Netflix Suomi

  • 1 094 163
  • 3 646

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Witcher 2 katsottu. Oli kyllä mukavaa seurattavaa ja toimi jotenkin paremmin kuin ensimmäinen. Jäi kyllä sellaiseen koukkuun, että täytyy varmaan kahlata kirjat uudelleen läpi ennen kolmatta kautta. Välissä taitaa kuitenkin tulla tämä Blood origin spin-off.

Hyvin myös yhdistetty tuohon päätarinaan pientä kivaa pelienkin maailmasta, jos joku sitä kautta enempi aihetta seuraa.
Samoilla linjoilla täälläkin. Mielestäni selvä parannus ensimmäiseen. Koko kausi tuli katsottua muutamassa päivässä ja jäi kyllä todella kutkuttavat asetelmat tulevaan.
Vähän jopa yllätyin siitä miten viihdyttävä paketti tuosta saatiin, koska lähdemateriaalina toiminut Blood of Elves on käytännössä mahdoton siirtää telkkariin sellaisenaan. Kirjassa ei ole juuri mitään toimintaa eikä ns. loppuhuipentumaa. Seuraavalle kaudelle ainakin kirjojen puolesta suuret odotukset. Jospa tällä kertaa ei tarvitse odottaa kahta vuotta.

Tuossa meinasi tulla perinteinen tv sarjojen ongelma välimatkojen suhteen, kun Kaer Morhen-Cintra-Kaer Morhen matka onnistui ihan tuosta vaan. Eiköhän nuo muutu realistisemmaksi ihan jo olosuhteiden pakosta, jos kirjojen tarinaa aiotaan yhtään seurata.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Netflixiin on tullut aivan loistava joululeffa eli Satoshi Konin Tokyo Godfathers (2003). Käsittelee japanilaisittain vähän harvinaisempia teemoja joulusadun hengessä, kun kolme koditonta yrittävät palauttaa löytämäänsä vauvaa tämän vanhemmille samalla kohdaten menneisyytensä demoneita. Animelle allergiset älköön vaivautuko, vaikkakin tämä on monin tavoin hyvin epätyypillinen animeteos.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Witcherin 2. seasonia pari ensimmäistä jaksoa katsottuna, ja nyt täälläkin semmoiset fiilikset, että tämä on selvä parannus ensimmäiseen kauteen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
"Toisen maailmansodan tärkeimmät tapahtumat väreissä" on dokumenttisarja, joka voisi sopia sinulle.
Tämä pitääkin ottaa tästä jalakselle. Dunkerqueta katsoin jonkun matkaa, mutta totesin että olen nämä samat asiat jo niin moneen otteeseen eri dokumenteista ja kirjoista nähnyt, sekä lukenut, että ei tämä kauheasti mitään uutta minulle enää tarjoa.

Mutta tuossa oli monta mielenkiintoista aihetta muissa jaksoissa. Täytyy niille antaa vielä mahdollisuus. Hienosti ovat kyllä saaneet värjättyä tuota videomateriaalia.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Tämä pitääkin ottaa tästä jalakselle. Dunkerqueta katsoin jonkun matkaa, mutta totesin että olen nämä samat asiat jo niin moneen otteeseen eri dokumenteista ja kirjoista nähnyt, sekä lukenut, että ei tämä kauheasti mitään uutta minulle enää tarjoa.

Mutta tuossa oli monta mielenkiintoista aihetta muissa jaksoissa. Täytyy niille antaa vielä mahdollisuus. Hienosti ovat kyllä saaneet värjättyä tuota videomateriaalia.

Puhutkohan nyt "Toinen maailmansota väreissä: Voittojen tiellä" dokumenttisarjasta? Se lisättiin tällä viikolla Netflixiin ja sen ensimmäinen jakso on tuosta Dunkerquen operaatiosta, kun taas tuossa minun mainitsemastani "Toisen maailmansodan tärkeimmät tapahtumat väreissä" ei ole jaksoa tuohon liittyen. Eli nyt on toisesta maailmansodasta kiinnostuneille kaksi tämmöistä sarjaa tarjolla. En ole tuota tällä viikolla lisättyä sarjaa nähnyt, mutta uskaltaisin kyllä suositella näkemättäkin, kun olen näitä vastaavia nähnyt aiemmin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Puhutkohan nyt "Toinen maailmansota väreissä: Voittojen tiellä" dokumenttisarjasta? Se lisättiin tällä viikolla Netflixiin ja sen ensimmäinen jakso on tuosta Dunkerquen operaatiosta, kun taas tuossa minun mainitsemastani "Toisen maailmansodan tärkeimmät tapahtumat väreissä" ei ole jaksoa tuohon liittyen. Eli nyt on toisesta maailmansodasta kiinnostuneille kaksi tämmöistä sarjaa tarjolla. En ole tuota tällä viikolla lisättyä sarjaa nähnyt, mutta uskaltaisin kyllä suositella näkemättäkin, kun olen näitä vastaavia nähnyt aiemmin.
Joo, eli eri sarjasta taisi olla nyt tosiaan puhe. Kovalla sykkeellä tulee dokumenttia samasta sodasta näköjään tuonne. 2. maailmansota ei lakkaa kiinnostamasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Dont look up, tyylilaji pääsi yllättämään. Hauska, vaikka samalla vähän traaginen, kun miettii oikeeta maailmaa
Tämä elokuva on muuten myös dubattu suomeksi. Aivosoluja kuoli vähän kun katsoin elokuvaa pari minuuttia suomidubeilla. Halusin itkeä ja nauraa samaan aikaan eli pitänee katsoa tämä vielä uudestaan kotimaan kielellä ihan huumorin vuoksi.
 

Jöhnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Dont look up, tyylilaji pääsi yllättämään. Hauska, vaikka samalla vähän traaginen, kun miettii oikeeta maailmaa
Traagisinta tässä ainakin mulle oli, ettei mun olisi yhtään vaikea kuvitella asioiden menevän melko lailla samaan tapaan oikeassa elämässä, jos elokuvan skenaario sattuisi joskus toteutumaan. Todellisuus on välillä sen tason parodiaa täällä somen, salaliittoteorioiden ja ahneiden suuryritysten keskellä, että ääneen nauramisen sijaan itse tuli koko ajan kelailtua, et kuinka paljon tää nyt sivuun menisi oikeassa elämässä.
Ehkä mä vaan olen vähän kyyninen.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Traagisinta tässä ainakin mulle oli, ettei mun olisi yhtään vaikea kuvitella asioiden menevän melko lailla samaan tapaan oikeassa elämässä, jos elokuvan skenaario sattuisi joskus toteutumaan. Todellisuus on välillä sen tason parodiaa täällä somen, salaliittoteorioiden ja ahneiden suuryritysten keskellä, että ääneen nauramisen sijaan itse tuli koko ajan kelailtua, et kuinka paljon tää nyt sivuun menisi oikeassa elämässä.
Ehkä mä vaan olen vähän kyyninen.
Se oli elokuvan hienous. Joku voisi nähdä sen myös pikakelauksena ilmastonmuutoskatastrofille. Trumppiin, Elon Muskiin oli saatu myös sopivat viittaukset. Nyky-yhteiskunan parodia, joka ehkä sai hetkeksi ajattelemaan asioita, kunnes kaveri laittoi jouluajan ylensyöntimeemin viestinä ja unohdin koko asian.
 
Dont look up, tyylilaji pääsi yllättämään. Hauska, vaikka samalla vähän traaginen, kun miettii oikeeta maailmaa
Tää oli pitkästä aikaa semmoinen elokuva josta en oikeasti osaa sanoa oliko se hyvä vai huono. Kovia näyttelijöitä Netflix kyllä nykyään saa noihin leffoihinsa, olin ihan yllättynyt. Pelaa isoilla panoksilla ja pakkohan se on, maksan 12e tästä ja lähes parempaa sisältöä omaavasta HBO Maxista alle vitosen.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tää oli pitkästä aikaa semmoinen elokuva josta en oikeasti osaa sanoa oliko se hyvä vai huono. Kovia näyttelijöitä Netflix kyllä nykyään saa noihin leffoihinsa, olin ihan yllättynyt. Pelaa isoilla panoksilla ja pakkohan se on, maksan 12e tästä ja lähes parempaa sisältöä omaavasta HBO Maxista alle vitosen.
En sanoisi että paska mutta pettymys tämä oli. Ei ollut tarpeeksi hauska komediaksi eikä tarpeeksi vakava ollakseen katastrofi elokuva. Jäi vähän sellainen fiilis että yritettiin tehdä jotain suurta mutta tehtiin elokuva jossa oli paljon kaikkea. Varmaan tunti liikaa pituutta. Kasattiin huikea Ensemble casting mutta unohdettiin kaikki muu.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Jimmy Carrin uusin spesiaali ilmestyi eilen. Omaan makuun loistavaa huumoria.

Tammikuussa tulee kovasti odottamani After Lifen kolmas kausi. Jos joltain mustan huumorin ystävältä on mennyt sarja ohi, niin suosittelut tälle.
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
Don't Look Up oli kyllä mainio. Loistavat roolihahmot ja heittäytyminen oli kerrassaan mahtavaa. Oli tavoitettu ajanhenki roisilla huumorilla. "hei, komeetta pamahtaa maahan ja me kaikki kuollaan. Joo, mutta oletko kuullut, kun laulajatähti xxxxx.xxxxxx on eroamassa, karmeaa"

Myös Miika Nousiainen oli roolissaan loistava harmaana sosiopaattina :D
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Vittu mitä paskaa tuo Witcherin kakkoskausi. Toimii varmaan niille ihan ok, jotka eivät ole lukeneet kirjoja. Kirjat lukeneena, tämä oli tuskallista katsottavaa. Oikeastaan Cavillen täydellisen roolisuorituksen takia jaksoin katsoa loppuun asti. Cirin hahmo toimii ihan hyvin, Vesemir myös ihan ok. Siihenpä se jää. Muut hahmot on kirjoitettu niin päin persettä ja roolitettu huonosti, ettei itseäni kiinnostanut paskaakaan, mitä hahmoille tapahtuu. Eniten häiritsee, miten paljon käsikirjoittajat ja ohjaaja ovat ottaneet vapauksia ja lähdemateriaalilla pyyhitään persettä, kun tapahtumia ja hahmoja heitetään ihan hatusta.
 
Tämä elokuva on muuten myös dubattu suomeksi. Aivosoluja kuoli vähän kun katsoin elokuvaa pari minuuttia suomidubeilla. Halusin itkeä ja nauraa samaan aikaan eli pitänee katsoa tämä vielä uudestaan kotimaan kielellä ihan huumorin vuoksi.
Tarjosihan tuo dubbaus hetkeksi iloa elämään. Pojan kanssa naurettiin vedet silmissä muutamalle kohtaukselle.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vittu mitä paskaa tuo Witcherin kakkoskausi. Toimii varmaan niille ihan ok, jotka eivät ole lukeneet kirjoja. Kirjat lukeneena, tämä oli tuskallista katsottavaa. Oikeastaan Cavillen täydellisen roolisuorituksen takia jaksoin katsoa loppuun asti. Cirin hahmo toimii ihan hyvin, Vesemir myös ihan ok. Siihenpä se jää. Muut hahmot on kirjoitettu niin päin persettä ja roolitettu huonosti, ettei itseäni kiinnostanut paskaakaan, mitä hahmoille tapahtuu. Eniten häiritsee, miten paljon käsikirjoittajat ja ohjaaja ovat ottaneet vapauksia ja lähdemateriaalilla pyyhitään persettä, kun tapahtumia ja hahmoja heitetään ihan hatusta.
Tässä oikeestaan isoin syy on se että kirja johon tämä kausi perustuu ei tarjoa merkittävää action pläjäystä mistä ammentaa, joka taas pakottaa heidät siihen, että sitä on vähän luotava tyhjästä, koska muuten olisi aika vetelää katsottavaa. Mutta se oli jo tiedossa ennen kun sarja alkoi että 100% ei mennä kirjan mukaan.

Mutta olet ihan oikeassa, että mennään vähän siinä rajalla, että sovelletaanko liikaa ja hyvänä esimerkkinä on tuo kohtaus missä Roach kuolee niin siitä oltiin tekemässä ihan toisenlainen, mutta HC sai siihen vaikuttaa ja siitä tehtiin sitten enemmän sellainen kuin sen kuuluukin olla. On kyllä hyvä että HC on Geraltin roolissa kun taitaa olla melkoinen fani ja varmasti puuttuu jos jokin ei oikein särmää.

Seuraava kausi pitäisi sitten olla enemmän tykitystä ja toivottavasti siinä mennään enemmän "Loyal to the books" teemalla.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Henkilökohtaisesti pidin Witcherin toista kautta ihan mukiinmenevänä. Ei tämä nyt ihan sitä ole tähän mennessä ollut, mitä olen odottanut. Silloin kun Geralt, Jaskier, Yennefer tai Ciri ei ole äänessä, niin sarja kyykkää. En vain pääse siitä tunteesta eroon, kun kuuntelen dialogia muiden hahmojen välillä, että katselen lauantai aamuna Herculesta tai Xenaa nuorena kloppina. Itse kauden tapahtumat, näin kirjoja lukeneena, pidin ihan hyvänä. Haltijain verta ei ole mikään kaikkein jännittävin kirja lukea, joten tuo irtiotto lähdemateriaalista oli mielestäni ok. Enkä repinyt pelihousuja siitä, miten Eskel hahmona ”raiskattiin”.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Tykkäsin kyllä Don't Look Up-leffasta. Nopeastikin tuota katsellessa tuli mieleen viime vuosien satiiriset leffat The Death of Stalin ja Jojo Rabbit. Ihan näiden tasolle tämä ei päässyt, mutta hyvä Netflix-tekele tämä on. Aika paljon ne paskaa suoltavat nimittäin ulos.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
En kyllä ymmärrä Don’t look upin kehumista. Yksi huonoimpia leffoja joita olen hetkeen nähnyt. Epäaito, huonot täysin yli kirjoitetut henkilöhahmot ja todella vahvaa mukahassuttelua. Tuolla budjetilla ja noilla näyttelijöillä olisi voinut kuvitella saavan aidosti hyvän satiirin.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Jokseenkin tuo Don't Look Up sisälsi aika reippaasti hukattua potentiaalia. Idea oli hyvä ja toteutuskin osin onnistunut, mutta odotin silti kehujen perusteella paljon enemmän. Reilusti leikkaamalla tästä olisi voinut saada oikeinkin toimivan paketin, vaan nyt pituus oli ainakin omaan makuun ihan liikaa. Hetkensä tällä kuitenkin oli ja näyttelijäsuoritukset odotetun laadukkaita. 7/10

Tässä joulunpyhinä joutui vähän joustamaan genren suhteen, kun katseluun päätyi edellisen tapaan Netflix-originaali Love Hard. Kliseitä täynnä oleva jouluinen rom-com, mutta omassa osastossaan harvinaisen viihdyttävä sellainen. Pakko myöntää, että yllätyin positiivisesti. Sen verran monta Netflixin omaa komediaa on jäänyt kesken, että varsinkin sillä mittarilla tämä onnistui jopa käsittämättömän hyvin. Kertaviihteenä oikein mukavan leppoisa paketti, joskin kohta alkaa olla ajankohdan puolesta myöhäistä tämän katselulle. Toki aina tulee uusi joulu. Toivottavasti. 8/10

Viime aikojen viihdyttävin Netflix-kokemus on ollut Aina kuolemaan asti (The Trip). Dead Snow -elokuvien takaa tutun norjalaisen Tommy Wirkolan ohjaama leffa on oikeastaan juuri sitä, mitä Wirkolalta sopii ja pitää odottaa. Kieli poskessa tehtyä kauhua, joka sisältää litroittain gorea. Täysin överiksi vedetty paketti, joka ei ihan yllä loistavien Dead Snow -leffojen tasolle, mutta tarjoaa silti loistavaa viihdettä tällaisten leffojen ystävälle. Erityisesti leffassa nauratti Dag-sarjasta tutun Atle Antonsenin melkoinen next level -look. Muutenkin näyttelijät tässä varsin laadukasta sorttia, Antonsenin lisäksi mukana myös Noomi Rapace ja Aksel Hennie. Vahvat suositukset tästä leffasta. 9/10
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En kyllä ymmärrä Don’t look upin kehumista. Yksi huonoimpia leffoja joita olen hetkeen nähnyt. Epäaito, huonot täysin yli kirjoitetut henkilöhahmot ja todella vahvaa mukahassuttelua. Tuolla budjetilla ja noilla näyttelijöillä olisi voinut kuvitella saavan aidosti hyvän satiirin.
Kerrohan sitten hyvän satiirin leffoja. Haluan nähdä näitä lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös