Koen tämän myös käsittämättömäksi. Milloin viimeksi esim. jalkapallossa (YLE, MTV3 sport) on käyty läpi studio-osuus, jossa ei olisi puhuttu halaistua sanaa taktiikoista? Omituista, että jääkiekossa tilanne on täysin eri.
Tähän täytyy tietysti sanoa vielä, että myös YLEn futistuotanto kyntää todella syvällä. Minä en muutenkaan ymmärrä miksi se jo valmiiksi rajallinen aika pitää käyttää kaiken maailman hömppään, eikä siihen pelistä keskustelemiseen. Otteluennakot kestävät säkällä viisi minuuttia ja puoliajalla höpistään äkkiä jotain, ja sitten pitää mennä katselemaan jotain fanivideoita.
Nelosen studio on yksinkertaisesti heikko. Valavuorella on hetkensä ja pidän hänen intohimostaan urheilua kohtaan mutta ei tämä välttämättä ole toimiva konsepti.
Ensinnäkin... studiossa on liikaa porukkaa. Eilen siellä olivat joku iltapulun toimittaja, Osku Grönman ja Mika Kortelainen, sekä tietenkin Valavuori itse. Miehityksellä saatu lisäarvo oli nolla. Petteri Ahomaa sentään osaa jotenkin ohjata keskustelua niin, että sitä on miellyttävä kuunnella. Mutta kun kundit ovat studiossa niin ei oikein lähde. Pelkkä Karri Kivi ja Petteri Ahomaa pelastaisi ja Grönmankin menisi varmaan yksinään paremmin.
En tiedä onko siinä haettu jotain sellaista, että olisi yksi täydellinen noviisi ja muut tavallaan opettaisivat hänellekin peliä, vai onko yksinkertaisesti kuviteltu, että hyvänä tyyppinä Valavuori hoitaa kyseisen homman?
Mutta toisaalta, kuka tästä oli yllättynyt? Viime vuoden playoffit, Juhani Henriksson ja Matti Virmanen, siis MATTI VIRMANEN. Jäi studion anti kyllä suhteellisen köyhäksi, kun paras analyysi oli luokkaa "nyt oli hyvännäköistä peliä".
Minä en vain pysty tajuamaan mitä nuo markkinointiaivot miettivät, kenelle he tätä tuotetta myyvät? Ja vaikka vastaus olisi se klassinen suuri yleisö, niin ei sen pidä tarkoittaa, että se itse pääasia eli JÄÄKIEKKO pitää unohtaa.
Tuntuu vain, että nämä janarit eivät tunne omaa kohdeyleisöään lainkaan. Tässä mennään periaatteessa ihan samalla keskustelun tasolla kuin oranssitakkien aikana, laitetaan vielä parhaat paikat mukaan niin siinä sitä ollaan.
NFL myy tuotettaan Eurooppaan niin luuletteko, että sinne on keksitty jotain mukamas eurooppalaista niihin tv-tuotantoihin. Ei todellakaan, se on tiukkaa asiaa ja se toimii kuin tauti. Miksikö? Koska he näyttävät tuntevan kohderyhmänsä.
Jääkiekko-/urheilumaa Suomessa ei sen sijaan tunneta edes urheilua seuraavaa yleisöä, on se vaan helvetin surullista.