Valavuori on ollut jopa huonompi kuin etukäteen odottelin. Aika pitkälle noi ongelmat tuossa edellä on jo mainittu. Perusongelma oli ja on kauhea adhd-höyryäminen ja pakkomielle saada itse olla näkyvimpänä päätähtenä. Tuohon lisänä se, ettei ymmärrä lajista mitään eikä viitsi tehdä taustatyötä. Toivoin, että Valavuori urheilumiehenä edes yrittäisi paneutua lajiin ja itse peliin, mutta sen suhteen olen heittänyt pyyhkeen kehään. Tuota syvempää kyykkäystä on vaikea saada aikaiseksi muuten kuin ottamalla studioon Vesa Rantanen.
Kumppanuksilla tuntuu olevan niin vahvat henkilökohtaiset angstit Johtavaa kohtaan, että niitä purkaessaan tuntuvat kokonaan unohtavan olevansa tekemässä lähetystä valtakunnalliseen mediaan.
Ahomaa on ollut lyhyesti sanottuna hyvä. Jatkanut aika lailla siitä, mihin Ylellä aikoinaan jäi.
Nämä "johtavat" ja muut rinnakkaistodellisuuksissaan elävät wannabet ovat sinänsä yhdentekeviä, mutta keskimmäisen kappaleen boldauksessa on koko es-jonne"journalismin" ongelmien ydin. Eli: sillä ei ole hevon veen väliä, kuka tyrkky, toimittaja tai naapurin kissa ölisee mitä twitterissä tai tuhlaa paperia henkilökohtaisiin ongelmiinsa ja vendettoihinsa. Asialla eli pelillä, sen tapahtumilla, tekijöillä, taustoilla, syillä ja seurauksilla on.
Ei voi käsittää, että tälläinen alkeishomma pääsee ja päästetään unohtumaan niissä isoissa valtakunnanmedioissa, joilla on kuitenkin ihan ammattiväkeäkin vielä palkkalistoilla. Millä muulla tahansa journalismin alalla/osastolla eniten itsestään ja toisistaan tauotta jauhavat tyypit olisivat hyvin äkkiä entisiä toimittajia, tai ainakin asiaan puututtaisiin alta aikayksikön. Miksi urheilun tai edes jääkiekon pitäisi olla jokin moniongelmaisten hiekkalaatikko?
Mutta edelleen ja ettei menisi pelkäksi dissaamiseksi (kuten näillä palstoilla niin usein): noin pääpiirteittäin lähetykset kyllä kelpaavat. Ehkä siksi, että se tärkein eli peli näkyy suht asiallisesti hoidettuna:).