NFL Fantasy Football

  • 84 780
  • 955

janóz

Jäsen
Perustan NFL-fantasyliigan NFL.com sivustolle jos saan kasaan 10-12 aktiivista ja lajista kiinnostunutta manageria! Yhteydenotot yksityisviestillä sähköpostiosoitteen kera tai sitten vaan tähän ketjuun. Listaan nimimerkit tämän viestin perään sitä mukaa mitä ilmoittautuneita tulee. Näin alustavasti olen suunnitellut, että liiga olisi aika perinteinen NFL-fantasyliiga eli pääasiassa hyökkäyksen pelaajilla pelattava head to head sarja, jossa kauden lopuksi playoffit. Draftin ajankohdasta, rostereiden koosta, pisteiden laskusta jne. voidaan keskustella tässä ketjussa sitten kun osallistujia alkaa olla kasassa. Aiempaa kokemusta ei välttämättä vaadita jos innostusta riittää senkin edestä. Eli nyt kaikki aidosti kiinnostuneet mukaan!

Managerit:
1.janóz
2.Köpi
3.pancor
4.anticatabolic
5.Ruato
6.Tpip
7.OneBigRed
8.TaoTao
9.Lape7
10.Pezel


League Settings
Draft Type: Live Aug 28, 2011 7:00pm EEST.
Divisions: 2.
Playoffs: Weeks 14, 15 & 16 - 6 teams.
Teams: 12.
Viewable to Public: No.
Max Adds per Season: No Maximum.
Max Adds per Week: No Maximum.
Max Trades per Season: No Maximum.
Trade Review Type: League Votes (by team owners).
Trade Reject Time: 2 days.
Trade Deadline: November 25, 2011.
Waiver Period: 1 day.
Waiver Type: Move to Last after Claim, Never Reset.
Waiver Lock Type: Waivers on Drop and Lock.
Post Draft Players: Follow Waiver Rules.
Roster Lock Type: Game Time.
Start of Season: Week 1.
Winners League: No.
Keeper Settings: None.

Starting Roster Positions & Roster Limits
Quarterback:1 .
Running Back:2 .
Wide Receiver:2 .
Tight End:1 .
Kicker:1 .
Defensive Team:1 .
Running Back / Wide Receiver / Tight End:1 .
Bench:6 .
 
Viimeksi muokattu:

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perustan NFL-fantasyliigan NFL.com sivustolle jos saan kasaan 10-12 aktiivista ja lajista kiinnostunutta manageria!

Olen mukana myös Jatkoajan Yahoon puolella olevassa liigassa, joten en vie tästä liigasta kenenkään paikkaa, mikäli muutenkin saat tarpeeksi innokkaita mukaan. Jos kuitenkin loppuvaiheessa tarvitsee täydennystä osallistujalistalle, niin siinä tapauksessa olen vapaaehtoinen tulemaan mukaan.
 

janóz

Jäsen
Perusjuttuja

Jos joku ei ole ihan varma mistä on kysymys niin tässäpä parilla ranskalaisella:

Perusperiaatteet pähkinänkuoressa:
-jokainen kokoaa oman joukkueen oikeista NFL-pelaajista (samaa pelaajaa ei voi olla muilla)
-joukkueen kokoaminen tapahtuu virtuaalisessa live-draftissä yhdessä muiden managerien kanssa
-omalla joukkueella pelataan kerran viikossa yksi ”ottelu” toisen managerin joukkuetta vastaan
-joukkueen pelaajat saavat pisteitä sen mukaan miten he oikeassa NFL-pelissä pelaavat
-kun kaikkien kokoonpanossa olevien pelaajien pisteet lasketaan yhteen saadaan kasaan koko joukkueen pisteet siltä viikolta
-sen managerin joukkue voittaa, jolla on viikon viimeisen pelin jälkeen enemmän pisteitä
-runkosarjassa pelataan noin 12-14 kierrosta eli ottelua ja eniten voittoja keränneet pääsevät playoffeihin
-playoffit kestävät 2-4 viikkoa
-hyviä fantasy-vinkkejä ja -ohjeita löytyy ainakin NFL:n, Yahoo!:n ja ESPN:n sivuilta

Tärkeitä pointteja menestymiseen:
-valmistaudu huolella draftiin. Jos et voi valmistautua tai pääse osallistumaan niin fantasysivustoilla on valmiina pre-draft –listat, joiden avulla sinulle varataan automaattisesti joukkue. Se ei tosin välttämättä ole sellainen jota toivoit.
-seuraa tiiviisti liigan tapahtumia (loukkaantumiset, kokoonpanomuutokset, free agentit) ja reagoi nopeasti joukkueesi pelaajien statuksiin
-ole aktiivinen silloin kun menee huonosti
-ole aktiivinen silloin kun menee hyvin
-ole aktiivinen silloin kun tuntuu, ettei tarvi olla aktiivinen
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Täältä löytyy yksi kiinnostunut.
 

zaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, Ässät
Moro!

Samat sanat mä voin kanssa tulla varalle, jos porukkaa ei muuten tule tarpeeksi.

Olen mukana myös Jatkoajan Yahoon puolella olevassa liigassa, joten en vie tästä liigasta kenenkään paikkaa, mikäli muutenkin saat tarpeeksi innokkaita mukaan. Jos kuitenkin loppuvaiheessa tarvitsee täydennystä osallistujalistalle, niin siinä tapauksessa olen vapaaehtoinen tulemaan mukaan.
 

Trojan

Jäsen
mulla on mun toisessa fantasy liigassa (ESPN) pari paikka viela vapaana. jos loytyy kiinnostusta pelata USA - Eurooppa konferenssi liigassa, laittakaa yv:ta (plus sahkopostiosoite)
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kuinka monta pelaajaa tuossa draftissa varataan ja mille pelipaikoille ne jakaantuvat? Kuinka moni pelaaja on "kentällä" ottelun aikana? Voiko esimerkiksi peluuttaa kahta QB:ta tai RB:ta samaan aikaan?
 

janóz

Jäsen
Kuinka monta pelaajaa tuossa draftissa varataan ja mille pelipaikoille ne jakaantuvat? Kuinka moni pelaaja on "kentällä" ottelun aikana? Voiko esimerkiksi peluuttaa kahta QB:ta tai RB:ta samaan aikaan?

Jos mennään suurinpiirtein normikaavalla niin draftataan noin 15 pelaajaa. Viikottaisessa ottelussa kokoonpanossa voi silloin olla 1 QB, 2 RB, 2 WR, 1 TE, 1 K ja yksi jonkin NFL joukkueen puolustus. Lisäksi lisänä voi olla ns. flex position johon voi laittaa joko RB:n WR:n tai TE:n. Teen tästä liigasta melko perinteisen eli edellä mainittu kaava on melko todennäköinen. Tästä voidaan keskustella lisää sitten kun liiga on perustettu. Periaatteessa voisimme pelata jo tällä porukalla kun meitä on 7 ja varamiehet mukaanlaskien 10. Odotetaan vielä pari päivää ja laitetaan sitten kausi käyntiin!
 

janóz

Jäsen
Olen nyt perustanut liigan ja voisin laittaa kutsuja tulemaan. Varsinaisia ilmoittautumisia on 8, varalla 3 ja odotellaan vielä Lape7:n vastausta. Siinä meillä olisi 12 joukkueen liiga kasassa.

Olen muokannut avausviestiin liigan asetukset ja ehdotuksen draft-ajankohdalle. Jos joku haluaa jäädä pois niin tehkööt sen tässä vaiheessa. Draft-ajankohtaa voidaan hioa, mutta perinteisesti sunnuntai on paras päivä siihen. Koska toinen liiga draftaa 4.9 niin ehdotan joko 21. tai 28.8. Tuskin koskaan kaikki managerit pääsevät paikalle yhtäaikaa, joten joku joutuu aina tässä kohtaa taipumaan. Ehdotuksia ajankohdasta ja asetuksista otetaan vastaan ennen kauden alkua!

Tarvitsen vielä kaikilta osallistujilta sähköpostiosoitteen! Sen voi laittaa yv:llä. Sähköpostiosoitetta tarvitaan mm. kutsun lähettämiseen, draft-järjestyksen arpomiseen ja siltä varalta, että tarvii muuten olla yhteyksissä.

Edit. Ensimmäiset kutsut on lähetty. Ne varamiehet, jotka lähtevät mukaan niin laittakaahan myös infoa tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olen muokannut avausviestiin liigan asetukset ja ehdotuksen draft-ajankohdalle. Jos joku haluaa jäädä pois niin tehkööt sen tässä vaiheessa. Draft-ajankohtaa voidaan hioa, mutta perinteisesti sunnuntai on paras päivä siihen. Koska toinen liiga draftaa 4.9 niin ehdotan joko 21. tai 28.8. Tuskin koskaan kaikki managerit pääsevät paikalle yhtäaikaa, joten joku joutuu aina tässä kohtaa taipumaan. Ehdotuksia ajankohdasta ja asetuksista otetaan vastaan ennen kauden alkua!

Jos tuota sunnuntain 28.8 draft-ajankohtaa voisi aikaistaa tunnilla, niin mulle ois ihan perfect. Edellyttäen että tää draft kestää sen ~pari tuntia, niinkuin jossain on sanottu. (meen yövuoroon ja 20.30-21 on jossain välissä lähdettävä) Se olisi paras.

