Drafti onkin takanapäin ja oikein positiivinen osallistujamäärä saatiin, osalle haastavasta ajasta huolimatta. Jouduin hoitamaan koko draftin mobiililla, mutta näytti, että suuren osan ajasta oli jopa kaikki pelaajat aktiivisena! Saa korjata, jos joku olikin koko draftin automaatilla, mutta kaiken kaikkiaan saatiin oikein hyvä startti tälle kaudelle. Sitten lyhyesti vähän omasta draftista ja toivoisin toki lyhyitä analyyseja muidenkin joukkueista!
NFL.com Fantasy Football - Draft Recap
Draft Grade: C+
Proj. Record: 3-11
Proj. Finish: 11
Ainakin NFL.com antoi aika tylyn arvosanan draftista. Sanotaan näin, että en nyt ihan noin surkeana pitänyt tätä suoritusta, mutta ilmeisesti joukkueen ainoa vahvuus on potkaisija.... :D No, katsotaan seuraavaksi täysin objektiivinen, eli omat ajatukset!
QB: Tom Brady
Pieni penkki (4 pelaajaa), joten lähdettiin tarkoituksella hakemaan vain yhtä QB:ta ja syvyyttä sitten muille pelipaikoille. Brady putosi syliin 7.kierroksella, joten ehdottomasti otettiin 44 vuotta nuori pelinrakentaja takaamaan varmat 20 pinnaa joka viikolle. Tampan hyökkäys on ainakin niin erinomainen, että olen hyvin ihmeissäni jos TB12 ei löydy kauden päätteeksi top5 Fantasy pelinrakentajien joukosta. Jos Brady epäonnistuu, niin joudutaan sitten hakemaan waivereista muita vaihtoehtoja, mutta toivon mukaan tähän ei tarvitse mennä
RB: Ezekiel Elliott, David Montgomery, Trey Sermon, A.J. Dillon
RB osastolta löytyy potentiaalia, mutta valitettavasti jokainen on hieman kysymysmerkki tällä hetkellä. Elliott ja Montgomery voivat molemmat olla top12 keskushyökkääjiä Fantasyssa kun taas Sermon ja Dillon voivat saada yllättävänkin isoa roolia tälle kaudelle. Jokainen pelaaja oli kuitenkin myös jonkinlainen riski, vaikka luottoa löytyy kyllä kaikkia pelaajia kohtaan. Zeke putosi mukavasti 7.vuorolle ja Kelcen jälkeen oli täysin no-brainer. Montgomery taas oli mielestäni viimeinen pelaaja, jonka otan RB2 -paikalle ilman minkäänlaista huolta, eli oikein positiiviset fiilikset hänestäkin. Sermon ja Dillon ovat tosiaan hieman enemmän arpoja, mutta äkkiäkös nuo dumppaa jos eivät saa riittävän hyvää roolia.
WR: Calvin Ridley, Robert Woods, Tyler Lockett, Chase Claypool, Antonio Brown
Vaikka Draft Recap muuta väittääkin, niin mielestäni joukkueen selvästi paras osa-alue on laitahyökkääjät. Ridley on ilman loukkkaantumisia lähes varma top5 WR, Woods kerää tasaisen varmasti pisteitä ilman suurempia pudotuksia tai nousuja, Lockett ja Claypool edustavat potentiaalia ja upsidea sekä Brown voi vanhoilla päivillään hyvinkin napata vielä Buccaneersin parhaan Fantasy WR:n tittelin. Jokainen mielestäni myös edusti omalla kierroksellaan parasta vaihtoehtoa laitahyökkääjän pelipaikalta, Antonio Brownia lukuunottamatta (Corey Davis meni juuri edeltä), eli ei tarvinnut edes varsinaisesti ottaa yhtään pelaajaa "liian aikaisin". Tähän ryhmään olen hyvin luottavainen, mutta valitettavasti vain kolme pääsee kerrallaan kentälle.
TE: Zach Ertz
Näin jälkikäteen ajateltuna ainoastaan TE-paikka oli sellainen mikä olisi ehdottomasti pitänyt ottaa agressiivisemmin. Tavallaan tässä kuitenkin kävi niin, että pelaajat menivät joko arvioimallani kierroksella ennen omaa vuoroani tai sitten 1-2 kierrosta aiemmin kun itse olin valmis ottamaan ko. pelaajan. Ainoastaan TJ Hockensonin putoaminen 8.kierrokselle sekä todella typerä virhe olla ottamatta Jonnu Smithiä 11.kierroksella olivat ainoat pelaajat, jotka selvästi olisi pitänyt varata jo aiemmin. No, kun mitään muuta ei ollut oikein enää tarjolla niin otettiin sitten Zach Ertz, joka onkin taas pitkästä aikaa väleissä valmennuksen ja seurajohdon kanssa. Ehkä tuolta voi löytyä yllättäviäkin tehoja tai sitten alistutaan siihen, että olen pakotettu etsimään uutta TE:tä joka viikko. Kuten pelinrakentajienkin kohdalla, pieni penkki tarkoitti minulle sitä, ettei missään tapauksessa varata toista sisempää laitahyökkääjää omaan joukkueeseen.
DEF: Washington, K: Ryan Succop
Näiden pelipaikkojen osalta koitettiin ottaa sitten jonkinlaista upsidea, jotta ei tarvitsisi ihan joka viikko vaihtaa miehitystä. Washingtonin Jalkapallojoukkue on ainakin paperilla todella kova ja toivon mukaan pystyy tekemään pinnoja myös vaikeita match-upeja vastaan. Succop taas saa potkia Tampan hyökkäyksen takana, joten pitäisi olla ainakin muutama piste taattuna joka viikko.
Tässä omia mietteitä joukkueestani ja tosiaan mielelläni kuulisin myös lyhyitä tai pitkiä analyyseja muiden kokoamista joukkueista.
Tsemppiä kaikille tulevaan kauteen!