RonSwanson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Itse en Belichickiä lähde kritisoimaan noista 4down tilanteista, koska potkumaalin jälkeenkin oltaisiin vielä tarvittu TD.
Jälkiviisautta, jälkiviisautta, mutta usein NFL:ssä se "pisteiden jahtaaminen" ei kannata. Vrt. jos olet ottelussa 6-14 tappiolla jossain 3rd quarterilla, niin todella harva valmentaja haluaa yrittää kahta pinnaa. Miksi? Koska ne ei onnistu kauhean hyvällä prosentilla, ja sitten voidaan mennä "ojasta allikkoon", kun ei ollakkaan yhtä pinnaa tappiolla vaan kahta. Sitten kaveri tekee vaikkapa FG:n (ero 5), sä teet TD:n ja TAAS koitat kahta että saat eron kolmeen, ja taas epäonnistut... Johdat yhdellä pinnalla, vaikka ottamalla kaiken mitä annetaan, johtaisit kolmella.
Ite pyrin aina ajattelemaan ihan peliä jo katellessa näitä skenaarioita,ja mitä ite tekisin. Ja tää ei oo nyt oo mitään lynkkaamista, olen aikaisemmin tuonut selkeästi esiin arvostukseni BB:tä kohtaan. Ratkaisutkin on valitettavasti tehtävä sekunnin sadasosassa. Homma vaan nyt oli mun mielestä tämä: BB ajatteli PELKKÄÄ sitä 6+2 ollessaan 8p tappiolla. Mielessä ei käynyt matsin voittaminen eri tavalla. Eron kaventaminen alle yhden TD:n eroksi 5min ennen loppua, tottakai siinä tarvitaan vielä se TD, mutta lopputulemana ei olisi ainakaan ollut tämän matsin kaltainen. Hyvin karvasta kalkkia hävitä matsi 2p yrityksen vuoksi, vaikka viimeinen neljännes näytti vihdoin siltä miltä Patriosin näkökulmasta koko matsin piti näyttää.
Jefu toisaalta on tätä. Varmaan se yksi Packersin fanikin osaa tän kauden jälkeen arvostamaan ihan pelkkää playoff paikkaa, sillä Denver on nyt voittanut kaksi matsia putkeen enemmän tai vähemmän onnekkaiden vaiheiden jälkeen, enemmän tai vähemmän hyvin keskinkertaisen hyökkäyksen + loistavan puolustuksen avulla.
EDIT: Sori, heitän vielä yhden näkökulman ajatteluun. Mitä jos ero olisi 9 pinnaa? Kaikki NFL-valmentajat olisi potkaisseet eron kuuteen, ja sen jälkeen luottanut että voittaa matsin sillä 6+1. Eli kaksi possessionia tarvitaan, otetaan tästä se yksi mitä tarjotaan. 6+2 on teknisesti yhden possessionin peli, mutta Pats oli tältä kaudelta konf.finaalia ennen 0/1 2pt-yrityksissä...