Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 264 606
  • 6 673

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nettilähetyksissä on myös se, että käytännössä jokainen peli nökyy piraattistriiminä ilmaiseksi. Tämä ei voi olla näkymättä katsojamäärissä, vaikkeivät taviskatsojat noita osaisikaan etsiä.

En ole tällä vuosikymmenellä ostanut mitään maksu-tv-paketteja televisioon (enkä osta), mutta nettipuolella olen kokenut saavani etenkin Katsomon Formula 1 -paketista rahanvastinetta. Ruudun Liiga-paketinkin olen tilannut joka vuosi, mutta nyt joutuu katsomaan kyllä millaista settiä sieltä kaupitellaan ja mihin hintaan. Sama ongelma luonnollisesti vaivaa Ruutua/tv-katselua kuin itse Liigaakin: matseja on aivan liikaa, eivätkä ne siksi kiinnosta niin paljoa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Tinke-80, kyllä sieltä hinnankorotus taitaa olla tulossa.
Minulla on Sonera-viihteen kautta tuo sama paketti kuin sinulla ja maksan tuon 39,90 ja sopimus loppuu 29.8.-15
Jo sopimusaikana, olikohan vuoden vaihteen aikoihin hinta nousi ollen nyt 44.90, mutta pari viikkoa sitten tuli Soneralta kirje, jossa kerrottiin hinnan nousevan 1.9.-15 ja olevan sen jälkeen 49.90.
Kyllä on todellakin laitettava mietintämyssy päähän, että onko nuo kanavat enää tuon hinnan arvoisia, vai olisiko siirryttävä takaisin radion kuuntelijaksi vieraspelien osalta, kun kotipelit tulee kuitenkin käytyä kaukalon laidalta seuraamassa.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Särähti korvaan tässä vaiheessa myyjän vastaus, että "niin, sitten tarkemmin selviää tuo liigan näkyvyyskin, ja kanavat millä ne näkyy". En tiedä oliko myyjä pihalla oleva kesäjannu, vai onko mahdollista, että Sanoma myy pelien oikeuksia myös muille kanaville.

Sen ainakin olen itse huomannut, että DNA TV:n puolella ei saa yhtään nelosen kanavaa näkyviin tällä hetkellä. Ei edes ilmaisia.
 

Wire

Jäsen
Tinke-80, kyllä sieltä hinnankorotus taitaa olla tulossa.
Minulla on Sonera-viihteen kautta tuo sama paketti kuin sinulla ja maksan tuon 39,90 ja sopimus loppuu 29.8.-15
Jo sopimusaikana, olikohan vuoden vaihteen aikoihin hinta nousi ollen nyt 44.90, mutta pari viikkoa sitten tuli Soneralta kirje, jossa kerrottiin hinnan nousevan 1.9.-15 ja olevan sen jälkeen 49.90.
Kyllä on todellakin laitettava mietintämyssy päähän, että onko nuo kanavat enää tuon hinnan arvoisia, vai olisiko siirryttävä takaisin radion kuuntelijaksi vieraspelien osalta, kun kotipelit tulee kuitenkin käytyä kaukalon laidalta seuraamassa.

En tarkkaan tiedä mutta syväkurkut kertoo että jotain tällaista puuhastelevat. Toivon että olen väärässä ja hinta pysyisi samana.

Maikkarikin nosti Totalin hintaa 5€/kk niin helposti nostaa Sanomakin ja varsinkin kun julkisesti tunnustavat että liiga ei tuota niin paljoa. Veikkaan että myös Viasat nostaa champions leaguen syyllä hintaa.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viasat Sportin hinta myös nousee kaapelissa. Uusi hinta 1.9 alkaen 24,95 eli vitosella nousee. Osittain varmasti just tuon Mestarien liigan takia.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viasat Sportin hinta myös nousee kaapelissa. Uusi hinta 1.9 alkaen 24,95 eli vitosella nousee.

Eikä ainoastaan kaapelissa, vaan ihan yleisesti. Viikko sitten asiasta Kanavapaketit-ketjussa keskusteltiin. Ite otin Viasat Sportin pari päivää sitten vuoden sopparilla, joista ekat kaksi kuukautta 0 e ja loput 10 kuukautta 19,95 e/kk.

Ja koska Nelosen ketjussa ollaan niin todettakoon, että pidin Nelonen Paketin vanhaakin hintaa kalliina. Jos ja ilmeisesti kun ovat sitä vielä siitäkin nostamassa, niin eipä tarvitse jatkossakaan harkita paketin tilaamista.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Sen ainakin olen itse huomannut, että DNA TV:n puolella ei saa yhtään nelosen kanavaa näkyviin tällä hetkellä. Ei edes ilmaisia.
Se tosin on sitten sopimustekninen syy miksi ei näy. Ei tosin näy kenelläkään muullakaan operaattorilla mobiilipalvelussa näy Nelosen Pro:n kanavat.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nettilähetyksissä on myös se, että käytännössä jokainen peli nökyy piraattistriiminä ilmaiseksi. Tämä ei voi olla näkymättä katsojamäärissä, vaikkeivät taviskatsojat noita osaisikaan etsiä.
Tämä on muuten sellaista puppua että alta pois. Tämä koko asia on kumottu niin monella esimerkillä, ettei mitään rajaa. Elokuvat myy enempi kuin about koskaan, vaikka piratismi, musiikki myy, vaikka piratismi, pelit myy, vaikka piratismi. jne. Itseasiassa jokainen taho on tähän mennessä hyötynyt enemmän piratismista, kuin menettänyt. Sama koskee aivan taatusti nelosta ja Liigaa, kokonaisuutena. Noista piraattien katselijoista hyvin harva sitä virallista striimiäkään ostaisi ja moni ostaa jotain pätkiä, kun saavat halvalla, tulee tarjous jne. pääasia on että kiekko näkyy ja kuuluu mahdollisimman monille, tämä taas myy tuotetta näiden piraattienkin kavereille, sukulaisille, he itse ostavat aikanaan kun rahatilanne muuttuu jne. On todella yleinen harhaluulo että piratismi olisi joku suuri saatana ja paha maailmassa, tosiasiassa se vaan on täysin päinvastoin.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Miksi sitä leffaa sitten lataa netistä, jos sitä ei muutenkaan katsoisi? Onhan se nyt ihan selkeästi pois kassasta, vaikka miten päin vääntää
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Itsekin katsoin viime kaudella kaikki pelit striimistä. Jos ei olisi ollut tarjolla niin olisin ostanut ruutuun liigan. Noissa piraattistriimeissä on vaan niin surkea laatu että tänä vuonna ajattelin kyllä maksaa palvelusta.
 
Miksi sitä leffaa sitten lataa netistä, jos sitä ei muutenkaan katsoisi? Onhan se nyt ihan selkeästi pois kassasta, vaikka miten päin vääntää

Sä et vain halua ymmärtää. Sitä paitsi, kuka sanoi, että "joku lataa vaikka ei muutenkaan katsoisi"? Kyse on siitä, että "piraatit haluavat katsoa jotain, mutta jos joutuisivat maksamaan siitä, niin sitten eivät maksa eikä katso" -> tällainen piratismi ei syö tuloja oikeudenhaltijalta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pitäisikö tiedostojen lataaminen/kopiointi olla laillista lähteestä riippumatta? | Jatkoajan keskustelupalsta
Piratismi ja vapaamatkustajat | Jatkoajan keskustelupalsta

Itse maksan mieluusti sen n. 35 €/kk siitä että näen Nelonen Pro Extra palvelusta HD-laatuisena kaikki IFKn matsit. Tuohon vitonen vielä päälle niin näen NFL-matseja änäriä Viasat sportin kautta. Toki ymmärrän niitä streamin huutelijoita sillä itsekin sellainen olen ei-niin-kiinnostavien urheilutapahtumien kohdalla. Mutta todella kiinnostavien otteluiden kohdalla ei viitsi katsoa pätkien streamien kautta. Lasken Ruutu.fin mukaan noihin pätkiviin streameihin sillä sen verta huonoja kokemuksia siitä on.

-Tinke
 
Sama juttu, jos joku todella kiinnostaa ja laatu on kohdallaan, niin mielelläni siitä maksan ennemmin kuin yritän löytää toimivan striimin jossa olisi edes välttävä laatu ja toimintavarmuus. Ruutu-palvelua en kyllä lähtisi millään rinnastamaan laittomiin striimeihin. Jos oikein muistan, niin ei tainnut olla oikeastaan mitään ongelmaa viime kaudella, ja senpä takia tilasin 160e/12kk paketin keväällä kun sellaisen onnistuin saamaan. Ja kuvanlaatu ei sen kummoisemmin eroa "vanhan liiton tv-kanava"-tilauksesta.. jonka puolella se laatu on myös vain max 720p HD btw. Ainoa ero taitaa olla virkistystaajuudesta johtuva ei-niin-sulava kuva, mutta itseä tuo ei haittaa pätkääkään vaikka 46-tuumaisesta smart-tv:stä katson. Minua ei saa enää kirveelläkään "vanhan liiton tv"-tsysteemeihin mukaan, kaikki katselu on nykyään muuta kautta (oli kyllä iso muutosprosessi pois vanhoista tavoista.. lapsesta astihan sitä altistuu, tai nykyään pitäisi kait sanoa altistui tv:n katseluun).
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@SalskeaKane Juuri tuon ei-niin-sulavan kuvan takia en viitsi katsoa Ruutu.fin kautta lätkämatseja. Mutta kyllä tämä netin kautta leffojen/sarjojen/urheilun katsominen on paljon fiksumpaa kuin normi töllöstä katsominen. Harmi vain että suomessa ei osata panostaa näissä palveluissa kunnolla kuvanlaatuun niin tämän takia iso osa porukasta (kuten meikäläinen) vielä katsoo telkkarin kautta nämä urheilut.

-Tinke, spotifyn ja netflixin innokas käyttäjä
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@SalskeaKane Juuri tuon ei-niin-sulavan kuvan takia en viitsi katsoa Ruutu.fin kautta lätkämatseja. Mutta kyllä tämä netin kautta leffojen/sarjojen/urheilun katsominen on paljon fiksumpaa kuin normi töllöstä katsominen. Harmi vain että suomessa ei osata panostaa näissä palveluissa kunnolla kuvanlaatuun niin tämän takia iso osa porukasta (kuten meikäläinen) vielä katsoo telkkarin kautta nämä urheilut.

-Tinke, spotifyn ja netflixin innokas käyttäjä

Sama täällä, jos Ruudun virkistystaajuus olisi parempi, voisin harkita sen tilaamista. Isolla TV-ruudulla kanavapaketti IPTV 1080p/i HD ja ruudun kuvan laadussa (lähinnä virkistystaajuus) on edelleen jäätävä ero ja tästä erosta olen valmis maksamaan hieman Ruutua enemmän. Toki perinteinen Tv-lähetys on myös luotettavuudelta eri luokkaa kuin nettilähetykset.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Joo mikähän mahtaa olla sitten näiden ottelulähetysten panostus näiden uutisten jälkeen? Pro kakkosella lauantaisin studiolähetys Petteri Ahomaan ja Vellu Ketolan johdolla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mikähän mahtaa olla sitten näiden ottelulähetysten panostus näiden uutisten jälkeen? Pro kakkosella lauantaisin studiolähetys Petteri Ahomaan ja Vellu Ketolan johdolla.

Ongelma on todennäköisesti se, että Nelonen yksinkertaisesti maksaa Liigalle liikaa oikeuksista. Tarjonnan karsiminen ei tuohon auta, ellei sitten myynti ole niin surkeaa, että ottelulähetysten tuottaminen itsessäänkin on Neloselle tappiollista.

Jos ovat ongelmissa, niin Nelonen varmaankin pyrkii, liigan/sopimuksen sen salliessa, myymään osan oikeuksista eteenpäin toiselle taholle. Jotain säästöjä voi hakea tyyliin karsimalla puhuvia päitä studiotiimistä. Merkittävästi sisältöä heikentämällä myynti ei kyllä parane - varsinkaan, jos hintoja ollaan myös nostamassa.
 
Viimeksi muokattu:

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Pitäisikö tiedostojen lataaminen/kopiointi olla laillista lähteestä riippumatta? | Jatkoajan keskustelupalsta
Piratismi ja vapaamatkustajat | Jatkoajan keskustelupalsta

Itse maksan mieluusti sen n. 35 €/kk siitä että näen Nelonen Pro Extra palvelusta HD-laatuisena kaikki IFKn matsit. Tuohon vitonen vielä päälle niin näen NFL-matseja änäriä Viasat sportin kautta. Toki ymmärrän niitä streamin huutelijoita sillä itsekin sellainen olen ei-niin-kiinnostavien urheilutapahtumien kohdalla. Mutta todella kiinnostavien otteluiden kohdalla ei viitsi katsoa pätkien streamien kautta. Lasken Ruutu.fin mukaan noihin pätkiviin streameihin sillä sen verta huonoja kokemuksia siitä on.

-Tinke

Naulan kantaan. Tinken viesti on kuin sanasta sanaan omasta kynästäni. Vaikka hintaa korotettaisiin se 5-10 €/kk, niin maksaisin silti ilomielin. Mulla menee jo nakkeihin saman verran kotipeleissä...
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ongelma on todennäköisesti se, että Nelonen yksinkertaisesti maksaa Liigalle liikaa oikeuksista. Tarjonnan karsiminen ei tuohon auta, ellei sitten myynti ole niin surkeaa, että ottelulähetysten tuottaminen itsessäänkin on Neloselle tappiollista.

Jos ovat ongelmissa, niin Nelonen varmaankin pyrkii, liigan/sopimuksen sen salliessa, myymään osan oikeuksista eteenpäin toiselle taholle. Jotain säästöjä voi hakea tyyliin karsimalla puhuvia päitä studiotiimistä. Merkittävästi sisältöä heikentämällä myynti ei kyllä parane - varsinkaan, jos hintoja ollaan myös nostamassa.

Nelosen maksama hinta on tosiaankin pöyristyttävä. On aivan käsittämätöntä, että jokaisen Liigajoukkueen saadessa televisioinnista melkein miljoonan per kausi, Nelonen kuvittelee tekevänsä lähetyksillä bisnestä. On ihme jos eivät nosta hintoja, vaikkei sekään auta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös