#nextgenerationBlues

  • 121 914
  • 654

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jengi vinkuu nimestä, mut se miten Blues ajettiin tähän pisteeseen oli ihan OK. No ei kai siin sit.

Samoin on puhuttu että juuret katkee. Entä jos osa ens kauden pelaajista on blegin junnuja, entä jos yhteistyö junnujen kanssa on ja pysyy, entä jos pelataan samassa hallissa?

Vinkuu nimestä ja syystäkin. Olishan tuo aivan käsittämättömän paska nimi. Toisalta eihän se voi olla Kiekko-Espoo eikä Blues ennen oikeuksien ostamista konkurssipesältä. Sen verran on pakko avata lompakkoa ettei nimi tule olemaan noin typerä kuin joku vitun united! Kiekko-Espoo takaisin!
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Kyllä minustakin Kiekko-Espoo olisi paras vaihtis. Mutta voisko joku nyt ottaa kantaan niistä juurien katkeamisesta jos yhteistyö BJR:n kanssa jatkuu ja jengissä pelaa blegikasvatteja?
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Konkurssipesä kyllä rahastaa kaiken rahastettavissa olevan, mutta toki mahdollisimman hyvään hintaan. Jos nyt joku jättäisi esim. 100 € tarjouksen Blues-tavaramerkistä, kannattaisi odottaa parempaa tarjousta. Jos jengin haluaa ehdottomasti jatkavan Blues-nimellä, voisi tavaramerkkioikeus kiinnostaa muitakin ihan eteenpäin myymistä ajatellen vrt. nettiosoitevaraukset. Eli siis suomeksi Blues-tavaramerkki ei välttämättä ole parhaillaan järkevään hintaan tarjolla. Hinta voi järkevöityä, jollei halukkaita ostajia näy, eikä niitä kannata houkutella ilmoittamalla suureen ääneen "TUON minä haluan!" Asiat ottavat aikansa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos taustayhtiön nimi on Espoo United, seuran nimi uskoakseni tullee olemaan Espoo United jossain vaiheessa.
Kyllä mä kanssa veikkaan että jos Salonoja ei saa Blues/Kiekko-Espoo nimeä käyttää niin sitten se uskoo omaan visioonsa ja käyttää tota Espoo United nimeä. Tosin en ymmärrä miksi sen nimen pitäisi vaihtua kun kerta noita konkan tehneitä seuroja jotka pelaa edelleen samalla nimellä Suomesta löytyy. Ja kuten olen aikaisemmin todennut niin Salonojalta ois fiksua ostaa se tuotemerkki kun veikkaan että paljon saa rahaa markkinointii poltaa ennekuin saa samanlaisen fanipohjan ja fanien sitoutumisen seuraan. Uskon että suurin osa Blues-faneista seuraisi ainakin sivusilmällä miten Blues pärjäisi Mestiksessä/Suomisarjassa mutta jos jengin nimi on Espoo United niin tuskinpa samanlaista mielenkiintoa esim. Suomi-sarjassa nauttisi.

Ainakin itselle toi Espoo United tulisi olemaan uusi espoolainen jengi, eikä siis Kiekko-Espoo/Bluesin tarinan jatke. Jos Salonoja/joku muu perustaa joukkueen nimeltä Espoo Blues joka aloittaa nousun alasarjoista niin tarina jatkuu ihan samalla tavalla kuin esim. Kalpan, Kärppien ja Jokipoikien kohdalla. Jos taas Salonoja perustaa Unitedin niin tarina on sitten muotoa" Blues meni konkaan, jonka jälkeen Salonoja perusti uuden seuran uudella nimellä". Ja jos joku jengi on Espoosta ei ole vielä minulle riittävä syy kanattaa jotain joukkuetta. Esim. Espoon Palloseuran vaikutusalueella kasvaneena multa Hongan kanattaminen luonnistuu melkeen yhtä sujuvasti kuin Hifk-faneilta Jokerien/HJK:n kanattaminen. Joten jos joku Espoo United tulee niin mä ainakin ymmärrän ihan kummatkin fanien ratkasut sen fanituksen suhteen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos junnuputki jatkuu edustukseen, kyseessä on sama seura eri nimellä ja se riittää mulle. Tällöin konkkaa lukuunottamatta mikään ei olisi erilailla kuin K-Espoo->Blues-muutoksen yhteydessä.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Jos junnuputki jatkuu edustukseen, kyseessä on sama seura eri nimellä ja se riittää mulle. Tällöin konkkaa lukuunottamatta mikään ei olisi erilailla kuin K-Espoo->Blues-muutoksen yhteydessä.

Pitkälti samaa mieltä asiasta. 23 vuotta tuli hallilla kausikorttilaisena seurattua tota Kiekko-Espoon ja Bluesin matkaa. Se, että juniorit siirtyy uuden seuran alle, tavallaan pitää kyllä jatkumon tuossa. Nimenä toki Espoo United on kauhea ja todella muovinen. Ei missään nimessä jatkoon muuten kuin osakeyhtiön nimenä, kuten Jääkiekko Espoo Oy. Salonojan kahdesta vaihtoehdosta, Espoo United ja Espoo, pidin ehdottomasti enemmän jälkimmäisestä. Oletuksena, että tällöin jääkiekkojoukkueen nimi olisi Kiekko-Espoo. Käsitykseni asiasta on ollut tosiaan, että tätä Kiekko-Espoo nimeä on tarkoitus ajaa eteenpäin ja suuntana Mestis, mutta eihän sitä varmaksi tiedä ennen kuin asioista tiedotetaan.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Perinteitä ei voi ostaa, eikä niiden siirtäminen onnistuneesti seuralta toisellekaan oikein taida olla mahdollista. Näin ollen mahdollisia nimivaihtoehtoja, joiden alla toimintaa jatketaan, ei nähdäkseni ole kuin kaksi: Blues tai K-Espoo. Ollaanpa näiden vaihtoehtojen hyvyydestä mitä mieltä tahansa, nimien yhteinen yli 30 -vuotinen historia pitää sisällään jo melko paljon sellaista sidosryhmiä sitouttavaa aineetonta pääomaa, jota homman menestyksellinen pyörittäminen edellyttää ja jonka säilymiseen toden totta kannattaa satsata. Ja tuskinpa konkurssipesän hoitaja nimioikeuksista mitään kovin kummoisia kilpailevia tarjouksia tulee saamaan, eli näistä maksettava hinta jäänee lopulta melko maltilliseksi.

Ja vielä junioritoiminnan vinkkelistä on syytä kiinnittää huomiota espoolaisen kiekkoilun yhtenäisyyteen, joka on viimeisten parin vuoden aikana vihdoin saavutettu; Suomen oloihin nähden todella huomattava määrä junnuja ja toimihenkilöitä on sitoutettu Blues -nimen alle (viimeisimpänä myös EPS ja EKS). Kun koko kylän väki (pois lukien muutamat ympäriinsä itkeskelevän punaisen kitisijäseuran fanittelijat) liputtaa nyt vihdoin samoja värejä, nimestä luopuminen (olivatpa perusteet tähän mitkä hyvänsä) tuntuisi täysin käsittämättömältä idealta ja kuvastaisi melkoista ymmärtämättömyyttä sitouttamisen ratkaisevasta tärkeydestä urheilubisneksessä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kun koko kylän väki (pois lukien muutamat ympäriinsä itkeskelevän punaisen kitisijäseuran fanittelijat) liputtaa nyt vihdoin samoja värejä, nimestä luopuminen (olivatpa perusteet tähän mitkä hyvänsä) tuntuisi täysin käsittämättömältä idealta ja kuvastaisi melkoista ymmärtämättömyyttä sitouttamisen ratkaisevasta tärkeydestä urheilubisneksessä.
Hyvin sanottu. Isona pelkona minulla on edelleen, että Jussia ei kiinnosta pätkääkään, mitä muut ajattelevat hänen ideoistaan. Hän on jo päättänyt perustaa Unitedin ja thats it. Sitten pääsee taas muutaman vuoden päästä kitisemään, että yleisöä ei kiinnosta tms. Toivottavasti olen väärässä ja hän olisi oppinut jotain. Ihan oikeasti toivon tätä, sillä muutoinhan Jussi on tehnyt ison päivätyön espoolaisen jääkiekon eteen. Järki ja tietynlainen nöyryys ei vaan ole ollut tähän asti mukana ollenkaan.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Hyvin sanottu. Isona pelkona minulla on edelleen, että Jussia ei kiinnosta pätkääkään, mitä muut ajattelevat hänen ideoistaan. Hän on jo päättänyt perustaa Unitedin ja thats it. Sitten pääsee taas muutaman vuoden päästä kitisemään, että yleisöä ei kiinnosta tms. Toivottavasti olen väärässä ja hän olisi oppinut jotain. Ihan oikeasti toivon tätä, sillä muutoinhan Jussi on tehnyt ison päivätyön espoolaisen jääkiekon eteen. Järki ja tietynlainen nöyryys ei vaan ole ollut tähän asti mukana ollenkaan.

Minäkin toivon olevani väärässä, mutta: Jussista paistaa jonkin sortin pätemisen tarve. Kaveri on saanut järkyttävät määrät paskaa niskaansa kun meni vahingossa suorittamaan suomalaisen miehen pahimman kuolemansynnin - eli peri ison kasan rahaa. Siitä lähtien puukkoa on lyöty selkään milloin mistäkin syystä.

Salonojalla näyttyäisi olevan kova hinku todistaa kaikille että hän on ihan oikea urheilujohtaja, eikä pelkkä miljonääri-Jussi, ja oman vision toteuttaminen tuntuu kiinnostavan enemmän kuin hyvän pohjan päälle rakentaminen.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
@MrBitter on ollut Jussin kanssa yhteydessä tästä kannattajien kannasta pysyä VAIN Bluesin takana ja Jussi on luvannut selvitellä asiaa, ei kuulema ole mikään kynnyskysymys onko jengi Blues vai United. Pesänhoitajan harteilla taitaa olla millä hinnalla brändin myy.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Salonojalla näyttyäisi olevan kova hinku todistaa kaikille että hän on ihan oikea urheilujohtaja, eikä pelkkä miljonääri-Jussi, ja oman vision toteuttaminen tuntuu kiinnostavan enemmän kuin hyvän pohjan päälle rakentaminen.

Niin. Jussihan kyllä taisi parissakin haastattelussa korostaa yhteisöllisyyttä "uuden Bluesin" kulmakivenä, joten ainakin jossakin määrin luottavaisin mielin suhtaudun siihen vaihtoehtoon, että näkemykset olisivat avartuneet sitten niiden aikojen, jolloin mentiin vahvasti business-kylki edellä. Sopii siis toivoa miehen näiden muutaman välivuoden aikana aidosti oivaltaneen, että liiketoiminnallisesti parhaan päämäärän tavoittaminen saattaa toisinaan edellyttää kiertoteiden käyttöä sen sijaan, että tavoiteltaisiin nopeita pikavoittoja vain pieneltä osalta seurayhteisön sidosryhmistä.

Jos (ja toivottavasti kun!) yhteisöllisyys on tulevien suunnitelmien kannalta keskiössä, tuntuisi luontevalta lähteä liikkeelle jo olemassa olevasta yhteisöstä ja kehittää sitä, sen sijaan että alettaisiin rakentaa kokonaan uutta ja toivottaisiin, että kylän väki ottaisi uuden porukan omakseen. Riski siihen, ettei näin tulisi käymään, on nähdäkseni aika hemmetin suuri.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Espoo United olisi siitä hyvä, että tuolloin kaikki joutuisivat ostamaan uudet fanikrääsät ja -paidat. Tähän vapaaehtoinen hymiö.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Espoo United olisi siitä hyvä, että tuolloin kaikki joutuisivat ostamaan uudet fanikrääsät ja -paidat. Tähän vapaaehtoinen hymiö.
Mulla on Kiekko-Espoon fanipaita (#44 Ahola). Lupaan vakavasti harkita myös uuden ostamista heti kun uudet Kiekko-Espoon fanipaidat tulevat myyntiin. Mitään EU-paitaa en oo ostamassa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Huhut kovasti kertovat että K-Espoo olisi näillä näkymin menossa mestikseen. Ei kyllä mitään varmaa tietoa, olen kuullut vain huhuja ihmisiltä jotka ovat kuulleet joltain joka on kuullut luotettavalta taholta. Itse en siis ole (vielä) kuullut suoraan tästä.

Tosiaan Jussiin ollaan oltu yhteydessä asian tiimoilta moneen kertaan. Mitään tietoa ei kuitenkaan ole. Toivottavasti Jussi kuitenkin olisi halukas keskustelemaan, kädenojennuksia on tehty useita. Voisi osoittaa että kiinnostaa myös saada Suomen paras kannattajayhteisö taakseen. Enkä tarkoita että minä itse tässä kaipaan huomiota tai jotenkin korostaisin tärkeyttäni, vaan ihan yleisesti kannattajapuolen kanssa yhteys olisi tärkeä, näin ajatellaan ihan yleisesti kannattajien keskuudessa. BB07 kuitenkin tehnyt melkein vuosikymmenen töitä että tähän on päästy, eikä ihan noin vain tyhjästä lähdetä samanlaista rakentamaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Huhut kovasti kertovat että K-Espoo olisi näillä näkymin menossa mestikseen. Ei kyllä mitään varmaa tietoa, olen kuullut vain huhuja ihmisiltä jotka ovat kuulleet joltain joka on kuullut luotettavalta taholta. Itse en siis ole (vielä) kuullut suoraan tästä.

Mestispuolellakin tuollaista huhuilevat.

Espoo on tulossa Mestikseen, ainakin näin kerrottiin juuri SaPKon tiedotustilaisuudessa. Tai pikemminkin joku uusi joukkue, jonka epäiltiin olevan Espoo. Huomenna kai virallinen päätös asiasta.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mestis-ketjusta:

Espoo on tulossa Mestikseen, ainakin näin kerrottiin juuri SaPKon tiedotustilaisuudessa. Tai pikemminkin joku uusi joukkue, jonka epäiltiin olevan Espoo. Huomenna kai virallinen päätös asiasta.
Edit. Toiset ehti ensin.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mahtavaa jos Mestikseen tulee espoolainen joukkue, joka haluaa nousta liigaan 1-2v tähtäimellä. Mulle on ihan sama mikä seuran nimi on.
 

Veltto Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat paholaiselle
Mestis-ketjusta:

Espoo on tulossa Mestikseen, ainakin näin kerrottiin juuri SaPKon tiedotustilaisuudessa. Tai pikemminkin joku uusi joukkue, jonka epäiltiin olevan Espoo. Huomenna kai virallinen päätös asiasta.
Edit. Toiset ehti ensin.

Miten ihmeessä Savonlinnassa voidaan tiedottaa Espoon tulevan mestikseen, kun kerran hakupaperitkin lähtevät vasta myöhemmin tänään. Ellei sitten kyseessä ole toinen paikkaa havitteleva taho, joka on jo lähettänyt hakupaperit aikaisemmin.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Tilanne espoolaisen kiekkoilun osalta on ajautunut niin kriittiseen vaiheeseen, että alan 'johtohahmojen' kuten Salonojan, Muukkosen ym. pitää ottaa maila kauniiseen käteen ja saada aikaan toimiva ja läpinäkyvä kokonaisuus. Turhanaikaiseen egoiluun ja kukkoiluun ei ole varaa.

Nyt ei kaivata 'visioita', 'unelmia' ja satuja. Huonoa ei kannata edes yrittää.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihan mielenkiinnosta kyselen että miten Blues fanit suhtautvat tähän Jussin uuteen seuraan? Ymmärsin jutusta että kyseessä on täysin uusi seura joka ei millään tavalla liity vanhaan Bluesiin. Lähdettekö uuden jengin kelkkaan vai onko homma lopullisesti förbi?
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Mahtavaa jos Mestikseen tulee espoolainen joukkue, joka haluaa nousta liigaan 1-2v tähtäimellä. Mulle on ihan sama mikä seuran nimi on.

Espoon fanien kannattaa totutella ankeuteen. Liiga on suljettu vähintään kauteen 2018-2019 ja jatkosta ei ole päätetty.

K-Espoo nimelle peukku jos toteutuu! Joensuussa herättää tunteita.

Edit: Jaa, siellä on sitten kisat menossa kuka pyörittää ja mitäkin seuraa. Mielenkiintoinen jatkocase se on tämäkin. Salonoja laittaa hakemukset tänään mutta jotkut muutkin tahot samoissa aikeissa?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös