Netflix Suomi

  • 1 091 572
  • 3 646

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään tuli näköjään katsottavaksi Untold: Rikos ja rangaistus. Tämä tiedoksi näin lätkäpalstalla.

Tähän mennessä tsekattuna tuosta Untold-sarjasta on Caitlin (Bruce) Jenner. Nosti huimasti arvostusta siitä turhasta julkkiksesta mitä hän on nykyisin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vahva suositus uudelle minisarjalle Clickbait. Koukuttava ja yllätyksellinen, kun vaan malttaa odottaa sinne puolivälin tienoille jolloin sarja alkaa ottaa enemmän kierroksia. Kerronta mielenkiintoinen, kun jokainen jakso perustuu tapahtumiin eri roolihahmojen näkökulmasta. Plussaa sekin ettei sarjaa ole lähdetty venyttämään liian pitkäksi.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tänään tuli näköjään katsottavaksi Untold: Rikos ja rangaistus. Tämä tiedoksi näin lätkäpalstalla.
Tämä on kyllä ihan älytön pätkä. En tiennyt tarinasta ennakkoon mitään ja suu auki sai meininkiä ihmetellä. Pelkkä lähtötilanne jossa mafiapomo ostaa teinipojalleen alasarjajoukkueen ja nimittää tämän siihen GM:ksi on täysin järjetön, mutta siitä meno vain yltyy mitä pidemmälle dokkari etenee.

Suosittelen ihan kaikille jääkiekon ja dokumenttien ystäville. Kunnon mafiamenoa old time hockey-twistillä. Vähän Sopranosia ja aika paljon Lämäriä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä on kyllä ihan älytön pätkä. En tiennyt tarinasta ennakkoon mitään ja suu auki sai meininkiä ihmetellä. Pelkkä lähtötilanne jossa mafiapomo ostaa teinipojalleen alasarjajoukkueen ja nimittää tämän siihen GM:ksi on täysin järjetön, mutta siitä meno vain yltyy mitä pidemmälle dokkari etenee.

Suosittelen ihan kaikille jääkiekon ja dokumenttien ystäville. Kunnon mafiamenoa old time hockey-twistillä. Vähän Sopranosia ja aika paljon Lämäriä.
Tuohan oli ihan järjetöntä touhua. En minäkään tuosta aiemmin mitään tiennyt, ihan sattumalta tuli eteen. Mutta kannattaa katsoa.
 

rpeez

Jäsen
^Katsoin tuon ja tosiaan aika sekoilua ollut. Pakko oli tsekata joukkueen rosteri ja sieltä löytyi myös eräs Ben-Amor.

Hyvä huomio. En tiedä muistanko väärin, mutta eikös Ben-Amor jossain haastattelussa sanonnut pelanneessa joukkueessa, jossa mm laitettiin 5 tappelijaa jäälle, Semir mukana, niin että Semiriä alkoi jopa hieman säälittää vastustaja.

Joka tapauksessa, tosiaan erikoinen tarina ja ehdottomasti katsomisen arvoinen.
Se teinipoika AJ ei kuitenkaan lopulta ole ihan tumpelo, jonkunlaista silmää selvästi omaa bisnekseen hänkin.
Negatiivisin fiilis jäi siitä Kojakin näköisestä varustehuoltajasta, sillä miehellä ei tuntunut kaikki olevan ihan paikallaan.

Elokuvan nimi on kylläkin hieman korjattuna Untold: Rike ja rangaistukset (jos etsii haulla).
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Aikajana oli vähän hassu tuossa joukkueen kokoamisessa ellen nyt ihan väärin muista. Eikös niitä kaksosia esim. hehkutettu jo ekan kauden joukkueen osalta, vaikka pelasivat vain toisella kaudella joukkueessa yms. Tavallaan myös pleijareitten sivuuttaminen täysin oli vähän jännä tarinallinen ratkaisu, yhtäkkiä ollaan pelaamassa "isoa peliä" ja
sit hävittiin kausi?
En tiedä menikö multa jotain ohi tuossa, kun tein samalla aamupalaa, mutta tuntui jännältä hypyltä.

Hyvä dokumentti, vaikka erittäin vastenmielisiä tyyppejä täynnä (ei-pelaavissa rooleissa). Teini-AJ etenkin olisi ansainnut saada turpaansa ihan huolella jo pelkän tyylitajunsa perusteella. Aikuisempana oli jo sentäs siedettävän oloinen tyyppi, mutta toki pistää miettimään, että missä määrin mukana pyörii edelleen mafiaraha, kun isä ei vasikoinut ketään.

Hyvän shown kaveri sai kyllä aikaiseksi, siitä pitää nostaa hattua. Toki, kun seura/isä maksaa pimeänä palkkoja ja pelaajille hulppeat asunnot tarjolla, on melko helppoa kasata hyvä joukkue.

Varustemanageri on kyllä selvästi melkoinen persoona ja jään odottamaan meemejä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
En tiedä menikö multa jotain ohi tuossa, kun tein samalla aamupalaa, mutta tuntui jännältä hypyltä.

Sama vika, kaksi kautta niputettiin ikään kuin yhdeksi. Muutenkin dokkarin rakennetta olisin miettinyt uudestaan.

Siellä oli paljon koukkuja, joihin viitattiin nopeasti muttei oikeastaan kunnolla palattu: mm. Brent Gretzkyn signaus, Rumun Ndurin erottaminen joukkueesta, puolisokea David Beauregard, joka oli ilmeisesti ihan pelimies.

Gretzkyn ja Beauregardin edesottamuksia olisi voinut avata vaikka vain vilauttamalla tilastoja ruudussa ja Ndurin tilannetta tekstiplanssilla. Nyt nuo kaikki jäivät vähän irralliseksi. Toki numerot löytää netistä hetkessä, mutta ei kai tarkoituksenmukaista, että katsoja ne itse kaivaa.

Lopun reunion-osuus jäi vähän päälleliimatun oloiseksi.

Mutta tästä huolimatta, mainio, kiinnostava ja erilainen tarina - kuten ylipäätänsäkin tuossa Untold-sarjassa käsitellään. Galanten perheen kanssa en välttämättä lähtisi ihan heti bisnekseen, heh.

Nostin dokumenttia esiin tuolla yleisen jääkiekkokeskustelunkin puolella:

 

rpeez

Jäsen
Vahva suositus uudelle minisarjalle Clickbait. Koukuttava ja yllätyksellinen, kun vaan malttaa odottaa sinne puolivälin tienoille jolloin sarja alkaa ottaa enemmän kierroksia. Kerronta mielenkiintoinen, kun jokainen jakso perustuu tapahtumiin eri roolihahmojen näkökulmasta. Plussaa sekin ettei sarjaa ole lähdetty venyttämään liian pitkäksi.

Tulipa katsottua tämä Clickbait.
Mielestäni keskitason sarja, kuitenkin siinä määrin tosiaan koukuttava että bingesin läpi vaikka hieman koville otti.

Olen kyllä hieman eri mieltä sarjan pituudesta, liikutaan pitkäveteisyyden rajoilla. Helposti olisi voinut jakson tiivistää jättämällä nyyhkyttelyä vähemmälle ja muitakin venyttelyjä, kuten lukemattomia viestejä AL:lle. Sarjan yllätyksetkin on jossain määrin kliseisiä ja odotettavissa.
Toisaalta hyvää on että väärinkäsityksiä ei venytetty pitkään, some maailman mahdollisuuksia käytettiin juonessa paljon hyväksi, ja olihan tässä yritystä.

Kaikenkaikkiaan lopulta aika tylsä siihen nähden kuinka huomiota herättävä alku tällä on.
/SPOILER]
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Clickbait, siis wtf! Tuhlasin vajaan viikon tähän sontaan. Ainoa mikä saa tuota katsomaan on hiukan poikkeava kerrontatapa.
Näyttelijäsuoritukset olivat mulle silmäänpistävän huonoja, harrastelijateatteritasoa. Juonikin ilman tuota kerrontatapaa aika mitään sanomaton, tässä nähdään kun hahmoilla ei ole syvyyttä ja kirjoituksen taso heikkoa niin ainoa tapa luoda mielenkiintoa on tehdä joku uusi twisti joka jaksossa.
Tekisi mieli sanoa että tämä on sellaista kevyttä naisille tehtyä ihmissuhdetrilleriä missä ei ole haettukaan laadukkaampaa otetta, toimii siinä missä klikkiuutiset keltaisessa lehdistössä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Löysin vasta pari viikkoa sitten sarjan "Queen of the South". Laadukkaasti tehty sarja nuoren naisen noususta huumediilereiden aateliin. Hyvät näyttelijät pikkusievän Alice Bragan johdolla.

Ihan hieman on sarjan edetessä alkanut häiritsemään lähes jokaisessa jaksossa toistuva "veitsenterä". Aina on henki lähdössä ja homma täysin kaatumassa mutta aina selvitään kuin ihmeen kaupalla. Ja taas seuraavassa jaksossa aloitetaan alusta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Untold dokumentit tuli katsottua läpi ja hyvää tavaraa kyllä, ainoastaan toki tuosta jääkiekkoaiheesta olisi voinut varmaan olla pitemmätkin jaksot, ehkä joku toinen taho sitten tarttuisi ja kertoisi varsinkin urheilullista puolta vähän enemmänkin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Clickbait, siis wtf! Tuhlasin vajaan viikon tähän sontaan. Ainoa mikä saa tuota katsomaan on hiukan poikkeava kerrontatapa.
Näyttelijäsuoritukset olivat mulle silmäänpistävän huonoja, harrastelijateatteritasoa. Juonikin ilman tuota kerrontatapaa aika mitään sanomaton, tässä nähdään kun hahmoilla ei ole syvyyttä ja kirjoituksen taso heikkoa niin ainoa tapa luoda mielenkiintoa on tehdä joku uusi twisti joka jaksossa.
Tekisi mieli sanoa että tämä on sellaista kevyttä naisille tehtyä ihmissuhdetrilleriä missä ei ole haettukaan laadukkaampaa otetta, toimii siinä missä klikkiuutiset keltaisessa lehdistössä.

Odotin tuolta sarjalta paljon, kun niin moni kehui ja suositteli. Ei toiminut mulle, kesken jäi.
 

Buster

Jäsen
Untold dokumentit tuli katsottua läpi ja hyvää tavaraa kyllä, ainoastaan toki tuosta jääkiekkoaiheesta olisi voinut varmaan olla pitemmätkin jaksot, ehkä joku toinen taho sitten tarttuisi ja kertoisi varsinkin urheilullista puolta vähän enemmänkin.
Kyllä ja hyvä oli myös Bruce Jennerin olympiakullasta kertova dokkari. Ihan suoraviivaisen viihdyttävää. Nuo muut ei oikein aiheiltaan ihan täysillä iske.

Tähän liittyen ei ole tainnut mikään suomalaismedia haastatella Semir Ben Amoria. Näkyi dokkarissakin työn touhussa jossain 47-49 minuutin välillä, jos ei silmiään sattunut räpäyttämään.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tähän liittyen ei ole tainnut mikään suomalaismedia haastatella Semir Ben Amoria. Näkyi dokkarissakin työn touhussa jossain 47-49 minuutin välillä, jos ei silmiään sattunut räpäyttämään.
Ellen ihan väärin eilen sivukorvalla autossa kuullut, niin Radio Rockilla puhuivat, että haastattelevat tuohon Untold-sarjaan liittyen suomalaista pelaajaa. Nimi ja tarkemmat speksit menivät siis ohi enkä itse keskustelua kuullut, mutta olettaisin, että ainakin Rockilla ollaan oltu hereillä.

Edit. Ja nopea googlaus vahvisti asian: Radio Rockin Iltapäivä - Semir Ben-Amor: ”Pelasin Danbury Trashersissa!”
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Knives Out.. katsokaa ihmeessä, jos murhamysteerit kiinnostavat. Ihan älyttömän kova leffa ja Daniel Graig.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Knives Out.. katsokaa ihmeessä, jos murhamysteerit kiinnostavat. Ihan älyttömän kova leffa ja Daniel Graig.

Juuri eilen katsottiin ja oli viihdyttävä pätkä, joka tarjoaa erilaisen murhamysteerin. Jännittävä ja hauska. Oli vähän Wes Anderson -elokuvan vibat kanssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuli perjantai-iltana katsottua tuo Knives out. Oli kieltämättä ihan hyvä ja viihdyttävä leffa, vaikken tuollaisen genren ystävä yleensä ole. Ehkä sitten kuivakka huumori siellä mukana toi sopivan mausteen. Ja olihan se itse mysteerikin lopulta vähän perinteisestä poikkeava.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Tuli viikonlopun aikana katsottua minisarja Quicksand – Suurin kaikista.

Hyvin käsikirjoitettu ja näytelty. Todella realistisen oloinen ja pitää mukavasti otteessaan.
 

rpeez

Jäsen
Oliko Knives Out komedia? Ei minua ainakaan naurattanut kertaakaan, taistelin pitkästymistä vastaan etenkin alussa.

3/5 on ihan hyvät pisteet tälle. Ana de Armaksesta plussaa, vaikka hänen roolinsakin oli hyvin yksioikoinen. Graig oli kanssa aika mitään sanomaton näyteltyine murteineen.
Olen aika ankara nyt, mutta kyseessä on hyvin vanha genre, jota olen nähnyt lapsena tarpeeksi/liikaa vuosikymmeniä sitten.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Oliko Knives Out komedia? Ei minua ainakaan naurattanut kertaakaan, taistelin pitkästymistä vastaan etenkin alussa.

3/5 on ihan hyvät pisteet tälle. Ana de Armaksesta plussaa, vaikka hänen roolinsakin oli hyvin yksioikoinen. Graig oli kanssa aika mitään sanomaton näyteltyine murteineen.
Olen aika ankara nyt, mutta kyseessä on hyvin vanha genre, jota olen nähnyt lapsena tarpeeksi/liikaa vuosikymmeniä sitten.

En ehkä komediaksi ensisijaisesti luonnehtisi, mutta olihan tuossa mustaa huumoria ja tilannekomediaa paikoin. Kieli poskessa meiningillä tehty. Craigin hahmo oli minusta myös sangen koominen, vaikka tosiaankin sen murteella mongerruksen lisäksi hahmo jäi ohueksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oliko Knives Out komedia? Ei minua ainakaan naurattanut kertaakaan, taistelin pitkästymistä vastaan etenkin alussa.

3/5 on ihan hyvät pisteet tälle. Ana de Armaksesta plussaa, vaikka hänen roolinsakin oli hyvin yksioikoinen. Graig oli kanssa aika mitään sanomaton näyteltyine murteineen.
Olen aika ankara nyt, mutta kyseessä on hyvin vanha genre, jota olen nähnyt lapsena tarpeeksi/liikaa vuosikymmeniä sitten.
Ei nyt mikää kreisikomedia, mutta ei erityisen tosissaan otettava salapoliisileffakaan - karikatyyrisiä hahmoja, teatraalista näyttelyä, tarkoituksellisen visuaalinen alkaen Netflix-leiskan värimaailmasta. En osaa sijoittaa mihinkään genreen suoraan, eikä sinänsä kiinnostakaan, vaan ihan viihdyttävä leffa riittää omaksi karsinoinnikseni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös