parempi pelaaja ei joka kerta voita peliä. Toki se ärsyttää, että omat pelaajat eivät saa kiekkoa reppuun useastakaan avoimesta paikasta, ja että omaan maaliin menee joskus joku todella helppo kiekko, mutta onhan se tietysti realistisempaa. Bugimaaleja en ole huomannut ollenkaan, mikä on erittäin tärkeää myöskin realistisuuden kannalta. Se on kuitenkin varmaa, että itse tuun kerran jos toisenkin tekemään maalin, jos vastustaja antaa siihen tilaisuuden. Eli sääliä ei tunneta tässäkään pelissä. Joku voi pitää sitä lapsellisena yms. mutta itse olen varsinkin nyt sitä mieltä, että puolustaa pitää. Bugimaaleja ei nyt tehdä käytännössä ollenkaan, joten kaikki maalit ovat hyväksyttäviä varmaan jokaiselta taholta? :)