Vaikka sitä miten yrittäisi käännellä, niin Bratt on ollut minulle hyökkäyspäässä isoin yksittäinen pettymys, kun suhteutetaan odotusarvoihin. Tuntuu, että hänellä on vain se yksi patenttivartaloharhautus ja muutoin keinovalikoimassa ei ole muuta tarjolla. Muutamia hyviä yksittäisiä syöttöjä toki tärkeisiin maaleihin, mutta liian arkaa ja ratkaisuhalutonta peliä Jesperiltä minun makuuni. Lopullinen tuomio toki vasta kauden päätyttyä ja vielä on aikaa parantaa, mutta minun mielessä tämä on vaikuttanut siihen, laittaisinko Fitzinä 50-60 milliä häneen kiinni. Vaikka tahti ei muuttuisi, niin välttämättä en olisi hänestä kokonaan luopumassa, mutta ainakin sopimuksen pituutta miettisin tarkkaan. Hän on kuitenkin Devilsin jossain määrin homogeenisen ydinpelaajajoukon yksi harvoista liikuteltavista osista, jos pitää tehdä ns. täsmällinen retool, jolla vahvistetaan tunnistettua heikkoutta yhden tai kahden pelaajan kohdalla. Tästä enemmän kauden päätyttyä ja tuskin jatkosopimusneuvotteluista tulee muutoinkaan helpot - tälläkään kertaa.Kolmospelin heikoin paholainen oli valitettavasti suosikkini Jesper Bratt. Jotain tarttis tehdä, koska tiukassa tilanteessa en just nyt uskaltaisi päästää johtoasemassa kentälle, ettei kaadeta viidettä kertaa poikittaisella, kun muu vitja on hyökkäyskulmassa ja vastustaja karussa.
Lisäksi Meier ja Tatar ovat pettäneet jossain määrin tämä keväänä. Meier on kuitenkin tuottanut fyysisillä ominaisuuksillaan lisäarvoa joukkueelle, mutta tulos puuttuu. Tatar on ollut ennakoidun heikko pudotuspeleissä ja on vahvasti complimentary-roolissa toki, mikä hänen roolinsa piti ollakin, mutta 4,5 millin mieheksi on saatu liian vähän ja liian harvoin. Toinen näistä varmasti halutaan kiinnittää, mutta Tatarista säästyviä rahoja ja niiden käyttötarvetta pohtisin myös huolella. Nämäkin analyysit tarkemmin kauden päätyttyä.
Tulevan yön peli on taas kauden isoin. Vanecek todnäk maalissa ja myös Graves oli ollut hetken eilisissä treeneissä, tuskin kuitenkaan pelaa vielä. Uskoisin, että samoilla pelaajilla jatketaan.
Viimeksi muokattu: