Hyvä jakso oli kaikkiaan. Tällaisia lisää.Black Mirrorin ystäville tarjoiltiin herkkua etuajassa (ennen seuraavan kauden julkaisua), kun nämä julkaisivat Bandersnatch-nimisen interaktiivisen elokuvan. Katsoja pystyy siis itse valinnoillaan vaikuttamaan tarinan etenemiseen. Ensimmäinen katselukerta jätti itselleni vähän hampaankoloon, mutta kun katsoi uudestaan uusilla valinnoilla, niin kyseisen "elokuvan" hienous rupesi paljastumaan. Täytynee vielä katsoa muutama kerta uudestaan ja yrittää valita sellaiset skenaariot, joita ei tullut vielä läpi käytyä.
Hauskin skenaario on valita, että Netflix kontrolloi Stefanin elämää ja sen jälkeen päädyt terapeutin juttusille. Sitten valitset, että totta hitossa haluat enemmän toimintaa ja sitten alkaa juuri sellainen aivoton toimintapläjäys, joita ihmiset tuntuvat nykyään katselevan. Itse olen tykästynyt Black Mirroriin nimenomaan sen takia, että siihen joutuu oikeasti keskittymään ja ajattelemaan.
Tuo Netflix-osio oli kyllä jakson parasta antia. Varsinkin se näytön kautta tapahtunut kommunikaatio toi interaktion uudelle tasolle. Oikeasti tuntui siltä, että puhui päähahmon kanssa. Tätä olisin mielelläni jatkanut pidempäänkin. Jakson suurin puute on se, että monet valinnoista eivät oikeasti vaikuta mihinkään. Esimerkkinä vaikka tuo terapeuttikohtaus Netflix-keskustelun jälkeen. Toimintakysymykseen on ihan sama vastaako "Kyllä" vai "Totta hitossa", sama asia tapahtuu. Sitten itse tappelussa on käytännössä sama valitsetko karateiskun vai munille potkun. Eri liike, mutta sitten tapahtumat jatkuvat samaan malliin. Ikkunasta ulos hyppäämistä kannattaa kyllä kokeilla, siinä heitettiin kierrepalloa urakalla :) Useassa muussakin kohdassa jaksossa ei hirveästi ollut väliä mitä valitsi. Toki sitten oli paljon merkitseviäkin.
Jonkin aikaa tuota pyörittelin ekan katsontakerran jälkeen ja sain kaikki olennaiset variaatiot juonesta esiin. Tarkistin asian toki googlaamalla jutun, jossa loput oli käyty läpi.
Jonkin aikaa tuota pyörittelin ekan katsontakerran jälkeen ja sain kaikki olennaiset variaatiot juonesta esiin. Tarkistin asian toki googlaamalla jutun, jossa loput oli käyty läpi.