21.8 sunnuntaina käy aikaisintaan ajankohta 22.30 (iltavuoro).
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Sunnuntai-illat ovat kyllä sopivia meikälle. Toki mitä lähempänä liigastarttia, sen parempi.
 

janóz

Jäsen
Jos tuota sunnuntain 28.8 draft-ajankohtaa voisi aikaistaa tunnilla, niin mulle ois ihan perfect. Edellyttäen että tää draft kestää sen ~pari tuntia, niinkuin jossain on sanottu. (meen yövuoroon ja 20.30-21 on jossain välissä lähdettävä) Se olisi paras.

21.8 sunnuntaina käy aikaisintaan ajankohta 22.30 (iltavuoro).

28.8 aikaisin tarjolla ollut aika oli juuri tuo klo 19. Eilen otin osaa yhteen 12 joukkueen draftiin, jossa 10 manageria oli paikalla niin se saatiin läpi tunnissa. Eli mitä enemmän on väkeä paikalla niin sitä nopeammin se menee. Uskon, että tuohon 20.30 mennessä pitäisi olla homma selvillä, ainakin tärkeimpien kierrosten osalta. Katotaan mitä muut ovat mieltä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
28.8 klo:19.00 passaa ainakin minulle hienosti. Portsan Pubin Bingojoukkue valmiina kohtaamaan ensikertalaisen nöyryytykset!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
28.8 aikaisin tarjolla ollut aika oli juuri tuo klo 19. Eilen otin osaa yhteen 12 joukkueen draftiin, jossa 10 manageria oli paikalla niin se saatiin läpi tunnissa. Eli mitä enemmän on väkeä paikalla niin sitä nopeammin se menee. Uskon, että tuohon 20.30 mennessä pitäisi olla homma selvillä, ainakin tärkeimpien kierrosten osalta. Katotaan mitä muut ovat mieltä.

Jos tuo kaksi tuntia tosiaan oli vähän ylimitoitettu arvio, niin no problem mun osalta, klo 19 käy sitten mainiosti. Tuo mun aikahaarukka johtui lähinnä siitä että mitä kulkuvälinettä käytän sillo töihin.
 

janóz

Jäsen
Kaikki tähän mennessä kutsutut ovat rekisteröityneet. Nyt odotellaan yhtä tai kolmea vahvistusta. Etusijalla on nyt kolme nimimerkkiä, jotka ovat tässä ketjussa ilmoittautuneet varalle. Pystyn myös vetemään ulkopuolisia ässiä hihasta tarvittaessa, että tasalukuinen liiga saadaan käyntiin. Ottaisin kuitenkin jatkoaikalaisia ensin mukaan.

Tässä vaiheessa keskusteluja voi jo käydä liigan omalla palstalla tai sitten täällä. Mielestäni olisi hyvä valita vain toinen foorumi siihen käyttöön, ettei homma levi käsistä. Muissa jatkoajan liigoissa (NHL, NFL ja NBA) on monesti vain pienet asiat, kuten vaihtoehdotukset tms. käyty liigan palstoilla ja yleinen keskustelu täällä jatkoajan sivuilla. Sopinee hyvin tällekin liigalle.

Draft järjestys arvotaan tämän viikon aikana jollain netissä löytyvällä arvontakoneella. Kone lähettää arvonnan tuloksen sähköposteihin. Näin jokaisella managerilla on hieman enemmän aikaa valmistautua ja parempi mahdollisuus suunnitella draft-taktiikkaa (perinteisesti järjestys selviää vasta 45 min ennen draftia). Draft on muotoa snake eli järjestys "kiemurtelee" siten, että ensimmäisen kierroksen ensimmäinen varaa toisella kierroksella viimeisenä ja taas kolmannella kierrokselle ensimmäisenä. Esim. Neljän joukkueen liiga: I.kierros 1-2-3-4 II kierros 4-3-2-1 III kierros 1-2-3-4 IV kierros 4-3-2-1 jne. Tällä hetkellä tuo draftin oletusajankohta 28.8 klo 19 näyttää sopivan aika monelle.

Liiga on jaettu kahteen lohkoon: AFC ja NFC. Jos haluat välttämättä jompaan kumpaan niin tässä vaiheessa voi vielä esittää toiveita.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Onkos tuota varausjärjestystä vielä arvottu? Olen jo hieman alustavia suunnitelmia tehnyt omasta joukkueestani ja alkaa jo hieman tuttu "draftikuume" iskeä...
 
Viimeksi muokattu:

janóz

Jäsen
Onkos tuota varausjärjestystä vielä arvottu? Olen jo hieman alustavia suunnitelmia tehnyt omasta joukkueestani ja alkaa jo hieman tuttu "draftikuume" iskeä...

No nyt!

Seuraava viesti pitäisi löytyä kaikkien sähköpostista:

"The following draft order was randomly generated for your league:
1 - Porkka Playmobils
2 - Perky Ben-Gals
3 - Rainbow Raiders
4 - DroppedPass
5 - Springers
6 - Portsan Bubin Bingojoukkue
7 - Firebird
8 - Ilmasirkus
9 - Draftclass_Never_Again
10 - Caprica Buccaneers
"

Eli Porkka Playmobils aloittaa draftin, sitten allekirjoittaneen Perky Ben-Gals ja kolmantena Rainbow Raiders. Kierroksen viimeisenä Caprica Buccaneers saa vetää kaksi peräkkäistä vuoroa kun lähdetään toista kierrosta "takaisin päin".
 

janóz

Jäsen
Draft lähestyy!

3 päivää jäljellä ennen H-hetkeä! Miltä vaikuttaa? Joko ollaan valmistauduttu vai meneekö viime tippaan? Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee livenä paikalle niin saadaan mukavaa eloa tapahtumaan. Itse valmistaudun draftiin yleensä omalla ns. "5 kierroksen säännöllä" eli parhaat 50-60 pelaajaa tulee syynättyä ja rankattua aika tarkasti etukäteen. Loput kierrokset menevät aika paljon erilaisten "arpojen" vetämiseen ja tiettyjen pelipaikkojen syventämiseen. Kauden lopussa kun katselee niin yllättävän monesti vain nuo 5 ensimmäistä varausta on enää jäljellä alkuperäisestä draftista ja muut ovat vaihtuneet FA-markkinoilla. Toki joskus kaikki on menneyt putkeen ja yli puolet on jäljellä, mutta harvemmin..
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
3 päivää jäljellä ennen H-hetkeä! Miltä vaikuttaa? Joko ollaan valmistauduttu vai meneekö viime tippaan? Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee livenä paikalle niin saadaan mukavaa eloa tapahtumaan. Itse valmistaudun draftiin yleensä omalla ns. "5 kierroksen säännöllä" eli parhaat 50-60 pelaajaa tulee syynättyä ja rankattua aika tarkasti etukäteen.

Täällä on taktiikkaa luotu/arvailtu johtuen draftipaikasta. Ei ole herkkupaikka varata, mutta tuleepa tuotakin nyt harjoiteltua. Vaikka kärjestä saa oletettavasti huikean pelimiehen, ei nuo parinkymmenen vuoron tauot oikein iske. On vaikea reagoida siihen, mitä pöydällä alkaa tapahtua. Tämä on etenkin loppupäässä erikoisosa-alueita varatessa ongelma.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Täällä on taktiikkaa luotu/arvailtu johtuen draftipaikasta.

Mock drafteja täälläkin on tehty muutamia, periaatteella sama pick mikä tulee olemaan tuossa tosidraftissa.
Ei mikään herkkupaikka itselläkään, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.
 

Lape7

Jäsen
Itellä on 5. varausvuoro, mikä sopii erinomaisesti. Yhden kerran aiemmin on tullut fantasya pelattua ja silloin olin ensimmäisen kierroksen viimeinen, joten tuli niitä piinaavan pitkiä taukoja koko ajan. Jonkinverran lueskelen uutisia preseason-peleistä ja ennen draftia vielä täytyy päivittää loukkaantumistiedot, vaikka kyllähän siellä draftissakin voi katsoa tuoreimmat pelaajan kuulumiset. Mutta onhan se mukavampi kun etukäteen tietää ne joita tulee varoa valitsemasta. Tärkeintä olisi saada 2-3 hyvää RB:tä ja kunnon QB, kauden aikana on aikaa sitten muokata muuta joukkuetta. Laiturit ja TE:t ovatkin itselle tuntemattomampia, joten niiden osalta tulette seuraamaan aikamoista arpomista ylihuomenna.. Viime kausi kaatui itsellä RB-ongelmiin, joten nyt on keskityttävä siihen ettei käy samalla tavalla uudestaan. Mielenkiinnolla odottelen sunnuntaita..
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Muutama mock draft on nyt takana ja olen tehnyt itselleni kierroskohtaisen mistan, että minkä paikan pelaajan varaan milläkin kierroksella ja myös jonkinlaista listausta olen myös tehnyt sen pohjalta, kenet uskon milläkin vuorollani varaavan mutta veikkaan, että ne menevät vielä uusiksi draftin aikana. Aion kuitenkin pitää kiinni tuosta draftisuunnitelmastani.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onhan tuota tullut mietittyä ja Rainbow Raidersin draftitaktiikka alkaa olla kohtuullisen hyvin selvillä. Taktiikka on sekava, se on epälooginen ja pelaajien järjestys on painotettu "noku se nyt on vaan niin hottis" -systeemillä. Parisen sataa pelaajaa on jonkinlaisessa järjestyksessä, mutta tuota listaa tuskin kovin orjallisesti noudatetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös