Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 705
  • 6 673

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Toi Valavuoren ihme vääntely tuossa tuolissaan johtaa toivottavasti vielä siihen, että putoaa siitä kesken lähetyksen.

Alkaa tämän herran kanssa ärsytyskerroin olemaan aika matalalla. Ei vaan jaksa tuota kundit, jätkät, jätkät, jätkät, jätkät hei! hokemaa. Tämän kundinhan piti olla jotenkin sujuva suustaan? Jätkät, tällä kundilla tekee jotenkin kauhean vaikeaa saada sanojaan ulos suusta ähisemättä, mongertelematta, kakisematta, vääntelehtimättä.

Kundit, statsilla nyt, tän jätkän tuonti studioon, öööö, oli virhe!
 
Viimeksi muokattu:

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Twitter mainittu tässäkin ketjussa, niin todetaan että Nelosen lähetyksiä on siellä kehuttu paljon. Kehuja tosin jakelevat herrat kuten Alkio, Valavuori, Harjula...sitten vielä retweettaavat näitä toistensa itsekehuja.

Lähetyksessä taas Niinimaan perushaastattelustakin saatiin suurinpiirtein kauden toistaiseksi suurin kohokohta. Oliko se todella niin hyvä? Kalansaalis taisi olla aiheena.
 
Ja eikös Jokereillakin ole maalien sisälläkin kamerat? Niitäkään ei taideta käyttää lähetyksissä ollenkaan? Tai en ainakaan eilisessä ottelussa huomannut kun sivusilmällä seurailin.

Kauden ensimmäisessä paikalliskotipelissä käytettiin, mutta "normipeleissä" ei. Silloin oli myös kaukalo hyvin mikitetty yms.

Olisivat sainanneet ennemmin vaikka Laura Ruoholan sinne.

Yrittivät, mutta Lauran perseen vuoksi studio olisi pitänyt rakentaa uusiksi.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tämän Valavuoren vetämän studiotiimin pitäisi jossain määrin ymmärtää puhua lähetyksissään pääosin muustakin kuin jokerifetissistään. Vaikkapa päälähetyksensä joukkueista.
 
Viimeksi muokattu:

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nelosella on Liigan oikeudet, mutta studiotiimi ottaa usein puheenaiheeksi Jokerit joka vähän aikaa sitten kusi antaumuksella koko Liigan yhteiseen murokulhoon. Eikö Nelosen olisi oman etunsa mukaisesti kiireesti alettava miettimään jo sitä aikaa kun Jokerit pelaa pahimman kilpailijan Viasatin televisioimassa sarjassa? Ja näin lopettaa tuo Jokereiden ja Hjalliksen toimista lässyttäminen. Nykyisellään ottelulähetyksillä markkinoidaan yhtä paljon Viasatia (ensi kauden osalta) kuin Nelosen omaa tarjontaa.
 

miree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Ehkä puhutaan Jokereista, mutta mitä näytetään?

Nelonen Pro2, illan päämatsi:

4.10 Ilves-HIFK
8.10 KalPa - HIFK
18.10 HIFK - Jokerit
19.10 Tappara- HIFK

Syyskuussa oli lähes sama linja.

Onko HIFK viime vuosien kestomenestyjä? Pelaako se tällä hetkellä erityisen hyvää tai mielenkiintoista kiekkoa? Mulla ei ole IFK:ta vastaan yhtikäs mitään, yritän vaan ymmärtää Nelosen linjausta. Riittääkö, että joukkue on helsinkiläinen?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Nelosella on Liigan oikeudet, mutta studiotiimi ottaa usein puheenaiheeksi Jokerit joka vähän aikaa sitten kusi antaumuksella koko Liigan yhteiseen murokulhoon. Eikö Nelosen olisi oman etunsa mukaisesti kiireesti alettava miettimään jo sitä aikaa kun Jokerit pelaa pahimman kilpailijan Viasatin televisioimassa sarjassa? Ja näin lopettaa tuo Jokereiden ja Hjalliksen toimista lässyttäminen. Nykyisellään ottelulähetyksillä markkinoidaan yhtä paljon Viasatia (ensi kauden osalta) kuin Nelosen omaa tarjontaa.

Olen täysin samaa mieltä. Ainakaan itseäni ei todellakaan kiinnosta venäläisten Khljokerit pätkän vertaa.

Valavuorella näyttäisi vain olevan jokin tarve ja yhteys tilittää Jokereista aina kun siihen on pienikin mahdollisuus. Eilen piti oikein tarkistaa, mitkä joukkueet Pro2:sen päälähetyksessä pelaavat kun keskustelu kävi kiivaana vain jokereiden edesottamukisista.

Samoin kuin Pelicans oli taannoin ns. päälähetyksen toinen osapuoli Lukon kanssa Valavuori aloitti juontonsa Jokeriuutisilla, jotka olivat hänen mielestään tärkeysjärjestyksessä etusijalla.

Mutta, eihän tuota studiota pakko kuunnella/katsella ole. Olen hyödyntänyt tätä ominaisuutta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ehkä puhutaan Jokereista, mutta mitä näytetään?

Nelonen Pro2, illan päämatsi:

4.10 Ilves-HIFK
8.10 KalPa - HIFK
18.10 HIFK - Jokerit
19.10 Tappara- HIFK

Syyskuussa oli lähes sama linja.

Onko HIFK viime vuosien kestomenestyjä? Pelaako se tällä hetkellä erityisen hyvää tai mielenkiintoista kiekkoa? Mulla ei ole IFK:ta vastaan yhtikäs mitään, yritän vaan ymmärtää Nelosen linjausta. Riittääkö, että joukkue on helsinkiläinen?

Hälsingissä kaikki on toisin ja etenkin paremmin. Ihan turha maalaisten valittaa.

Toki Nelonen voisi tuotettaan myydessä ilmoittaa, että näytämme ehkä satunnaisesti myös maalaisten pelejä. Jos ne nyt sattuvat jotakuta kiinnostamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Eilen piti oikein tarkistaa, mitkä joukkueet Pro2:sen päälähetyksessä pelaavat kun keskustelu kävi kiivaana vain jokereiden edesottamukisista.

Samoin kuin Pelicans oli taannoin ns. päälähetyksen toinen osapuoli Lukon kanssa Valavuori aloitti juontonsa Jokeriuutisilla, jotka olivat hänen mielestään tärkeysjärjestyksessä etusijalla.

Ja sama tilanne myös Kärpät - Tappara matsin ennakkostudiossa torstaina. Torstaina ei mitään muita otteluja liigassa, kuin Kärpät - Tappara ja lähes koko studio jauhettiin Kurrista ja Jokereista. Kun sitten vihdoin tuli ensimmäinen suora haastattelu Raxilan kaukalon laidalta tuli herättyä sohvalta. BOOM!
 

RedWing91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings
Mitä pitäisi tehdä, kun ruutu tarjoaa peliä ladattaessa tekstin "Videon lähettäminen epäonnistui. Lataa sivu uudestaan". Olen nyt puoli tuntia hakannut f5:sta ja lähetin jo palautettakin eikä toimi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Petteri Sihvonen - Johtavan Pelikirja - Just another Paf Blogs site

Petteri Sihvonen antaa kovan löylyn Nelonen Pron tiimille. Erityisesti Valavuori ja torstain pelissä asiantuntijana ollut Vesa Rantanen saavat kritiikkiä.

Sihvosesta voi olla mitä mieltä vaan, mutta onhan se fakta, että itse pelin taktisesta puolesta puhutaan Pron lähetyksissä surullisen vähän. Nyt tuntuu vähän unohtuneen se, että kansalle pitäisi niiden sirkushuvien lisäksi olla myös sitä leipää tarjolla. Karri Kivi ja varauksin Mika Kortelainen ovat ainoat Pron tiimistä, jotka kykenevät säälliseen ammattipuheeseen lajista.
 
Olen katsellut tällä kaudella aika monta Ilveksen peliä, ja täytyy antaa selostajille tunnustusta siitä, että vierasmatseissakin selostajat tunnistavat Ilveksen pelaajat melkoisen hyvin. Se on noin nimettömän joukkueen kohdalla kehujen paikka.
 

Setämies

Jäsen
Olen katsellut tällä kaudella aika monta Ilveksen peliä, ja täytyy antaa selostajille tunnustusta siitä, että vierasmatseissakin selostajat tunnistavat Ilveksen pelaajat melkoisen hyvin. Se on noin nimettömän joukkueen kohdalla kehujen paikka.

Jos selostaja saa palkan työstään, niin tuo nimien ja numeroiden tietäminen on mun mielestä ihan minimivaatimus.

Kuka muuten tunnustaa kusseensa Anssi Ritarin aamumuroihin? Vaikutti todella kyrpiintyneeltä selostaessaan ja valitti vähän väliä ties mistä. Korpesiko JYPin tappio vieläkin vai mikähän oli..
 
Jos selostaja saa palkan työstään, niin tuo nimien ja numeroiden tietäminen on mun mielestä ihan minimivaatimus.

Tuo on mielestäni vähän suhteellista. Jos esim. olympialaisissa Ylen selostaja joutuu selostamaan jotain naisten maahockeyta, niin ei voi oikein vaatia, että ne pelaajat olisivat kovin tuttuja. Mutta kun taas vastaavasti joku yleläinen selostaa Kanadan ja USA:n välistä olympialätkämatsia, niin minulle saattaa tulla sellainen fiilis, että olisi kiva jos selostaja tietäisi lajista ja änäristä vähän enemmän.

En tosiaan kovin pahaksi synniksi laskisi selostajalle sitä, jos tämä joskus satunnaisesti Ipan peliin joutuessaan ei kaikkia pelaajia kovin hyvin tunnista. Se on hieno homma, että kaikki liigamatsit näkyy.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
En tosiaan kovin pahaksi synniksi laskisi selostajalle sitä, jos tämä joskus satunnaisesti Ipan peliin joutuessaan ei kaikkia pelaajia kovin hyvin tunnista.
Kyllä mä myös pitäisin minimivaatimuksena, että numeroista tulee pääsääntöisesti nimet mieleen jokaisesta pelaajasta kentällä. Itse käytin tähän aikaa kohtalaisen paljon jo etukäteen ja vielä lämmittelyn aikana pyrin upottamaan numerot ja nimet päähäni.

Selostajan duuni on tietää nuo asiat riippumatta siitä selostaako jonkun tietyn joukkueen matseja usein vai harvoin.
 
Kyllä mä myös pitäisin minimivaatimuksena, että numeroista tulee pääsääntöisesti nimet mieleen jokaisesta pelaajasta kentällä. Itse käytin tähän aikaa kohtalaisen paljon jo etukäteen ja vielä lämmittelyn aikana pyrin upottamaan numerot ja nimet päähäni.

Selostajan duuni on tietää nuo asiat riippumatta siitä selostaako jonkun tietyn joukkueen matseja usein vai harvoin.

Hyvä homma, että selostajat tähän panostavat. Itse kuitenkin uskon, että jiriveistoloiden ja anttihöllien kaltaisten noubadien numerot on aika vaikea painaa mieleen tuollaisella ulkolukumetodilla, jos on nähnyt kovin vähän Ipan matseja. Siinä vaiheessa minullakin alkaa sitten kotisohvalla keittää, jos kiekko on esim. Kanadan matsissa jollain rightin jätkällä ja selostaja toteaa, että sieltä tulee Crosby. Pelaajat voivat mennä sekaisin, mutta jos kätisyydet sekoittaa tuolla tavalla, niin se indikoi kyllä aika vahvasti sitä että selostaja ei ole ihan kartalla. Tästä asiasta Esko Seppänenkin muistaakseni avautui jossain kirjoituksessaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
On muuten ihan hirveetä kuraa nuo Nelosen sivujen koosteet. Mä en edes kehtaisi tuollaista paskaa tunkea julkisesti ihmisten ihmeteltäväksi. Varisinkin kun nykyään ei ole levytilasta tai kaistoista puutetta niin en tajua miksi tollasta paskalaatua...
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Nelosella on muuten äänitasot päin helvettiä, ei kuulu mitään ns. normaalilla äänenvoimakkuudella, joutuu lyömään nupit kaakkoon. Ei sinäänsä mitään ongelmaa, mutta eihän se mukavaa ole kun vaihtaa toiselle kanavalle niin korvat räjähtää. Lisäksi noissa muiden otteluiden koosteissa mitä näytetään erätauoilla on "normaalit" äänet.

Luulen ettei ole kovin hankala homma pistää äänet samalle tasolle kun muillakin kanavilla, vai mitä?

Niin ja oletan että näin on kaikilla, eikä vain meikäläisellä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin ja oletan että näin on kaikilla, eikä vain meikäläisellä.

Sama huomattu. Muilla kanavilla töllön kaiuttimista kuunnellessa taso on 10 nurkilla. Pro-kanavilla 20.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Nelosella on muuten äänitasot päin helvettiä, ei kuulu mitään ns. normaalilla äänenvoimakkuudella, joutuu lyömään nupit kaakkoon. Ei sinänsä mitään ongelmaa, mutta eihän se mukavaa ole kun vaihtaa toiselle kanavalle niin korvat räjähtää. Lisäksi noissa muiden otteluiden koosteissa mitä näytetään erätauoilla on "normaalit" äänet.

Mitä? Ei kuulu!:) No eh heh, mutta joko mulla on käynyt otteluiden suhteen tuuri tai sitten kuulo oikeasti heikentynyt, mutta kohdalle ei ole sattunut yhtään kuvauksen eikä äänen kannalta katastrofaalista matsia (vrt. Urpon ajat, jolloin sai jatkuvasti kyrpiintyä, kun äänet tuli milloin mistäkin kaivonpohjasta ja kuvissa heilui laitamainokset pelin mennessä jo aivan muualla jne.).

Studiossa Tikkasen mölinät käy hetkittäin hermoille eivätkä tuo just mitään lisäarvoa, mutta se nyt ei ollut yllätys. Jos ei osaa katsoa peliä ilman että joku koko ajan pitää kädestä ja kertoo miten se tehdään, oma moka. Muuten kelpaa noin pääpiirteissään edelleen, kunhan eivät päästä hommaa liiaksi ehehehe-poikakerhoiluksi (Valavuori, tarkkaile puheitasi:).
Toki esim. K. Jalosta ja Westerlundia kuulisi kyllä mieluusti lisää, kuten joku mainitsi. Molemmat ikään kuin tietävät mistä puhuvat, osaavat esittää asiat asioina ilman henkilöagendoja ja tasapainottaisivat ns. kuivuudellaan studiomiehitystä:). (Syntymäkadeluuserien "kritiikki", joka kertoo siitä että oma tie ihkuun tv-ruutuun on ihan itse aiheutetulla ammattitaidottomuudella tukossa joka suuntaan, uppoaa sitten enää vain herkkäuskoisimmille vinkujille.)
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Pitää sanoa olevansa todella tyytyväinen Nelosen toimintaan. 29, 90 kuussa ja sillä saa kaikki oman suosikkijoukkueen pelit. Ja kaikki muutkin mielenkiintoiset paikallisväännöt. Eikä tarvitse alkaa arpomaan toimiiko netti vai ei vaan suoraan telkku päälle niin johan kaikki toimii.
 

Jazzy76

Jäsen
Noista kameroista niin miksei niitä tunnuta käyttävän kaikkia mitä tarjolla ja halleissa on?

Esimerkiksi TPS:llä on ainakin maalien yläpuolella (todella korkealla siellä) niin maalikamera, välillä sitä tosin hallissa kelaillaan mutta ihan satunnaisissa kohdissa lähinnä josain kohtaan vaan kun maalivahti seisoskelee yksin maalilla on se kuva käynyt videotaululla, mielestäni esim Nelonen ei noita käytä ollenkaan?

