NHL 07

  • 91 171
  • 413

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Jälleen kerran kysymys tietokoneista mitään tietämättömältä. Miksi NHL 2007 "jämähtää" paikoilleen kesken pelin? Äänet kyllä kuuluu normaalisti eli matsi on käynnissä mutta kuva ei liiku ja tämän jälkeen yleensä tulee vielä "nhl2007.exe on suorittanut laittoman toiminnon...ym." ja sitten ollaankin jo Windowsissa ennenku ehtii kissaa sanoa. Usein nämä virheet tulevat samanaikaisesti mutta myös erikseen... Kiitoksia jo etukäteen jos jollain on jotain hajua asiasta.
 

Zalama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Lisää haastetta peleihin?

Juu, itselläni on PS2:lla kyseinen peli ja olen tahkonnut nyt yhden tavallisen kauden Anaheimilla (mestaruus), Dynasty Moden Floridalla (lopetin välieriin) sekä nyt vielä kesken olevassa Dynastyssa Washingtonilla, jossa olen hienosti sijalla kolme omassa konferenssissa. Eli noista tuloksista voi päätellä pelin olevan välillä aika helpohko, ottaen huomioon että nuo joukkueet joilla olen pelannut eivät ole paperilla aivan kärkiluokkaa, poislukien tietenkin Anaheim.

Siis haluaisin peleihin vähän enemmän haastetta, etten veisi esimerkiksi Capitalsilla sarjan kärkijoukkueita. Olen toki säätänyt vähän peliasetuksia ja kokeillut onko tullut yhtään vaikeampaa, mutta kun ei ole. Kysynkin siis, kun täällä on tunnetusti aika asiantuntevaa porukkaa, tiedättekö te mitä kohtia noista peliasetuksista kannattaisi säätää, jotta peliin tulisi hitusen enemmän haastetta?

Ja muuten pelistä sen verran, että Saukkosen ja Jutilan höpötyksiin meni jo hermot, ei vaan jaksa kuunnella samoja höpötyksiä pelistä toiseen. Onneksi perinteiset Amerikkalaiset voi laittaa selostamaan, jotka tietääkin enemmän NHL:stä kuin Mika ja Juti :)
 
Viimeksi muokattu:

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osaako kukaan sanoa missä on vika kun laitan toisen ohjaimen(pc siis käytössä) usbiin kiinni niin valikot pyörii hervottomasti alhaalta ylös. Windowsin ja logitechin kalibrointi yms. juttujen mukaan molemmat ohjaimet toimii normaalisti ja pelatessa kaverit ei luistele kuitenkaan ylös niinkuin olettaisi. Ongelma on siis vain valikoissa, miten eroon tästä?
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KingNothing kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa missä on vika kun laitan toisen ohjaimen(pc siis käytössä) usbiin kiinni niin valikot pyörii hervottomasti alhaalta ylös. Windowsin ja logitechin kalibrointi yms. juttujen mukaan molemmat ohjaimet toimii normaalisti ja pelatessa kaverit ei luistele kuitenkaan ylös niinkuin olettaisi. Ongelma on siis vain valikoissa, miten eroon tästä?

Mul on ollu ps2:sen kanssa samanlaisia ongelmia. Yhellä ohjaimella valikot menee ylösalas ihan hulluna. Yhellä taas ei suostu luistelemaan ylös, eikä syöttämään oikealle.
Molemmat ohjaimet toimii täydellisesti muissa peleissä.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Nobody`s fool kirjoitti:
Jälleen kerran kysymys tietokoneista mitään tietämättömältä. Miksi NHL 2007 "jämähtää" paikoilleen kesken pelin? Äänet kyllä kuuluu normaalisti eli matsi on käynnissä mutta kuva ei liiku ja tämän jälkeen yleensä tulee vielä "nhl2007.exe on suorittanut laittoman toiminnon...ym." ja sitten ollaankin jo Windowsissa ennenku ehtii kissaa sanoa. Usein nämä virheet tulevat samanaikaisesti mutta myös erikseen... Kiitoksia jo etukäteen jos jollain on jotain hajua asiasta.

Hmm... Ja pelihän on ostettu-versio?? Ja jos ja kun on ostettu versio, niin millasella koneella pelaat? näytönohjain etc...
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
KingNothing kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa missä on vika kun laitan toisen ohjaimen(pc siis käytössä) usbiin kiinni niin valikot pyörii hervottomasti alhaalta ylös. Windowsin ja logitechin kalibrointi yms. juttujen mukaan molemmat ohjaimet toimii normaalisti ja pelatessa kaverit ei luistele kuitenkaan ylös niinkuin olettaisi. Ongelma on siis vain valikoissa, miten eroon tästä?

Nyt osaa sanoa. EA on tehnyt niinkin hyvän pelin että se ei toimi kaikilla ohjaimilla. Hieno suoritus nykypäivänä. Eli ohjaimessa ei ole mitään vikaa, peli ei vain tue juuri tuota mallia eikä siksi toimi kunnolla.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
KingNothing kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa missä on vika kun laitan toisen ohjaimen(pc siis käytössä) usbiin kiinni niin valikot pyörii hervottomasti alhaalta ylös. Windowsin ja logitechin kalibrointi yms. juttujen mukaan molemmat ohjaimet toimii normaalisti ja pelatessa kaverit ei luistele kuitenkaan ylös niinkuin olettaisi. Ongelma on siis vain valikoissa, miten eroon tästä?

En tiedä auttaako, mut kokeileppa samaa kikkaa kun NHL2006:ssa. Eli hommaa Regeditr-ohjelma ja muuta windowsin rekisteristä seuraava kohta:
--> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\V ID_046D&PID_C21
Tuolta klikkaat auki OEMName ja kirjoita kohtaan "Value Data" GamePad Pro USB
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Mitenkäs PS2 versiossa on näiden ohjausten kanssa? En ole nähnyt vielä yhtäkään ohjausmaalia, saatikka ohjausyritystä ilmasta, vaikka olen pelannut kaverini kanssa jo n.10 ottelua. Pitääkös esimerkiksi silloin kun on ampunut rannarin viivalta, niin painaa jompaa kumpaa vetonappia juuri kun kiekko on ohjausta yrittävän pelaajan kohdalla??? Entäpä onko joku tietty hyökkäyspään taktiikka sellainen joka suosisi näitä ohjausmaaleja??? Kiitos vastauksista ja vinkeistä jo etukäteen.

NHL 06 pelissä tuli tosi paljon muuten hienoja ohjausmaaleja, ei kai tähän 07 versioon ole nyt munattu sitä hommaa? Huitomista ei tässä pelissä nimittäin ole esimerkiksi enää ollenkaan, no, sitä nyt en ole niin kaivannutkaan. Tuli huidottua 06 versiossa pelaajia loukkaantuneiden kirjoihin aina, kun ottelut olivat esim. 7-2 tilanteessa pari minsaa ennen loppua.

Ja muuten myöskään nhl 2k7 pelissä en ole PS2 versiossa nähnyt ohjausmaaleja. Ovatpa realistisia nykyään nämä konsolipelit. Heh.

T: Apua ja vinkkejä kaipaileva
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Miljonääri kirjoitti:
Ja muuten myöskään nhl 2k7 pelissä en ole PS2 versiossa nähnyt ohjausmaaleja.


Minäpäs olen ja tehnyt noilla jo useamman maalin kun kaverin kanssa pelataan vastakkain. Vetoja vaan viivalta ja oikeat taktiikat kehään, niin niitäkin tulee. Ja myös oikeat miehet kentälle. Mitä parempi mies, sitä varmemmin se ohjaa niitä vetoja. Nyt tuli kyllä kehut väärään ketjuun, mutta kun miljonääri aloitti.
 

Doodson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, TamU, ManU, Punasiivet
Ko. kertoma on Xbox 360-version perusteella.

Täytyy kyllä edelleen, kuukausien pelaamisenkin jälkeen kehua, vaikka matkan varrella on tullut purettua myös kiukkua, erityisesti puolustuksen täydelliseen osaamattomuuteen sekä eriskummalliseen kiekkofysiikkaan. Olen pelannut NHL-dynastian Minnesotalla ja Detroitilla. Olen kokeillut jokaista vaikeustasoa, toisia vähän enemmän ja toisia vähän vähemmän. Nyt olen tullut siihen tulokseen valitettavasti, ettei vaikeimmallakaan tasolla ole vastusta. Pelin fysiikat tekevät pelaajasta voittamattoman vähänkin pitempiaikaisella pelaamisella.

Maalivahtien torjunta-animaatiot on tehty rakkaudella ja tyylillä; missään pelissä molari ei torju näin komeasti ja aidon näköisesti. Valitettavasti he vain pomputtavat perussutaisutkin suoraan maaliin. Myös maalia kohti liruvat kiekot ovat äärettömän vaikeita pysäyttää jostakin syystä. Tämän vajavaisuuden kuitenkin korvaa ne uskomattomat animaatiot. Grafiikat ovat todella nättejä, jopa 12'' perustelkkarillani. Pelaajat on mallinnettu todella hyvin, ja liukuminen jäällä on todella sulavaa. Valitettavasti puolustaminen on yhtä tuskaa. Pelaajat saattavat pysähtyä kuin seinään kesken puolustamisen, ja yhtäkkiä hypätä metrejä taakse.

Yksi pelin hienouksista on (kaikkien hehkuttama) tattiohjaus. Vallankumouksellinen kikkailu ja tyylitteleminen todella toimii huomattavasti paremmin kuin aataminaikuinen nappien näpyttäminen. Myös turbonapin pois jättäminen oli ehdottoman hyvä teko. Vaikka ihan mitä tahansa kikkaa ei voi tehdä, vaihtoehtoja on lukuisia.

Kokonaisuutena NHL 07 on sarjan paras peli NHL 94:n jälkeen, mutta kangerteleva puolustus ja fysiikat olisi parasta saada kondikseen, jotta pelikokemus maksimoituisi.

Ai niin, SM-Liigan puuttuminen ei haittaa pennin vertaa.
 

Spanky#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Mahtiankat, Minnesota Wild, Sport
Ei kai tästäkään vuosimallista ole saatu vielä pois ns. vakiomaaleja eli niitä, jotka lähes poikkeuksetta aina uppoavat?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kertokaa viisaammat,että mistä helvetistä saa alotettua tappelun,kun joudun näppiksellä pelailemaan.....alkaa mennä hermot,kun ei löydy! Täytyy kai mennä ostamaan toimiva ohjain anttilasta....
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Eli ilmeisesti voi olettaa, että muutkaan eivät ole NHL 07 PS2 versiossa nähneet ohjausmaaleja? Ja jos ovat nähneet, niin pitääkö esimerkiksi silloin kun on ampunut rannarin viivalta, niin painaa jompaa kumpaa vetonappia juuri kun kiekko on ohjausta yrittävän pelaajan kohdalla?

NHL 06 pelissä näin lähes joka ottelussa hienoja ohjausmaaleja, mutta en tässä 07 versiossa. Pelihän on lähes identtinen tuon 06 pelin kanssa, niin mikäs nyt mättää?
 

Näsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Clarke Wilm, Teppo Numminen
Miljonääri kirjoitti:
Eli ilmeisesti voi olettaa, että muutkaan eivät ole NHL 07 PS2 versiossa nähneet ohjausmaaleja? Ja jos ovat nähneet, niin pitääkö esimerkiksi silloin kun on ampunut rannarin viivalta, niin painaa jompaa kumpaa vetonappia juuri kun kiekko on ohjausta yrittävän pelaajan kohdalla?
Pari kertaa on tullut ohjaus maali "tehtyä". Tosin itselläni ohjaus maali on tullut vain silloin kun oma kaveri sattuu juuri jotenkin luistelemaan kiekon edestä kun on vetänyt esim. viivalta pommia maalille.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Näsä kirjoitti:
Pari kertaa on tullut ohjaus maali "tehtyä". Tosin itselläni ohjaus maali on tullut vain silloin kun oma kaveri sattuu juuri jotenkin luistelemaan kiekon edestä kun on vetänyt esim. viivalta pommia maalille.

Ei hemmetti. Tästä ja omista kokemuksistani voi siis vetää sen johtopäätelmän, että kyseinen ohjausmaali-ilmiö on niin harvinainen tapahtuma tässä 07 versiossa, että se räjäyttelee tajuntoja ja saa aikaan ahaa-elämyksiä aina näkyessään ruudulla. Harmin paikka. Muuten peli vakuuttaa enemmän kuin NHL 2k7, joka on täynnä bugeja, se peli jumittelee ja on muutenkin törkeän näköinen, pelaajat näyttävät Karelineilta järjestäen ja muutenkin karun näköistä on....

Saa nähdä saisiko näitä ohjurimaaleja tässä NHL 07 pelissä tehtyä enemmän, jos pelaisi esim crash the net taktiikalla ja ylivoimilla taktiikalla: Laukominen. Jatketaan yrittämistä ja "ohjailua"...
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Boulerice kirjoitti:
Kertokaa viisaammat,että mistä helvetistä saa alotettua tappelun,kun joudun näppiksellä pelailemaan.....alkaa mennä hermot,kun ei löydy! Täytyy kai mennä ostamaan toimiva ohjain anttilasta....

Näppäimestä, missä on numero 2 ja alanuoli itse aloitan tappelut halutessani. Samoilla kohdilla siis, missä ylöspäinnuolesta vaihdetaan kenttää ja sivunuolista muutetaan taktiiikkaa.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Mä tein ohjausmaalin Gagnella!! Jippiii! Niitä saa tehtyä ilmeisesti vain jos laukaus on erittäin tarkka ja pelaaja osuu sopivasti kohdalle. Ja ei tarvinnut painaa itse vetonappia vaan Gagne ohjasi itse automaattisesti, voi kuinka mukavaa.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Miljonääri kirjoitti:
Mä tein ohjausmaalin Gagnella!! Jippiii! Niitä saa tehtyä ilmeisesti vain jos laukaus on erittäin tarkka ja pelaaja osuu sopivasti kohdalle. Ja ei tarvinnut painaa itse vetonappia vaan Gagne ohjasi itse automaattisesti, voi kuinka mukavaa.

Itse olen kyllä huomannut, että tarvii sitä vetonappia rämpätä siellä maalin edessä niin suuremmalla todennäköisyydellä ne ohjailee sitten. Itse pelannut ehkä 2 kauden verran NHL07:aa ja ohjurimaaleja tullut about 5 - 10, välillä kiekot menee sen metrin ohi maalin niin joku Holmströmin käyrä sen sieltä onnistuu hakemaan kuitenkin vielä yläpesään. Mikäs siinä, jos osaa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Miljonääri kirjoitti:
Muuten peli vakuuttaa enemmän kuin NHL 2k7, joka on täynnä bugeja, se peli jumittelee ja on muutenkin törkeän näköinen, pelaajat näyttävät Karelineilta järjestäen ja muutenkin karun näköistä on....

Ulkonäössä EA:n lätkä on kyllä hieman parempi, mutta ei merkittävästi. Itse ainakin tykkään 2K:sta, siinä pelattavuus on moninverroin parempi. Siinä mm. ohjausmaalit tehdään esim. seuraavasti; lämäri siniviivalta ja toinen pelaaja maalilla rämpyttää y-näppäintä niin se ohjaa nätisti. 2K:ssa ohjausmaalit ei ole noin epärealistisen harvinaisia kuin ea:n tekeleessä. Bugeista on oma palstansa täällä mutta ne ei niin häiritseviä ole etteikö mielummin pelaisi 2k:ta. http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=35876
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Boogeyman kirjoitti:
Onko pelin SM-liigapelaajien ominaisuuksia kirjattu mihinkään vastaavalla tavalla?
En usko. Osoitteesta http://fhr.fi on ladattavissa tälle kaudelle päivitetyt (myös taidot on päivitetty) pelaajatiedot SM-liigaan. Ladattuasi koneelle rosterit, voit NHLView nimisellä ohjelmalla tarkastella niitä. Ohjelmassa View Rosters kohdasta saat näkymään haluamasi liigan pelaajista samanlaisen listauksen kuin mainitsemassasi linkissä.
 

Hack

Jäsen
Jos haluaa vaikeutta peliin, niin kannattaa kokeilla snipedin tekoälyasetuksia, mikä on tässä minulla liitteenä. Pakkauksessa on readme, missä opastetaan, miten ko. päivitys asennetaan.
 

Liitteet

  • SN1PED REALISTIC NHL GAMEPLAY 1.0 for NHL 07.zip
    33,4 KB · kertaa luettu: 217

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
-japi- kirjoitti:
On kyllä käsittämättömän helppo peli..

Ja buginen..tulostaulu ei näytä mitään, juti ja saukko ei selosta kausi-modessa yms.

Tosiaan aika 3. divarituloksiahan tuossa tulee. Pelaan Pelicansilla kautta ja pudotuspelien ekalla kierrokeslla just Ilves sai köniin 19-9. En ole kyllä koskaan pelannut NHL:ää, missä on noin helppoa tuo maalinteko.. harmi sinänsä, sillä pelaajien liikkeet yms. ovat todella hienoja!.. mutta huomattavasti jännempää olisi jos ei aina uppoaisi maalin edestä eikä edes pääsisi heittämällä ajamaan maalin eteen.

Noh. Tuleepahan ainakin Pelicansilla suomenmestaruus :)
 
Suosikkijoukkue
Lieveilmiöt
Olen painiskellut jo useita viikkoja mystisien ongelmien NHL:n kanssa. Aivan käsittämättömiä bugeja - pelaajat pysähtelevät, aika hidastuu sunmuuta sellaista... Windowsia en ole vielä uudestaan asentanut, mutta sekään ei ole kovin kaukana. Jos sitten ei pelaa, minun täytyy vakavasti harkita kyläilyä valkotakkisten luona.

Olettehan te helppuden kanssa tuskailevat kokeilleet erilaisia aidatoja? Niiden säännöllinen vaihteleminen kannattaa, ja tekee pelaamisesta huomattavasti hankalampaa. Pelin bugi, eli pelaajien pysähteleminen vaikeuttaa kummasti murskavoittojen ottamista joten minulla on luvassa haasteellisia tunteja pelin parissa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös