Suurin osa onnistuneista heitoista tuli Roethlisbergerin improvisoinnin tuloksena. Tässä Ben onkin kyllä ihan ehdottomasti liigan huippuja. Romo on vähän samantyylinen, mutta ei oikein muita tule mieleen. Eli sekä Benilla että Romolla on molemmilla tosi maaginen kyky liikkua pocketissa ja sen ulkopuolella. Tosin Romo kyllä lähtee juoksemaan itse paljon herkemmin, kun Roethlisberger taas malttaa odottaa scrimmagen takana vaikka kuinka kauan että vapaa äijä löytyy.
Ai tarkoitatko ettei Peyton ja Brady ole maagisia pocketissa? Luulen kyllä että Ben ja Romo jää taakse kun katsotaan pocket työskentelyä. Ainakin asiantuntijat kertovat jatkuvasti kuinka rauhallisia kavereita nimenomaan Peyton ja Brady on. En toki mene sanomaan etteikö Romon ja Benin kohdalla näin olisi. Romoa olen tällä kaudella nähnyt muutaman matsin ja hän on kyllä jääkylmä rynnätessään pocketista pois. Beniä en ole nähnyt joten en voi sinänsä arvostella hänen tekemisiään.
Katselin tuota Cowboys - Minnesota peliä ja puoliväliin asti itseasiassa Minnesota oli parempi kuin Dallas ja odotinkin että aamulla lopputulosta tarkistaessani Vikes olisi vienyt voiton. Syy miksi Minnesota oli parempi oli puhtaasti kuupan haluttomuus heittää palloa. Minnesotalla on kova juoksuhyökkäys ja sitä käytettiin kyllä surutta. Ja toisaalta puolustus toimi tosi hyvin Dallasin heittoa vastaan ja juoksutkin pysäytettiin ihan hyvin. Kolmatta ja neljättä jaksoa en nähnyt joten en osaa sanoa muuta kuin eka puoliajasta.
Juoksupuolustuksesta kun puhutaan niin tosiaan Tennesee on ykkösenä-
(ka. per peli)
1 Tennessee Titans 59.7
2 Baltimore Ravens 71.9
3 Pittsburgh Steelers 75.5
4 Minnesota Vikings 76.5
5 Washington Redskins 80.7
6 San Diego Chargers 84.5
7 Dallas Cowboys 87.0
.
.
9.New England Patriots 92.7
Cube kirjoitti:Nimenomaan. Itselleni tulee mieleen esim. Chicago viime kauden alusta sillä erotuksella, että silloin puolustus oli se kovempi osa-alue, eikä meininki muutenkaan ihan näin dominoivaa sentään ollut. Katsokaa nyt kuitenkin niitä Patriotsia vastaan pelanneiden heittopuolustusten rankingeja ja miettikää sitten vielä kerran mahtaako puheet 16-0 -kaudesta olla hieman ennenaikaisia tässä vaiheessa. Vastassa New Englandilla on kuitenkin runkosarjassa vielä mm. Washington, Indy, Baltimore (parhaimmillaan ihan ok) ja Pittsburgh, eli kunnon testit ovat vasta edessä. Toki on ihan mahdollista, että Patriots hoitaa nuo joukkueet niin kuin kaikki muutkin tällä kaudella, mutta todennäköistä se ei sentään ole (kuten jotkut eri palstoilla ovat jo innostuneet väittämään).
Eli tarkoitatko ettei Dallas ja mm. Chargers ole hyviä joukkeita?
Ja sanokaa mitä sanotte siitä että Pats on pelannut vain paskoja heittopuolustuksia vastaan mutta tilastot on joka tapauksessa jäätävät.
Ykkösenä tehdyissä pisteissä, ykkösenä kokonaisjaardeissa, ykkösenä heiteitetyissä jaardeissa. seitsemäntenä juoksujaardeissa siitäkin huolimatta että ykkös ja kakkos RB:t vuorottelee lasaretissa.
Puolustuksessa kokonaisjaardeissa kolmantena, heittopuolustuksessa neljäntenä ja juoksua vastaankin 9.
En edes viitsi mennä henkilökohtaisiin tilastoihin koska minustakaan ei ole niin suurta merkitystä niin kauan kuin tiimi toimii. Tosin eihän se minua ainakaan haittaa jos Brady rikkoo Peytonin TD enkan. Sillä onhan Patseillä viimeinkin sellainen WR kerho mihin kestää palloa heittää. (Lue: Vastaava mitä Peytonilla on ollut vuosikausia)
Ja peli peliltä minun arvostus nousee Wes Welkeriä kohtaan. Uskomaton kaappaus, täysin uskomaton...