Nämä maalin yläpuolella olevat kamerat ovat maalituomareiden työkaluja videotuomioihin ja ne ovat muistaakseni liigan omaisuutta. Turkuhallissa voi screenillä käyttää jotenkuten toista kameraa ja toisen kuva on erittäin suttuinen kameroiden iästä johtuen. Ne ovat lisäksi analogisia 4:3-kameroita ja eivät sovi HD-tuotantoihin.
 

Sassa Barkov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen tilannut Nelosen Extra paketin kaapeliin. Siellä luvattiin kaikki matsit HD:na.
Ainoastaan Pro 1 ja 2 löytyy HD:na, muut ovat normaalilähetyksiä.

Onko muilla samaa ongelmaa? Mikä vikana? Muut HD-kanavat näkyvät (MTV3, Yle, Pro 1 ja 2 jne.)

Olin yhteydessä Elisaan siellä sanottiin, että kannattaa koittaa vaihtaa antennipiuhaa, jonka tein. Ei löytynyt HD Extra kanavia siltikään.

Puhun siis alla olevan linkin kanavapaikoista 333-338.
Digikanavien oletuskanavapaikat - TTV Oy
 

susi

Jäsen
Pari matsia pääkanavalta katsottuna niin voinee antaa kommentia myös studio-osuudesta. Molemmat studiot ovat olleet Valavuoren vetämiä ja ainakin Tikkanen taisi olla asiantuntijana mukana myös molemmissa.

Valavuori vetää omalla tyylillään, joka tyyli kaikessa itsetietoisuudestaan huolimatta, on kuitenkin mukavan raikas vaihtoehto perinteiseen studio-isäntään verrattuna. Asiantuntemusta ei löydy ja hokemat "kundit", "jätkät hei" nyt toki ottaa korvaan.

Tikkanen on aika tapaus. Huomaa, että on aivan kujalla liigan pelistä tai pelaajista. On täysin tilastojen varassa ja kun tilastot on perseellään niin puhuu mitä sattuu. Kaikessa on aina Jokerit-lisää tai Karalahti-lisää ja ei kauheasti tunnu kiinnostusta olevan kehä kolmosen ulkopuolella sijaitseviin joukkueisiin.

Grönman nyt vetää tuota omaa "hauskan miehen" rooliaan joka on tuttua aiemmilta kausilta. Kortelainen oikeasti vaikutti asiantuntijalta tuossa joukossa, hyvä että mies pääsi siitä suurta myötähäpeää aiheuttaneesta maikkarin kaukalotoimittajan roolistaan.

Mutta sitten hei. Kärpät-Tappara peli ja ekat 20 minuuttia studiossa jauhetaan jonkun tulevan ryssä-joukkueen urheilutoimenjohtaja ja pelaajakoordinaattorivalinnasta. WTF? ja EVVK!

Ymmärrän kyllä että kun kyseessä oli vain yhden pelin kierros niin studiossa oli aikaa käydä läpi "päivää polttavia asioita" mutta kun tuo koko uutinen oli vuodettu mediaan jo viikkoja sitten ja muutenkaan ei nyt kovin merkittävästä asiasta ollut kyse. Mutta ei siinä mitään, hyvin se Hjallis vetää mediaa perässään.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sitten hei. Kärpät-Tappara peli ja ekat 20 minuuttia studiossa jauhetaan jonkun tulevan ryssä-joukkueen urheilutoimenjohtaja ja pelaajakoordinaattorivalinnasta. WTF? ja EVVK!

No suotakoon tuo nyt vielä tämän kauden. Tuskin enään tulevaisuudessa hirveästi kilpailevaa sarjaa ja kanavaa mainostavat. Siis, oletus on että KHL ei nelosen kautta näy. En tiedä vaikka näkyisikin, kun en nykyään klikkaa auki yhtään uutista jossa mainitaan KHL tai Jokerit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös