New York City

  • 279 344
  • 994

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sen takia tuossa kaupassa ei ollut mitään ostettavaa, koska tuli käytyä Woodbury:ssä, n. tunnin bussimatkan päässä New Yorkin keskusta. Siellä vasta oli halpaa, helkkari soikoon. Esim Armanin farkut maksoivat muistaakseni 50 euroiksi muutettuna. Samanlaisista, veljeni mukaan, saa Suomessa pulittaa lähes 200€. Myös esim. hankin Quicksilverin kaupasta pipon, noin 2€. Suomessa suurinpiirtein samanlainen maksaa lähemmäs 40€. Tuonneko viette paremman puoliskon Nykin matkoilla, niin johan saattaa yllättyä ;), tosin kyllä tuolla oli niin halpaa, että meinaa omakin leuka lattiaan pudota. Pistetään vielä jotakin parhaimpia. Kolme Billabongin t-paita muistaakseni vähän reilu 30 dollaria.

Woodbury on ihan ehdoton paikka käydä, jos meinaa New Yorkissa käydessään shoppailla. Itse asun vajaan tunnin päässä Woodburysta, ja jokainen joka täällä on ollut käymässä on löytänyt tuolta hakemansa. Siis kaikki mahdolliset kaupat löytyvät Woodburysta ja hinnat ovat jotain ihan muuta kuin itse kaupungissa.

Henkilökohtaisesti en ostaisi mitään vaatteita kaupungista, vaan keskittyisin etsiskelemään ostoskeskuksia New Yorkin lähettyviltä. Woodburyyn ymmärtääkseni järjestetään päivän reissuja New Yorkista, joihin sisältyy bussimatkat ja jonkinlainen lounas. Hintaa on n. 45-50 dollaria.

Mutta tosiaan kannattaa varata mukavat kengät ja asusteet sen mukaan, että alue on iso ja siellä tulee käveltyä todella paljon.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Woodbury on ihan ehdoton paikka käydä, jos meinaa New Yorkissa käydessään shoppailla. Itse asun vajaan tunnin päässä Woodburysta, ja jokainen joka täällä on ollut käymässä on löytänyt tuolta hakemansa. Siis kaikki mahdolliset kaupat löytyvät Woodburysta ja hinnat ovat jotain ihan muuta kuin itse kaupungissa.

Henkilökohtaisesti en ostaisi mitään vaatteita kaupungista, vaan keskittyisin etsiskelemään ostoskeskuksia New Yorkin lähettyviltä. Woodburyyn ymmärtääkseni järjestetään päivän reissuja New Yorkista, joihin sisältyy bussimatkat ja jonkinlainen lounas. Hintaa on n. 45-50 dollaria.

Mutta tosiaan kannattaa varata mukavat kengät ja asusteet sen mukaan, että alue on iso ja siellä tulee käveltyä todella paljon.

Kiitos vinkistä. Täytyy olla kertomatta tuolle paremmalle puoliskolle tästä paikasta, ettei mene yksi päivä seuraavasta NY:n reissusta kaupoissa notkumiseen..

Sinänsä en ollut yllättynyt, että Manhattanin ulkopuolelta löytyvät parhaat ostospaikat. Näin se yleensä on muuallakin, että "ostosparatiisit" eivät ole ihan siinä keskellä kylää. Tuo mainitsemani liike sopii minunlaisille henkilöille. Jos viettää reissunsa suurin piirtein Manhattanin alueella ja viipyy vain muutaman päivän, ei tarvitse käyttää yhtä kokonaista päivää ostoksilla. Voi poiketa ohimennen hakemassa parit farkut ja paidat.

Kiitos muuten kaikille hotellivinkeistä. Ne ovat tervetulleita. Olen vähän laisak etsimään netistä eri vaihtoehtoja. Voi sitten ottaa suoraan täältä palstalta jonkun tärpin. En välttämättä aio yöpyä ensi kerralla Pennsylvaniassa, vaikka ei minulla sinänsä ole mitään ko hotellia vastaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kiitos vinkistä. Täytyy olla kertomatta tuolle paremmalle puoliskolle tästä paikasta, ettei mene yksi päivä seuraavasta NY:n reissusta kaupoissa notkumiseen..

Sinänsä en ollut yllättynyt, että Manhattanin ulkopuolelta löytyvät parhaat ostospaikat. Näin se yleensä on muuallakin, että "ostosparatiisit" eivät ole ihan siinä keskellä kylää. Tuo mainitsemani liike sopii minunlaisille henkilöille. Jos viettää reissunsa suurin piirtein Manhattanin alueella ja viipyy vain muutaman päivän, ei tarvitse käyttää yhtä kokonaista päivää ostoksilla. Voi poiketa ohimennen hakemassa parit farkut ja paidat.

Kiitos muuten kaikille hotellivinkeistä. Ne ovat tervetulleita. Olen vähän laisak etsimään netistä eri vaihtoehtoja. Voi sitten ottaa suoraan täältä palstalta jonkun tärpin. En välttämättä aio yöpyä ensi kerralla Pennsylvaniassa, vaikka ei minulla sinänsä ole mitään ko hotellia vastaan.

Jos kaupungin alueella käy noissa eri ketjujen kaupoissa, niin niissä hinnat ovat yleensä halvempi, tai ainakin samalla tasolla kun muissa ketjun kaupoissa. Kohtalaisen edullisia kauppoja, joita itse suosittelisin ovat JC Penney, Kohl's, Aeropostale(vähän nuoremmille suunnattu, mutta ihan hyviä löytöjä voi tehdä) BonTon ja Marshall's. Viimeksi mainittu myy muiden ketjujen ylijäämävarastoja, joista voi löytää todellisia helmiä todella halpaan hintaan. Itse en todellakaan ole mikään shoppailija, mutta erityisesti Marshallissa ja JC Penneyssä tulee vierailtua kun vaatteita tarvitsee.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Itse tuskin olen lähdössä Jenkkeihin, ainakaan ihan heti, mutta koska olen tällainen xxl-karpaasi, eli hieman "vatsakas", niin kiinnostaisi tietää että miten esim. Nykin vaatekaupoissa menevät nuo vaatekoot? Amerikkalaisia kun pidetään isoina ihmisinä, niin näkyykö se myös kledjuvalikoimissa, vai onko se vain median luomaa harhaa? Omasta ed. reissustani Amerikkaan on jo aika tovi aikaa, että ei voi muistaa. 1992.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Amerikkalaisia kun pidetään isoina ihmisinä, niin näkyykö se myös kledjuvalikoimissa, vai onko se vain median luomaa harhaa?
Kun meillä (kaiketi?) valikoimat loppuu johonkin XXL-kokoihin, niin jenkeissä ja NYCissä on 3-XL ja 4-XL kokoja ihan yleisesti.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuntuu lisäksi vielä siltä että jenkkien koot vastaavat suurinpiirtein yhtä isompaa täällä Euroopassa, eli jos vaate on jenkeissä L niin se vastaa suurinpiirtein XL-kokoa Euroopassa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuntuu lisäksi vielä siltä että jenkkien koot vastaavat suurinpiirtein yhtä isompaa täällä Euroopassa, eli jos vaate on jenkeissä L niin se vastaa suurinpiirtein XL-kokoa Euroopassa.

Sama tuntuma. Jenkeissä minulle sopi aina L, mutta Suomessa yleensä XL.
Eli kannattaa pyytää yhtä kokoa isompia vaatteita tuliaisiksi.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai! Nyt taitaa mennä ylireagoinnin puolelle, vai onko annettu 'code orange/red' ja on syytä olettaa, että jotain tapahtuu pian?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sama tuntuma. Jenkeissä minulle sopi aina L, mutta Suomessa yleensä XL.
Eli kannattaa pyytää yhtä kokoa isompia vaatteita tuliaisiksi.

Tästä pitää kyllä olla eri mieltä, käytän sekä Jenkeissä että Suomessa M-kokoa. Toki tuo skaala menee sitten paljon pidemmälle kuin Suomessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Nyt kun näitä pommiuhkia on tässä viime päivinä ollut, niin onko mitään toivoa, että ne vaikuttaisivat lentolippujen hintaan?
Voihan se olla, että epävakaiden olojen seurauksena turvatoimia tullaan hieman kiristämään ja kyllähän se maksaa, joten varmaan lentoliput tulevat tulevaisuudessa kallistumaan. Mitään akuuttia vaikutusta niillä ei kuitenkaan tule onneksi olemaan.
 

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voihan se olla, että epävakaiden olojen seurauksena turvatoimia tullaan hieman kiristämään ja kyllähän se maksaa, joten varmaan lentoliput tulevat tulevaisuudessa kallistumaan. Mitään akuuttia vaikutusta niillä ei kuitenkaan tule onneksi olemaan.

Lähinnä olisin toivonu että olisivat halventuneet :D Ei ole kokemusta, kuinka tämmöset "kriisit" vaikuttavat näihin lipun hintoihin. No kohtapuolin pitäisi alkaa lippuja varailemaan ja hinnaksi näyttäisi tulevan päälle 500€.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kaupungin alueella käy noissa eri ketjujen kaupoissa, niin niissä hinnat ovat yleensä halvempi, tai ainakin samalla tasolla kun muissa ketjun kaupoissa. Kohtalaisen edullisia kauppoja, joita itse suosittelisin ovat JC Penney, Kohl's, Aeropostale(vähän nuoremmille suunnattu, mutta ihan hyviä löytöjä voi tehdä) BonTon ja Marshall's. Viimeksi mainittu myy muiden ketjujen ylijäämävarastoja, joista voi löytää todellisia helmiä todella halpaan hintaan. Itse en todellakaan ole mikään shoppailija, mutta erityisesti Marshallissa ja JC Penneyssä tulee vierailtua kun vaatteita tarvitsee.

Ylipäänsä Nykissä merkkivaatteet (ja kosmetiikka esim. Clinique), varsinkin jenkkimerkit, ovat halvempia kuin Suomessa, jos ei nyt ihan jonnekin Bloomingdalesiin mene. Tosin Frendit-tv-sarjan ystäväthän nyt siellä käyvät kuitenkin :) Macysillä ainakin itse tykkään pörrätä ja sieltä löytyy kivasti releitä. Woodbury common onkin sitten aivan jumalainen paikka, siellä tosiaan menee koko päivä ja luottokortin rajat paukkuvat. Kaksi kertaa olen siellä käynyt ja joka kerta roudaan kassikaupailla kamaa ainakin Conversen, DKNY:n, Guessin ja Calvin Kleinin storeista. Nuo merkit ovat selvästi halvempia kuin Suomessa. Esimerkiksi Conversen All star klassikkotennarit irtosivat 15 dollarilla. Woodbury on ihan ehdoton paikka käydä, jos Nykissä pyörähtää.

21:st century on toki myös edullinen paikka, mutta itse en siitä niin pidä, sillä tavaratalo on jotenkin sotkuinen, merkit ovat sekaisin ja mesta on väärällä tavalla halvan oloinen. Woodburyssä kaupat ovat siistejä ja joka merkille on oma myymälänsä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ylipäänsä Nykissä merkkivaatteet (ja kosmetiikka esim. Clinique), varsinkin jenkkimerkit, ovat halvempia kuin Suomessa, jos ei nyt ihan jonnekin Bloomingdalesiin mene. Tosin Frendit-tv-sarjan ystäväthän nyt siellä käyvät kuitenkin :)

Joo, totta turiset. Eli yleisesti hinnat ovat tosiaan Suomea halvempia myös kaupungin alueella. Tai ainakin semmoisissa paikoissa, jotka itseäni kiinnostavat. Noissa ihan muotipaikoissa pyörivät varmasti saavat maksaa itsensä kipeäksi kaupungissa. Itse eksyin kaverini kanssa olikohan nyt Hilfigerin vai Bossin kauppaan Trump towerin vieressä, ja hyvin nopeasti tajusimme, että bydjetit eivät kohdanneet tarjonnan kanssa. Halvin tuote taisi olla 100 dollarin luokkaa. Ja puhuttiin siis jostain vyöstä tmv.

EDIT: Pitää varmaan lisätä sen verran. Että jos joku on menossa New Yorkiin oikein trendivaatteiden ja viimeisten muotivillitysten perässä, niin meikäläisen vihjeitä kannattanee kuunnella varauksella :).
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Itse olen Nykissä monta kertaa käynyt, mutta ensi vuodenvaihteessa olisi tarkoitus nähdä ensimmäistä kertaa NYE Counting paikan päältä. Onko jatkoaikalaisista joku ollut todistamassa pallon laskeutumista?

Kannattaako hotelli varata jo etukäteen? Meneekö homma kreisiksi? Mitä tapahtuu?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olisiko joku viettänyt uudenvuoden aattoa Time Squarella? Onkohan tämän "aikataulun" noudattaminen kuinka tarpeellista eli onkohan koko mesta ihan tapissa ja raflat sun muut ihan tukossa? Jaksaakohan tuolla kuinka värjötellä ja odottaa spektaakkelia?

Been there done that.

Me jouduimme Times Squaren alueelle ikääkuin puolivahingossa joskus puolen viiden aikoihin ja jo silloin oli väkeä paljon. Me tosiaan seisoimme sen 8 tuntia siellä... Väki laitettiin eri karsinoihin ja ihmisiä oli aivan pirusti. Niin paljon oli porukkaa ettei siellä voinut edes mennä kyykkyyn ja osahan siellä pyörtyi... eli siellä on todella ahdasta. Siis todella.

Koko alueen tapahtuma oli tehty TV:tä varten, ja siellä ei ollut mitään MC:tä viihdyttämässä live-yleisöä.

Kokemuksena tietenkin "ainutlaatuinen", "tulipahan tehty" kai siitä jotain katu-uskottavuuttakin sai, mutta missään nimissä en tekisi sitä toiste... tietenkin sitten voin suositella jos tykkää seistä paikoillaan monta tuntia ilman vessassa käyntiä, juomaa tai ruokaa.

Itse olen Nykissä monta kertaa käynyt, mutta ensi vuodenvaihteessa olisi tarkoitus nähdä ensimmäistä kertaa NYE Counting paikan päältä. Onko jatkoaikalaisista joku ollut todistamassa pallon laskeutumista?

Kannattaako hotelli varata jo etukäteen? Meneekö homma kreisiksi? Mitä tapahtuu?

Voin vahvistaa että homma meni juuri kuten LaTe_Show kertoi. Ei jäänyt oikeastaan mitään muuta käteen kuin että voi kavereille brassailla uuden vuoden siellä vastaanottaneen. Ihan siihen pelipaikoille emme jaksaneet edes jonottaa, vaan seurasimme hommaa 44th streetillä jossain 7th ja 8th avenuen välissä.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Eli kantsii ottaa hotla siitä läheltä, jotta pystyy ikkunasta katsomaan koko tapahtuman. Tai hotellin telkkarista?
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Lokakuuksi on hommattu lennot Nykiin Lufthansan tarjouksesta sai mukavaan hintaan Frankfurtin kautta 388e/hlö. Vaihtoaikakaan ei ole paha, molempiin suuntiin pari tuntia, ja käsittääkseni Lufthansan 747:ssa on hieman paremman tilat kuin esim. Finskillä. Lufthansalla matkustaneet voivat korjata jos olen väärässä.

Hotelleita olen jo yrittänyt bongailla, mutta on kyllä hemmetin ärsyttävää puuhaa, esim. hotels.com:n alkaen hinnat on täyttä kusetusta. Muutenkin aika yllättävää että esim. elokuulle saa tällä hetkellä hotellin paljon halvemmalla kuin lokakuulle, jopa puoleen hintaan. Varmaan pitänee odotella että nuo lokakuunkin hinnat toivottavasti laskevat? Budjetti olisi maksimissaan sellainen 500e/hlö/7vrk ja tavoitteena jokin kohtuullinen turistihotelli Manhattanilta. Mikäli joku bongailee syksylle hyviä tarjouksia niin niitä voisi tännekin postailla. Yleisesti ottaen tuo Nykin hotellien hintataso taitaa pysyä tasaisen korkeana ympäri vuoden?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lokakuuksi on hommattu lennot Nykiin Lufthansan tarjouksesta sai mukavaan hintaan Frankfurtin kautta 388e/hlö.
Mistä tuo tarjous löytyy tai mitä kautta matka on varattu? www.lufthansa tarjoaa 650 euroa Lokakuulle.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Hotelleita olen jo yrittänyt bongailla, mutta on kyllä hemmetin ärsyttävää puuhaa, esim. hotels.com:n alkaen hinnat on täyttä kusetusta. Muutenkin aika yllättävää että esim. elokuulle saa tällä hetkellä hotellin paljon halvemmalla kuin lokakuulle, jopa puoleen hintaan. Varmaan pitänee odotella että nuo lokakuunkin hinnat toivottavasti laskevat? Budjetti olisi maksimissaan sellainen 500e/hlö/7vrk ja tavoitteena jokin kohtuullinen turistihotelli Manhattanilta. Mikäli joku bongailee syksylle hyviä tarjouksia niin niitä voisi tännekin postailla. Yleisesti ottaen tuo Nykin hotellien hintataso taitaa pysyä tasaisen korkeana ympäri vuoden?

Nykin pahin turistisesonki taitaa olla juurikin syksyllä, kun kesän kuumina kuukausina hotelleissa on alepäivät. Tämä selittänee tekemäsi havainnot.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Nykin pahin turistisesonki taitaa olla juurikin syksyllä, kun kesän kuumina kuukausina hotelleissa on alepäivät. Tämä selittänee tekemäsi havainnot.

Okei, no onkohan kellään kokemuksia miten nuo hotellien hinnat käyttäytyvät syksyä kohden? Kannattaako odotella lähemmäs matkan ajankohtaa ja kytätä tarjouksia vai pyrkiä varaamaan mahdollisimman pian hotelli?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös