Negatiivisuusketju

  • 762 053
  • 4 943

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kyseessä on keskustelupalsta. Jos heität tänne valtavirrasta eriävän mielipiteen, niin voit olla varma siitä, että siihen myös tartutaan. Eli kyllä, se on täysin 'okei'.

On vain valheellista väittää, että JYP olisi pelannut eilen huonosti. Lopun sulaminen turhauttaa varmasti, eikä sitä ota kukaan sinulta pois. JYP pelasi eilen ensimmäiset kaksi erää hyvin, mutta tehottomasti. Vastustajan mainiolla veskarilla oli tähän toki osansa. JYPin maaliodottama oli eilen 4,2, mikä on varsin hyvä lukema.

Itse suosittelisin väitteiden perustelemista. Eilen esimerkiksi väitit ensimmäisen erän jälkeen, että JYP ei pelannut kovinkaan hyvin. Miten se ilmeni? Missä oli parannettavaa?
En ole kai sanonut, että JYP olisi pelannut huonosti. Vaan JYP ei ollut todellakaan niin hyvä kuin monet täällä väitti. Lähinnä eka erä oli tasaisen huono, toinen erä JYPin ja kolmas enemmän Pelicansin. JYPillä toki runsaasti paikkoja mutta puolustus mokaili jatkuvasti ja hyökkäys ei osannut hyödyntää paikkoja. Pahoittelen etten osaa kunnolla perustella mielipiteitä mutta se nyt on asia mille en voi mitään. Koskee käytännössä aivan kaikkia asioita mistä voi mielipiteen muodostaa.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Niin keskustelupalstaan kuuluu mahdollisuus eriävään mielipiteeseen. Jos pitää antaa olla rauhassa / ei halua mahdollisesti eriävää mielipidettä on parempi ettei kirjoita edes palstalle mitään.

Oman mielipiteen kertomalla altistuu kritiikille :)
Kritiikkiä saa antaa jos sen tekee asiallisesti eikä syyttävällä tyylillä, kuten useampi täällä tekee. Se EI ole kritiikkiä jos ”haukkuu” mua mun muita suuremman negatiivisuuden takia.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos muut antaisi mun olla sitä mieltä mitä oon niin eihän tässä ole mitään ongelmaa mut eilenkin pari tuli huutelemaan mulle, kun en ollut samaa mieltä esim. ekasta erästä. Onko se muka okei?

Itse asiassa, se, että jotkut ei olleet samaa mieltä kanssasi ja haastoivat on juurikin okei. Oleellista on se, kuinka opit itse käsittelemään ja suhtautumaan siihen. Meistä jokainen, ainakin melkein, on saanut ja saa rapaa eri mieltä olevilta, mutta miksi sen pitäisi tuntua itsestä loukkaavalta?

Kokemuksesta tiedän, vaikka rauhallinen vesseli olenkin, että toki syntyy sama ilmiö hetkeksi, kuin kaukalossa ollessa, se silmitön kuittaamisen tarve, vaikka tuomari on jo asian kuitannut. Jälkikäteen sitten ihmettelee, että mikä muhun meni, kuin noin reagoin.

Meillä on täällä tuomarit (modet) jotka laittaa väärin tekijän jäähylle, mutta sanoilla me täällä taklataan ja koukitaan toisiamme minkä sielu sietää, jotkut menee tuomareilta ohi ja joitain ei tarvitsekaan viheltää, mutta peli jatkuu, täälläkin.

Niinpä en toivota, että muutu tai muuta itseäsi täällä, mutta kasvata pallejasi kestämään tökkimiset ja vedä edelleen linjallasi, muista, että koirat haukkuu kun karavaani kulkee.

Muiden puolesta en voi tietenkään sanoa sitä tai tätä, mutta ihan tähän kaukaloon kuulut siinä missä me muutkin. Olen monesta kommentistasi tykännyt ja vähintään yhtä monesta ollut eri mieltä, niin kuin on varmaan muiden silmissä minunkin kohdallani.

Jos olet optimisti niin jäyhällä ilmeellä kohti tyrskyjä, jos pessimisti, niin leuka rinnassa kohti pettymyksiä, mutta aina omana itsenä, niin ei satuta lopulta niin paljon, kun ymmärtää.

Sekavan sepustuksen kiteytys on siis, että sinulla on työkalut ja kyky ottaa asiat täälläkin haltuun, eli itsestä kiinni, ne muut "kiusaajat" ym. on vaan taklaajia ja tökkijöitä samassa kaukalossa. Kyllä se siitä, mukavaa päivää sinne.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Itse asiassa, se, että jotkut ei olleet samaa mieltä kanssasi ja haastoivat on juurikin okei. Oleellista on se, kuinka opit itse käsittelemään ja suhtautumaan siihen. Meistä jokainen, ainakin melkein, on saanut ja saa rapaa eri mieltä olevilta, mutta miksi sen pitäisi tuntua itsestä loukkaavalta?

Kokemuksesta tiedän, vaikka rauhallinen vesseli olenkin, että toki syntyy sama ilmiö hetkeksi, kuin kaukalossa ollessa, se silmitön kuittaamisen tarve, vaikka tuomari on jo asian kuitannut. Jälkikäteen sitten ihmettelee, että mikä muhun meni, kuin noin reagoin.

Meillä on täällä tuomarit (modet) jotka laittaa väärin tekijän jäähylle, mutta sanoilla me täällä taklataan ja koukitaan toisiamme minkä sielu sietää, jotkut menee tuomareilta ohi ja joitain ei tarvitsekaan viheltää, mutta peli jatkuu, täälläkin.

Niinpä en toivota, että muutu tai muuta itseäsi täällä, mutta kasvata pallejasi kestämään tökkimiset ja vedä edelleen linjallasi, muista, että koirat haukkuu kun karavaani kulkee.

Muiden puolesta en voi tietenkään sanoa sitä tai tätä, mutta ihan tähän kaukaloon kuulut siinä missä me muutkin. Olen monesta kommentistasi tykännyt ja vähintään yhtä monesta ollut eri mieltä, niin kuin on varmaan muiden silmissä minunkin kohdallani.

Jos olet optimisti niin jäyhällä ilmeellä kohti tyrskyjä, jos pessimisti, niin leuka rinnassa kohti pettymyksiä, mutta aina omana itsenä, niin ei satuta lopulta niin paljon, kun ymmärtää.

Sekavan sepustuksen kiteytys on siis, että sinulla on työkalut ja kyky ottaa asiat täälläkin haltuun, eli itsestä kiinni, ne muut "kiusaajat" ym. on vaan taklaajia ja tökkijöitä samassa kaukalossa. Kyllä se siitä, mukavaa päivää sinne.
Tässä esimerkki viestistä mikä on ok. Ei loukkaa mua millään tavalla ja on myös asiallinen.

Myönnän, että välillä loukkaannun todella helposti mutta johtunee kiusaamiskokemuksista peruskoulun ajalta. Ja senkin myönnän, että välillä menee negatiivisuus ”yli”.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Myönnän, että välillä loukkaannun todella helposti mutta johtunee kiusaamiskokemuksista peruskoulun ajalta. Ja senkin myönnän, että välillä menee negatiivisuus ”yli”.

Tämän käsittelyyn oikeastaan se kaikki kirjoittamani viittasi. Tohtori en ole, joka osaisi neuvot ja parannuksen laittaa, mutta jos muistat heikolla hetkellä tuon itse kirjoittamasi, siinä on sinulle paras vastaus. Hengität vaan hetken ja kokeilet varovasti, putosiko taivas niskaan, jos ei, kaikki hyvin.

Mä ymmärrän, että varmaan pahalta tuntuu kun saa kuulla viestikaupalla olevansa turha ja väärässä, olenhan tuota saanut itsekin kuulla, mutta mieti silloin ja hae ylpeyttä siitä, että et sentään ole nuoleskelija ja perässä hiihtäjä, vaan rohkeasti se kuka olet sisimmissäsi, myös ollessasi täytisen väärässä, aina löytyy todistelija, jolla muka on parempi tieto ja ymmärrys laittaa toinen ruotuun ja siihen kelkkaan sitten niiden hiihtelijöiden on kiva liittyä. Klassinen homma.

Silti pitää kyllä laittaa oma näkemyskin pelistä, kun olin kertakaikkisen eri mieltä siitä, mitä kirjoitit eilisestä pelistä. JYP oli oikeasti hemmetin hyvä ja pelin päällä jo ensimmäisessä erässä. Viisikkotyö oli niin suvereenia, ettei kertaakaan tällä kaudella. Vastassa oli kuitenkin ihan liigan kärkipään jengi, joka sekään ei tule yhteenkään peliin kumartelemaan. Mikään selkeä dominointi ei siis ole edes mahdollinen skenario tämmöisessä pelissä, mutta hienosti JYP piti vastustajan käytännössä täysin paikatta sen 55 minuuttia. Sitten pikku varmistelu ja väsymyksen huokaus, eikä kova jengi enempää siimaa tarvitse, vaan kääntyi vielä sekin lopulta. Ajattele, me saadaan oikeasti jännittää jatkossakin, ilman että tarvitsee häviötä pelätä, vaikka niitä väistämättä matkaan tuleekin.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Vaikka itsekin negailen harrastepohjalta aika usein, niin tähän Kurt Cobain -tasoon jota jypinfani harrastaa en pysty. Joku tuolla kirjoitti myrkyttämisestä. Alkaa olemaan jo aika lähellä totuutta. Jos huomiohakuisuus pakottaa kirjoittamaan, niin kyllä sitten pitää selkä alistuneen kaarella kestää siihen poikivat vastakommentit.

Jos ongelmat ovat syvemmällä, niin ihan hyvällä toivoisin että hakisit ammattiapua. Täältä ei saa kuin sitä vastav****** jota sitten riittää.

Jos peli on täysin menetetty, niin kerätään kolehti jolla hankitaan Ruokkeesta maakuoppa, jonka pohjalla voi sitten tuelta harmittaa.

Jos tästä saa bannia, niin olen sen varmaankin ansainnut.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ja taas epäillään mun mielenterveyttä. Siis mitä helvettiä? Ihan kuin paska mielenterveys voisi olla ainoa syy, miksi joku on negatiivinen. Huoh!
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Syvä negatiivisuus ei ole normaali olotila. Lopetan osaltani tähän.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kritiikkiä saa antaa jos sen tekee asiallisesti eikä syyttävällä tyylillä, kuten useampi täällä tekee. Se EI ole kritiikkiä jos ”haukkuu” mua mun muita suuremman negatiivisuuden takia.

Jos asioiden käsittelyn pääasiallinen painopiste on yltiöpäisessä negatiivisuudessa, kannattaa miettiä hommaa kanssakirjoittajien kannaltakin.

Tuollainen triggeröi hyvin helposti jos viesteistä ei saa oikein muuta otetta kuin negatiivisuuden. Tämä hukuttaa myös ne fiksut viestisi valitettavasti.

Henkilökohtaisuuksiin meneminen ja mielenterveydellä vihjailu kertoo sitten toisista kirjoittajista oleellisen elleivät tunne sinua.

Tätä olen toistanut, mutta omalla käytöksellä voi vaikuttaa kummasti siihen millaista keskustelua syntyy. Kannattaa pohtia haluatko asiallista keskustelua vai tätä ikuista rallia samoilla nuoteilla. Sinun valintasi tämä lopulta on.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Jos asioiden käsittelyn pääasiallinen painopiste on yltiöpäisessä negatiivisuudessa, kannattaa miettiä hommaa kanssakirjoittajien kannaltakin.

Tuollainen triggeröi hyvin helposti jos viesteistä ei saa oikein muuta otetta kuin negatiivisuuden. Tämä hukuttaa myös ne fiksut viestisi valitettavasti.
Tätä olen toistanut, mutta omalla käytöksellä voi vaikuttaa kummasti siihen millaista keskustelua syntyy. Kannattaa pohtia haluatko asiallista keskustelua vai tätä ikuista rallia samoilla nuoteilla. Sinun valintasi tämä lopulta on.
Kuten oon joskus sanonut niin yritän tehdä asialle jotain mut ei ihmistä noin vain muuteta toisenlaiseksi. Ja varsinkin, jos pienestäkin negasta saa ihmiset kimppuun niin ei se ainakaan auta asian muuttamisessa. Eli kyllä, muillakin ihmisillä on vaikutusta asiaan. Miksi jotkut kokee tarvetta vastata esim ”no ei yllätä”, jos olen eri mieltä vaikkapa erän hyvyydestä? Ihan huvikseen tai huomiota kerjätäkseni en sellaista sano tai sen takia, että oon negatiivinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miksi jotkut kokee tarvetta vastata esim ”no ei yllätä”, jos olen eri mieltä vaikkapa erän hyvyydestä? Ihan huvikseen tai huomiota kerjätäkseni en sellaista sano tai sen takia, että oon negatiivinen.

Mä en tiedä, mutta jos yhtään helpottaa, niin mulle sinun tavastasi on tullut oikeastaan positiivinen fixi tässä JYPpi kuplassa. Voisi kai kiteyttää niin, että koskaan et petä. Mitään vittuilua en tällä hae, enkä tarkoita, mutta jotenkin mua hivelisi, että saisin lukea ratkaisufinaalin, jonka JYP vie, tiimellyksessä sulta, kuinka virhettä virheen perään ja toppahousutkin repsottaa. Oikeasti siellä rivien välissä on kumminkin se tyytyväisyys, kunhan osaa kurkkia. Ole ihmeessä oma itses, vain sillä saat aidosti paikan yhteisössä. Rapa lentää aina kun roiskutetaan ja se että roiskutetaan tarkoittaa, että välitetään. Siihen pitää vaan suhtautua.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mä en tiedä, mutta jos yhtään helpottaa, niin mulle sinun tavastasi on tullut oikeastaan positiivinen fixi tässä JYPpi kuplassa. Voisi kai kiteyttää niin, että koskaan et petä. Mitään vittuilua en tällä hae, enkä tarkoita, mutta jotenkin mua hivelisi, että saisin lukea ratkaisufinaalin, jonka JYP vie, tiimellyksessä sulta, kuinka virhettä virheen perään ja toppahousutkin repsottaa. Oikeasti siellä rivien välissä on kumminkin se tyytyväisyys, kunhan osaa kurkkia. Ole ihmeessä oma itses, vain sillä saat aidosti paikan yhteisössä. Rapa lentää aina kun roiskutetaan ja se että roiskutetaan tarkoittaa, että välitetään. Siihen pitää vaan suhtautua.
Niin no kieltämättä olisi typerää olla samaa mieltä kuin muut vain siksi ettei muita ärsyttäisi mun viestit. Aion toki jatkossakin reagoida omalla tavallani mutta tietysti yritän myös vähentää niitä viestejä, jotka muita ärsyttää. Mutta toisaalta on vaikea tietää mitä vähentää, kun ei voi tietää mikä milloinkin jotakin ärsyttää.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse toivoisin lähinnä enemmän perusteita viestien taakse, varsinkin jos niitä kysytään. Eri mieltä saa ja pitää olla, jos siltä tuntuu. Lähes aina on hyvä, että on oma mielipide eikä pelkkä ameeba massassa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Niin no kieltämättä olisi typerää olla samaa mieltä kuin muut vain siksi ettei muita ärsyttäisi mun viestit.
Ikinä ei kannata olla jonkun kanssa samaa mieltä, vain miellyttääkseen muita, ei koskaan. Kyse on lähinnä siitä, että jos näkee peleissä vain negatiivisia asioita, samaan aikaan kuin suurin osa muu palstasta on sitä mieltä, että JYP pelasi juuri parhaimman ottelunsa jopa vuosiin, niin silloin olisi hyvä pystyä myös perustelemaan ne negatiiviset asiat pelistä. Toki voi olla, että kykenet näkemään pelistä sellaisia asioita, joita moni muu taas ei näe ja se vaatii jo silmää ja kykyjä.

Turha painaa päätä pensaaseen. Eteenpäin!
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Twitteriin voi sylkeä ne viestit, missä yhdellä tai kahdella lauseella haluaa sanoa kaiken olevan perseestä sen kummemmin perustelematta. Tänne sitten ne tekstit, missä koittaa vähän avata näkemyksiään ja on valmis myös vastaamaan jatkokysymyksiin, jos joku on eri mieltä.

Rikon otsikon henkeä toteamalla, että JYP on voittoputkessa! Välillä tännekin posia, kun negat usein myös läikkyy posiketjuun.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kysymys kuuluukin: häviääkö JYP enää koskaan?
Tässä ketjussa kun ollaan, joudun vastaamaan rehellisesti, että häviää. Mikäli oltaisiin positiivisuus ketjussa, menisin vain fiiliksen mukaan, eli JYP ei todellakaan enää häviä, ainakaan tällä kaudella.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tässä ketjussa kun ollaan, joudun vastaamaan rehellisesti, että häviää. Mikäli oltaisiin positiivisuus ketjussa, menisin vain fiiliksen mukaan, eli JYP ei todellakaan enää häviä, ainakaan tällä kaudella.

Eli leimaan sinut negapojaksi. Tai lähinnä aateloin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huomenna. Jukurit ja Perrinin kirjan juhlaottelu ei voi päättyä kuin 1-3 vierasvoittoon. Jakke Immonen tekee 2+1.

Leimaan itsenikin negapojaksi. Niin tosiaan, Immosen Jakke. Eiköhän se löydä pelivireensä, voita kaikki aloitukset ja paiskaa jollain onetimerilla yhden ja toisen sutii maalin edestä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eli leimaan sinut negapojaksi. Tai lähinnä aateloin.

Minä hakisin vähän laajempaa näkökulmaa. Katsellaanpa hiukan tuota sarjakuvien gallialaiskylää. @jypinfani on selvästi meidän bardi, joka köytetään puuhun, kun muut vedetään posket tahmaisina villisikaa ja simaa ja ilman bardiamme koko hommasta putoisi eeppisyys ja kuka sitä haluaisi. Minä voin olla se tietäjä, mutta vain halluusi juuria syöneenä, joka näkee pelitapa harhoja vailla järjen sanaa. Oikeasti tietäjä on joku tietäjä.

Lopulta koko tämän kuplan kauneus on siinä, että kaikki hyvin, kunhan taivas ei putoa niskaan. Mutta siinäpä välipäiville leikki meille kaikille selvittää, että kuka meistä on amaryllix, kuka senilix, kenestä obelix, joka pienenä putosi kaukaloon ja kuka kehtaa olla asterix, tuo ranskalainen mikki hiiri. Pohdittavaa riittää.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä hakisin vähän laajempaa näkökulmaa. Katsellaanpa hiukan tuota sarjakuvien gallialaiskylää. @jypinfani on selvästi meidän bardi, joka köytetään puuhun, kun muut vedetään posket tahmaisina villisikaa ja simaa ja ilman bardiamme koko hommasta putoisi eeppisyys ja kuka sitä haluaisi. Minä voin olla se tietäjä, mutta vain halluusi juuria syöneenä, joka näkee pelitapa harhoja vailla järjen sanaa. Oikeasti tietäjä on joku tietäjä.

Lopulta koko tämän kuplan kauneus on siinä, että kaikki hyvin, kunhan taivas ei putoa niskaan. Mutta siinäpä välipäiville leikki meille kaikille selvittää, että kuka meistä on amaryllix, kuka senilix, kenestä obelix, joka pienenä putosi kaukaloon ja kuka kehtaa olla asterix, tuo ranskalainen mikki hiiri. Pohdittavaa riittää.
Minä voin kyllä olla Obelix. Poikkeuksena alkupeäiseen tosin Nemoa jostain 25 vuoden takaa lainaten: voimaa on kuin pienessä kylässä, josta kaikki ovat lähteneet juhannuksen viettoon.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun on lukenut tuota keskustelua @jypinfani negatiivisuudesta, niin pakko sanoo että itseäkin ärsyttää/käy raskaaksi lukea semmoiset "kaikki muu on paskaa paitsi kusi" tyyliset viestit ilman perusteluja. Eli ehdotankin sulle @jypinfani että kokeile jatkossa siinä vaiheessa kun oot laittamassa esim "olipa paska erä" tyylistä viestiä, miettiä että miksi se sun mielestä oli paska ja kun saat sen mieleesi miks se oli paska niin kirjoita myös se siihen viestiin. Siinä on jo ihan eri tavalla asiaa viestissä, ja kun taisit mainita että sulle on välillä hankalaa perustella asioita niin tuollein sitä on suht helppo opetella. Ja todennäköisesti ne negatiiviset/hyökkäävät reaktiot sun viesteihin vähenee aika paljon, kun on edes jonkinlainen perustelu miks olet kyseistä mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös