Itse taistelin ja pysyin kuin pysyinkin koko yön hereillä ja sain sitä myötä katsottua 49ers-Bears matsin. Aikamoinen slugfest se tosiaan oli. Mutta eipä se mua haitannut. Itse kun olen vasta melkein tällä kaudella alkanut tykätä myös noista suurinumeroisista peleistä. Nämä tällaiset puolustustaistelut ovat mua yleensäkin paljon enemmän viihdyttäneet, joten yön matsi sopi siis hyvin siihen muottiin. Vaikka olisi kyllä ainakin 49ersin hyökkäys voinut saada vähän enemmän aikaan, aika aneemista yrittämistä heidän hyökkäämisensä oli. Muutenkin kyllä katsoin tuota peliä enemmän 49ersin näkökulmasta, sillä kuten olen täälläkin jo aikaisemmin maininnut, niin kyseinen jengi on tällä kaudella kohonnut jonkinnäköiseksi kakkossuosikikseni. Ensin tuo kiinnostus lähti Patrick Willisista, joka on ehkä yksittäisistä pelaajista suurin suosikkini koko liigassa. Mutta myös coach Singletarylla on jotain tekemistä tämän 49ers-innostuksen kanssa. En tiedä voiko valmentajia mitenkään fanittaa, mutta puhutaan sitten vaikka arvostuksesta ja siitä että pitää kaverin tyylistä hoitaa hommansa. Tomlin on tällä listalla selkeä ykkönen, mutta heti perässä tulee kyllä Singletary. Erikoismaininnan voisi antaa myös Grudenille, joka on aika hupaisa äijä, mutta valmentajana Chucky ei ole mikään ihan huikea. Ehkä hän sopii paremmin hyökkäyksen koordinaattoriksi, kuin koko seurapaletin pyörittäjäksi.
Mutta siis 49ersista sen verran, että mielestäni kyseessä on nousussa oleva seura. Puolustus on jo nyt aika laadukas. Willisia parempaa MLB:ta ei liigasta löydy. Ja ilmeisesti DT-kaksikko Franklin-Sopoaga on myös tällä kaudella ollut hyvä, koska molemmat ovat viime aikoina saaneet aika hyvin palstatilaa jenkkimedioissa. Takakentältä löytyy toki myös Nate Clemens, joka oli pari vuotta sitten free agencyn rikkain pelaaja. Nyt hän on loukkaantuneena, eikä kai muutenkaan ole ihan jättisopparin arvoinen, sillä ehti ilmeisesti ennen loukkaantumistaan menettää paikkansa aloituskokoonpanossa. Myös FS Dashon Goldston oli eilen aika vakuuttava. Tai ainakin hän tuntui olevan aina siellä missä tapahtui ja ehti yhden syötönkatkonkin ottaa.
San Franciscon hyökkäys sitten oli aika heikkotasoista, mutta oli Bearsin puolustuskin ihan hyvää. Melkein voisi sanoa, että molemmat puolustukset olivat samalla tasolla. Erona olivat sitten nuo Cutlerin heittämät 5 INT:ia Smithin yhtä vastaan. 49ers ei tosin edes yrittänyt heittää syvälle samalla lailla kuin Bears, joten ei noita syötönkatkoja olisikaan voinut samalla lailla tulla. Pari Cutlerin INT:sta oli rissujen mokia, mutta suurin osa kyllä ihan hänen omia virheitään ja puhtaasti vaan paskoja heittoja. San Franciscon hyökkäyksen huonoudesta kertoo kuitenkin se, että Cutlerilla oli vielä viime sekunneilla tilaisuus nousta ottelun sankariksi kaikista aikaisemmista virheistään huolimatta. Loppuun TD ja Bears olisi voittanut draamaattisella tavalla ja Cutler olisi saanut tililleen yhden 4th quarter game winning driven lisää. Mutta sen sijaan hän heitti yhden INT:in lisää ja peli oli sitä myötä ohitse. Ihan hienoa nähdä, ettei Bears penkittänyt Cutleria tai menettänyt luottoaan häneen, mutta kyllä jotenkin koko jätkän kehonkieli oli mielestäni koko illan sellaista, että ei ihan liekeissä kaveri ollut. Tosin Cutler nyt aina vaikuttaa siltä, että on ihan kyrpä otsassa joten ehkä tuohon ei liikaa voi kiinnittää huomiota.