@ace Suosittelen kokeilemaan. Ei kaikki sarjat lähde tykittämään täysillä heti ensimmäisestä jaksosta lähtien. BB:n hienous itselleni perustuu henkilöiden draamankaareen, niiden kehittymiseen pitkin sarjaa. Ja tietysti useampaan mahtavaan hahmoon ja roolisuorituksen. Parin ensimmäisen jakson perusteella ei vielä voi paljoa sanoa.
Erittäin hyvä kiteytyt. Juuri tuo hahmojen ja kokoneistarinan draamankaari on ihan mahtava. Ja kyllähän BB on muutenkin kaikin puolin laadukas sarja. Mutta ymmärrän hyvin senkin, että sarja ei välttämättä helpolla alkuun sytytä. Siinä ei ole mahtavan mielenkiintoisia, ihanan pidettäviä, kieroja tai muutenkaan oikein millään tavalla välittömästi mielenkiintoisia ja helposti tykättäviä hahmoja.
Hahmot BBssä ovat lopulta hyvin tavallisia ja niissä on paljon stereotyyppisiä piirteitä. Mutta kyllä ne vaan istuu tähän draaman kaareen jotenkin täydellisesti. Itse olen huomannut sen, että hyvä draamahan ei välttämättä tarvitse hahmoja joista tykkäisit tai vihaisita tai jotka joltain kantilta olisivat mielestäsi hienoja. Tärkeintä on, että hahmot ovat uskottavia. Esim. Queen sarja joka löytyy netflixistä on mielestäni tästä hyvä esimerkki. Aika monta kertaa sarjan aikana minulle tuli olo, että miksi tuo nyt on tuossa tuollainen tai mikse se teki noin tuossa... Mutta kyllä ne kaikki istui niihin hahmoihin erittäin hyvin, vaikka hahmot eivät olleetkaan sellaisia kuin niiden olisin toivonut olevan.
Niin ja vielä tuosta BBstä, niin jossain vaiheessa siinä sarjassa unohtuu ja taas mieleen muistuu, kuinka lyhyttä aikaa tuo sarja oikeasti käsittelee. En nyt muista tarkalleen, mutta ekat 5 tuotantokautta on varmaan joku 5 kuukauden ajanjakso ja siinä ajassa ehtii tapahtua ihan hiukan kaiken näköistä :DDD Että ei se ihme, jos jotkut tyypit vähän traumatisoituu tai virittyy hiukan varaukselliseen tilaan :DDD Ai hitto kun rupes naurattamaan tätä miettiessä... loistava sarja tosiaan. Breaking Bad...
Ja tosiaan heitin ihan hatusta tuon 5 kuukautta, mutta tosi lyhyt aika oli kyseessä...