New York City

  • 279 337
  • 994
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Me muuten vuokrattiin auto lentoyhtiön (Finnair) sivujen kautta, joka oli selvästi halvin vaihtoehto. Auto otettiin Avisilta Manhattanilta ja palautettiin samaan paikkaan. Kaksi vuorokautta Kia Riolla maksoi reilusti alle $100 plus bensat.
Viimeiset kolme kertaa USAssa käydessäni olen päätynyt tuohon Finnair-asiakaskoodeilla tehtyyn Avis-varaukseen. Voi olla että jostain saisi vieläkin edullisemmin vastaavien kategorioiden autoja, mutta tuosta tinkiminen ei välttämättä ole enää kustannustehokasta. Varsinkaan kun edullisempi vaihtoehto on todennäköisesti jokin umpiouto paikallinen pikkufirma, jolla on koostaan johtuvia puutteita tai muita rajoituksia palvelussaan.

Seuraavan kerran olen menossa USAan heinäkuussa, tällä kertaa lyhyen loman merkeissä. Tarkoitus on kiertää autolla pohjoista itärannikkoa ja tehdä samalla pistokeikka Niagaralle. Myös New Yorkissa on tarkoitus kuluttaa pitkä viikonloppu, kevyesti Manhattania silmäillen. Aviksen Finski-koodeilla irtosi muuten H-luokan auto viikoksi kaikilla tavallisilla vakuutuksilla hintaan EUR 270. H-pirssi tarkoittanee Aviksella edelleen Lincoln Town Caria tai vastaavan kokoista Cadillacia. Eivät kaikkein näppärimpiä kulkupelejä Manhattanilla, mutta isompaa ja pienempää highwayta tulee tällä kertaa paljon ajettavaksi ja siellä ison pirssin kyyti on mitä leppoisinta.

Itse maksetuilla reissuilla olen yleensä tyytynyt Holiday Inn -tasoon korkeintaan pienen upgraden kanssa, ja näin tälläkin kertaa. New Yorkissa tosin Ritz-Carlton Battery Parkin viikonlopputarjous vei tällä kertaa voiton. USD 245 + verot per yö, sisältäen 100 taalan krediitin vierailun aikaiseen ravintolakäyttöön. Halpaa kuin saippua tuon tason hotellista. Pari satasta säästämällä olisi saanut jonkun kopin Chinatownin kyljessä remontointia loputtomiin odottavasta mörskästä. Sitä vastoin Ritz-Carlton BP on aivan Manhattanin eteläkärjessä, ja osassa huoneista on avoimet Vapaudenpatsas-näkymät.
 

SannaS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NY Yankees
New Yorkissa tosin Ritz-Carlton Battery Parkin viikonlopputarjous vei tällä kertaa voiton. USD 245 + verot per yö, sisältäen 100 taalan krediitin vierailun aikaiseen ravintolakäyttöön. Halpaa kuin saippua tuon tason hotellista.

Noita tarjouksia kannattaa kyllä silmäillä. Me varattiin talvella toukokuun alkuun kolmen tähden hotellista huone kahdeksaksi yöksi, ja hinta oli silloin veroineen n. 180 €/yö. Hintojen laskettua kevään aikana dramaattisesti peruttiin varaus - etenkin kun tähdetkin olivat tänä aikana pudonneet kahteen - ja kytättiin sopivia tarjouksia ihan viimeiseen asti. Ensimmäisen USA:ssa vietettävän yön osoite tulee olla tiedossa muistaakseni kahta viikkoa ennen matkaa, mutta meillä kun oli välissä yksi yö toisessa kaupungissa, pystyttiin varaamaan toinen hotelli vasta lähtöä edeltävänä iltana.

Ensimmäiset pari yötä vietettiin neljän tähden Thompson Gild Hallissa Financial Districtillä, veroineen n. 150 €/yö. Näkymiä ei ollut, mutta kuka niitä nyt New Yorkissa hotellihuoneesta katseleekaan. :-) Hotelli oli todella siisti ja laadukas, joten vähän kalliimmallakin menisin uudestaan.
Viimeiset viisi yötä oltiin E 45th Streetillä perinteikkäässä kolmen ja puolen tähden Rooseveltissa hintaan 130 €/yö. Julkiset tilat olivat loistokkaamia kuin jo vähän vanhentuneet huoneet, mutta kaikkialla oli siistiä ja hotellin sijainti loistava.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tämä on ihan kuulopuheiden jäljiltä, joten jos ei pidä paikkaansa, niin ei kannata ottaa sitten kovinkaan vakavasti. Täysin mahdollista tämä kyllä voisi olla kuitenkin. Eli...

Jenkkityyliinhän asiakaspalvelutehtävisää kuuluu, että on surkeahko perusliksa ja valtaosa tuloista perustuu tippeihin. Nykyisen erittäin huonon taloustilanteen vuoksi olisivat monet asiakaspalvelijat yhtäällä ja toisaalla miltei aggressiivisesti (huom. kuvainnollisesti, ei fyysisesti) tippien perään. Erityisesti Nykissäpäin tätä olisi havaittavissa. Joten kysytäänkin varsinkin kuluvan vuoden aikana tuolla käyneiltä, että onko siinä mitään perää?
 

SannaS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NY Yankees
Erityisesti Nykissäpäin tätä olisi havaittavissa. Joten kysytäänkin varsinkin kuluvan vuoden aikana tuolla käyneiltä, että onko siinä mitään perää?

Minä en ainakaan moista huomannut taloustilanteesta johtuen. Mutta noin yleisesti ottaen tipeistä ollaan aika tarkkoja. Etenkin jos huomataan, että vastapuolella oleva turisti on vähän epävarma tippikulttuurista, lisää pyydetään röyhkeästi.

Esimerkkinä tästä vuonna 2002, kun asuimme New Jerseyn puolella, meillä oli tapana käydä New Yorkissa Times Squarella Lindy's-ravintolassa syömässä juustokakkua. Eräällä kerralla vanhempani olivat vierailulla, ja puhuimme pöydässä tavallista enemmän suomea kääntäessämme ruokalistoja ja tarjoilijan kysymyksiä. Laskun mukana tuli sitten ensimmäistä kertaa sellainen laminoitu lappu, jossa oli usealla kielellä kerrottu tippaamisesta. Annoimme mielestämme aivan sopivan kokoisen tipin, mutta tarjoilija tuli pyytämään lisää...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Laskun mukana tuli sitten ensimmäistä kertaa sellainen laminoitu lappu, jossa oli usealla kielellä kerrottu tippaamisesta. Annoimme mielestämme aivan sopivan kokoisen tipin, mutta tarjoilija tuli pyytämään lisää...
Turistien kansoittamissa paikoissa voi tuollaistakin tapahtua. Röyhkeää ja koodiin kuulumatonta toimintaa, vaikka annettu tippi olisi ollut lievästi alakanttiinkin.

Kyllä 20 % saa edelleen kelvata asialliseksi tipiksi, ainakin ylivoimaisesti suurimmassa osassa asiointipaikoista päiväsaikaan ja illallakin. Jos kympin tippi ei riitä 50 dollarin aterioinnin päälle, niin ei sitä ole pakko huolia. Voin ottaa fyrkat takaisinkin.

Jossain ison rahan mestoissa ainakin lievästi 20 pinnan tasolta korotettu avokätisyys saatetaan ymmärrtää normimeiningiksi. Nämä paikat ovat tietysti ihan oma lukunsa.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites tuo tippaaminen toimii paikoissa joissa esim juoma noudetaan itse tiskiltä? Esimerkkinä vaikkapa yökerho jossa tiskillä ravataan tuon tuosta uutta juomaa hakemassa. Annetaanko tippi joka kerta?

Entä voiko NYCissä edes tilata "erikseen"? Ainakin Saksassa ja Latvissa ei tiskiltä juurikaan myytä mitään, vaan ohjattiin pöytiin joissa laskutettiin koko pöydän kaikki tilaukset samasta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
kai tapana olisi että tippi per tilaus ja varmaan dollari-kaksi sopiva summa riippuen ottaako yhden vai useampia, mutta tämä ei ehkä ihan niin pakollista kuin pöytiin tarjoiltaessa. Ainakin tuolla tavalla varmistaa että vuorokin tulee joskus.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oma kokemukseni tippaamisesta Jenkeissä on, että varsin moneen arkiseen pikkuasiaan yhden taalan tippi riittää. Sen "joutuu" antamaan vaikka ostaisi halvassa paikassa vain yhden kolmen taalan bissen, mutta jos ottaa kolme bisseä kerralla, niin silti yhden dollarin seteli tuntui riittävän.

Kaikkialla ei silti tarvitse tipata. Käytiin jossain NYC:n keskihintaisista tavarataloista, josta kaveri osti käytännössä koko vaatekerran ystävällisen myyjän avustuksella. Mennessään sovittamaan hän sujautti avuliaalle myyjälle taalan. Ollessaan kopissa, hän kuuli selvästi myyjän sanovan työtoverilleen "Oh my god, he tipped me!"

Kulttuuriero Suomeen tuntui kärkevimmältä strippiklubilla (tosin Atlantic Cityssä), jossa sisäänpääsy oli ilmaista, mutta joka puolella oli isoja plakaatteja: "Two drinks minimum" - eli turha tulla vain katselemaan. Voisikohan Suomessa joku paikkaa käyttää vastaavaa? Tosin taitaisi olla tarpeetonta... Paikan työläiset keräsivät tippejä vain niiltä, jotka istuivat lavan ympärillä. Ja yksi taala kelpasi mainiosti. Suomessa kun 5€ tuntuu olevan alin sallittu taksa. Jenkeissä kauempana istuvat saivat olla rauhassa, toisin kuin Suomessa, jossa jokaiselta käydään henkilökohtaisesti vaatimassa rahaa, ja kieltäytyminen johtaa kiroamiseen alhaisimpaan helvettiin... Eipä tarvitse Suomessa juosta noissa paikoissa juuri koskaan, kun taas jenkkityylinen "alan mesta" oli oikein mukava illanviettopaikka herraseurueelle (korostettakoon että kyse oli todella strippiklubista - ei bordellista).
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mites tuo tippaaminen toimii paikoissa joissa esim juoma noudetaan itse tiskiltä? Esimerkkinä vaikkapa yökerho jossa tiskillä ravataan tuon tuosta uutta juomaa hakemassa. Annetaanko tippi joka kerta?

Entä voiko NYCissä edes tilata "erikseen"? Ainakin Saksassa ja Latvissa ei tiskiltä juurikaan myytä mitään, vaan ohjattiin pöytiin joissa laskutettiin koko pöydän kaikki tilaukset samasta.

Baarissa pitäisi erään alkuperäisasukkaan neuvon mukaan antaa dollari jokaista juomaa kohti. Ei tuo tosiaan varsinkaan turistien kanssa ole niin justiinsa ja riippuu vähän mestastakin, mutta palvelun taso on taattu kun tippaa oikein. Käytännössä maksat juomasi normaalisti ja jätät tiskille x määrän dollarin seteleitä.

Ravintolassa pöydässä syödessä (ja juodessa) tippi on normaalisti se 15-20 % loppusummasta. Sen voi kortilla maksettaessa lisätä siihen laskuun tai antaa käteisenä. Jos lasku on esim. 100 $ ja haluat tipata 15 $ mutta maksat antamalla satasen ja viisikymppisen niin voit sanoa, että tuo 35 takas.

Jos on ravintolassa missä on pöytiintarjoilu niin lasku tulee ainakin yleensä yhteisenä ja kuvetta kaivetaan yhteistuumin. Tiski/pöytä homma menee yleensä niin, että jos istut pöydässä niin sinua palvellaan pöytään ja jos istut tiskillä niin sinua palvellaan tiskiltä. Tietenkään ihan baareissa ei mitään pöytiintarjoilua yleensä ole. Paikoissa joissa ruokailun voi hoitaa joko tiskillä tai pöydässä on mielestäni yleensä eri hinnat tiskille ja pöytään.
 

Rocco

Jäsen
Mites tuo tippaaminen toimii paikoissa joissa esim juoma noudetaan itse tiskiltä? Esimerkkinä vaikkapa yökerho jossa tiskillä ravataan tuon tuosta uutta juomaa hakemassa. Annetaanko tippi joka kerta?
Monissa paikoissa missä kävin ottamassa muutaman, pöytäni laitettiin laskulle, ja kun lähdin pois niin lasku tuotiin eteen ja siinä oli kaikki mukana. Lasku oli pienessä kansiossa ja sinne voi jättää laskun summan + tipin. Jos maksaa kortilla niin voi kirjoittaa suoraan laskuun sen summan minkä haluaa maksaa kokonaisuudessaan.

Eli jos ottaa kolme olutta, á $6, se tekee $18. Jättää $20 ja se on siinä. Tai jos maksaa kortilla niin kirjoittaa laskuun $20 niin he höyläävät sen verran. Itse tein niin, että maksoin kortilla laskun tasasummalle ja jätin tämän jälkeen sopivan määrän tippiä kansioon.

Yksittäin kun juomia hakee niin maksaa pois, ja tosiaan jättää tipin tiskille. Uskokaa tai älkää niin ei se raha siitä minnekään katoa. Suomessa joku joisi itsensä hyvään humalaan jos vaan olisi munaa kierrellä tiskeillä ja pölliä tipit.

Tippaaminen on aikamoista taidetta joskus.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Entä voiko NYCissä edes tilata "erikseen"? Ainakin Saksassa ja Latvissa ei tiskiltä juurikaan myytä mitään, vaan ohjattiin pöytiin joissa laskutettiin koko pöydän kaikki tilaukset samasta.

Erikseen maksaminen on aika suomalainen ilmiö ylipäätään. Suomen lisäksi mahdollisuus on yleensä niissä paikoissa, joissa suomalaisturisteja paljon käy, ei juuri muualla. Käytännössä Tallinna(n keskusta) ja jossain määrin ruotsalaiset paikat.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noita tarjouksia kannattaa kyllä silmäillä. Me varattiin talvella toukokuun alkuun kolmen tähden hotellista huone kahdeksaksi yöksi, ja hinta oli silloin veroineen n. 180 €/yö. Hintojen laskettua kevään aikana dramaattisesti peruttiin varaus - etenkin kun tähdetkin olivat tänä aikana pudonneet kahteen - ja kytättiin sopivia tarjouksia ihan viimeiseen asti.

Mikä on paras paikka väijyä tarjouksia? Jostain syystä en itse onnistu mistään bongailemaan tarjouksia, eli kannattaako väijyä jotain hotels.comia vai hotellien omia sivuja?
 
Erikseen maksaminen on aika suomalainen ilmiö ylipäätään. Suomen lisäksi mahdollisuus on yleensä niissä paikoissa, joissa suomalaisturisteja paljon käy, ei juuri muualla. Käytännössä Tallinna(n keskusta) ja jossain määrin ruotsalaiset paikat.

No enpä tiedä tuosta... Itse olen maksanut erikseen mielestäni jokaisessa maassa missä olen käynyt. Ameriikoissa tosin en ole ikinä baarissa käynyt mutta euroopassa ja aasiassa olen jokaisen juomani erikseen maksanut? Taitaa olla amerikkalainen tapa tuo yhteen laskuun juominen?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No enpä tiedä tuosta... Itse olen maksanut erikseen mielestäni jokaisessa maassa missä olen käynyt. Ameriikoissa tosin en ole ikinä baarissa käynyt mutta euroopassa ja aasiassa olen jokaisen juomani erikseen maksanut? Taitaa olla amerikkalainen tapa tuo yhteen laskuun juominen?

Sitten olet maksanut väärin :) Kyllä se niin on, että yhteen laskut ne juomat laitetaan oikeastaan kaikkialla paitsi Suomessa.
 

ipaz

Jäsen
No enpä tiedä tuosta... Itse olen maksanut erikseen mielestäni jokaisessa maassa missä olen käynyt. Ameriikoissa tosin en ole ikinä baarissa käynyt mutta euroopassa ja aasiassa olen jokaisen juomani erikseen maksanut? Taitaa olla amerikkalainen tapa tuo yhteen laskuun juominen?

Itse olen ainakin Unkarissa, Latviassa ja Hollannissa havainnut sen että tuodaan koko pöydälle yksi lasku. Budapestissä kysyimme että voidaanko kukin maksaa omamme, niin ei ollut edes vaihtoehtona. Heidän kassajärjestelmänsä tunsi vain pöytäkohtaisen laskutuksen. Ja muuallakin tarjoilijat nyrpistivät nenäänsä jos yritti heitä saada jakamaan laskun.

Toisaalta mikä ongelma siinä on että yksi maksaa kaiken ja sitten tasataan rahat keskenään jälkeenpäin? Tai että toinen tarjoaa seuraavan kerran?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mikä on paras paikka väijyä tarjouksia? Jostain syystä en itse onnistu mistään bongailemaan tarjouksia, eli kannattaako väijyä jotain hotels.comia vai hotellien omia sivuja?
Itse käytän paria kolmea portaalia vaihtoehtojen skannaamiseen. Kun sopivia vaihtoehtoja sitten löytyy, niin varmistan vielä ainakin hotellin tai hotelliketjun sivuilta löytyykö huone samoilla spekseillä muualta halvemmalla.

Hotelzon on osoittautunut erittäin hyväksi työkaluksi ekaan skannaamiseen. Käyttöliittymä on omasta mielestäni pätevä, ja listattujen hotellien ja huonevaihtoehtojen määrä on ylenpalttinen. Joukossa on jonkin verran myös edullisempia majoitusvaihtoehtoja, mutta pääpaino on siisteissä turistihotelleissa ja bisnesluokassa. Retkeilymajoja ja kommuuneja etsiville Hotelzon ei ole paras mahdollinen palvelu.

New Yorkin ja muiden suurkaupunkien tarjouksia kannattaa varmaan kytätä mm. Hotels.comin, Octopustravelin ja Ebookersin sivuilta. Noista löytyy parhaat tarjoukset aika korkealla osumatarkkuudella. Hotelzonin vahvuudet tulevat esille erityisesti silloin kun on tarkoitus varata hotellihuone joltakin pienemmältä ja eksoottisemmalta paikkakunnalta. Toki isojenkin kaupunkien valikoima on tuolla kattavasti esillä.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Olen aina ihmetellyt tätä tippauskulttuuria. Suomen tyyli on mielestäni loistava, että ei tarvitse laskeskella mitään tippejä.

Mielestäni idioottimaista joutua laskeskelemaan jotain tippejä. Puhumattakaan hinnoista, mitkä mainitaan ilman veroja jne. Tottakai Suomessa ei saa niin hyvää palvelua, kuin monessa muussa maassa juuri sen takia, että palkka ei ole kiinni tipeistä, mutta silti pidän tippikulttuuria kasari/ysärimeininkinä.

Tottakai yökerhot ja normaalia paremmat ravintolat ovat mielestäni ja sinne tippikulttuuri sopiikin paremmin.

Sama pätee tuohon yhden laskun kulttuuriin. Olin vaihdossa Japanissa ja hihat paloivat monesti, kun ravintola-illan päätteeksi saatiin laskeskella jenejä puolisen tuntia, että kaikki olivat tyytyväisiä. Usein tässä vaiheessa hyvässä nousussa maksoin reilusti enemmän kuin oma osuuteni oli, koska se oli vain niin rasittavaa.

Ettei nyt menisi ihan off-topic niin kysyisin, että onko helppoa saada liput Knicksien runkosarja otteluun? Kai New Yorkissakin pitäisi kerran elämässä käydä ja paikallinen urheilu tietysti kiinnostaisi. Ensi syksy voisi olla otollinen aika.
 
Itse olen ainakin Unkarissa, Latviassa ja Hollannissa havainnut sen että tuodaan koko pöydälle yksi lasku.

Oolrait, itse sain Damissa pyytämättä maksaa erikseen? Ehkä tämä on ravintolakohtaista? Unkarissa sitten se ensimmäinen ja ainoa vodka-redbull maksoikin sitten 50e niin jäi loput juomat juomatta ja ikuiset vihat lankesi tuon maan päälle.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ettei nyt menisi ihan off-topic niin kysyisin, että onko helppoa saada liput Knicksien runkosarja otteluun? Kai New Yorkissakin pitäisi kerran elämässä käydä ja paikallinen urheilu tietysti kiinnostaisi. Ensi syksy voisi olla otollinen aika.

Keväällä 2008 olin Knicksien matsissa ja tuolloin lippuja sai helposti. Playoff-mahdollisuudet olivat menneet ja MSG oli vain 60% täynnä näin silmämääräisesti arvioituna. Suosittelen toki, että ostat liput jo Suomesta niin ei tarvitse arpoa. Semmoinen tuntuma minulla on Knicksien kiinnostavuuteen, että se menee käsikädessä menestyksen kanssa.
 

SannaS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NY Yankees
Me varattiin viimeksi toinen hotelli Hotels.comista ja toinen Bookings.comista. Kummastakaan ei kuitenkaan kannata varata ennen kuin tsekkaa hinnan hotellin omien nettisivujen kautta, sillä sitenkin saattaa satunnaisesti löytää erittäin hyviä tarjouksia.

Noita sivustoja käytettäessä on hyvä huomioida, että Hotels.com veloittaa luottokorttia välittömästi varuksen jälkeen, kun taas Bookings.com ei. Me varattiin alkuperäinen hotelli Hotels.comista, mutta palvelu pelasi hyvin ja saatiin rahat takaisin luottokortille n. viikossa peruutuksen jälkeen. Ei valittamista kummastakaan.

Urheilutapahtumista suosittelen tietenkin baseballia, etenkin kun molemmilla newyorkilaisjoukkueilla on upouudet stadionit, jotka ovat nähtävyyksiä jo sinällään. Laji on USA:ssa mahdottoman suosittu ja jokapäiväinen puheenaihe, mutta toki aika vaikea ymmärtää, jos täysin ummikkona menee otteluun.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Urheilutapahtumista suosittelen tietenkin baseballia, etenkin kun molemmilla newyorkilaisjoukkueilla on upouudet stadionit, jotka ovat nähtävyyksiä jo sinällään. Laji on USA:ssa mahdottoman suosittu ja jokapäiväinen puheenaihe, mutta toki aika vaikea ymmärtää, jos täysin ummikkona menee otteluun.

Vaikka itse olen jopa pelannut baseballia ja olen viimeisen vuoden jenkeissä asunut, niin en kovin helpolla baseball-peliin menisi. Hieno laji, hienot perinteet, mutta perkeleen tylsää katseltavaa. Etenkin täysin ummikolle, tästä lajista voi jäädä aika kuivakka maku.

Mutta toki se on kokemus, sillä stadionit ovat yleensä tupaten täynnä ja Yankeesin stadion on kuvien perusteella aika mahtipontinen paikka.
 

Rocco

Jäsen
Baseball-matsiin kannattaa mennä sillä mielellä, että kyseessä on ajanviete, ei urheilutilaisuus. Kannattaa siis varata rahaa olueen ja hot dogiin, ja niitä syödessä katsella hieman myös kentällä olevaa tapahtumaa ettei vahingossa pallo tule katsomoon. Siinä voi olut läikkyä. Hyvässä seurassa kun on niin ei välttämättä se pelikään siellä taustalla häiritse.
 

Teela

Jäsen
Ensi kesänä, tarkemmin sanottuna kesä-heinäkuussa on tarkoitus lähteä juhlimaan miehen 30-v synttäreitä NYC:iin. Nyt tarvittas kokemuksia Manhattanin hotelleista. On tullu selattua kaikennäkösiä sivustoja ja hotellien omia sivuja, mutta ei oikeen oo löytyny vielä sellasta johon ois varausta tehty. Hinta sais olla max. 1500e 10:ltä yöltä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kesänä, tarkemmin sanottuna kesä-heinäkuussa on tarkoitus lähteä juhlimaan miehen 30-v synttäreitä NYC:iin. Nyt tarvittas kokemuksia Manhattanin hotelleista. On tullu selattua kaikennäkösiä sivustoja ja hotellien omia sivuja, mutta ei oikeen oo löytyny vielä sellasta johon ois varausta tehty. Hinta sais olla max. 1500e 10:ltä yöltä.

Itselläni menee just kohta hermot, kun hotellien hinnat ovat nyt syksylläkin aika korkeat Manhattanilla. Broolynin puolelta olen katsellut myös, mutta ei nappaa istua metrossa reilua puolta tuntia, jotta pääsee Manhattanille.

Desmont Tutu Centeristä on nyt huoneet kyllä varattuna, mutta hinta on kyllä sielläkin turhan kallis, noin 200€ per yö.

Mistä päin Manhattania etsit hotellia? Viime helmikuussa olin Novotelissa Time Squarella ja voin suositella lämpimästi. Hyvätasoinen hotelli, ystävällinen henkilökunta ja tietenkin loistava sijainti varsinkin jos on ensimmäistä kertaa Nykissä. Times Squarelta kun pääsee joka paikkaan helposti. Itse en tällä kertaa tahdo Times Squarelle yöpyä, se mesta on nähty.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Käykääpä kattoon semmonen ku Hotel Grand Union. Kolmen hengen huone per yö 225 taalaa tossa lokakuussa ja sijainti aika mahtava. Hotelli on midtownissa heti siinä Empire State Buildingin vieressä. Pitäisi olla ihan siisti ja asiallinen luukku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös