Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 271 833
  • 6 673

Wire

Jäsen
Joka saatanan operaattorille kyllä tiedottamisesta noin arvosana neljä miinus, kun tämä ketju täyttyy vuodesta toiseen arvailusta ja arpomisesta. Yhdellä on huhua ja toisella mutua, mutta kukaan ei varmaksi tiedä mihin pakettiin SM-liiga kuuluu. Mä kun luulin että nää Neloset ja Viasatit on viestinnän ammattilaisia.

Totuus on se että TV-puolella palveluntuottajat harrastaa täysin mielivaltaista diktatuuria jossa operaattorit joutuu syytettyjen penkille kun asiakkaat syyttävät kummallisista ratkaisuista tai epämääräisyydestä.

Hyvänä esimerkkinä toimii MTV3total josta maikkari ei sanonut etukäteen operaattoreille sanaakaan. Kanavamuutoksetkin tulee operaattoreille tiedotuksena eikä niillä ole mahdollista vaikuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse todella toivon ettei ole tarve tilata mitään kanavapakettaja vaan että SM-liigan voi ostaa omana kokonaisuutena, kuten tällä kaudella Soneralta.
Hienoa tietysti tuo HD!

Nelosen sivuilla asia on muotoiltu näin: "SM-liigaa näytetään kuitenkin vain Nelonen Paketissa ja kanavilla, jotka ovat saatavana vain Nelonen Paketti tilaamalla."

Tuosta voisi päätellä, ettei samanlaista pakettia ole kuin Sonera/Urho. Yksittäisten matsien alhaiset katsojamäärät koituivat Urhon kohtaloksi. Sen kohtalon voi välttää rahastamalla kaikilta rutosti ekstraa pakollisilla kanavapaketeilla. Nettistriimejä tuo paketointi silti tuskin koskee.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HD-laatu on hemmetin hyvä juttu. Tosin onhan HD:na tullut tähänkin asti kaikki Pro-kanavien esittämät esim. kuukauden peli ottelut. Toki se, että HD-laadulla tulee netin välityksellä on todellakin nykyaikaa ja siitä iso peukku Nelosen suuntaan. Toivon sellaista mahdollisuutta mikä Soneran asiakkailla oli, mutta operaattori vapaana eli ei yksin omaan esim. Soneran asiakkaille vaan kaikille se mahdollisuus, että voi ostaa total-paketin jolla näkee oman joukkueen kaikki pelit telkkarista ilman mitään PC-->TV HDMI-piuhalla kytköksiä.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Markkinointi & Mainonta uutisoi seuraavaa sivuillaan SM-liigan kaikki ottelut Viasatin jakeluun. (Linkkivie Markkinointi&Mainonta sivustolle)

M&M kirjoitti:
Viasat ja Nelonen Media ovat solmineet jakelusopimuksen Nelonen Paketin sekä kaikki SM-liigaottelut sisältävän tuotteen myynnistä ja jakelusta Viasatin satelliittiasiakkaille.

^^ Yllättäen ei mainita sanallakaan hintoja eikä sitä onko tuota yhtä kanavaa saatavilla erikseen. Kauniisti puhutaan vaan siitä, kuinka päästään tuolla kanavapaketilla katsomaan lastenohjelmat, golfit, elokuvat, sarjat samalla. Saadaankoha ennen syyskuuta tietoon paljonko pelkkä SM-liigakanava kustantaa ja onko sitä yksittäin saatavilla edes televisiopuolelle. Myös nettihinnat olisi kiva tietää. Terveisin tuleva etäfani.

Edit: Hidaskin olin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tänään juuri olin Soneran asiakaspalveluun yhteydessä kanavapakettien vuoksi ja herrasmies luurin toisessa päässä kertoi, että syksyllä voin siirtää kesken määräaikaisen sopparin(ja vielä veloituksetta) nykyisen Viasat Sport -pakettini Nelosen kiekkokanaviksi, koska hinta on täsmälleen sama, eli 19,95e/kk.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei jaksa koko litaniaa käydä läpi, joten menen siitä, mistä aita on matalin, ehkä..

Kertokaapa mitä juttuja mun kannattaa ottaa, kun tällä hetkellä käytössä Plustv ja Urhotv? Siis haluan kanavan, jossa näkyy Sm-liiga taatusti ja lisäksi pitäisi muksuille olla Disney Channel. Oon vähän pyörällä päästäni mitä kuuluu mihinkin, enkä luota enää siihen, että soitan ja kysyn. Vanha kyynikonpää irvistää ja miettii, mitä jätetään sanomatta. Kokemuksen syvä rintaääni, jos sitä vielä ensikauden Sm-liigaa ajatellen voi ollakaan voisi kertoa ees jotain, ettei tule käytettyä rahaa turhaan paskaan, kiitos!

Lisäys: ai nii..mulla on antennitalous
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ei jaksa koko litaniaa käydä läpi, joten menen siitä, mistä aita on matalin, ehkä..

Kertokaapa mitä juttuja mun kannattaa ottaa, kun tällä hetkellä käytössä Plustv ja Urhotv? Siis haluan kanavan, jossa näkyy Sm-liiga taatusti ja lisäksi pitäisi muksuille olla Disney Channel. Oon vähän pyörällä päästäni mitä kuuluu mihinkin, enkä luota enää siihen, että soitan ja kysyn. Vanha kyynikonpää irvistää ja miettii, mitä jätetään sanomatta. Kokemuksen syvä rintaääni, jos sitä vielä ensikauden Sm-liigaa ajatellen voi ollakaan voisi kertoa ees jotain, ettei tule käytettyä rahaa turhaan paskaan, kiitos!

Lisäys: ai nii..mulla on antennitalous

Mä en vielä tilaisi mitään, vaan odottaisin lähemmäksi kauden alkua. Tilanne tuntuu elävän nyt niin paljon ettei kukaan tiedä varmuudella mihin pakettiin nuo pelit päätyvät.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
768x576 ja 1280×720 ero on silmiinpistävä. Eli olen tyytyväinen ja toivottavasti tulevaisuudessa 1080p. Mikähän fps noissa lähetyksissä on?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kiinnosta mikään Tuplaplatinapaketti vaan kiinnostaa nähdä SM-Liiga + NHL ja that's it. Muut on totaalisen sivuseikkoja.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Vähän jännittää minkälaisella ohjelmalaadulla Nelonen tuottaa liigapelejä tulevalla kaudella. Mahtaakohan grafiikat yms tulla Viasatilta? Nykyiset grafiikat on kyllä aika meh. Tässä yksi esimerkki minkälaista lähetystä Viasat tuottaa kokonaisuudessaan Allsvenskanista: SSK - DIF@Youtube. Samalta kanavalta löytyy kaikki DIF'n viime kauden runkosarjaottelut kokonaisuudessaan Viasatilta, jos jotakuta kiinnostaa. Lisäksi viime kaudella pelattiin derby Moran ja Leksandsin välillä Globenin hallissa, josta saatiin aikaiseksi neljän tunnin ottelulähetys: Mora - Leksands@Globen@Youtube.

Samalla mietityttää jaksaako Nelonen hommailla Mestiksen Liigan rinnalle. Mestiksen TV-pelit menisi kätevästi ma-ke-pe(-la-su) aikataululla, kun vastaavasti Liigassa ti-to-(pe-)la(-su). Meneekö mahdottomuuden puolelle?
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään juuri olin Soneran asiakaspalveluun yhteydessä kanavapakettien vuoksi ja herrasmies luurin toisessa päässä kertoi, että syksyllä voin siirtää kesken määräaikaisen sopparin(ja vielä veloituksetta) nykyisen Viasat Sport -pakettini Nelosen kiekkokanaviksi, koska hinta on täsmälleen sama, eli 19,95e/kk.

En tiedä mitä lupailtu, mutta hinta ei ole tuo. Julkistukset todennäköisesti tällä tai viimeistään ensi viikolla, hyvää settiä sinänsä tulossa, mutta urhon tyylisiä polkuhintoja ei todennäköisesti nähdä missään vaiheessa.

Antennitalouteen varmaa toi satelliitti paras, käsittääkseni denarilla/plussalla ei riitä kanavaniput kaikkiin peleihin, satelliitissa tulee kaikki.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Samalla mietityttää jaksaako Nelonen hommailla Mestiksen Liigan rinnalle. Mestiksen TV-pelit menisi kätevästi ma-ke-pe(-la-su) aikataululla, kun vastaavasti Liigassa ti-to-(pe-)la(-su). Meneekö mahdottomuuden puolelle?

Kunhan nyt hommaisivat ainakin karsintojen oikeudet, se riittäisi minulle.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nythän Urholla olisi hyvä sauma poimia Mestis itselleen kun tarvitsevat kuitenkin täytettä kanavalleen. Toivottavasti Mestis-seurat myös suostuisivat tähän (viimeksihän mm. Sport vastusti asiaa), tekisi todella hyvää Mestiksen tunnettuudelle, näkyvyydelle ja yleiselle uskottavuudelle.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Sekavia ja sekalaisia tunteita kanavatangosta

Tuntuu vähän mystiseltä tämä lätkäkanavakokonaisuus vielä tällä hetkellä. Kun itsellä on Viasat Sport, josta on voinut seurata sekä sm-liigaa että NHL:ää, niin mitenkäs se tulevaisuudessa meneekään? Kalliimmin kun aikaisesemmin, oletan. Nelonen ei ole vielä asiasta mitään lopullista ilmoittanut, joten hieman jännittää. Ketjun kirjoitusten mukaan saan siis irtisanoa Viasatin, koska Nelonen ja SM-liiga jäävät pois. Minkämallinen paketti sitten Viasatista tulee? Edelleen kaksi NHL:ää suoltavaa kanavaa (sport/hockey) mutta halvempi? Vai tuleeko siihenkin jotain muutoksia, jottei kanavan tilaajien irtisanomisrumba kaataisi koko puljua (no, tämä tuskin on todennäköistä).

Jonkun verran harmittaa tämä pelien, sarjojen, kanavien ja muun jöötin sekamelska. Varsinkaan, kun ei ole kokemusta tämmöisestä sopasta. Eli tavoitteena olisi löytää kanavapaketti, joka näyttää yntä kattavasti NHL:ää kuin tähänkin asti, mutta edullisemmin. Ei oikein kiinnosta tuollainen ylihinnoiteltu SM-liigapaketti kolahtaneine, sepittävine ja asennoituneine selostajineen pätkivällä kuvanlaadulla buffereiden ja muun paskan kanssa taistellen.

No, tulipahan oksennettua ärsyyntymistäni. Kaipa se syksyllä selviää, mitä paskaa joutuu tilaamaan että näkisi omat mieliottelunsa.

Sorry.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eli tavoitteena olisi löytää kanavapaketti, joka näyttää yntä kattavasti NHL:ää kuin tähänkin asti, mutta edullisemmin.

Suosittelen viaplay:ta. Loistava palvelu. Tosin tarvitsee läppärin tai smartTV:n jotta voi katsella, mutta toimii hienosti ja maksaa sen n. 17€/kk.
Kaikki NHL pelit näkyvät tuon palvelun kautta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suosittelen viaplay:ta. Loistava palvelu. Tosin tarvitsee läppärin tai smartTV:n jotta voi katsella, mutta toimii hienosti ja maksaa sen n. 17€/kk.
Kaikki NHL pelit näkyvät tuon palvelun kautta.

Itsekin tuli hankittua Viaplay, tarkennuksena ylläolevaan korjatkaa jos olen väärässä. Loistava palvelu siitä olen samaa mieltä mutta odotin ehkä enemmän SmartTV palvelulta tai sitten en osaa käyttää sitä. Siellä valittavana sillä hetkellä käynnissä olevat pelit ja niissäkin mennään suoraan live-kuvaan, osa vielä ruotsiksi selostettuna mikä itselle oli paha pettymys, en muistanut että siellä niin paljon ruotsiselostuksia.
Mutta samoilla tunnareilla saa netistä GameCenterin auki jossa saa sitten kaikki pelit auki jenkkiselostuksella ja vieläpä joko koti-tai vierasjoukkueen striimillä. Löytyy kalenterista vanhat pelit jne.

Mutta tässä tullaan sitten ongelmaan mikä itsellä on, vanha läppäri ei tv:seen kytkettynä oikein suoriudu lätkästä ja sen kautta siiis kaikki GameCenter palvelut. SmartTV LG:ssä on loistava, kuva loistava, ei töki ja moniverroin parempaa kuin sm-liigan nettilähetykset. Täältä olisin halunnut nähdä kaikki pelit englanniksi selostettuna ja myös yön jo loppuun ehtineet pelit aamulla.

_
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itsekin tuli hankittua Viaplay, tarkennuksena ylläolevaan korjatkaa jos olen väärässä. Loistava palvelu siitä olen samaa mieltä mutta odotin ehkä enemmän SmartTV palvelulta tai sitten en osaa käyttää sitä. Siellä valittavana sillä hetkellä käynnissä olevat pelit ja niissäkin mennään suoraan live-kuvaan, osa vielä ruotsiksi selostettuna mikä itselle oli paha pettymys, en muistanut että siellä niin paljon ruotsiselostuksia.
Mutta samoilla tunnareilla saa netistä GameCenterin auki jossa saa sitten kaikki pelit auki jenkkiselostuksella ja vieläpä joko koti-tai vierasjoukkueen striimillä. Löytyy kalenterista vanhat pelit jne.

Joo noin se SmartTV sovellus taitaa toimia. Eli käyttäjässä ei ole vikaa.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Joo noin se SmartTV sovellus taitaa toimia. Eli käyttäjässä ei ole vikaa.

Itsellä ei vain ole luottokorttia, vaan ihan pelkkä Visa Electron, mikä taitaa torpedoida Viaplayn? Muuten se olisi hyvä, jos netin kautta kerran saa HD-kuvaa tietokoneelle, josta HDMI:llä TV:hen. Jos oikein ymmärsin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Itsellä ei vain ole luottokorttia, vaan ihan pelkkä Visa Electron, mikä taitaa torpedoida Viaplayn? Muuten se olisi hyvä, jos netin kautta kerran saa HD-kuvaa tietokoneelle, josta HDMI:llä TV:hen. Jos oikein ymmärsin.
Ei torppaa. Mulla myös Electron (Nordea) ja toimii hyvin kunhan olet verkkopankista asettanut verkkomaksamisen sallituksi.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Kiitos neuvosta murmeli. Tätä voisikin kokeilla kun tuo kanavahärdelli selkiää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös