NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 171 369
  • 868

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Jaa-a, onko näin että on muka siellä peliä saatavilla nimenomaan PS3:lle? Eipä tuota näkynyt ainakaan game paradisen nettisivuilla olevan.

Joo oli siellä vielä tiistaina verkkokaupassa mutta ei näköjään enää! Mutta liikkeessä sitä vielä on!
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Eilen lähti Game Paradisen hyllystä viimeinen PS3-versio, joutu soittamaan sedälle että laittaa jemmaan. Kaveri kävi sitten kipasemassa sen pois ku en itse ehtinyt!
Viikonlopun suunnitelmat on nyt tehty...

No sulla kävi sitten hyvä tuuri :) Hyvä peli kyllä on!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuntuu bugittavan tuo verkkopelaaminen ihan kiitettävästi. Tänään onnistunut pelaamaan vain muutaman pelin(yrityksiä niin maan perkuleesti), kun kone on vetänyt kiitettävällä prosentilla jumiin, joko pelipaikkalukituksiin mentäessä, tai sitten sen jälkeen kun on lähtenyt lataamaan peliä. Ja olihan siellä joukossa myös yksi viime kauden änäristä tuttu aloitusbugikin.
Ja sitten kun on päässyt muutamia pelejä pelaamaan, niin niistäkin sitten kahdessa on ollut molemmilla joukkueilla about samanlaiset peliasut.

Yhdestä verkkopelistä pääosin suomalaisten kanssa, jäi kuitenkin niin hyvät fiilikset, että pakkohan tuota on taas illemmalla kokeilla, josko saisi hyvät pelit aikaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jatketaan tyhmiä kysymyksiä.

Pystyykö vapaissa pelaajissa olevia pelaajia mitenkään "deletoimaan/poistamaan"? Vai pitääkö ne vaan siirtää jonnekin Japanin joukkueeseen etteivät sekoita oikeaita kokoonpanoja dynastyssä.
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jatketaan tyhmiä kysymyksiä.

Pystyykö vapaissa pelaajissa olevia pelaajia mitenkään "deletoimaan/poistamaan"? Vai pitääkö ne vaan siirtää jonnekin Japanin joukkueeseen etteivät sekoita oikeaita kokoonpanoja dynastyssä.

Ei taida voida. Itse olen lyönyt nämä pelaajat jonnekkin tshekin liigaan. Itse olen aina ihmetellyt kun näitä vapaita pelaajia on niin hirveän paljon.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei taida voida. Itse olen lyönyt nämä pelaajat jonnekkin tshekin liigaan. Itse olen aina ihmetellyt kun näitä vapaita pelaajia on niin hirveän paljon.
Sama homma. Maajoukkueita en käytä oikeastaan koskaan niin siellä on Japanit jne täynnä vapaasta siirrettyjä pelaajia. Kai se menee sitten niinkin.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkohan kyseessä ominaisuus vai bugi kun oma pelaajani on 19-vuotias, vaikka ikää pitäisi olla alussa määritellyn syntymäajan perusteella enemmän ?

Ominaisuus. Itsekin muistan laittaneeni oman syntymävuoteni sinne alussa, mutta niin vain munkin ukko on -88 syntynyt kun sen tietoja nyt menee tarkastelemaan. Eli peli tekee väkivalloin meille "kehäraakeille" nuorennusleikkauksen.
 

dagaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartlepool United, Boston Bruins
Ominaisuus. Itsekin muistan laittaneeni oman syntymävuoteni sinne alussa, mutta niin vain munkin ukko on -88 syntynyt kun sen tietoja nyt menee tarkastelemaan. Eli peli tekee väkivalloin meille "kehäraakeille" nuorennusleikkauksen.

Huomasin, että tämän voi kiertää siten, että tekee oman pelaajan normaalisti ja aloittaa pro-muodon siten, että ohjaa olemassaolevaa nhl-pelaajaa. En ole tätä sen enempää kokeillut koska aloitin dynastyn Calgaryllä. Jotenkin alkuinnostuksen jälkeen innostus be-a-prohon lopahti koska pelit käyvät pitkäveteisiksi, ellei omaa äijää peluuta 30-40min, joka vastaavasti on suht' epärealistista. Vaihtopenkillä istuminen on turhauttavaa, eikä huvita myöskään ohjata samaa pelipaikkaa pelaavaa pelaajaa vaihtojen aikana koska niiden ukkojen kanssahan oma proni kilpailee peliajasta.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Noniin. Xbox saapuu huollosta 23.9, JES!! Nhl odottelee jo hyllyssä valmiiksi, jospa vain tulisi loota ehjänä takaisin.

Asiaan; Onko pelissä jälleen koodilla avattavat paidat, kuten viime vuoden pelissä?
 
Viimeksi muokattu:

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Noniin. Xbox saapuu huollosta 23.9, JES!! Nhl odottelee jo hyllyssä valmiiksi, jospa vain tulisi loota ehjänä takaisin.

Asiaan; Onko pelissä jälleen koodilla avattavat paidat, kuten viime vuoden pelissä?

Tuo koodi tulee sitten kun joukkueet ovat esitelleet uudet paitansa eli menee varmaan tuonne Lokakuun alkuun ainakin :)
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisikos kenelläkään heittää hyviä slidereita superstar-tason normipeliin? Todennut että BAPille viritetyt sliderit eivät välttämättä toimi kovin hyvin normipelissä. Mennyt jo monta kertaa hermot tietokoneen kiekonriistoihin ja kiekkoralleihin, itse ei saa millään kiekkoa pois koneelta mutta toisinpäin onnistuu todella helposti. Laukaukset voitan lähestulkoon joka pelissä. Nimimerkillä dynastyssa Chicagolla recordi 1-20-0-3, tasona Superstar. All-Star taas liian helppo.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Olisikos kenelläkään heittää hyviä slidereita superstar-tason normipeliin? Todennut että BAPille viritetyt sliderit eivät välttämättä toimi kovin hyvin normipelissä. Mennyt jo monta kertaa hermot tietokoneen kiekonriistoihin ja kiekkoralleihin, itse ei saa millään kiekkoa pois koneelta mutta toisinpäin onnistuu todella helposti. Laukaukset voitan lähestulkoon joka pelissä. Nimimerkillä dynastyssa Chicagolla recordi 1-20-0-3, tasona Superstar. All-Star taas liian helppo.

Itsellä vähän samoja ongelmia. Superstar dynasty Rangersilla 6-18-3, nyt on tullut hyvässä suhteessa voittoja alkukauteen nähden (marraskuussa 4-5-3) mutta pelaaminen ei ole ollenkaan hauskaa. Tekoäly on tämän vuotisessa versiossa todella huono, eivät ne pärjää muulla keinoin kuin taikomalla maalit tyhjästä kun eivät enää laatupaikoille pääse. Ja näin peleissä tulee aivan liian vähän maaleja. Enkä ole nähnyt että tekoäly olisi oppinut 25 pelissäkään yhtään sitä tapaa, miten joukkueeni puolustaa, avaa ja rakentaa peliä.

Pistetään tähän nyt omat, niin tässä voidaan sitten vaihdella mielipiteitä. Nämä ovat oikeastaan samat millä 08:ssa pelasin ihan muutamalla muutoksella.

Dynastian sliderit (numero siis napsautustan määrä vasemmalta katsoen):
- Erän pituus 8 min
- Fighting ja Penalties täynnä.
- Game speed 1, Puck control 2, Fight difficulty 6, Fatigue effect 5, AI learning 6.
- Fatigue recovery 0, Player acceleration 1,
- Hitting power 0, Aggression 6, poke effectiveness 2
- Pass speed 4, Saucer pass speed 4, Pass interceptions 6, Goalie passing 6,
- Shot accurary 3, Shot power 3
- Shot blocking 4, Hook effectiveness 3, Penalty shot frequency 6, goalie cover puck frequency 6.

Kone tuntuu pelaavan suhteellisen samalla tyylillä huolimatta missä sliderit menevät. Vaikka puck controllit ottaisi kokonaan pois, yrittää kone silti puskea kiekon suojauksella siihen vetosektoriin, joka kerta siinä epäonnistuen. Kun puck controllin pistää nolliin, tulee peleistä jotenkin hauskempia ja arvaamattomampia, mutta molempien pelin tekeminen kärsii niin että laukaukset jäävät noin 20 kutiin 8 minuutin erilläkin.

Ja kun vedon tarkkuuden vetää nolliin, sujauttelee tekoäly ylänurkkiin edelleen samanlaisia lörppöjä kuin aiemminkin silloin kun ottelun tilanne niin vaatii. Ja vaikka shot blockingin vetää nolliin, ei kone ammu yhtään enempää viivalta, vaan puskee silti aina vain maalille.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko kenelläkään enemmän tuota be a Prota pelanneella kokemuksia eri valmentajista? Itse olen vajaan yhden yhden kauden pelannut Canadiensissa ja tuntuu, että koutsille ei kelpaa mikään. Varsinkin tuo joukkuepeli on aina C tai D, vaikka miten syöttelee ja pelaa joukkueen kanssa yhteen. Mistä johtuu?

Ja miten tässä on helpointa tulla treidatuksi vai tuleeko kauden jälkeen mahdollisuus siirtyä johonkin toiseen seuraan?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Onko kenelläkään enemmän tuota be a Prota pelanneella kokemuksia eri valmentajista? Itse olen vajaan yhden yhden kauden pelannut Canadiensissa ja tuntuu, että koutsille ei kelpaa mikään. Varsinkin tuo joukkuepeli on aina C tai D, vaikka miten syöttelee ja pelaa joukkueen kanssa yhteen. Mistä johtuu?

Sä vedät Kovalevin vaihtoja :) Eli siihen vaikuttaa miten pitkiä vaihtoja vedät ja miten menet vaihtoon, eli heti ku pumppu alkaa hakkaamaan syöttö omille/laukaus omille ja vaihtoon, tai sama ja koko kenttä vaihtoon. Miinusta tulee jos vastustajan hyökätessä panet kaikki vaihtoon, lorvailet ympäri kenttää, vaadit syöttöä mahdottomasta paikasta jne, eli aina tulee miikkaa jos käsket toisia ja se menee "munilleen". Itse olen vetänyt lyhyttä vaihtoa alkuun (mennyt vaihtoon heti kun pääsen) pelin alussa, koska tosimiehet ratkaisevat pelit kolmannessa erässä :). En usko että valmentajat eroavat tässä suhteessa toisistaan.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko joku hurja aloittanut BAP-moden maalivahdilla? Siinä luulisi olevan aika kova savotta nousta jo pelkästään NHL:ään.

Kokeilisin itse, mutta perheellisenä ei ole aikaa tarpeeksi paljon, että jaksaisi molarilla peliajasta kilpailla.

Laittakaahan joku niitä BAP:n slaidereita kehiin, jos olette hyvät löytäneet!
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko joku hurja aloittanut BAP-moden maalivahdilla? Siinä luulisi olevan aika kova savotta nousta jo pelkästään NHL:ään.

Kokeilisin itse, mutta perheellisenä ei ole aikaa tarpeeksi paljon, että jaksaisi molarilla peliajasta kilpailla.

Laittakaahan joku niitä BAP:n slaidereita kehiin, jos olette hyvät löytäneet!

Kokeilin tota uteliaisuutta kymmenisen matsia ja lopetin, liian hankala mulle viel tässä vaiheessa. Tuolloin torjunta% oli 86,2. Vaatimuksiksi ilmoitettiin kauden alussa: Torjunta% vähintää 86. Päästettyjen maalien keskiarvo enintään 2,50. Vähintään 21 voittoa ja vähintään 8 nollapeliä.¨Eli aikamoiset vaatimukset sinänsä...
Nyt mennään vasenta laitaa voimahyökkääjän roolissa ja 16 matsin jälkeen nousin LA:n kokoonpanoon kolmoskenttään.
ja 360:llä pelailen
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko joku hurja aloittanut BAP-moden maalivahdilla? Siinä luulisi olevan aika kova savotta nousta jo pelkästään NHL:ään.

Kokeilisin itse, mutta perheellisenä ei ole aikaa tarpeeksi paljon, että jaksaisi molarilla peliajasta kilpailla.

Täällä ainakin yksi joka on aloittanut. Neljä peliä takana ja statsit on 2W, 2L, 1.77GAA ja 92%. Ei siinä kyllä paljoa tarvi AHL:ssa peliajasta taistella kun heti aluksi saa kokonaisarvosanan 77 ja suurimmalla osalla AHL mokeista se on jotain 70-luokkaa. Ihan mukavaa hommaa tuo on ja torjumista helpottaa se että kiekosta tulee sellanen sininen viiva maalia kohti joka näyttää miten pitäis sijoittua. Välistä vain vituttaa kun oma joukkue ei saa mistään maaleja tehtyä ja ite torjuu lähes kaiken.

Ihan mielenkiintoinen oli kyllä kun tuli ensimmäinen nollapeli 20torjunnalla ja statseista sain B+..siis mitä vittua mokella pitäis tehdä jos nollapelillä ei vielä A:ta saa? Vissiin pitäis syöttöpisteitä tai maaleja tulla.

EDIT: Muuten en olis kyllä aloittanutkaan mokella, mutta kun jouduin HC Jatkoajan-tiimissä pari kertaa ihan pakosta maaliin ja huomasin että koppi tarttui silloin tällöin.
EDIT2: Piti nostaa vetojen tarkkuutta ja voimakkuutta pari pykälää ku alko oleen liian helppoa. Ainakin vastustajan verkko alkoi nyt soimaan paremmin. AllStar-tasolla vetelen ja jos pelit jatkuu yhtä hyvin niin nostan senkin Superstariin.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Oma ura on edennyt silleen, että 12 matsin jälkeen farmista ylös, ja 8 matsin jälkeen ylhäällä, olenkin nyt Ducksien ykkösparissa. Sitten Ducksien GM läväytti märänrätin naamalle, ja myi Selänteen Rangersiin. Sen jälkeen (protesti) olenkin sitten keskittynyt enemmän livepeleihin, jotka on mennyt joko huonosti tai hyvin huonosti. Kaikkein "ärsyttävintä" on pelata semmoisessa tiimissä, jonka sentteri häviää kaikki aloitukset. Siinä ollaan melkein koko jahtaamassa kiekkoa kaverilta pois. Ja senhän tietää mitenkä helppoa moinen on, kun peli muistuttaa lähinnä sitä, että joku pelaa flipperiä 10 pallolla.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sä siis oot ihan tosissas viemässä multa työpaikkaa ;) Odota vaan kun tulee hetki että pystyn pelaan, mä alotan kans.

No no. Kyllähän sä se ykkösveska olet. Tuuraan vain silloin kun jätkää ei näy pukukopissa.

Itellä on tällä hetkellä kolme eri be a prota menossa. Grinder, Defensive Defenseman ja Goalie. Helvetin hauska pelata oikeastaan joka paikkaa, mutta Grinderin paikalla vituttaa kun omat pakit on ihan saatanan paskoja ja pakin paikalla vituttaa kun hyökkääjät ei saa mistään maaleja. Heikko tekoäly on kyllä edelleen..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös