Tarkennetaan: veto koskee sitä, että SM-Liigan oikeuksien siirtyessä Neloselle, en usko, että NELONEN lähettää jokaisen kierroksen jokaisen ottelun netissä, kuten Urhon aikana on ollut.
Oma veikkaukseni on, että Nelonen lähettää 2-3 ottelua suorana/viikko ja mahdollisesti pari muuta ottelua netissä. En usko, että NELONEN roudaa kamojaan jokaiselle liigapaikkakunnalle jokaisen kierroksen kaikkin matseihin, kuten Urholla oli tapana. Syyksi sanon, että raha.
Olinkohan nyt riittävän selkeä? Pointtina se, että uskon Urhon Totaleineen tarjonneen lätkädiggareille enemmän kuin mitä Nelonen tulee ensi kaudella tarjoamaan. Ja olen erittäin mielelläni väärässä.
Eli jos itse uskon, että ensi kaudella jokainen liigapeli lähetetään vähintään netin kautta, olemme samalla kartalla? Ja minulla ei ole sisäpiirin tietoa asiasta, mutta jotenkin vaan olen kääntynyt siihen uskoon, että näin tulee tapahtumaan, koska Nelonen on testannut pleijarien aikana pelien lähettämistä netin yli ruutu.fi:ssa. Palvelun hintaa en lähde arvaamaan, mutta mikäli oikeasti panostavat tuotteeseen, uskoisin hinnankin olevan kohtuullinen. Eikä tuo tuotanto oikeasti niin kallista ole, koska pelit kuvataan joka tapauksessa.
Muutenkin URHOtv teki niin ison palveluksen kiekkoväelle, että Nelosella ei vaan ole varaa lähteä tässä asiassa kaventamaan tarjontaa. Jos saisi palvelun toimimaan jouhevasti, olisi vaan hyvä asia. Ja jos olen väärässä, menetän kyllä uskoni Neloseen aika totaalisesti.
Pakko kyllä lisätä, että nuo Nelosen "meillä näkyy finaalit, näkyykö teillä" -mainokset saa itseni näkemään punaista. Se, että sopimuksen porsaanreiän kautta kierretään vapailla kanavilla finaalien näyttämistä ja sillä vielä ilkutaan mainoksessa - tuo vaan ei sovi omaan käsitykseeni hyvästä mainonnan viestinnästä.