Negatiivisuusketju

  • 761 376
  • 4 943

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eli ehdotankin sulle @jypinfani että kokeile jatkossa siinä vaiheessa kun oot laittamassa esim "olipa paska erä" tyylistä viestiä, miettiä että miksi se sun mielestä oli paska ja kun saat sen mieleesi miks se oli paska niin kirjoita myös se siihen viestiin.

Tässä on ihan oikea asia ja pointti, kun yhdeltä kulmalta katsoo, toisaalta, meidän bardi laulaa taiteellisen vapauden nimissä sellaiset riimit kun haluaa ja meissä on vika jos ei kuulat riitä ymmärtämään. Tässä joukossa on meitä joka lähtöön ja me yhdessä kuplamme muodostetaan, kuka on se amaryllix joka eltaantuneella lahnalla toisia päähän paiskoo ja kuka mikäkin tässä JYPin kylässä keskellä vihamielistä liigaa. Kokonaisuus syntyy meistä ja mietis, miltä se tuntuis, jos @Köpi tai @HOOLIGAN_ ryhtyisi tuottamaan tänne jotain ihan muuta, kuin me on totuttu heiltä kuulemaan. Oltaisiin vähintään taivas putoaa niskaan tilassa.

Mäkin joskus kuvittelin, että jos kaikki olis samaa mieltä mun kanssa, tää ois kaikkien palstojen äiti, mutta eihän se niin mene, juuri siksi tää on kaikkien palstojen äiti, että mä saan rapaa Ruusun kehumisesta tai Kalaputaan pelisilmän kehumisesta, vaikka noin 101% olisikin täysin päinvastaista mieltä. Minusta siinä on rikkaus ja kuka nyt köyhä haluaisi olla. Minä katson sitä erityisen hyvällä, että jaksat tarttua @jypinfani n tapaan olla, koska ajattelen sen olevan aitoa ja positiivista välittämistä, mutta eihän me toisillemme karsinoita voida rakentaa, ainoastaan vittuilla, että tuossa karsinassa en viihtyisi hetkeäkään.

Kaikkein hupaisin ja positiivisin oikeastaan löytyy siitä, että nega palstalla valitetaan hallin käyttäjien olemisesta ja tällä palstalla opastetaan toisiamme parempaan analyysiin tai kannustamiseen, kun meillä ei enää ole vittuiltavaa joukkueen tekemisistä. Prosessi senkun etenee. Tekisi mieli sanoa, että kestetään toisiamme, mutta väkisin se vääntyy niin, että kestetään itseämme toisten eduksi.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Nuorempana kirjoittelin paljon tyhmiä viestejä ja sähköposteja, jotka harmitti jälkeenpäin. Eräs vanhempi kollega joskus antoi todella hyvän neuvon. Kun olet saanut viestin lähettämistä vaille valmiiksi - pidä tauko - tee vaikka voileipä ja käy viemässä roskat.

Sen jälkeen palataan ja luetaan kirjoittama viesti läpi. Jos se edelleenkin näyttää lähetyskelpoiselta, niin painetaan "send"...

Ainakin omalla kohdalla tämän noudattaminen (aina kun muistan) on säästänyt monelta harmitukselta ja voi olla että on pari asiakassuhdettakin säilynyt näihin päiviin, kun olen jättänyt vastauksen johonkin provosoivaan viestiin lähettämättä.

Ilmaiset neuvot 5€/kpl.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Minä hakisin vähän laajempaa näkökulmaa. Katsellaanpa hiukan tuota sarjakuvien gallialaiskylää. @jypinfani on selvästi meidän bardi, joka köytetään puuhun, kun muut vedetään posket tahmaisina villisikaa ja simaa ja ilman bardiamme koko hommasta putoisi eeppisyys ja kuka sitä haluaisi. Minä voin olla se tietäjä, mutta vain halluusi juuria syöneenä, joka näkee pelitapa harhoja vailla järjen sanaa. Oikeasti tietäjä on joku tietäjä.

Lopulta koko tämän kuplan kauneus on siinä, että kaikki hyvin, kunhan taivas ei putoa niskaan. Mutta siinäpä välipäiville leikki meille kaikille selvittää, että kuka meistä on amaryllix, kuka senilix, kenestä obelix, joka pienenä putosi kaukaloon ja kuka kehtaa olla asterix, tuo ranskalainen mikki hiiri. Pohdittavaa riittää.
@Nelfor ja @ZayWest on ne kaks jäbää jotka mätkii toisiaan kaloilla.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nehän aina sitten lopuksi just halaili iltanuotiolla.

No olit se sinäkin siellä. Mitä tapahtuu iltanuotiolla, jää iltanuotiolle.

Jutuista päätellen tähän ketjuun ei mitään JYPiin liittyvää näyttäisi olevan. Nautittava tästäkin.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en tiedä, mutta jos yhtään helpottaa, niin mulle sinun tavastasi on tullut oikeastaan positiivinen fixi tässä JYPpi kuplassa. Voisi kai kiteyttää niin, että koskaan et petä. Mitään vittuilua en tällä hae, enkä tarkoita, mutta jotenkin mua hivelisi, että saisin lukea ratkaisufinaalin, jonka JYP vie, tiimellyksessä sulta, kuinka virhettä virheen perään ja toppahousutkin repsottaa. Oikeasti siellä rivien välissä on kumminkin se tyytyväisyys, kunhan osaa kurkkia. Ole ihmeessä oma itses, vain sillä saat aidosti paikan yhteisössä. Rapa lentää aina kun roiskutetaan ja se että roiskutetaan tarkoittaa, että välitetään. Siihen pitää vaan suhtautua.
Olen täysin samaa mieltä tästä. Sinulla @jypinfani on oma tavaramerkkisi vastaavasti kuin @JypFabu kirjoittaa viisikkopelin rakenteista, @Hieroja juo oluen ja @Tepi#45 menee saunaan. Pidä oma tyylisi ja anna toisten ärsyyntyä, jos ovat ärsyyntyäkseen.

Minusta on hienoa, että elät tunteella mukana otteluissa. Onko siinä sitten mukana negatiivisuutta? Ehkä, mutta itse olen lukenut sen ennemminkin huoleksi ja peloksi. On sieltä välittynyt myös huumoriaspekti: "voittaako JYP enää koskaan".

Minusta negatiivisempaa on se, että useampi hyökkää henkilökohtaisesti yhtä vastaan. Ärsytyksen toki ymmärrän, mutta olisi asiallisempaa, jos oltaisiin eri mieltä mielipidetasolla, eikä syytettäisi toista negatiivisuudesta. Itse asiasta, eli pelin tasosta, minäkin olen eri mieltä. Mielestäni JYP pelasi Pelsuja vastaan erinomaisen pelin lukuunottamatta kolmannen erän synkkiä hetkiä.

Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia. Yhdessä me juhlimme kävelykadulla ensi keväänä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen täysin samaa mieltä tästä. Sinulla @jypinfani on oma tavaramerkkisi vastaavasti kuin @JypFabu kirjoittaa viisikkopelin rakenteista, @Hieroja juo oluen ja @Tepi#45 menee saunaan. Pidä oma tyylisi ja anna toisten ärsyyntyä, jos ovat ärsyyntyäkseen.

Minusta on hienoa, että elät tunteella mukana otteluissa. Onko siinä sitten mukana negatiivisuutta? Ehkä, mutta itse olen lukenut sen ennemminkin huoleksi ja peloksi. On sieltä välittynyt myös huumoriaspekti: "voittaako JYP enää koskaan".

Minusta negatiivisempaa on se, että useampi hyökkää henkilökohtaisesti yhtä vastaan. Ärsytyksen toki ymmärrän, mutta olisi asiallisempaa, jos oltaisiin eri mieltä mielipidetasolla, eikä syytettäisi toista negatiivisuudesta. Itse asiasta, eli pelin tasosta, minäkin olen eri mieltä. Mielestäni JYP pelasi Pelsuja vastaan erinomaisen pelin lukuunottamatta kolmannen erän synkkiä hetkiä.

Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia. Yhdessä me juhlimme kävelykadulla ensi keväänä.
Masa is back, mutta se ei ole negaketjun asiaa lainkaan.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Vahva komppaus @jypinfani n oikeuteen toteuttaa kommentointia ja kannustamista juuri valitsemallaan tavalla. Itse asiassa joskus tuntuu, että @jypinfani n takuuvarma ja ehkä hieman perustelematonkin pessimismi on niin vahvaa, että hän tekee sen kaikkien muidenkin puolesta. Vähän niin kuin se yksi kaveri siinä ikivanhassa kirjassa, jota en ole lukenut sitten rippikoulun.

Ja mitä minä olen havainnut, niin kommentointi kohdistuu lähes aina JYPiin ja ja varsinkin JYPin mahdollisuuksiin. Muu kommentointi on ollut sitten yleensä reagointia muiden panetteluun ja hermostumiseen. Palstoilla liikkuu paljon kommentteja, joissa kuittailu menee alatyyliseksi ja kohdistuu toiseen kommentoijaan. @jypinfani lta en ole tällaista havainnut.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vahva komppaus @jypinfani n oikeuteen toteuttaa kommentointia ja kannustamista juuri valitsemallaan tavalla. Itse asiassa joskus tuntuu, että @jypinfani n takuuvarma ja ehkä hieman perustelematonkin pessimismi on niin vahvaa, että hän tekee sen kaikkien muidenkin puolesta. Vähän niin kuin se yksi kaveri siinä ikivanhassa kirjassa, jota en ole lukenut sitten rippikoulun.

Ja mitä minä olen havainnut, niin kommentointi kohdistuu lähes aina JYPiin ja ja varsinkin JYPin mahdollisuuksiin. Muu kommentointi on ollut sitten yleensä reagointia muiden panetteluun ja hermostumiseen. Palstoilla liikkuu paljon kommentteja, joissa kuittailu menee alatyyliseksi ja kohdistuu toiseen kommentoijaan. @jypinfani lta en ole tällaista havainnut.
Tottahan tämäkin, mutta jos ilmaisee itseään julkisella keskustelupalstalla, niin täytyy olla valmis myös vasta-argumentteihin ja siihen, miten omat kirjoitukset vaikuttavat muihin.

Se mikä minua häiritsee eniten, on vastuun pakoilu ja uhriutuminen. Jos ei selkeästi kykene ottamaan vastuuta omasta kirjoittelustaan ja sen vaikutuksesta muihin, sekä kaiken lisäksi vielä uhriutuu joka välissä voimakkaasti, niin ei se kovin ihme ole, jos muiden on vaikea tuota käytöstä sietää.

Voimakas ja aiheeton uhriutuminen on tavallaan aika voimakasta argumentointia muita kirjoittajia vastaan ja sen seuraukset pitäisi jokaisen itse ymmärtää.

Kyllä minullakin läikkyy aika-ajoin yli ja usein vikaa on itsessä enemmän kuin muissa. Vetäydyn silloin sivummalle ja yritän oppia omista virheistäni jatkoa ajatellen. Näin tein ihan vähän aikaa sitten, kun jätin JYP-osion joksikin aikaa kokonaan lukematta, kun homma ei pysynyt täällä hanskassa. Ja siitä olen yrittänyt jälleen viisastua, että sama ei toistuisi jatkossa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusien kuvioiden myötä iski aikapula. Mutta jospa tässä taas ehtisi paneutua oleelliseen, eli Jatkoajan keskustelupalstaan. Lukijan roolissa olen jo syksyn ajan ollut. JYPin otteluketjut ovat olleet viihdyttävää luettavaa. Iso kiitos siitä kaikille kirjoittajille!
Ymmärrettävää. Aika on arvokas ja rajallinen resurssi. Kyllä sen usein arjessa huomaa ja silloin kieltämättä helpompi olla lukijan roolissa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nythän @Hieroja on pidättäytynyt tuosta pelin aikana ja pisteitä senkun ropisee. Voisko tämän nyt kääntää negatiiviseksi näin: Saako @Hieroja enää ikinä olutta pelin aikana?
Sinäkin veliseni taisit hylätä mökin ja haravoinnin ja palasit sivistyksen pariin, mutta ehkä siitä selvitään. :)
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tottahan tämäkin, mutta jos ilmaisee itseään julkisella keskustelupalstalla, niin täytyy olla valmis myös vasta-argumentteihin ja siihen, miten omat kirjoitukset vaikuttavat muihin.

Se mikä minua häiritsee eniten, on vastuun pakoilu ja uhriutuminen. Jos ei selkeästi kykene ottamaan vastuuta omasta kirjoittelustaan ja sen vaikutuksesta muihin, sekä kaiken lisäksi vielä uhriutuu joka välissä voimakkaasti, niin ei se kovin ihme ole, jos muiden on vaikea tuota käytöstä sietää.

Voimakas ja aiheeton uhriutuminen on tavallaan aika voimakasta argumentointia muita kirjoittajia vastaan ja sen seuraukset pitäisi jokaisen itse ymmärtää.

Kyllä minullakin läikkyy aika-ajoin yli ja usein vikaa on itsessä enemmän kuin muissa. Vetäydyn silloin sivummalle ja yritän oppia omista virheistäni jatkoa ajatellen. Näin tein ihan vähän aikaa sitten, kun jätin JYP-osion joksikin aikaa kokonaan lukematta, kun homma ei pysynyt täällä hanskassa. Ja siitä olen yrittänyt jälleen viisastua, että sama ei toistuisi jatkossa.
Tästä 100% samaa mieltä, @Nelfor'n kanssa. Olen itsekin saanut rapaa Nelforilta kuten muiltakin vuosien aikana, mutta tämä opettanut ehkä hieman itsereflektiota, josta paljon hyötyä palstan ulkopuolellakin oikeassa elämässä.

Minustakin loistavaa jos jypinfani jatkaa omalla linjalla, mutta perusteet ja vastuu sanoista on otettava sekä lopettaa toisien käyttäjien mustamaalaus kiusaamisesta, jos sellaista oikeasti ei tapahdu.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Tottahan tämäkin, mutta jos ilmaisee itseään julkisella keskustelupalstalla, niin täytyy olla valmis myös vasta-argumentteihin ja siihen, miten omat kirjoitukset vaikuttavat muihin.

Se mikä minua häiritsee eniten, on vastuun pakoilu ja uhriutuminen. Jos ei selkeästi kykene ottamaan vastuuta omasta kirjoittelustaan ja sen vaikutuksesta muihin, sekä kaiken lisäksi vielä uhriutuu joka välissä voimakkaasti, niin ei se kovin ihme ole, jos muiden on vaikea tuota käytöstä sietää.

Voimakas ja aiheeton uhriutuminen on tavallaan aika voimakasta argumentointia muita kirjoittajia vastaan ja sen seuraukset pitäisi jokaisen itse ymmärtää.

Kyllä minullakin läikkyy aika-ajoin yli ja usein vikaa on itsessä enemmän kuin muissa. Vetäydyn silloin sivummalle ja yritän oppia omista virheistäni jatkoa ajatellen. Näin tein ihan vähän aikaa sitten, kun jätin JYP-osion joksikin aikaa kokonaan lukematta, kun homma ei pysynyt täällä hanskassa. Ja siitä olen yrittänyt jälleen viisastua, että sama ei toistuisi jatkossa.

Tästä samaa mieltä. On hyvä ymmärtää aina oman kommentointinsa seuraukset. Jos tietää aiheuttavansa ärtymystä ja ärsytystä, niin ei sitä kannattane julkisesti ihmetellä.

Se mikä on hupaisaa, niin vieraskannattajien väsyminen JYPin mollaukseen "sisältäpäin".. Ehkä ne, jotka ovat oppineet tuntemaan osaa jo suhtuautua maltillisemmin.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on muuten pojat sellainen juttu, että me hävitään tänään maalivahtipeli 6-0. Saa nähdä, hävitäänkö myös peli sitä kautta.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Pitikin haaskata taas aikaa tälle sonnalle. Heivatkaa tuo Kemell farmiin sotkemasta peliä!
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Onhan tuo pelaaminen kaiken kaikkiaa aika tehotonta tuolla hyökkäys materiaalilla. Tosin sarja taulukko ei valehtele. Siellä on missä kuuluukin olla peliesitysten perusteella, muutama peli teki optisen harhan paremmasta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös