Netflix Suomi

  • 1 092 880
  • 3 646

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perjantain puolelle lömpsähdettiin.
Muistakaa kaikki Breaking Badin ystävät että tänään on suuri päivä.

Jäänyt vähän paitsioon että tämmöinen leffa tulossa ja juuri nyt , better call saul kyllä tullut katsottua, mutta äkkiä tuossa reilussa 6 vuodessa tapahtumat alkaa unohtua itse pääsarjan kohdalta. Eli täällä alkoi juuri pyöriä 1 kausi että päästään juonesta takas kiini :)
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jäänyt vähän paitsioon että tämmöinen leffa tulossa ja juuri nyt , better call saul kyllä tullut katsottua, mutta äkkiä tuossa reilussa 6 vuodessa tapahtumat alkaa unohtua itse pääsarjan kohdalta. Eli täällä alkoi juuri pyöriä 1 kausi että päästään juonesta takas kiini :)
Täysin sama tilanne itsellänikin, nyt toisen kauden puolivälissä menossa ja aika hienosti on unohtunut lähes kaikki. Sarja tuntuu vain paremmalta näin toisella katselukerralla! Malttaisikohan sitä katsoa tämän loppuun asti ennen tuota leffaa..
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itse rakastan sarjaa melkein rajattomasti. Kolme-neljä kertaa katsottu läpi, viimeisellä kerralla kommenttiraidan kanssa ja kaikki mahdolliset extrat myös.

Ei Cranston sentään Gandolfinin tasolle pääse mutta on silti aivan käsittämättömän kova näyttelijä ja on paljon hänen ansiotaan että sarja on mitä on. Toki myös kirjoitus=puuntakaa tulevat käänteet ja kristallin tavoin koukuttavat jakson loput olivat mannaa.

Se mitä sarja teki ehkä paremmin kuin edeltäjänsä oli miten hahmot muuttuivat jaksosta toiseen. Ihmiset muuttuivat paljon sarjan aikana esim Walter nössöstä koviksen kautta ahneeksi juonittelijaksi ja lopulta tunteettomaksi julmuriksi(pienellä elon liekillä).

Olen tämän sanonut jo aieminkin mutta en odota mitään maailmaa muuttavaa tältä leffalta. Gilligan oli nero sarjamuotoisessa tarinankerronnassa joka on aivan erilainen maailma kuin elokuva. Elokuvassa kerrotaan tarina kun tv-sarjoissa kerrotaan ihmisistä.

Joka tapauksessa odotan mielenkiinnolla miten Gilligan kertoo tarinansa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Katselin tässä jo aiemmin Breaking Badin toiseen kertaan ja kyllä kolahti vielä kovemmin kuin ekalla kerralla. Leffa taas tuli jo tänään katsottua ja tykkäsin kovasti, mutta ei siitä ainakaan vielä sen enempää. Jos ei täysin muista sarjan tapahtumia eikä jaksa sarjaa katsoa ennen leffaa, niin leffan alussa on lyhyt kertaus sarjan tapahtumista, mitkä voi toki halutessaan myös skipata.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oi oi, tunti vielä, että koti on muista asukkaista tyhjä. Sitten pärähtää El Camino käyntiin! Breaking Bad läpi katsottuna 4 kertaa ja joka kerta on jotain uusia pieniä yksityiskohtia avautunut. Saulista saisi uusi kausi jo tulla, mutta taitaa mennä ensi vuoteen se.
 

teppana

Jäsen
Multa on mennyt toi leffa aivan ohi. Täytyypä tänään illasta väijyä se. BB on yksi television jättiläisistä ja kuten sanottu jo aiemmin täällä, Cranston näyttelee aivan hurjalla tasolla. Gandolfinia voidaan pitää eräänlaisena mittarina ja Cranston pääsee todella lähelle (välillä jopa edelle) omassa suorituksessaan.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ujo 9.0 Imdb:n keskiarvo tällä hetkellä, toki vasta muutama tuhat arviota annettu. Eli toisin sanoen fanipojat ja - tytöt käyneet tumputtamassa kymppiä urakalla. Ei kyllä malta odottaa että pääsee tätä katsomaan. Saa laittaa tunnelmia ja arvioita jos on nähnyt, mutta käyttäkää niitä spoiler-tageja!
Oli itseasiassa tasan 10 vielä reilun tuhannen äänen jälkeen, joten kyllä se sieltä kohtuu vauhdilla alas tulee. Veikkaan about ~8,1 mihin sitten lopulta jää. Tämä siis ihan leffaa näkemättä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Noniin nyt se on katsottu.

Maiskuttelen yön yli ja sanon mitä olen mieltä.
Tällä hetkellä mielessäni pyörii että oliko elokuva pakko tehdä............

Edit. Vastaan vielä omaan kysymykseeni sankarini Jerry Seinfeldin tavoin. Seinfeld siis keräilee Porche-merkkisiä autoja joita hänellä on jotain 20-30 tjsp ja joku toimittaja kysyi häneltä: "Tarvitsetko oikeasti kaikkia noita autoja?" Johon Jerry vastasi: "En TARVITSE edes yhtä".

Joten ei elokuvaa ollut pakko tehdä mutta oli kiva nähdä vanhoja tuttuja naamoja.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tiedättekö kun leffojen tai sarjojen jälkeen saattaa tulla joku lyhyt kooste miten hahmoille kävi esitetyn tarinan jälkeen. Tää tuntui sellaiselta kaksituntiselta koosteelta.

Kyllähän tämän nyt katsoi, koska BB, mutta eipä tästä hirveästi käteen jäänyt.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Oma fiilis tuosta El Caminosta.

Pituudesta (2h 2min) huolimatta tuntui siltä, että siihen olisi saatu ahdettua niin paljon enemmänkin tavaraa. Nyt seilattiin jotain jonninjoutavia Toddin kanssa, joka oli ottanut "hieman" kiloja lisää ja noihin kohtauksiin käytettiin mielestäni turhan paljon aikaa. Tykkäsin siitä tavasta, jolla Jesse sai lopulta fyffet kasaan ja uuden elämän, mutta tuntuu että elokuva loppui ikään kuin kesken Jessen ajellessa Alaskan talvimaisemiin. Breaking Badin lopussa tällaista fiilistä ei ollut, koska kaikki olettivat Jessen olevan viimein vapaa ja Walt suoritti oman viimeisen ehtoollisensa.

Annoin 8/10, koska BB. Muuten olisin voinut hyvin elää ilman tätä elokuvaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paljonko pitää tietää Breaking Badista ennen katsomista? Olen sarjan katsonut ja pidin todella, mutta enhän mä nyt esimerkiksi tarkkaan muista, mitä Pinkmanille lopussa kävi. Hyvä kun muistan mitä itselleni eilen kävi.
Vai onko jostain saatavilla joku pikakertaus?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paljonko pitää tietää Breaking Badista ennen katsomista? Olen sarjan katsonut ja pidin todella, mutta enhän mä nyt esimerkiksi tarkkaan muista, mitä Pinkmanille lopussa kävi. Hyvä kun muistan mitä itselleni eilen kävi.
Vai onko jostain saatavilla joku pikakertaus?
Kun alotat katsomaan El Caminoa siinä tulee muutaman minuutin kattava pikakertaus ennen.
 

ace

Jäsen
Ilman sarvia ja hampaita kysyn että miksi Breaking Badiä niin kovasti hehkutetaan joka puolella, mikä siitä tekee lopulta niin hyvän?

Katsoin joskus aikoinaan muistaakseni kaksi ensimmäistä jaksoa, en enää edes tarkkaan muista mitä niissä tapahtui, mutta lopetin katsomisen siihen kun ei vaan iskenyt.

Hyvien sarjojen ystävänä, mutta oman katselukokemukseni jälkeen ihmettelen sitä kaikkea hehkutusta. Pitäisikö antaa uusi mahdollisuus?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ilman sarvia ja hampaita kysyn että miksi Breaking Badiä niin kovasti hehkutetaan joka puolella, mikä siitä tekee lopulta niin hyvän?

Katsoin joskus aikoinaan muistaakseni kaksi ensimmäistä jaksoa, en enää edes tarkkaan muista mitä niissä tapahtui, mutta lopetin katsomisen siihen kun ei vaan iskenyt.

Hyvien sarjojen ystävänä, mutta oman katselukokemukseni jälkeen ihmettelen sitä kaikkea hehkutusta. Pitäisikö antaa uusi mahdollisuus?

No ilman muuta pitää antaa. Kaksi jaksoa ei todellakaan Anna mitään kuvaa sarjasta, oikeastaan koko ensimmäinen kausi on vähän hidas, mutta tärkeä kokonaisuuden kannalta.

Minusta sarjassa on niin upeasti kuvattu henkilöiden kasvut, vaikeudet ja muut ettei tosikaan. Se miten Walter lähtee epätoivoisesta tilanteesta tekemään rahaa perheelleen, ja miten näiden valintojen myötä pistetään kiltti kemian opettaja tekemään ratkaisuja, jotka sotivat kaikkia normeja vastaan. Miten se köysi kiristyy ajan kanssa, ja miten sen myötä ajaudutaan epätoivoon. Eikä Pinkman jää yhtään huonommaksi, aivan maaginen hahmo.

Tähän lisättynä loistavat roolisuoritukset, käsikirjoitus etc.

Ei kaikille tietysti kaikki toimi, mutta parin jakson perusteella ei tosiaan kannata vielä tuomita.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Olisi voinut itselläkin jäädä nykypäivänä Breaking Bad parin jakson perusteella kesken. Ei se alku mikään huikea ollut, vaan pikemminkin aika hidas ja oli outoa katsoa Malcolm in the middle isää moisessa roolissa. Hiljalleen sarja sitten hyppäsi eka top20 ja lopulta sinne top5 -luokkaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itse annoin BB:lle 4 kautta aikaa todistaa mahtavuutensa. Mutta ei lähtenyt missään vaiheessa lentoon omasta mielestä. Mun makuun liian hidastempoinen sarja.

Mulla tosin sama käynyt True Detectiven, Game Of Thronesin ja Sopranosin kanssa, eli mulle ei kai nämä suurimmat ja hehkutetuimmat sarjat sovi....
 
Suosikkijoukkue
Ässät
@ace Suosittelen kokeilemaan. Ei kaikki sarjat lähde tykittämään täysillä heti ensimmäisestä jaksosta lähtien. BB:n hienous itselleni perustuu henkilöiden draamankaareen, niiden kehittymiseen pitkin sarjaa. Ja tietysti useampaan mahtavaan hahmoon ja roolisuorituksen. Parin ensimmäisen jakson perusteella ei vielä voi paljoa sanoa.
Erittäin hyvä kiteytyt. Juuri tuo hahmojen ja kokoneistarinan draamankaari on ihan mahtava. Ja kyllähän BB on muutenkin kaikin puolin laadukas sarja. Mutta ymmärrän hyvin senkin, että sarja ei välttämättä helpolla alkuun sytytä. Siinä ei ole mahtavan mielenkiintoisia, ihanan pidettäviä, kieroja tai muutenkaan oikein millään tavalla välittömästi mielenkiintoisia ja helposti tykättäviä hahmoja.

Hahmot BBssä ovat lopulta hyvin tavallisia ja niissä on paljon stereotyyppisiä piirteitä. Mutta kyllä ne vaan istuu tähän draaman kaareen jotenkin täydellisesti. Itse olen huomannut sen, että hyvä draamahan ei välttämättä tarvitse hahmoja joista tykkäisit tai vihaisita tai jotka joltain kantilta olisivat mielestäsi hienoja. Tärkeintä on, että hahmot ovat uskottavia. Esim. Queen sarja joka löytyy netflixistä on mielestäni tästä hyvä esimerkki. Aika monta kertaa sarjan aikana minulle tuli olo, että miksi tuo nyt on tuossa tuollainen tai mikse se teki noin tuossa... Mutta kyllä ne kaikki istui niihin hahmoihin erittäin hyvin, vaikka hahmot eivät olleetkaan sellaisia kuin niiden olisin toivonut olevan.

Niin ja vielä tuosta BBstä, niin jossain vaiheessa siinä sarjassa unohtuu ja taas mieleen muistuu, kuinka lyhyttä aikaa tuo sarja oikeasti käsittelee. En nyt muista tarkalleen, mutta ekat 5 tuotantokautta on varmaan joku 5 kuukauden ajanjakso ja siinä ajassa ehtii tapahtua ihan hiukan kaiken näköistä :DDD Että ei se ihme, jos jotkut tyypit vähän traumatisoituu tai virittyy hiukan varaukselliseen tilaan :DDD Ai hitto kun rupes naurattamaan tätä miettiessä... loistava sarja tosiaan. Breaking Bad...

Ja tosiaan heitin ihan hatusta tuon 5 kuukautta, mutta tosi lyhyt aika oli kyseessä...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja vielä tuosta BBstä, niin jossain vaiheessa siinä sarjassa unohtuu ja taas mieleen muistuu, kuinka lyhyttä aikaa tuo sarja oikeasti käsittelee. En nyt muista tarkalleen, mutta ekat 5 tuotantokautta on varmaan joku 5 kuukauden ajanjakso
Googletin, ja sen perusteella viidennen kauden alkupuolelle mennessä on kulunut vuosi. Ja loppujen jaksojen aikana toinen vuosi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Googletin, ja sen perusteella viidennen kauden alkupuolelle mennessä on kulunut vuosi. Ja loppujen jaksojen aikana toinen vuosi.
Yllättäen tarinan kertoja muisti väärin juuri tähän suuntaan. Mutta tosi lyhyt aika tuokin... tuo vuosi oli Walterille aikasss hektinen.

Näkisikö samasta lähteestä, paljonko esim. 4 tuottiksen alussa on kulunut... Itse yritin etsiä, mutta en tietoa löytänyt..
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täytyy tunnustaa häpeällinen salaisuus, että pidin huomattavasti enemmän Weedistä kuin Breaking Badista, sen verran kun edes jaksoin katsoa sitä mahtipontisuutta. Kevyt mutta sydämetön komedia vs. jonkinlainen HBO-luokan jotakuinkin täysin epärealistinen semi-tragedia, no contest.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Bojack Horsemanin kuudennen ja viimeisen kauden ensimmäinen osa (8 jaksoa) on tullut Netflixiin. Toinen puolikas luvassa alkuvuodesta. Jos joku ei sarjaa ole katsonut niin älyttömän suuri suositus täältä, Netflixin paras original-sarja ainakin itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös