Jep, jossain kohtaa Dolphinsilla taisi olla vain yksi WR kentällä ja olisiko ollut jotain pelejä ettei ollut yhtää receiveriä kehissä. Ja nämä eivät edes olleet mitään goalline-tilanteita, joten onhan tuo NFL-tasolla suht poikkeuksellista. Toki wildcat sinänsä ei nyt mikään uusi juttu ole, paitsi ehkä NFL:ssä. Tuntuu vaan, että jokainen shotgun-QB zone read option yhdistelmä tulkitaan nykään wildcatiksi.Varsinkin se peli missä on kentällä Brown ja Williams, jossa Brown ottaa snapin ja joka juoksee itse tai antaa Williamsilla, on aika pitkälti voimajuoksupeli, tai ainakin kun Brown juoksee keskeltä. Eilen oli välillä todellisia voimahenkilöstöryhmiä kentällä, kun taisi olla kaksi te:diä ja pari rb:kiä samaan aikaan kentällä.
Mitään varsinaisia kikkapelejä mielestäni nuo wildcatpelit eivät ole, tai ainakaan nuo pelit mitä Miami pääasiassa käyttää. Siinä mielessä ei välttämättä pelkästään puolustuksen pelikirjalla ole helppo asiaa korjata, varsinkin noissa juoksupeleissä joissa Brown tulee keskeltä on kysymys enemmän linja-linjaa vastaan pelaamisesta.
Joo Smart Football on aika kova blogi. Tosin välillä homma menee vähän turhan heavyksi ainakin mulle. En ymmärrä noita kaikkia englanninkielisiä termejä mitä Brown käyttää noissa taktiikka-analyyseissaan. Mutta hemmetin mielenkiintoista tekstiä silti. Enemmänhän hän keskittyy collegeen kuin NFL:ään, mutta tosiaan välillä kirjoittaa pro-touhustakin.jm16 kirjoitti:Chris käy läpi blogissaan Miamin willikissaa. En muista olenko jo joskus aikasemmin täällä maininnut tosta blogista, on mielestäni erittäin hyvää luettavaa sellaisille lukijoille ketä varsinkin noi lajin taktiset kuviot kiinnostaa.
Tosta wildcatista muuten vielä sen verran, että itse en ole siitä koskaan aiemmin tykännyt. Mun mielestä se on nössöjen hommaa. "Kunnon" joukkue pystyisi ihan perushyökkäyksellä etenemään eikä tarvitsisi tuollaista vaihtoehto-systeemiä käyttää. Mutta Jets-matsissa ensimmäisen kerran aloin tykätä tuosta Miamin hyökkäyksestä. Onhan se omalla tavallaan tosi jännää katsottavaa. Vielä kun Brown olisi vähän suurempi heittouhka, niin tuo olisi aika hieno hyökkäysmuoto loppuen lopuksi. Normihyökkäyksessä QB on aina sellainen turha jätkä tavallaan jos ei heitä. QB ei blokkaa eikä tee mitään muutakaan kun seisoo jalat suorana siellä takana. Parhaimmillaanhan tuossa Miamin hyökkäyksessä ei ole yhtään turhaa jätkää kun "pelinrakentaja" Brown pystyy heittämään, juoksemaan, antamaan pallon Williamsille sekä myös blokkaamaan.
PS. Niin ja last but not the least, Steelers DE Aaron Smith loppukauden sivussa. Voi kun kiva. Eihän se jätkä ollutkaan kun Polamalun jälkeen koko puolustuksen ehkä toiseksi paras pelaaja. Juoksupuolustus tulee satavarmasti heikkenemään tämän takaiskun myötä. No ilmeisesti edellä mainittu pitkähiuksinen supermies kuitenkin on palaamassa kehiin Clevelandia vastaan polvivammansa jäljiltä, joten ei tänään pelkkiä huonoja uutisia ole Steelers-rintamalla saatu.