NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 467
  • 504

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mä oon ainakin sillä oikealla olevalla tatilla saanut jotain iskuja aikaiseksi.
En ole perehtynyt ihan täysin miten toimii koska kaikissa tulee rankasti dynamoon. Jokuhan voisi antaa myllytipsit?

MYLLYT SALLITTAVA!

Miten musta tuntuu, että koko perheen urheilu -linja näkyy nyt tässä pelissä jo, kun tappelukomentoja ei edes ole missään ohjekirjoissa(?)..

Fuck the NHL.
 

Teloch

Jäsen
Onhan tappelu-kontrollit ihan ohjekirjassa... Vasenta tattia alas niin pelaaja väistää lyönnin. Oikeaa tattia ylös = nopea lyönti ja oikea tatti alas-ylös = vahvempi ja hitaampi lyönti.
Vuan eipä noita tappelun irvikuvia mikään pelasta vaikka pari iskua saisikin irtoamaan...
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Voisiko joku kertoa onko tuossa Xbox360-versiossa pelin kannessa "60 Hz"-merkintä? En viitsisi tilata peliä netistä turhaan jos tuo merkintä siitä löytyy koska silloin töllöni ei tue ko. peliä. No nyt joku sanoo että mee liikkeeseen kattomaan että löytyykö merkintä vai ei, mutta työvuorot on seuraavat pari viikkoa sellaiset ettei ko. kauppoihin ehdi.
 

Shadow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, MLB, Nyrkkeily
Voisiko joku kertoa onko tuossa Xbox360-versiossa pelin kannessa "60 Hz"-merkintä? En viitsisi tilata peliä netistä turhaan jos tuo merkintä siitä löytyy koska silloin töllöni ei tue ko. peliä. No nyt joku sanoo että mee liikkeeseen kattomaan että löytyykö merkintä vai ei, mutta työvuorot on seuraavat pari viikkoa sellaiset ettei ko. kauppoihin ehdi.

Ei ole kyseistä merkintää, joten voit huoletta pistää tilaukseen.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelaan myös dynasty-modea ja kauden ensimmäiset kymmenen peliä aloitin todella vahvasti. Yhtään tappiota ei varsinaisella peliajalla tullut mutta nyt yllättäen on tullut todellinen suvantovaihe. Vaihe johon en ole ikinä NHL pelien kanssa joutunut. Olen siis tahkonnut EA Sports:in lätkäpelejä ihan alusta asti ja ja kaudet on aina päätetty mestaruus juhliin. Silloin tällöin sattui huono peli ja käkättimeen saattoi tulla yksittäisessä pelissä mutta ei useammassa peräkkäin. Nyt olen viimeisessä kolmessa pelissä tehnyt yhden maalin ja päästänyt yhdeksän! Ja voin sanoa että en tiennytkään miten hienoa on itseasiassa hävitä pelejä ja kohdata vaikeuksia kuten oikeassa elämässä. Nyt joutuukin taistelee pleijari paikasta. Ja ihan jännittämään kun vastassa on Detroit tai Anaheim jotka ovat ennakkosuosikkeja. Tietokoneella pelatessa nämäkin joukkueet kaatui ihan rutiinisuorituksella, nyt niitä joutuu kunnioittamaan. Ja mitä riemua se aiheuttaa kuin onnistuu tekemään maalin! Ennen itseä tyydytti kun oman joukkueen pelaaja dominoi pistepörssiä mutta nyt sinne ei ole mitään asiaa.

Tämä peli on aivan uusi kokemus ainakin ihmiselle joka on tähän asti NHL sarjoja pelannut vain tietokoneella!
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Milloinhan on ensimmäiset päivitykset tulossa Xbox360:lle?!? Runkosarjan alussa (siis jos ei lasketa noita Lontoo-matseja)?!? Sain nuo Reebokin paitojen koodit, mutta kokoonpanopäivityksiä ei taida vielä olla saatavilla..

Mitäs kaikkea tähän päivityspakettiin kuuluu? Rosterit, pelipaidat, pelaajien kokonaisuuksien parantuminen?

Kävin tuossa puoliltapäivin itsekin pelin hakemassa, ja täytyy myöntää että todella onnistunut teos!! Ei ole koskaan ennen ollut näin paljon tekemistä Dynasty- modessa, mukavaa hieroa noita omia taktiikoita ja hyökkäyskuvioita.

Itse aloitin Flyerssilla Dynastyn ja nyt on tullut yhteensä 8 peliä pelattua (4 AHL- & 4 NHL- peliä), ainoa asia joka harmittaa on se että olen jo yhden kerran joutunut aloittamaan pelin alusta, kun kone veti tiltit ja jäi jumimaan..

EDIT.Mitenkähän yleistä on tämä "jumiminen" nyt jo toista kertaa muutaman tunnin sisään saa olla konetta uudestaan.. Jostain muistelisin lukeneeni, että ensimmäisten päivitysten jälkeen pitäisi tapahtua parannusta näihin tiltteihin. Toivottavasti, ei nimittäin kovin vakuuttavalta tunnu Xbox360:n laatu, kun alle kuukauden vanha kone ja uusi peli tekee tällaisia temppuja..
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
EDIT.Mitenkähän yleistä on tämä "jumiminen" nyt jo toista kertaa muutaman tunnin sisään saa olla konetta uudestaan.. Jostain muistelisin lukeneeni, että ensimmäisten päivitysten jälkeen pitäisi tapahtua parannusta näihin tiltteihin. Toivottavasti, ei nimittäin kovin vakuuttavalta tunnu Xbox360:n laatu, kun alle kuukauden vanha kone ja uusi peli tekee tällaisia temppuja..
Kokeileppa tätä. Itsellä ainakin auttoi, eikä ole tiltannut kertaakaan tämän jälkeen:

"XBox 360:n välimuistin tyhjennys.
1. Dashboardilla System-välilehdeltä valitaan Memory
2. Mene valinnan "Kiintolevy" kohdalle ja paina Y
3. Paina X, X, LB, RB, X, X.
4. hyväksy valinta

Tämä siis tyhjentää kiintolevyn välimuistin pelien päivityksistä ja muusta väliaikaistauhkasta. Pelitallennukset tai muu kiintolevyllä oleva sisältö ei häviä minnekään."

Vinkin antoi jo aiemmin foorumilla Jake 78. Siitä kiitos hänelle!
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kokeileppa tätä. Itsellä ainakin auttoi, eikä ole tiltannut kertaakaan tämän jälkeen:
Juu, pitää tuossa myöhemmin kokeilla, kiitoksia vinkistä!

Äsken pelasin tuossa kaverin kanssa Livessä vastakkain ja aika onnettomat on nuo kuulokkeet, jotka tulivat Boxin mukana.. Vaikka äänenvoimakkuus on täysillä, niin saat tosissaan keskittyä kuuntelemaan mitä toinen puhuu, koska ääni kuuluu niin hiljaa.. Lisäksi ääni särki ja oma puhe "kierti" miltei kokoajan jutellessa kuulokkeessa, mikä vaikeutti entistä enemmän juttelua. Onko muilla vastaavia kokemuksia kuulokkeista, vai sattuiko itselleni ja kaverilleni vain paskat kuulokkeet?!?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Selkeästi paras NHL tähän saakka, laukaukset ja maalit pysyvät realistisissa määrissä.

Ainoa asia, joka harmittaa on että taklaukset ovat aina minulle jotai 40-4. Eli tietokone ei taklaa. Mikä auttaisi tähän? Pelaan siis pro-tasolla näin aluksi...
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Selkeästi paras NHL tähän saakka, laukaukset ja maalit pysyvät realistisissa määrissä.

Ainoa asia, joka harmittaa on että taklaukset ovat aina minulle jotai 40-4. Eli tietokone ei taklaa. Mikä auttaisi tähän? Pelaan siis pro-tasolla näin aluksi...

Joo selkeästi paras EA:n tekele tähän mennessä. Taklaukset ovat mulla samaa luokkaa ja kai se on vain hyväksyttävä kun pelattavuus muuten lähes ok.

Elikkä ainoa asia mikä itseäni tällä hetkellä pelissä hiertää on jäähyt. Kiinnostaisi tietää millä asetuksilla ja säädöillä jengi pelaa tätä, koska itse olen noin 20 matsia kautta pelanneena päässyt vain noin 10 kertaa pelaamaan ylivoimalla?
Siis itelle tulee yleensä 2-10min jäähyjä per matsi, vastustajalle ei juuri koskaan.

EDIT: No niin, perkele taklaussäädöt siellä oli ihan keturallaan. Agrea siihen vaa pikkasen lisää niin johan alkoi CPU ottamaan kans jäähyjä. Testiottelun jäähyt, mulle 2min ja CPU 6min. Muutamien matsien jälkeen näkee onko se järkevässä kohdassa. Nyt pääsee oikeastaan ekoja kertoja pelailee YV:tä pelissä, jee jee. :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Joo selkeästi paras EA:n tekele tähän mennessä. Taklaukset ovat mulla samaa luokkaa ja kai se on vain hyväksyttävä kun pelattavuus muuten lähes ok.

Elikkä ainoa asia mikä itseäni tällä hetkellä pelissä hiertää on jäähyt. Kiinnostaisi tietää millä asetuksilla ja säädöillä jengi pelaa tätä, koska itse olen noin 20 matsia kautta pelanneena päässyt vain noin 10 kertaa pelaamaan ylivoimalla?
Siis itelle tulee yleensä 2-10min jäähyjä per matsi, vastustajalle ei juuri koskaan.

EDIT: No niin, perkele taklaussäädöt siellä oli ihan keturallaan. Agrea siihen vaa pikkasen lisää niin johan alkoi CPU ottamaan kans jäähyjä. Testiottelun jäähyt, mulle 2min ja CPU 6min. Muutamien matsien jälkeen näkee onko se järkevässä kohdassa. Nyt pääsee oikeastaan ekoja kertoja pelailee YV:tä pelissä, jee jee. :)

Niin kannattaa pistää penalties&aggression täysille, niin sitten tosiaan peli tuntuu suhteellisen realistiselta jäähyjen suhteenkin. Itse pääsen kyllä pelaamaan ajoittain jopa 5vs3 yv:tä. Parhaimmillaan on pelissäni istunut 6 äijää jäähyllä samaan aikaan, tosin pari tappelusta.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itselläni on pari kertaa käynyt kesken pelin niin, että kamera on alkanut sekoilemaan. Esimerkiksi jos satun pitämään kiekkoa oman pelaajan hallussa, kamera kuvaa niin kuin pitääkin, mutta jos kiekko on irrallaan tai vastustajalla on kiekko, niin kamera jättää kiekkoa kuljettavan vastustajan kuvan ulkopuolelle. Tämä on hermoja raastavaa ja kun et näe missä kiekkoa kuljettava vastustaja menee, niin AI:n on helppo kuitata tilanne tekemällä pari maalia, kun oma maalinteko ja pelaaminen vaikeutuu kameran poukkoilimisen takia.

Onko kellään muulla sattunut tällaista? Vai onko kyseessä pelkkä ominaisuus? Itse olen koittanut kattella kameran asetuksia, mutta sieltä ei tunnu löytyvän minkäänlaista apua..
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itselläni on pari kertaa käynyt kesken pelin niin, että kamera on alkanut sekoilemaan. Esimerkiksi jos satun pitämään kiekkoa oman pelaajan hallussa, kamera kuvaa niin kuin pitääkin, mutta jos kiekko on irrallaan tai vastustajalla on kiekko, niin kamera jättää kiekkoa kuljettavan vastustajan kuvan ulkopuolelle. Tämä on hermoja raastavaa ja kun et näe missä kiekkoa kuljettava vastustaja menee, niin AI:n on helppo kuitata tilanne tekemällä pari maalia, kun oma maalinteko ja pelaaminen vaikeutuu kameran poukkoilimisen takia.

Onko kellään muulla sattunut tällaista? Vai onko kyseessä pelkkä ominaisuus? Itse olen koittanut kattella kameran asetuksia, mutta sieltä ei tunnu löytyvän minkäänlaista apua..
Paina "BACK" nappulaa.
Itse huomasin että painoin sitä vahingossa ja se aiheutti juuri nuo kamerasähellykset. Painoin "BACK":ia ja tsädäm --> kamera seuraa normaalisti kiekonkulkua.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Paina "BACK" nappulaa.
Itse huomasin että painoin sitä vahingossa ja se aiheutti juuri nuo kamerasähellykset. Painoin "BACK":ia ja tsädäm --> kamera seuraa normaalisti kiekonkulkua.

Kiitos, nyt voinkin sitten keskittyä pelaamiseen kunnolla, kun tiedän mistä tuokin johtuu. :-)

On kyllä selvästi paras lätkäpeli mitä EA on koskaan tehnyt. Tämän parissa meneekin taas tämä ilta.
 

Viktor Ulk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Inter Milan, St.Kilda Saints, VF
Onko muut huomanneet dynastyssa koneen pelaavan koko ajan ykkösketjulla? Itsellä näin on, vaikka pelinalusvalikossa siinä lukee automatic. Teenkö jotain väärin? Alustana siis X360.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukematta koko ketjua:

Onko niin, että mahdollisuutta pelata yksittäinen kausi ei todellakaan enää ole? Dynastya ei jaksa, ja yksittäisiä matseja mieluummin pelaan Bioshockia.

nimim. Olenko normaali vai ainoastaan puusilmä?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Onko muut huomanneet
koneen pelaavan koko ajan ykkösketjulla? Itsellä näin on, vaikka pelinalusvalikossa siinä lukee automatic. Teenkö jotain väärin? Alustana siis X360.

En ole kyllä. Vaihtavat kenttiä ihan normaalisti. Onko jokaisen vastustajan kanssa sama homma vai yhden pelin bugi?

Onko niin, että mahdollisuutta pelata yksittäinen kausi ei todellakaan enää ole? Dynastya ei jaksa, ja yksittäisiä matseja mieluummin pelaan Bioshockia.

Miksi et pelaa Dynastya yhden kauden lopeta sitten? Ei tuossa Dynastyssa tarvitse juurikaan mitään ylimääräistä säätää ellei halua.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi et pelaa Dynastya yhden kauden lopeta sitten? Ei tuossa Dynastyssa tarvitse juurikaan mitään ylimääräistä säätää ellei halua.

Eli vastaus kysymykseeni lienee kyllä. Siinä tapauksessa täytynee tehdä kuten ehdotat, halusin vain varmistaa asian ennen kuin lähden ottamaan kantaa palkkakattokysymyksiin jne.

Pelasin hokia viimeksi PC:llä (NHL 06) ja vanhalla, tatittomalla padilla. Täytyy sanoa, että vielä on harhautukset vähän hakusessa.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli vastaus kysymykseeni lienee kyllä. Siinä tapauksessa täytynee tehdä kuten ehdotat, halusin vain varmistaa asian ennen kuin lähden ottamaan kantaa palkkakattokysymyksiin jne.

Dynastyssa ei ole pakko käyttää palkkakattoa, mikäli ei halua. Voihan sitä uraa jatkaa ensimmäisen kauden jälkeen, mikäli siltä tuntuu.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Suuri übervitutuksen aihe: NHL 08. Kaatuu joka pelikerralla. Kokeilin jopa tuota kikkaa mitä täällä ehdotettiin, ei toiminut. Laitoin ea:lle postia, sanoivat, että vaihtavat kyllä uuteen mutta ehdottivat odottamaan päivitystä (jonka toimivuudesta ei todellakaan ole takuita). Taidan pistää kiertoon kyllä.

Vituttaa hitusen. Hirveästi vapaa-aikaa, NHL-kausi alkaa ensi yönä ja olisi mukava vetää muutamat matsit peliä odotellessa, kun on vihdoin oppinut puolustamaan ja tekemään maalejakin, mutta ei väkisin... Pitäkää tunkkinne, prkl.
 
Olisko jollain tietoa mikä on se koodi millä saa ps3:lla ne puuttuvat paidat peliin? Itse olen käynyt molemmilla sivuilla mistä ne pitäis saada mutta en ole löytänyt..
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Olisko jollain tietoa mikä on se koodi millä saa ps3:lla ne puuttuvat paidat peliin? Itse olen käynyt molemmilla sivuilla mistä ne pitäis saada mutta en ole löytänyt..


Ja saman jos sais XBOX 360:lle. Pahoittelut jos on sanottu jo jossain tässä ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös