No ei lähde, ja kellä nyt on aikaa katsella joku useampituotantokausinen järkäle uudestaan? Itse en oikeastaan ala myöhemmin katsella lainkaan pidempiä sarjoja, joko pääsee alusta mukaan tai sitten ei, myöhemmin joku useiden tuotantokausien kahlaaminen tuntuu lähinnä ahdistavalta.
Minisarjat on enemmän mun makuun, selkeä tarina ja loppu, eikä mitään kesken matkaa sävellettyä, osittain katsojalukujen mukaan pahimmassa tapauksessa. Vanhemmista sarjoista katson vain näitä.
Kyllä näitä uudelleen läpikahluita löytyy useampiakin omalta listalta, koska olen ollut aika intohimoinen maratonikatsoja heti niistä hetkistä alkaen kun sarjoja pystyi niin katsomaan kätevästi, eli heti kun se oli mahdollista. Toki suhteessa sarjojen määrään ei niitä sinänsä paljoa ole tutkittuna, ja nykyään on kyllä helvetisti paljon kriittisempi aloittamaan kuin nuorempana. Mikä tahansa kama ei pääse läpi edes minisarjana, vaikka olet tuossa kyllä ihan jäljillä, että muotoa arvioitaessa ne ovat optimaalisin tapa kertoa elokuvaksi hieman liian pitkä, mutta sarjaksi liian lyhyt tarina. Olen näihin nyt koittanut tutustua enemmänkin ja onneksi Netflixiin onkin tullut joitakin kiinnostavia.
Tein sellaisen uhkarohkean ja kenties typeränkin tempauksen taannoin, että ostin kaikki 24-sarjan tuotantokaudet (8), vaikka en ole niistä aikanaan katsonut kuin ehkä neljä. Muistikuvat olivat siis esimerkiksi ensimmäisen kauden kohdalla sieltä jostain lähes 20 vuoden takaa. Ennestään katsotuista kausista toinen ja kolmas kausi muodostavat vieläkin henkilökohtaisen maratoniennätykseni, joka on hieman himmennyt mielessäni, mutta ei minulla kyllä kolmea vuorokautta enempää mennyt katsoa 48 jaksoa, jollei saattanut mennä paljon vähemmänkin, kun homehduin sohvalla ahkerasti. Odotin vauhdikasta ja ennen kaikkea överiä toimintaviihdettä, ja nyt kun olen katsonut kaksi ensimmäistä tuotantokautta niin on pitänyt vetää happea, koska ensi-innostus alkoi laantua varsin nopeasti. Mutta enköhän minä tuota urakkaa tässä talven aikaa vielä jatka :)