samaan aikaan kun Dallas Cowboys joukkue laskeutui Oxnardiin aloittaen training campin, niin minä vetäsen oman kauden avaukseni. Lähes kaikkien ennakoiden mukaan Cowboys ei tule olemaan post season joukkue ensi kaudella. Tällä hetkellä en siihen usko itsekään ja viime vuosien tapaan 8-8 record olisi yläkanttiin. Jopa divisioonan jumbopaikka voi olla Cowboysin kohtalo kauden päätyttyä? Joka tapauksessa odotukset eivät ole kovinkaan korkealla. Minä olisin sijoittamassa Eaglesia Eastin kärkeen, mutta Redskins on vahvistunut huomattavasti ja Elin Giantsia ei pidä koskaan aliarvioida. Mielestäni NFC East ei ole tulevalla kaudella niin heikko, mitä se oli viime vuonna?
Mutta sitten se Cowboys vähän tarkempaan syyniin. Aloitetaan hyökkäyksestä ja samalla koko joukkueen tärkeimmästä pelaajasta. Tarkoitan tietenkin Qb Tony Romoa. Selkäleikkauksesta on toivuttu hyvin, mutta todennäköisesti Romoa ei kovin paljoa kuormiteta pre season peleissä. Ortonia ei enää joukkueessa nähdä ja itse en häntä jää kaipaamaan. Weedenin esityksiä odotan mielenkiinnolla. WR puoli on aika selkeä. Dez on Cowboysin paras pelaaja ja minkäänlaista korvaajaa ei hänelle löydy jos loukkaantuminen tulee. Rookie Devin Streetin odotan pääsevän joukkueeseen ja taistelevan siitä kolmosrissun paikasta. 3 TE tulee olemaan lopullisessa joukkueessa, Witten, Escobar ja Hanna. Escobarilta odotan isoa kautta ja hänelle on ilmeisesti suurempaa ruutua tarjollakin, ainakin ennakoiden mukaan. Hyökkäyksen vahvuus on linja ja tämän sanon ilolla. OL on todella nuori ja joku rohkea voisi veikata uudesta "Great wall of Dallas" jopa kolmea kaveria Pro bowliin? Ekan kierroksen varaus Zach Martin ottanee paikkansa oikeana guardina. Vasemman guardin taistelu käydään Learyn ja Bearnadeun välillä. Mielelläni näkisin myös OT Jermey Parnellin hätistelevän Doug Freen paikkaa. RB osasto on myös hyvin selkeä. DeMarco Murray startteri, Dunbar kakkonen ja Randle sekä Williams taistelevat kolmos backin roolista.
Jos hyökkäyksessä on palaset suht kohillaan, niin puolustuksessa on ihan kaikkea muuta. Etukäteen arvioiden uskaltaisin sanoa, että koko puolustuksesta vain KAKSI ukkoa voi olla varma startterin roolistaan, OLB Bruce Carter sekä safety Barry Church. Kaikki muut paikat ovat sitten enemmän tai vähemmän levällään. Free agencystä hankittu DT Henry Melton on melko varma startteri, mutta koko viime kausi meni pipariksi loukkaantumisen myötä, joten pientä kysymysmerkkiä on tässäkin. Samoin koko viime kauden missanneet Anthony Spencer, Tyrone Crawford ja Ben Bass ovat arvoituksia. Heistä jokainen voi olla startteri? Crawford on sillä tavalla positiivinen ongelma, että häntä voidaan peluuttaa endinä tai tacklenä. Olen todella pettynyt jos rookie Demarcus Lawrence ei ole heti day one startteri oikean puolen endin tontilla. Jos joka ukko olisi kunnossa, niin minä haluaisin nähdä D-frontin seuraavassa muodossa Anthony Spencer, Tyrone Crawford, Henry Melton ja Demarcus Lawrence. Backuppeina toimisi: George Selvie, Jeremy Mincey (r)Ben Gardner ja tackleinä: Nick Hayden ja Terrell McClain. Jos on sekaisin palaset linjassa, niin melkeinpä vielä enemmän ne on tukimiehen tontilla. MLB Lee on siis sivussa koko kauden. Rookie lb Hitchens varattiin juuri Leen backupiksi, mutta onko hänestä heti noin isoihin saappaisiin? Tällä hetkellä ehkä vahviten kiinni Miken roolissa on Devonte Holloman tai Justin Durant. Oman mausteensa tuo entinen ykköskierroksen varaus Rolando McClain, joka ehti jo lopettaakin nelivuotisen uransa kertaalleen. Ilmeisesti kaverin nuppi ei oikein meinaa kestää? Toinen ulompi tukimies, Carterin ohella, on todennäköisesti Kyle Wilber. Sitten sinne minun mieli pelipaikalle, eli takakentälle. Kornerikolmikko on aika saletti ja tämän hetkinen depht chart on Carr, Scandrick ja Claiborne. Tämän vuoden täytyy olla Claibornen tai hänet julistetaan bustiksi. Tosin hänen puolustukseen on sanottava, että klesana on pelannu ja sitä kautta ei ole ihan putkeen mennyt. Nyt olisi kuitenkin Marinellin puolustuksessa enemmän tarjolla miespuolustusta ja sehän on juuri Claibornen suurin vahvuus. Odotan Claibornen valtaavan startterin roolin jo trainin campin aikana ja kauden päätyttyä hän on Dallasin paras corneri. Sitten se iän-ikuinen safety ongelma. Church on ihan solidi startteri ja kelpaa minulle. Tällä hetkellä kuskin paikalla ajatellen toista safetyä on J.J Wilcox. Hänen viime kautta sotkivat loukkaantumiset ja äidin kuolema juuri kun hän oli saanut aloittavan roolin. Kolmatta kautta pelaava Matt Johnson hengittää niskaan. Tosin Johnson ei ole vielä pelannut peliäkään NFL:ssä, koska joka kausi on katkennut ennen aikojaan kauden päättävään loukkaantumiseen. Johnsonia kuitenkin pidetään näistä Dallasin safetyistä parhaimpana all a round safetynä, kun taas Wilcox on se atleettisin pommikone. Jakar Hamilton on sitten puolestaan paras heittopuolustuksessa. Jeff Heath on niin nähty ja ulos joukkueesta. Sitten on tietenkin vielä rookie Ahmad Dixon, mutta kovin isoja en häneltä odottele.
Eli näin yhteenvetona, hyökkäys näyttää varsin lupaavalta, mutta puolustuksessa on kaikki palikat sekaisin. Jos menettyjen pelaajien listalla on DeMarcus Ware, Jason Hatcher sekä Sean Lee ja näidenkin mukana ollessa Cowboys oli liigan huonoin puolustuksessa lähes joka mittarilla mitatessa, niin eipä tuo nyt ihan ruusuiselta näytä. Tietysti mitä tahansa voi tapahtua ja joukkueiden erot ovat niin pieniä, että who knows? Jos tämä joukkue onkin joukkue isolla J:llä ja homma lähtee alusta asti käymään oikeaan suuntaan... Super Bowlia odotellessa?