Tuo määrä ei taida ihan riittää vielä? Onkos missään liigassa enää tilaa, kun nyt vähän heikolta näyttää tämän suhteen? Ei oo väliä onko keeper vai onko yahoossa tai nfl.comissa, kunhan nyt vain johonkin pääsis vielä mukaan...
Eiköhän tuosta liigaa saa pystyyn vaikka yhdistämällä, kun ilmoittautumisia ilmeisesti kerätään sekä "ykkösliigaan" että viime vuoden janozin järjestämään NFL.comin versioon. Muutama (neljä) tuosta NFL.comin liigasta on keepperissä, mutta minä ja janoz ainakin ollaan tuohon normiliigaan menossa.
Palatakseni
keeperin sääntöihin, mitäs osallistujat ovat niistä? Eli miten pitää homma mielekkäänä ja tasaisena kaudesta toiseen? Itse ehdottaisin kolmea keeper-pelaajaa kausittain, maksimissaan yksi per pelipaikka. Ja kolmen vuoden maksimisopimus kuulostaa järkevältä, sen jälkeen on pelaaja pakko laittaa kiertoon.
Mutta miten se varauskompensaatio? Mielestäni se seuraavan vuoden varaustilaisuudessa yhtä korkeamman varauksen "menettäminen" kuulostaisi mielenkiintoiselta.
Esimerkki: Bongaan huippukauden pelaavan St. Louisin Steven Jacksonin kierrokselta kolme. Haluan pitää hänet seuraavallekin kaudella, joten draftissa minun on pakko varata hänet kierroksella kaksi.
Eli ykkösestä menee ykkönen, kakkosesta ykkönen, kolmosesta kakkonen jne. (waivers-löydön pitämisen kompensaatio voisi olla myös aika korkea, 4. kierros?). Ja koska 1. ja 2. kiekasta menee molemmista ykköskierroksen varaus, ei voi molempia pitää. Näin kärkipään varauksetkin kiertäisivät vuodesta toiseen aika hyvin, ja heikomman kauden pelanneet jengit pääsevät vahvistamaan joukkueitaan varaustilaisuuksissa pätevillä miehillä. Keeper-pelaajissa voisi käyttää kauden järjestystä ilmoitusvelvollisuudessa, jumbo ilmoittaa ensimmäisenä ketkä pitää ja siitä järjestyksessä mestarijoukkueeseen saakka saisivat managerit taktikoida kannattaako oma sälli pitää vai onko kierroksella varattavana parempia pelaajia. Tämä näinpäin ihan siksi, ettei ykkösvaraaja saa liikaa etua eikä tule mitään "Suck for luck" -efektiä. Periaatteessa siis muut managerit päättävät, millaisesta listasta kärkivaraukset pääsevät varaamaan.