Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Viimeiset kolme kertaa USAssa käydessäni olen päätynyt tuohon Finnair-asiakaskoodeilla tehtyyn Avis-varaukseen. Voi olla että jostain saisi vieläkin edullisemmin vastaavien kategorioiden autoja, mutta tuosta tinkiminen ei välttämättä ole enää kustannustehokasta. Varsinkaan kun edullisempi vaihtoehto on todennäköisesti jokin umpiouto paikallinen pikkufirma, jolla on koostaan johtuvia puutteita tai muita rajoituksia palvelussaan.Me muuten vuokrattiin auto lentoyhtiön (Finnair) sivujen kautta, joka oli selvästi halvin vaihtoehto. Auto otettiin Avisilta Manhattanilta ja palautettiin samaan paikkaan. Kaksi vuorokautta Kia Riolla maksoi reilusti alle $100 plus bensat.
Seuraavan kerran olen menossa USAan heinäkuussa, tällä kertaa lyhyen loman merkeissä. Tarkoitus on kiertää autolla pohjoista itärannikkoa ja tehdä samalla pistokeikka Niagaralle. Myös New Yorkissa on tarkoitus kuluttaa pitkä viikonloppu, kevyesti Manhattania silmäillen. Aviksen Finski-koodeilla irtosi muuten H-luokan auto viikoksi kaikilla tavallisilla vakuutuksilla hintaan EUR 270. H-pirssi tarkoittanee Aviksella edelleen Lincoln Town Caria tai vastaavan kokoista Cadillacia. Eivät kaikkein näppärimpiä kulkupelejä Manhattanilla, mutta isompaa ja pienempää highwayta tulee tällä kertaa paljon ajettavaksi ja siellä ison pirssin kyyti on mitä leppoisinta.
Itse maksetuilla reissuilla olen yleensä tyytynyt Holiday Inn -tasoon korkeintaan pienen upgraden kanssa, ja näin tälläkin kertaa. New Yorkissa tosin Ritz-Carlton Battery Parkin viikonlopputarjous vei tällä kertaa voiton. USD 245 + verot per yö, sisältäen 100 taalan krediitin vierailun aikaiseen ravintolakäyttöön. Halpaa kuin saippua tuon tason hotellista. Pari satasta säästämällä olisi saanut jonkun kopin Chinatownin kyljessä remontointia loputtomiin odottavasta mörskästä. Sitä vastoin Ritz-Carlton BP on aivan Manhattanin eteläkärjessä, ja osassa huoneista on avoimet Vapaudenpatsas-näkymät.