Nelosella on Liigan oikeudet, mutta studiotiimi ottaa usein puheenaiheeksi Jokerit joka vähän aikaa sitten kusi antaumuksella koko Liigan yhteiseen murokulhoon. Eikö Nelosen olisi oman etunsa mukaisesti kiireesti alettava miettimään jo sitä aikaa kun Jokerit pelaa pahimman kilpailijan Viasatin televisioimassa sarjassa? Ja näin lopettaa tuo Jokereiden ja Hjalliksen toimista lässyttäminen. Nykyisellään ottelulähetyksillä markkinoidaan yhtä paljon Viasatia (ensi kauden osalta) kuin Nelosen omaa tarjontaa.
Ehkä puhutaan Jokereista, mutta mitä näytetään?
Nelonen Pro2, illan päämatsi:
4.10 Ilves-HIFK
8.10 KalPa - HIFK
18.10 HIFK - Jokerit
19.10 Tappara- HIFK
Syyskuussa oli lähes sama linja.
Onko HIFK viime vuosien kestomenestyjä? Pelaako se tällä hetkellä erityisen hyvää tai mielenkiintoista kiekkoa? Mulla ei ole IFK:ta vastaan yhtikäs mitään, yritän vaan ymmärtää Nelosen linjausta. Riittääkö, että joukkue on helsinkiläinen?
Eilen piti oikein tarkistaa, mitkä joukkueet Pro2:sen päälähetyksessä pelaavat kun keskustelu kävi kiivaana vain jokereiden edesottamukisista.
Samoin kuin Pelicans oli taannoin ns. päälähetyksen toinen osapuoli Lukon kanssa Valavuori aloitti juontonsa Jokeriuutisilla, jotka olivat hänen mielestään tärkeysjärjestyksessä etusijalla.
Olen katsellut tällä kaudella aika monta Ilveksen peliä, ja täytyy antaa selostajille tunnustusta siitä, että vierasmatseissakin selostajat tunnistavat Ilveksen pelaajat melkoisen hyvin. Se on noin nimettömän joukkueen kohdalla kehujen paikka.
Jos selostaja saa palkan työstään, niin tuo nimien ja numeroiden tietäminen on mun mielestä ihan minimivaatimus.
Kyllä mä myös pitäisin minimivaatimuksena, että numeroista tulee pääsääntöisesti nimet mieleen jokaisesta pelaajasta kentällä. Itse käytin tähän aikaa kohtalaisen paljon jo etukäteen ja vielä lämmittelyn aikana pyrin upottamaan numerot ja nimet päähäni.En tosiaan kovin pahaksi synniksi laskisi selostajalle sitä, jos tämä joskus satunnaisesti Ipan peliin joutuessaan ei kaikkia pelaajia kovin hyvin tunnista.
Kyllä mä myös pitäisin minimivaatimuksena, että numeroista tulee pääsääntöisesti nimet mieleen jokaisesta pelaajasta kentällä. Itse käytin tähän aikaa kohtalaisen paljon jo etukäteen ja vielä lämmittelyn aikana pyrin upottamaan numerot ja nimet päähäni.
Selostajan duuni on tietää nuo asiat riippumatta siitä selostaako jonkun tietyn joukkueen matseja usein vai harvoin.
Niin ja oletan että näin on kaikilla, eikä vain meikäläisellä.
Nelosella on muuten äänitasot päin helvettiä, ei kuulu mitään ns. normaalilla äänenvoimakkuudella, joutuu lyömään nupit kaakkoon. Ei sinänsä mitään ongelmaa, mutta eihän se mukavaa ole kun vaihtaa toiselle kanavalle niin korvat räjähtää. Lisäksi noissa muiden otteluiden koosteissa mitä näytetään erätauoilla on "normaalit" äänet.
Noista kameroista niin miksei niitä tunnuta käyttävän kaikkia mitä tarjolla ja halleissa on?
Esimerkiksi TPS:llä on ainakin maalien yläpuolella (todella korkealla siellä) niin maalikamera, välillä sitä tosin hallissa kelaillaan mutta ihan satunnaisissa kohdissa lähinnä josain kohtaan vaan kun maalivahti seisoskelee yksin maalilla on se kuva käynyt videotaululla, mielestäni esim Nelonen ei noita käytä ollenkaan?
Mutta sitten hei. Kärpät-Tappara peli ja ekat 20 minuuttia studiossa jauhetaan jonkun tulevan ryssä-joukkueen urheilutoimenjohtaja ja pelaajakoordinaattorivalinnasta. WTF? ja EVVK!
Olen tilannut Nelosen Extra paketin kaapeliin. Siellä luvattiin kaikki matsit HD:na.
Ainoastaan Pro 1 ja 2 löytyy HD:na, muut ovat normaalilähetyksiä.
Onko muilla samaa ongelmaa? Mikä vikana? Muut HD-kanavat näkyvät (MTV3, Yle, Pro 1 ja 2 jne.)
Olin yhteydessä Elisaan siellä sanottiin, että kannattaa koittaa vaihtaa antennipiuhaa, jonka tein. Ei löytynyt HD Extra kanavia siltikään.
Puhun siis alla olevan linkin kanavapaikoista 333-338.
Digikanavien oletuskanavapaikat - TTV Oy
Tikkanen on aika tapaus. Huomaa, että on aivan kujalla liigan pelistä tai pelaajista. On täysin tilastojen varassa ja kun tilastot on perseellään niin puhuu mitä sattuu.