Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 446
  • 6 673

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
UrhoTVn pätkivästä nettipalvelusta oman joukkueen kaikki matsit: 200€ / runkosarja

Ruutu.fin toimivasta (ainakin keväällä toimi hyvin) nettipalvelusta kaikki ottelut 239,4€ / 12kk.

En kyllä ymmärrä mitä iso osa täälläkin kitisee hinnoista.

-Tinke

Ei täällä minusta nyt valtaavaa kitinää hinnoista ole. Itse olen toivonut myös sarjakortti mahdollisuutta, koska ainakin minulle se toimi Urholla vallan mainiosti.
Lisäksi kritiikkiä on tullut tuosta 12 kk:n määräaikaisesta.
 

Mustalapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tajusinko oikein, että Ruutu.fissä kaikki ottelut maksavat sen 20e/kk 12kk sopparilla, mutta jos ostaa telkkariin niin siihen tulee myös se joku Nelosen paketti ja hinta on n. 30e/kk?

Juurikin näin. Telkkarilla tarkoitat varmaan kaapelia, sillä saathan Ruutu+ näkymään myös televisiosta (otin esiin koska joillekin tuntuu olevan epäselvää).
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Siellä kuuluisi olla asiantuntevampi ryhmä, mikä ei kuitenkaan sulje pois sitä etteikö voisi olla mukana myös väriä ja persoonallisuutta. Olenkin eri mieltä Jatkoajan kolumnin kanssa siitä etteikö studioryhmä voisi palvella sekä ns. tuulipukukansaa ja jääkiekon suurkuluttajia. Hyvänä esimerkkinä on vaikka jalkapallo, jossa C Moren studiossa Tahvanainen-Rautiainen-Armstrong pystyy palvelemaan molempia ryhmiä.

Olisin hakenut samansuuntaista koostumusta myös lätkän puolelle. Muutama osaava valmentaja ja ex-pelaaja kertomaan pelistä ja sen taustoista. Studioisänniksi joku vähemmän provoava kaveri kuin Valavuori. Valmentajista olisi voinut miettiä Karri Kiven lisäksi esim. Kari Jalosta, Mikko Saarista tai miksei Pekka Rautakalliota. Ex-pelaajista löytyy varmasti laadukkaita asiantuntijoita. Esim. Kalle Sahlstedt hoiti aikanaan hyvin asiantuntijan pestin. Tero Lehteräkin olisi taatusti parempi haku kuin Esa Tikkanen (jos vain valmennustouhuiltaan kerkeäisi).


Kari Jalonen ollut jokaisessa jääkiekkolähetyksessä minkä olen katsonut erittäin vahvati HMV-osastoa. Ei ole myöskään antanut vakavana puhuessaan mitään tärkeää infoa ottelusta/tilanteista minulle, jollekkin jääkiekosta tietämättömälle ehkä.

Tikkanen on nähtävästi tuomassa asiantuntija-osastolle väriä ja Niittymäen uskoisin olevan vähän neutraalimpi tuossa ja tuovan arvokasta tietoa maalivahtiosuudesta.

En itsekkään pidä tätä todellakaan parhaana mahdollisena tiiminä, en lähellekkään, mutta kun verrataan Suomessa kautta aikain olleita tiimejä, ei tämä ole edes lähellä huonoimpia. Onhan YLE:n ja Maikkarinkin lähetykset olleet täynnä näitä, joilla ei ole oikeasti mitään annettavaa ihmiselle, joka ymmärtää pelistä muutakin kuin MG:n nimen.

Itse jopa pidän viihdearvoa tuovista henkilöistä jääkiekkostudiossa, koska pelikirjan avaaminen yhden tilanteen selittämisellä on yleisesti ottaen täysin turhaa. Esimerkkinä, kun viime vuonna Lukko-Jokerit sarjan aikana jokainen "asiantuntija" kertoi siitä, kuinka Lukko pelaa tarkkaa puolustuspeliä, Petri Vehanen on loistava, Lukon tehot makaavat täysin Azevedon harteilla, Lukko pyrkii säilyttämään johtonsa ja pelaa passiivista hyökkäyspeliä, Lukko lyö paljon kiekkoja päätyyn ja toivoo sieltä yllättäviä paikkoja. Tälläkin palstalla kirjoittelevista ja otteluita seuranneista henkilöistä varmasti jokainen näki sen ilman, että Tinke sitä piirti fläppitaululle.
 

Hogrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valavuori on siinä mielessä hyvä valinta ettei kaveri ainakaan hyssyttele. Voi tulla mielenkiintoisia keskusteluja ja sehän vaan nosta SM-Liigan katsojalukuja.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Tuskin Valavuori noiden studiohetkien aikana dissaa lätkää vaan hoitaa asian ammattilaisen tavoin. Toki ei olisi pahitteeksi, jos studioisäntä diggaisi kyseistä lajia.

Ahomaa, justiinsa joo. Onko korkki kiinni? Tai onhan tässä vielä kuukausi aikaa läträtä.

Tikkanen tulee höpöttämään omiaan ja tuo sen show´n tuohon. Asiasisältöä on melko turha etsiä Tikin höpötyksestä. Legenda kuitenkin omalla tavallaan.

Grönman on nähty. Ulosanti on ala-arvoista ja muutenkin sellaista tavallista entisten pelaajien höpinää. Kortelainen munasi itsensä kevään MM-kisoissa (toki tämä menee maikkarin piikkiin osittain). Niittymäen kohdalla lienee kyseessä suojatyöpaikka.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei täällä minusta nyt valtaavaa kitinää hinnoista ole. Itse olen toivonut myös sarjakortti mahdollisuutta, koska ainakin minulle se toimi Urholla vallan mainiosti.
Lisäksi kritiikkiä on tullut tuosta 12 kk:n määräaikaisesta.

Niin eihän hinta sinänsä paha ole, mutta samaa mieltä, että rasittavaa tuollainen pakkosyöttö 12kk, vaikka lätkää pelataan vain 7kk vuodessa. Eli se todellinen kk-maksu on siis tuo 30e/kk, jos on kiinnostunut vain sm-liigasta (anteeksi väärä nimi). Ja faneja kiinnostaa yleensä vain oman jengin matsit, joten siihen paras ratkaisu olisi ollut oman jengin kausari vähän halvemmalla. Ei mua kiinnosta katsoa jokereiden, bluesin, saipan tai minkään muunkaan jengin matseja, ellei vastassa ole IFK, joten en niiden näkemisestä mitään halua myös maksaakaan. Eli vähän halvempi oman jengin kausikortti olisi ollut huomattavasti houkuttelevampi. Plus se, että mitään sarjakortteja tai yksittäisiä matseja ei ole (no vuorokausi 15e, eli käytännössä se 1matsi siis 15e, ellei katso pe-illan matsia ja halua missata loppuratkaisun lauantain ekasta matsista, jos vähänkin venyy).

Tuohon jonkun kysymään tv vs. netti-hintakysymykseen lisähuomiona se, että extrapaketissa taitaa useimmilla tv-operaattoreilla olla 12kk sopimuksesta 2kk ilmaista, eli koko vuoden hinta tv.stä on n.300 ja ruutu+pro-nettipalvelussa 240e vuodessa.
 

Wire

Jäsen
Valavuori on siinä mielessä hyvä valinta ettei kaveri ainakaan hyssyttele. Voi tulla mielenkiintoisia keskusteluja ja sehän vaan nosta SM-Liigan katsojalukuja.

Lehdistötilausuudessa Valavuori otti heti leaderin paikan kun sai mikin käteen. Hienoa että studioon saadaan kaveri joka ei hyssyttele.
 
Tajusinko oikein, että Ruutu.fissä kaikki ottelut maksavat sen 20e/kk 12kk sopparilla, mutta jos ostaa telkkariin niin siihen tulee myös se joku Nelosen paketti ja hinta on n. 30e/kk?
Eikös tuo nyt ole selvä kun lukee sitä sivua? "Ruutu+ Pro" nettipalveluun sisältyy "Ruutu+ Viihde" josta löytyy:
- Lasten suosikkiohjelma
- Suosikkisarjoja
- Dokumentteja
- Elokuvia
eli oletan, että on sama kuin 4paketin nappula-, maailma- ja kinokanavat (vaihtuu Prime:ksi).

JOS tuolta Prime-kanavalta tulee jotain katsottavia leffoja (jos samaa tarjontaa kuin Kino-kanava aikaisemmin, niin sitten tulee vain ö-luokan leffoja ja leffoja joita on jo esitetty ilmaiskanavilla), niin tämä ruutu-palveluhan on paljon parempi koska Prime-kanavalla primetime aikaan illalla tulee jotain väsyneitä sarjoja ja leffat tulee vain päivisin ja öisin jolloin niitä ei voi katsoa. Ruutu-palvelussa voi varmaan katsoa sitten kun huvittaa. Eläköön, ohjelmakartat ovat kuolleet.. kunhan vain sisältö olisi katsomisen arvoista tuolla kanavalla.. tuskinpa on jos kerran tuon "Ruutu+ Viihde" paketin hinta on vain 5,95 €/kk. Eli turha odottaa mitään CMore tai Viasat leffatarjontaa vastaavaa.
 
Yritin löytää ruutu-palvelusta jotain videota tai testiä mistä voisi kokeilla heidän "HD"-lähetystä mutta en löytänyt mitään. Löytääkö joku muu?

Virheenmäärityssivulla on vain joku pikselimössö uutislähetys stalinista. Miten tämän palvelun voi tilata jos ei pääse edes testaamaan?
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Ahomaa taas tuli täysin puskista - hänen suhteestaan ja taustastaan urheilun ja lätkän suhteen ei ole mitään hajua.
Eikö kukaan Ahomaata kritisoiva muista, että mies kuitenkin veti MM-kisastudiota muutamana vuonna 90-luvun lopulla + tietenkin siirtyi urheiluruudusta uutisiin.

Eli kyllähän miehellä jonkunasteinen jääkiekko-/urheilutausta löytyy.
 

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Eikö kukaan Ahomaata kritisoiva muista, että mies kuitenkin veti MM-kisastudiota muutamana vuonna 90-luvun lopulla + tietenkin siirtyi urheiluruudusta uutisiin.

Eli kyllähän miehellä jonkunasteinen jääkiekko-/urheilutausta löytyy.

Kyllä Ahomaa muistetaan ja urheilutaustaa löytyy. Kaveria ei vaan lupaavasti alkanut uutistenlukijan ura kiinnostanut kun uutistenlukijan imagoon ei olisi sopinut yletön pämppääminen ja örveltäminen! Petteri on kyllä sen näköinenkin, että on kierretty muutakin kuin tahkoa...

Valavuoren tilalle olisi voinut valita vaikka isohanuri Ruoholan ja yhtä paljon viihdettä ja asiantuntemusta lätkästä olisi löytynyt...
 

pakki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA, KooKoo
Eikö kukaan Ahomaata kritisoiva muista, että mies kuitenkin veti MM-kisastudiota muutamana vuonna 90-luvun lopulla + tietenkin siirtyi urheiluruudusta uutisiin.

Eli kyllähän miehellä jonkunasteinen jääkiekko-/urheilutausta löytyy.

Jep, kyllä! Nuorempi väki ei varmaan muista, tai edes tiedä, että Ahomaa oli aikanaan Urheiluruudun toimittaja ja MM-kisoissa kisatudioisäntänä. Tämä siis joskus 90-luvun puolivälin ja vuosituhannen taitteen välimaastossa...

Ahomaan kisastudiot olivat aikanaan erittäinkin hyviä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos Valavuori uskaltaa studiossa iskeä kiinni vähän vaikeampiinkin aiheisiin rohkeasti, niin minulla ei ole mitään ongelmia katsella häntä tuolla studiossa, kunhan ei mene sen meuhkaamisen puolelle mihin miehellä välillä homma menee. Tiki on selvästi mukana pelkän viihdearvon vuoksi, eniten minua närästää Kölli Kortelaisen jatkuva mukanaroikkuminen, Maikkarin puolella lausunnot olivat pelkkää ympäripyöreätä mölinää ja miehen turhuuden kruunasi kaksissa viime MM-kisoissa ollut kaukalonlaitarooli jossa myöskin saatiin kuulla pääasiassa "suomalaispelaajat näyttävät tosi nälkäisiltä"-tason analyysejä.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tänään saatiin selvyyttä tulevan liigakauden televisiointiin. Nyt siis tarjolla kaksi vaihtoehtoa:

ruutu.fi ja nelonen- paketti. Ruutu tarjoaa kaikki kierrosten ottelut 20€, nelonen- paketti 30€.

Ruutu.fi- palvelun etuna hinta, otteluiden katsominen muualtakin kuin kotoa

Nelonen- paketin etuna...se, että ei varaa tietokonetta pelin ajaksi käyttöön ja mahdollinen tietokoneen hyytyminen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ahomaa taas tuli täysin puskista - hänen suhteestaan ja taustastaan urheilun ja lätkän suhteen ei ole mitään hajua.

Ahomaa oli Yle Urheilun leivissä ~15 vuotta sitten ja muistaaksen oli studioisäntänä myös jääkiekon MM-kisoissa. Mielestäni oli silloin ihan asiallinen roolissaan, kuten yleensäkin Ylellä ollaan.

Onko se Valavuori muuten jo ilmoittanut mitä Antti Niemi vastasi Aleksin kyselyyn maskitaiteen taustoista? Vai eikö Andy just' silloin vastannut puhelimeen? Leet-urpon suhteen ei ole mulla kovin suuria odotuksia. Jätkä on sen sortin tuuliviiri, että tuskin tässäkään pestissä kovin kauaa pysyy.

Selostajat ihan mukiin menevät, kun ei oikein parempiakaan löydy tästä maasta. Onneksi Antti Mäkinen ei ole näissä kinkereissä mukana.

Koska studioon ei saada Ville Niemistä, niin on oikeastaan ihan sama kuka siellä lätisee latteuksia ja itsestäänselvyyksiä. Tsykologi-Grönmania on tosin kuultu jo ihan riittävästi, joten nyt olisi voinut jäättää välistä.



Vielä täytyy odotella mitä DNA Welho keksii kaapeliasiakkaillensa, vai keksiikö mitään. Nyt tarjolla on joku vtun liigapaketti (35 euroa/kk), joka ei sisällä extra-kanavia. NHL olisi kiva nähdä myös jostain, mutta ilman Mäkisen määkinää. Myös Eurosportin molemmat kanavat täytyisi näkyä jatkossakin.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että täytyy siirtyä kokonaan nettipalveluiden käyttäjäksi. Vahvimmilla tällä hetkellä on mulla setti: RuutuPro + Viaplay + Eurosportplayer. Hintaa tulisi n. 40 euroa kuukaudessa. Tuossa olisi plussaa se, että näitä voisi katsella myös muualla, kuin kotona, mutta toisaalta näiden nettihommeleiden toimivuus vähän arveluttaa. Lisäbonusta olisi, jos kaikista löytyisi sovellus Samsungin Smart TV:seen. Kaikista ei taida vielä olla? Löytyykö käyttäjäkokemuksia?

Telkkaripaketin puolesta puhuisi käyttövarmuus ja tallennusmahdollisuus. Telkkarin puolella HD-kuva on melko varmasti HD-tasoa ja ruudun päivitys rullaa sulavasti. Tietokoneella on aina takaraivossa, että "toimiiko tämä nyt niin kuin pitää".
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Nelonen- paketin etuna...se, että ei varaa tietokonetta pelin ajaksi käyttöön ja mahdollinen tietokoneen hyytyminen.

Lisäisin etuihin myös varmatoimisuuden. Itse katselin kolme kautta SM-liigaa Urholta Soneran Koti TV:n kautta eikä kertaakaan ollut ongelmia. Vähän epäilyttää, että uskaltaako siirtyä kokonaan nettiTV:n puolelle. Urhon aikakaudella ongelmia oli tunnetusti luvattoman paljon.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lehdistötilausuudessa Valavuori otti heti leaderin paikan kun sai mikin käteen. Hienoa että studioon saadaan kaveri joka ei hyssyttele.

Tämä se minua juuri pelottaakin. Valavuori vaikuttaa huomionkipeältä pelleltä, joka mielummin puhuu itse kuin antaa muiden, tässä tapauksessa asiantuntijoiden, puhua.

Aika näyttää, miten Ahomaa onnistuu, sillä onhan hänellä aikaisempaa kokemusta niin uutis- kuin urheilupuolella. Ahomaata vastaan puhuu miehen maine television ulkopuolella, mikä ei sinänsä saisi olla vaikuttamassa. Valavuori taas menee eittämättä samaan kastiin Risto Kaskilahden esittämän Nelosen säämiehen ja Veikkauksen Jokeri-hahmon kanssa.

Surkeinta tässä on se, että Nelonen päätti mielummin hankkia ruutuun turhia julkkiksia sen sijaan, että olisivat nostaneet omasta talosta uuden kyvyn. Mutta mitäpä muuta voi odottaa kanavalta, jonka uutisia lukee tehokaksikko Marco Bjurström - Katja Ståhl.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nelosen ilmaiskanavalta suorana 14.9. KalPa-JYP ja 15.9. Jokerit- HIFK.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Neloselta tämän Ruutu paketin hinnoittelua olin minäkin odottanut jo vesi kielellä, ja ensimmäinen reaktio on varovaisen innostunut. Hinta 20 kuussa oin paljon vähemmän mitä odotin. Mukana HD-tason kuva, mahdollisuus "kelata" ottelun aikana tapahtumia ja aloittaa vaikka alusta katsominen vaikka peli olisi oikeasti jo edennyt pidemmälle ja selostajista Jalo sekä Alkio miellyttävät minua. Myös mukana tuleva viihde hömpötys on kotiinpäin, jos ei kerran maksa mitään ekstraa. Studioisännistä ei mitään muuta kommenttia, mutta yllätyin siitä että Ahomaa on vielä elossa. Studiovieraat ovat siitä alunperinkin hyvin rajallisesta määrästä kohtalaisia valintoja. Karri Kivi on ruudussa, Tiki on showmies ja muutkin menettelee. Osku Grönmanista ei päästä eroon kirveelläkään, mutta sama se. Ainoa mitä odotin tämän lisäksi oli Urho tvn Harjulan mukaan kaappaaminen, mutta se ei toteutunut.

Ainut miinus tällä hetkellä siitä, että 19,95 hinta on 12 kk määräaikainen soppari. Pesäpalloa katselen muutaman ottelun kuussa, mutta tuleeko tuolta muuten kesällä mitään? Timanttiliigaa?
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
En nyt oikein pidä tästä, että Nelonen teki studiotiimistä täysin viihde ja pellosaston, josta puuttuu kova kiekkotietämys kokonaan. Valavuori on toki kova urheilumies ja todennäköisesti tulee vuosien kuluessa parantamaan menoaa, mutta silti kun viihteen ja tietämyksen suhde on 100-0 niin ei tässä jääkiekon suurkuluttajilla kovin hyvin käynyt. Minulle olisi käynyt vallan mainiosti, jos tiimissä olisi ollut edes yksi kova asiantuntija, joka pystyisi pitämään studiotiimin asiallisen jääkiekkokeskustelun tason jotenkin järkevänä. Pellehommat ja viihdyttämisen toi Nelosen pestaama tiimi hoitaa, mutta sitten kuitenkin kun lähetyksissä pitäisi olla kuitenkin edes jonkin verran sitä asiallista ja järkevää kiekkokeskustelua ja kukaan näistä Nelosen tyypeistä ei ainakaan lähtökohtaisesti siihen kykene. Ja voi sitä myötähäpeän tunnetta, kun toi tiimi sitä joutuu yrittämään.

No joku Kortelainen tulee tämän kauden jälkeen näyttämään suurelta nerolta, kun vääntää siellä näiden muiden kanssa. Kivestä nyt puhumattakaan.
 

53300

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitäs mä nyt teen, kun käyn katsomassa kaikki kotipelit paikan päältä, mut haluisin katsoa usein myös vieraspelejä? No menen baariin katsomaan ne, koska ei pelkkien vieraspelien takia tuota viitsi maksaa. Yhden pelin näkemismahdollisuutta mäkin toivoin tohon lisäksi, mut muuten ihan jees. Hyvä Anssi! :)

Eikös se silti kannata tuo nettipalvelu ottaa jos meinaa edes kaksi matsia kuukaudessa katsoa sieltä, tapauksessasi noita vierasmatseja? Itse tuli katseltua viime kaudella Urholta sarjakortilla sekä yksittäisiä matseja kaverin kanssa, ja tuolla nykyisellä (19,95) kuukausihinnalla ei kyllä tainnut saada edes kahta runkosarjamatsia yksittäin? Omasta mielestäni tuo on kyllä melkoisen halpa setti tuo Ruudun tarjoama.

Ja enpä ole tuota Valavuorta nähnyt mitään studiota vetämässä niin en ymmärrä totaalista lyttäämistä. Olen nähnyt keskusteluohjelmissa jne. jolloin on ollut ajamassa koripalloasiaa ja kait silloin saakin olla provosoiva ja innolla mukana hyökkäämässä ja kyseenalaistamassa rahoituksia?
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Kiinnostaisi tietää mitä tuo Ruudun Android- ja PS3-tukien "Tulossa"-tieto tarkoittaa. Kääntyisin nettikausarin puoleen, jos tuet tulisivat jo alkukaudesta. Työ-läppärin kotiin kantaminen ja johtojen virittely (+ läppärin suojelu 2v-tyttäreltä) ei viime kauden jälkeen enää huvittaisi.

Jos ei tule kauden alkuun tarkempaa tietoa milloin Android- ja PS3-tuki tulee, täytynee kääntyä kaapelitv-version puoleen (sikäli kun DNA saa paketin tyrkylle).

Tuo PS3-tuki olisi kova sana, kun soittimena tuo pleikkari on tykille.

DNA:lta tulossa tällä viikolla tietoa Pro Extra kanavasta kaapelin suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös