Nettipokeri kielletään Suomessa?

• 10 777
  • 160

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
douppi kirjoitti:
Ei se pokeri sen pahempi peli ole kun muutkaan, mutta sen ylisuuri suosio pitäisi saada loppumaan.
Millä mittarilla ylisuuri? Eiköhän ole ihan normaalia, että maailmassa on erinäisiä buumeja ja nyt taitaa ainakin Pohjoismaissa olla kohtalainen pokeribuumi. Kyllä innostus aikanaan laantuu itsestään, kuten kävi esim. jokeribuumille, Toni Nieminen -villitykselle, lätkäkortti-innostukselle jne.

Jos suosio todellakin on ylisuuri, niin eiköhän kupla puhkea normaalille tasolle jossain vaiheessa ihan itsestään, ilman kepulikonstejakin.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Major Julli kirjoitti:
Olisin iloinen, jos joku voisi kertoa minulle, että millä tavalla on suotavampaa ihmisten hedelmäpelin peluu, jossa jää aina häviölle ja ei tarvitse käyttää aivojaan, verrattuna pokeriin, jossa hyvällä ja järkevällä pelillä voittaa, ja jossa ihmisen on tehtävä älyllisiä johtopäätöksia?
Siis suuri osa näistä ongelmapelaajista on koukussa nimenomaan peliautomaatteihin, jotka eivät todellakaan ole yhtään sen suotavampia, kuin mitä pokeri on. Myös Veikkauksen pelit ovat yksi suuri ongelmanlähde.

Nyt en ulkoa muista niitä prosenttilukuja, mutta jos näen ne vielä lähiaikoina, niin voin laittaa ne tänne...

Vihjaisin vaan, että tällä suosion kasvulla pokeri (eri muodoissa) tulee kiipeämään korkealle ongelmatilastoissa... ja näitä pelitrendejä tuskin enää lisää tarvitaan.

Lawless kirjoitti:
Jos suosio todellakin on ylisuuri, niin eiköhän kupla puhkea normaalille tasolle jossain vaiheessa ihan itsestään, ilman kepulikonstejakin.
Kupla tulee puhkeamaan sillä tavalla, että peliongelmaisten ja edelleen avun tarvitsijoiden määrä tulee jälleen nousemaan. Ei siinä sen kummempaa tapahdu.

Yksi negatiivisimmista puolista tässä on se, että ihmiset eivät näe metsää puilta... eli näe tätä kielteistä kehitystä, vaan ajatusmaailma on ikävän mustavalkoinen. Peliongelma on epävirallisissa tilastoissa mennyt jo alkoholiongelman edelle, joten ei tässä mitään uutta asiaa tule.

Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
douppi kirjoitti:
Vihjaisin vaan, että tällä suosion kasvulla pokeri (eri muodoissa) tulee kiipeämään korkealle ongelmatilastoissa... ja näitä pelitrendejä tuskin enää lisää tarvitaan.

Mutta kasvattaako uusi pelitrendi ongelmapelaajien määrää vai siirtyvätkö he pelistä toiseen? Netti kasvattaa varmasti, koska se on saatavuudeltaan helpoin, mutta jos joku on nyt nettipokassa kymppitonnin kuopassa, eiköhän se siirry hakkaamaan hevosia, pitkävetoa (näissä vielä joku järki, voi voittaakin jos tuntee mustalaisia tai pohjanmaalta pesäpalloilijoita) tai sitten pahempiin harrastuksiin blackjackiin, rulleen ynnä muihin EV- tuuripeleihin?

Ongelmapelaajille vaan kunnon rajoitukset, esim. vuosisiirto maksimi tai vastaavaa, täyskielloilla rankaistaan suurta harmitonta enemmistöä joidenkin töppäilyistä ja pahimmillaan houkutellaan kansalaisia lain toiselle puolelle.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
douppi kirjoitti:
Yksi negatiivisimmista puolista tässä on se, että ihmiset eivät näe metsää puilta... eli näe tätä kielteistä kehitystä, vaan ajatusmaailma on ikävän mustavalkoinen. Peliongelma on epävirallisissa tilastoissa mennyt jo alkoholiongelman edelle, joten ei tässä mitään uutta asiaa tule.

Miksei virallisissa tilastoissa? Ja edelleenkin, onko ongelman ratkaisu se, että siitä tehdään laitonta ja siirretään se valvonnan ulottumattomiin?

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
douppi kirjoitti:
Kupla tulee puhkeamaan sillä tavalla, että peliongelmaisten ja edelleen avun tarvitsijoiden määrä tulee jälleen nousemaan.
Saattaa hyvinkin olla näin. Joskus tuntuu, että rahapelejä varten pitäisi olla samalla tavalla lupa kuin auton ajamiseenkin. Eli testattaisiin sitä, kuinka hyvin ihmiset selviytyvät perustason todennäköisyyslaskennasta ym. Näin ehkä vähennettäisiin sitä joukkoa, joka pelaa tappiollisia pelejä silkkaa tyhmyyttään.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Major Julli kirjoitti:
Mutta kasvattaako uusi pelitrendi ongelmapelaajien määrää vai siirtyvätkö he pelistä toiseen?

Veikkaan että kasvattaakin.

Pelit ovat yleensä aika vahvasti sidoksissa toisiinsa. Eli esimerkiksi tonnin voitto pelistä A voi tarkoittaa sitä, että se sijoitetaan pikkuhiljaa peliin B. Siinä samassa kokeillaan vähän peliä C. Ja kun tuo peli D:kin on noin hollilla, ettei edes persettä tarvitse enää kioskille raahata, niin mikä jottei sitäkin voisi illan ratoksi laittaa.

Mutta eivät nämä kaikkiin päde. Toiset voivat pelata läpi elämänsä pientä peliä ilman mitään ongelmaa. Silloin on kyse vaan ajanvietteestä ja pienestä pulssin nostatuksesta teksti-tv:n äärellä.

Mutta kun niitä ongelmaihmisiä on jo nyt niin järkyttävä määrä, että enpä tiedä mitä tässä tulee tapahtumaan.

Major Julli kirjoitti:
Miksei virallisissa tilastoissa? Ja edelleenkin, onko ongelman ratkaisu se, että siitä tehdään laitonta ja siirretään se valvonnan ulottumattomiin?
Ei missään tapauksessa!!!!

Viimeksi muokattu:

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Major Julli kirjoitti:
Enemmänkin itseäni sapettaa tämä kaksinaismoralismi kuin nettipokerin absoluuttinen hyvyys tai pahuus.

Mua kyllä häiritsee kaksinaismoralismia enemmän se, että kieltoa lobbaavien tahojen kaksinaamaisuutta käytetään suurimpana argumenttina nettipokerin rajoittamista vastaan. Tottakai minä olen sitä mieltä, että pikemminkin koko RAY tulisi lakkauttaa, mutta entäs sitten? Ennenkuin kannabista saa katukaupasta en taivu äänestämään nettipokerin puolesta, vaikka sitä itsekin pelaan.

Pyysingkin kuitenkin grindannee pienehköissä pöydissä monta tuntia päivässä, nyhjää tyhmemmiltään verovapaata rahaa tasaisella tuotolla ja kehtaa kutsua tuota ammatiksi. Siis työstähän tuo käy, mutta en minä kuollaksenikaan keksi miksi yhteiskunnan tulisi sallia tuollainen ammattikunta, ellei se saa rahan kierrosta vero- tai muita tuloja kattamaan vähintäänkin sen kontille jäävät haitat. Yksilönvapaudella nyt voi aina perustella mitä vaan, mutta tämä "ammatti" on kaikessa typeryydessään niin perseestä, että sietääkin vähän holhota. Pokeritulo siis tulisi asettaa verolle, kuten varjo taisikin jo ehdottaa.

Viina ja pokeri voivat kumpikin olla sopivina annoksina hyvästä. Kärjistetysti voi kuitenkin sanoa, että viinan väärinkäytöstä ja juontiin liittyvistä lieveilmiöistä ei tienaa ammatikseen kukaan muu kuin Nykäs-Matti. Nettipokerissa asia on toisin.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
douppi kirjoitti:
Veikkaan että kasvattaakin.
Pelit ovat yleensä aika vahvasti sidoksissa toisiinsa. Eli esimerkiksi tonnin voitto pelistä A voi tarkoittaa sitä, että se sijoitetaan pikkuhiljaa peliin B. Siinä samassa kokeillaan vähän peliä C. Ja kun tuo peli D:kin on noin hollilla, ettei edes persettä tarvitse enää kioskille raahata, niin mikä jottei sitäkin voisi illan ratoksi laittaa.

Elikkä esim. minä, joka olen talousalan ihminen ammatiltani, enkä sijoita yrityksen enkä omia rahojani mihinkään EV- projekteihin, alan pelaamaan himona hedelmäpeliä tuplattuani pokerirollin?! Mielestäni kuvaamasi käytös on tyypillistä ongelmapelaajille, eikä mitenkään yleinen reagointimalli.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että peliongelmiin puuttuminen sekä suorilla interventioilla että valistuksella on paljon parempi vaihtoehto kuin hyssyttely. Mutta peliongelmaiset kärsivät ongelmistaan tulevaisuudessakin, oli Suomessa vapaa kilpailu, monopoli tahi täyskielto. Ainoa täysin varma asia on, että ns. suuri hiljainen enemmistö kärsii kaikissa muissa tapauksissa paitsi vapaa kilpailu.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Solomon kirjoitti:
Mua kyllä häiritsee kaksinaismoralismia enemmän se, että kieltoa lobbaavien tahojen kaksinaamaisuutta käytetään suurimpana argumenttina nettipokerin rajoittamista vastaan. Tottakai minä olen sitä mieltä, että pikemminkin koko RAY tulisi lakkauttaa, mutta entäs sitten? Ennenkuin kannabista saa katukaupasta en taivu äänestämään nettipokerin puolesta, vaikka sitä itsekin pelaan.

Pyysingkin kuitenkin grindannee pienehköissä pöydissä monta tuntia päivässä, nyhjää tyhmemmiltään verovapaata rahaa tasaisella tuotolla ja kehtaa kutsua tuota ammatiksi. Siis työstähän tuo käy, mutta en minä kuollaksenikaan keksi miksi yhteiskunnan tulisi sallia tuollainen ammattikunta, ellei se saa rahan kierrosta vero- tai muita tuloja kattamaan vähintäänkin sen kontille jäävät haitat. Yksilönvapaudella nyt voi aina perustella mitä vaan, mutta tämä "ammatti" on kaikessa typeryydessään niin perseestä, että sietääkin vähän holhota. Pokeritulo siis tulisi asettaa verolle, kuten varjo taisikin jo ehdottaa.

Viina ja pokeri voivat kumpikin olla sopivina annoksina hyvästä. Kärjistetysti voi kuitenkin sanoa, että viinan väärinkäytöstä ja juontiin liittyvistä lieveilmiöistä ei tienaa ammatikseen kukaan muu kuin Nykäs-Matti. Nettipokerissa asia on toisin.

Pyysing on itseasiassa aika pelle, ja on ikävää että sellainen kaveri nyt heiluu suuna päänä tässä asiassa. Olen myös samaa mieltä sen kanssa, että pokerivoittojen olisi oltava saman kohtelun piirissä kuin muutkin tulot, pääomatuloa tahi ansiotuloa.

Minun mielestäni nettipokerin jatkuminen olisi sallittava niinkauan kuin livepokerin pelaaminen on Suomessa sallittua. Itse pidän pokerista ennenkaikkea matemaattis-loogisena haasteena, ja jatkaisin varmasti pelkän playmoneyn hakkaamista jos rahapelipuoli kiellettäisiin.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Major Julli kirjoitti:
Mielestäni kuvaamasi käytös on tyypillistä ongelmapelaajille, eikä mitenkään yleinen reagointimalli.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että peliongelmiin puuttuminen sekä suorilla interventioilla että valistuksella on paljon parempi vaihtoehto kuin hyssyttely. Mutta peliongelmaiset kärsivät ongelmistaan tulevaisuudessakin, oli Suomessa vapaa kilpailu, monopoli tahi täyskielto. Ainoa täysin varma asia on, että ns. suuri hiljainen enemmistö kärsii kaikissa muissa tapauksissa paitsi vapaa kilpailu.
Kyllä... ihan asiatekstiä kirjoitat. Ja minä kirjoitinkin juuri noissa viesteissä ongelmapelaamisesta ja niihin liittyvistä asioista. Halusin siis nyt vähän tuoda tällaista varjopuolen asiaa tähän ketjuun, ettei totuus unohdu... ja kun kerran jotain asiasta luulen tietäväni.

ps. kiitos hyvästä ja rakentavasta keskustelusta muillekin :)

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
douppi kirjoitti:
Joku maksaa sinunkin mahdolliset voittosi niin netissä kuin pelipöydälläkin. Eivät ne rahat taivaasta tipu.

Niin tekee. Pokeri on taitopeli, jossa hyvät pelaajat voittavat huonompien pelaajien rahat. Hedelmäpeli on kone, joka syö 12% rahoistasi riippumatta siitä, kuinka kova jätkä olet. Elä nyt sinäkin aloita.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
tinkezione kirjoitti:
Elä nyt sinäkin aloita.
en niin. kirjoitin aiheesta jo noin kymmenen viestiä, jotka ovat ihan tunnin sisällä kaikki... eli olen lopettelemassa.

Major Julli kirjoitti:
Itse pidän pokerista ennenkaikkea matemaattis-loogisena haasteena, ja jatkaisin varmasti pelkän playmoneyn hakkaamista jos rahapelipuoli kiellettäisiin.
Jos rahapelipöydät bannataan niin samalla menevät myöskin playmoney-pöydät. Tai no, mikäli on olemassa joku saitti missä ei voi pelata kuin leikkirahalla niin kai sinne Suomestakin käsin edelleen pääsisi.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Marko Lehtinen kirjoitti:
Jos rahapelipöydät bannataan niin samalla menevät myöskin playmoney-pöydät. Tai no, mikäli on olemassa joku saitti missä ei voi pelata kuin leikkirahalla niin kai sinne Suomestakin käsin edelleen pääsisi.

Leikkirahalla pelaillaan ainakin osoitteessa partypoker.net.

Morgoth

Jäsen
douppi kirjoitti:

Totta kai peliongelmaiset ovat ongelma, mutta niin suuri että lailla pitää kieltää koko pelaaminen? Esim. yksi ongelma on myös nämä pikavipit ja erilaiset joustoluotot ja luottokortit yms. Ihmisethän ovat nykyään myös velkaantuneempiä kuin ennen. Pitäisikö nekin kieltää? Eihän noistakaan hyödy kuin pankit.

Vaikea on asettaa se raja, että miten pitkälle yhteiskunnan pitää holhota ihmisiä ja mikä on ihmisen vastuu itse omista teoistaan. Mitenköhän paljon peliongelmaisia on esim. totossa?

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Morgoth kirjoitti:
Totta kai peliongelmaiset ovat ongelma, mutta niin suuri että lailla pitää kieltää koko pelaaminen? Esim. yksi ongelma on myös nämä pikavipit ja erilaiset joustoluotot ja luottokortit yms. Ihmisethän ovat nykyään myös velkaantuneempiä kuin ennen. Pitäisikö nekin kieltää? Eihän noistakaan hyödy kuin pankit.

Vaikea on asettaa se raja, että miten pitkälle yhteiskunnan pitää holhota ihmisiä ja mikä on ihmisen vastuu itse omista teoistaan. Mitenköhän paljon peliongelmaisia on esim. totossa?
Ei mitään pidä kokonaan kieltää... enkä niin väittänyt missään kirjoituksessa.
Niin kauan kun on pelejä: on ongelmapelaajia. Niin kauan kun on viinaa: on alkoholisteja. Niin kauan kun on ruokaa: on ongelmasyöjiä... etc. etc.

Toin vaan sellaisen asian esille, josta keskustellaan aivan liian vähän tässä pelikeskeisessä maailmassa. Peliongelma on todella yleinen ja paha sairaus, ja myös siitä pitää voida keskustella varsinkin tällaisessa pokeria ihannoivassa ketjussa. Eli se kuuluisa kolikon toinen puoli oli tässä tapetilla.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
douppi kirjoitti:
Ei mitään pidä kokonaan kieltää... enkä niin väittänyt missään kirjoituksessa.
Niin kauan kun on pelejä: on ongelmapelaajia. Niin kauan kun on viinaa: on alkoholisteja. Niin kauan kun on ruokaa: on ongelmasyöjiä... etc. etc.

Toin vaan sellaisen asian esille, josta keskustellaan aivan liian vähän tässä pelikeskeisessä maailmassa. Peliongelma on todella yleinen ja paha sairaus, ja myös siitä pitää voida keskustella varsinkin tällaisessa pokeria ihannoivassa ketjussa. Eli se kuuluisa kolikon toinen puoli oli tässä tapetilla.

Ymmärrän hyvin, mitä ajat takaa. Esim. pokeritiedon foorumissa on lohduttomia tarinoita sekä pikkuproista kuopissaan, että ennenkaikkea vielä karmaisempia juttuja, joista rivien välistä käy ilmi, että poksua hakataan ympärivuorokautisesti tappiolla ymmärtämättä juuta tai jaata sen pelillisestä luonteesta, painetaan parilla peruspeukalosäännöllä, hirveellä agrella ja ehkä keskimääräistä paremmalla kädenlukutaidolla kunnes tasot tulee vastaan ja pudotus alkaa.

Pokeriin pätee se sama totuus kuin urheiluun ja musiikkiin, vain harva on niin hyvä, että voi sitä ammatikseen tehdä. Mutta se ei kuitenkaan estä isoa joukkoa harrastamassa sitä järkevissä mittasuhteissa. Se mitä nettipokeri on tuonut uutena ilmiönä maahamme on suuri joukko ammattipelaajia tai sellaiseksi itseään kuvittelevia. Ja koska verotus on nolla, kismittää se monia tahoja.

Joku taisi tässä ketjussa sanoa, että pokerinpeluu vaatisi ajokortin, ja näinhän se on. Jokaisen, joka sijoittaa pokerisivustolle, pitäisi olla tietoinen roll managementista, pot oddseista, odotusarvoista ja muista peruskonsepteista. Kun ymmärrys rajoittuu muutamaan Subilta nähtyyn ammattilaisen virhejakoon tai ylisuuren bluffin onnistumiseen, ei sille Tauno Tasalakin 50€:lle käy kovin hyvin NL50 pöydässä. Itse koitan sivistää omia kavereitani koko ajan, koska en halua että he lähtevät hakkaamaan rahojaan tyhmästi verkkoon tai muihin livepöytiin. Puhtaasti omalta kannaltani teen hallaa, koska kaveriporukan turnauksista nousee aina vähemmän rahaa mitä enemmän kaverita neuvoo. Mutta moraalinen vastuu on minun.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Solomon kirjoitti:

Jos pidät kahden ja viidentuhannen pöytiä pieninä, niin ole hyvä. Ja kyllähän Aki grindaakin tuntitolkulla. Nyhjää verovapaata rahaa niiltä, jotka eivät ole tehneet yhtä paljoa töitä pelinsä eteen kuin Pyysing. Kai Aki on sitten paha ihminen, kun on tehnyt vuosia töitä pelinsä kehittämiseksi.

Verottomuus on täysin Suomen valtion oma valinta. Minusta on outoa, että pokerinpelaajia syytetään siitä, että valtio ei ole määrännyt ETA-alueen sisäistä pokeria verollepantavaksi. Sinä varmasti maksaisit veroja väkisin, vaikka näin ei laissa lukisikaan?

Olen toki sitä mieltä, että pokeritulo tulisi asettaa pääomaveron alaisuuteen ja samalla vapauttaa kilpailu.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Major Julli kirjoitti:
Pyysing on itseasiassa aika pelle, ja on ikävää että sellainen kaveri nyt heiluu suuna päänä tässä asiassa. Olen myös samaa mieltä sen kanssa, että pokerivoittojen olisi oltava saman kohtelun piirissä kuin muutkin tulot, pääomatuloa tahi ansiotuloa.

Pyysing on erittäin asiallinen kaveri puhumaan varsinkin tällaisissa asioissa, joissa tarvitaan rauhallista argumentointia ja pokerinpelaamisen puolustamista. Henkeen ja vereen.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noose kirjoitti:
Pyysing on erittäin asiallinen kaveri puhumaan varsinkin tällaisissa asioissa, joissa tarvitaan rauhallista argumentointia ja pokerinpelaamisen puolustamista. Henkeen ja vereen.

Pyysing on pokerimies, mutta esim. pokeritiedon toimituksellinen taso ei hirveän hyvää kuvaa anna, ja lisäksi nämä elvistelyt pokerin verottomuudella olivat pahaa hallaa lajille. Omasta mielestäni Pyysing on hiukan ylimielinen vastapuoltaan kohtaan, vaikka osaakin asia-argumentoinnin. Ja toki on parempaa mainosta kuin Sahamies tai muut hypomaanikot.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Major Julli kirjoitti:
Pyysing on pokerimies, mutta esim. pokeritiedon toimituksellinen taso ei hirveän hyvää kuvaa anna, ja lisäksi nämä elvistelyt pokerin verottomuudella olivat pahaa hallaa lajille. Omasta mielestäni Pyysing on hiukan ylimielinen vastapuoltaan kohtaan, vaikka osaakin asia-argumentoinnin. Ja toki on parempaa mainosta kuin Sahamies tai muut hypomaanikot.

Mun mielestä Pyysärin Showdown on ihan hyvä palsta. Muutahan Aki ei käsittääkseni enää saitille teekään, paitsi antaa kasvot. Ne Akin tekemät mielipideuutiset aikanaan olivat kyllä hanurista, mutta niistä saadun palautteen perusteella toimitus on saatu putsattua näistä.

Tottakai se vaikuttaa ylimieliseltä, kun usein joutuu keskustelemaan tuulipukukansan kanssa joilla ei ole tuon taivaallista hajua mistä puhuvat.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Noose kirjoitti:
Tottakai se vaikuttaa ylimieliseltä, kun usein joutuu keskustelemaan tuulipukukansan kanssa joilla ei ole tuon taivaallista hajua mistä puhuvat.

Itse asiassa Pyysingin pienen ylimielisyyden häivähdyksen kestää huomattavasti paremmin, kun kuvittelee jotain sata kertaa turhempia hyppyritukkaspedejä ajamassa samaa asiaa. Kaveri osaa kuitenkin ilmaista asiansa varsin ymmärrettävästi, ja se on ennen kaikkea tässä ajankohtaisimmassa asiassa tärkeintä.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
tinkezione kirjoitti:
Itse asiassa Pyysingin pienen ylimielisyyden häivähdyksen kestää huomattavasti paremmin, kun kuvittelee jotain sata kertaa turhempia hyppyritukkaspedejä ajamassa samaa asiaa. Kaveri osaa kuitenkin ilmaista asiansa varsin ymmärrettävästi, ja se on ennen kaikkea tässä ajankohtaisimmassa asiassa tärkeintä.

No, lienette molemmat ihan oikeassa siinä, että parempia vaihtoehtoja ei hirveästi löydy, mutta huonompia sitäkin enemmän. Pokeritiedon osalta olen ollut käsityksessä, että se on pääosin Pyysinkin henk. kohtainen tuotos, mutta tuo käsitys ompi sitten ollut ilmeisesti väärä.

No, odotan mielenkiinnolla uskaltaako kukaan kärkirivin poliitikko avautua tästä asiasta suuntaan tai toiseen, vai tulemmeko nauttimaan näistä totutun ympäripyöreistä kommenteista. Tässä asiassa on kuitenkin nettipokeria paljon laajempi ja tärkeämpi ulottuvuus, elikkä holhousyhteiskunnan rajat.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noose kirjoitti:
Jos pidät kahden ja viidentuhannen pöytiä pieninä, niin ole hyvä. Ja kyllähän Aki grindaakin tuntitolkulla. Nyhjää verovapaata rahaa niiltä, jotka eivät ole tehneet yhtä paljoa töitä pelinsä eteen kuin Pyysing. Kai Aki on sitten paha ihminen, kun on tehnyt vuosia töitä pelinsä kehittämiseksi.

Aki varmaankaan ei ole paha ihminen, sattuu vain takertuneen vähän arveluttavaan "ammattiin", josta on gloria kaukana. Pyrkii myös epäilemättä henkeen ja vereen puolustamaan tätä "ammattiaan" kaikin mahdollisin argumentein yksilönvapaudesta sun muusta, oma persehän tuossa on tulessa.

Kyse ei ole Akin hyvyydestä tai pahuudesta vaan siitä, tulisiko Akin elämäntapa olla mahdollinen. Minusta ei ainakaan sen nykyisissä puitteissa, koska kulovalkeana leviävä pokeribuumi ja mutkaton nettipeli luo uusien ammattilaisten lisäksi väistämättä monikertaisen määrän tuskissaan kieriskeleviä häviäviä maanikkoja.

Kukaan ei pidä holhoamista hyvänä. Toisinaan se on kuitenkin tarpeellista, jottei addiktioon taipuvat ihmiset menettäisi vapauttaan jonkun hassun pelin takia.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
douppi kirjoitti:
en niin. kirjoitin aiheesta jo noin kymmenen viestiä, jotka ovat ihan tunnin sisällä kaikki... eli olen lopettelemassa.
Hyvä... kun... lopetat... Olet... selvästi... pisteongelmainen...

Ja minähän kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä hedelmäpelit ovat ykkösenä, kun dynamiittia ruvetaan pelien alle sijoittelemaan. Pokerissa sentään hyvät nuijivat huonot. Ahde ja kumppanit tulevat takuuvarmasti törmäämään kysymyksiin, joihin heillä ei yksinkertaisesti voi olla vastauksia. Ellei sitten Veikkauksen ja RAY:n toimintaa lakkauteta sitä ennen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy