Käsittämätöntä!!!
Nyt joudun ihmettelemään syvästi tällä hetkellä olevaa ilmapiiriä.
Onko oikeasti totta, että tämänkaltainen Machulda-Nemirovsky toiminnalle löytyy kannatusta ja hyväksyntää??!! Onko se oikeasti Sm-liigaa tasaikseksi ja kiinnostavaksi, ennustamattomaksi tekevää, kestävän kehityksen mukaista ostotoimintaa?
Vastaan itse omasta puolestani: Minun mielestäni tämänkaltainen toiminta on kaikin puolin törkeätä, hyvän urheiluhengen vastaista ja siihen pitäisi puuttua. Toki on myönnettävä, että Ilveksen tai viime vuotena Saipan kannalta myynti on hyödyllistä taloutta ajatellen, mutta vastapuolen (lue: JOKERIT) toimintaa en ikinä tule hyväksymään, vaikka tämänsuuntaista propagandaa joku yrittää erittää tälläkin palstalla.
Vielä kerran. Nemirovskyn siirto Jokereihin oli yksi jääkiekon kannalta surullisimpia siirtoja mitä olen kuullut. Jääkiekon uskottavuus kärsii tällaisista uutisista.
Ps: Ainoa, mitä voin toivoa tästä vuodesta on tietenkin se, että Jyp taistelee niistä muista sijoista kunniakkaasti ja toinen perusprinsiippi on se, että voi kuinka tuntisin urheilun voittaneen, jos Jokerit jostain syystä onnistuu kompastumaan Sm-liigavoittopallilta sivuun. Se vasta olisi jotain. Mutta taitaa jäädä vain hienoksi unelmaksi.
Ps2: Ostaisitteko Jokerit muiltakin joukkueilta heidän parhaat pelaajansa, jotta pelisysteemi ei vain kärsisi ja joukkueen uskottavuus säilyy? Jypiltä suosittelen Tomas Chlubnaa, Pavel Vostrakia, VIP-ketjua jne. Tai oikeammin, Jokerit voisi perustaa oman Jokeriliigansa ja jättää Sm-liigamestaruudesta taistelemisen muille joukkueille. (myönnetään, ampuu jo vähän yli, mutta kun korpeaa niin syvästi, sapettaa.)