Nämä on aivan ainutlaatuisia syitä ja muiden joukkueiden tilanteet poikkeavat näistä radikaalisti.Syy miksi syöttöprosentit ovat olleet heikkoja viime peleissä on aivan järkyttävä tiputettujen pallojen määrä. Rissuista Amendola on ainoa ketä ottaa tällä hetkellä palloa kiinni, muut ovat Lafellin johdolla tiputtaneet aivan järkyttävän määrän palloja viime peleissä. Final drivekin eteni todella hyvin, mutta homma kaatui siihen, kun rissut tiputtivat kiinniotettavia palloja. mm. Bradyn pitkä kiskaisu Lafellille draivin alussa oli täysin kiinniotettavissa.
Toinen syy prosenttiin on, että Brady joutuu viskaamaan järkyttävän määrän palloja veke, koska käytössä olevat rissut eivät pääse vapaiksi ja rikkinäinen linja ei pysty suojaamaan Bradyä. Nuo säkitys luvuthan eivät kerro totuutta, koska Brady on niin hyvä hankkiutumaan pallosta eroon. Todellisuudessa Brady on saanut aivan järkyttävän määrän osumaa viime peleissä, ja on ihme että mies on kunnossa.
Sen takia maailman parasta ei voida edes vertailla muihin, sillä tilastoista puuttuu tämä tärkeä tulkinnallinen aspekti eivätkä ne siksi kerro totuutta.
Jos en olisi peliä nähnyt, niin olisin melkein odottanut että Brady itse heitti itselleen tuon 39 jaardin pelin, koska muut rissut yksinkertaisesti olivat niin huonoja.Parhaiten nykyisestä rissu tilanteesta kertoo, että Brady joutui itse ottamaan 36 jaardin syötön kiinni.
Mutta siis toisinsanottuna joukkueen qb-tilanteesta kertoo se, että pisimmästä heittopelistä vastasi Amendola 39 jaardilla, vaikka vastaanottaja oli taatusti jokaista tusinarissuakin heikompi vastaanottaja? (Bradyn jäädessä itse 25 parhaillaan jaadiin)