Negatiivisuusketju

  • 761 518
  • 4 943
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Olin ennen kauden alkua epäilevä ja olen edelleen negatiivisesti. Varsinkin siitä että odottiko oikeasti joku enempää tuolla pakkikalustolla ja maalivahdeilla? Varsinkin Mäenpään loukin jälkeen täysin odotettua.
Minä en ainakaan, keskitason puolustus- ja heikohko maalivahti kaksikko, joku yritti kesällä todistella että JYPillä on nämä samaa tasoa, verrattuna kärkijengeihin, mutta kun ei vaan taso riitä. Mun mielestä on jo useampi kausi menty hyökkäyksen ehdoilla, ja se on estänyt tasokkaiden puolustajien hankkimisen, eli sitä saa mitä tilaa.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Niin minä sanoin aiemmin että tuo joukkue on todella epäsuhtainen, mutta ei se puolustuksen vahvistaminen maalinedustalla auta kun hyökkäyksestä puuttuu jalkoja. Ja maalivahtipeli ei ole sillä tasolla millä top-4 joukkueella pitäisi olla.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Minä en ainakaan, keskitason puolustus- ja heikohko maalivahti kaksikko, joku yritti kesällä todistella että JYPillä on nämä samaa tasoa, verrattuna kärkijengeihin, mutta kun ei vaan taso riitä. Mun mielestä on jo useampi kausi menty hyökkäyksen ehdoilla, ja se on estänyt tasokkaiden puolustajien hankkimisen, eli sitä saa mitä tilaa.

Oi vaikka nyt aikoja kun Olli Malmivaara oli parhaimmillaan ja Veikko Viitanen. No turha kai se on vanhoja muistella. Hyvät puolustavat puolustajat loistavat poissaolollaan. Valtteri Hietastakin on jopa ikävä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin minä sanoin aiemmin että tuo joukkue on todella epäsuhtainen, mutta ei se puolustuksen vahvistaminen maalinedustalla auta kun hyökkäyksestä puuttuu jalkoja. Ja maalivahtipeli ei ole sillä tasolla millä top-4 joukkueella pitäisi olla.
Kuitenkin lähes kaikki maalit JYPiä vastaan tehdään maalin edustalta (tai sitten maski saa majailla siellä vapaasti). Tänäänkin esim. Ratisella olisi ollut riittävästi jalkoja puolustaa, mutta kun pää vie jalat väärään suuntaan.
 

Coutinho

Jäsen
Joka syksy samaa paskaa. Nyt näyttää normaalia huonommalta. JYPillä on 2000 -luvun huonoimmat maalivahdit ja on vähän helkkarin vaikea voittaa kun siihen vaaditaan tässä pihapelikiekossa noin 5 maalia/peli.

Sitten kun johdetaan kolmannessa erässä niin kaiken voittaneet pelaajat eivät osaa pelata enään vaan kiekkoa roiskitaan plekseihin kauheassa paniikissa?

Eiköhän se taas pikkujouluissa piristy ja keväällä runkosarjassa 6 joukkoon ja viimeistään välierissä lauluun.
 

Hexa

Jäsen
Kuitenkin lähes kaikki maalit JYPiä vastaan tehdään maalin edustalta (tai sitten maski saa majailla siellä vapaasti). Tänäänkin esim. Ratisella olisi ollut riittävästi jalkoja puolustaa, mutta kun pää vie jalat väärään suuntaan.
Silti tänäänkin muutamassa maalissa alkoi jo aavistaa, että kohta omissa soi. Oltiin jo pitempään pienoisessa karusellissa ja paineessa omassa päässä, koska liikkeessä oltiin hivenen jäljessä ja tilanteet lähti jo keskialueelta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Lukko-pelissä Hytöset + Kalteva/Honka jäällä melkein joka maalin aikana, myös plussassa mutta enemmän miinuksessa. Nättiset eivät tilastoissa näkyneet muuta kun ottamalla yhden maalin omiin. Hytöseltäkin ihan uskomatonta sekoilua tuossa Keräsen maalissa, vissiin Seväsen spinorama pisti koko kentällisen ihan sekaisin.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Mitä negailua! Varo, ettei joku tule Tukka tanassa mittailemaan karvojen pituutta. Pitää antaa aikaa, kyllä se kevät tulee.
Tuoltahan se peli näyttää, kun tasoero on suuri.
Pelissä on huikeita elementtejä, mutta vastustaja vain on parempi.
Noinko kovasti nyt otit itteesi siitä. Tätä mä just tarkoitan, että herneet vetästään kun joku sanoo eriävän mielipiteen ja sit kiukutellaan ja vittuillaan seuraava vuosi samaiselle käyttäjälle. Ihme lapsellista touhua.

Honka kyllä joutaisi hetkeksi huilimaan ja katsomaan pelejä videolta niin näkisi niitä kehityskohteita paremmin.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Kuitenkin lähes kaikki maalit JYPiä vastaan tehdään maalin edustalta (tai sitten maski saa majailla siellä vapaasti). Tänäänkin esim. Ratisella olisi ollut riittävästi jalkoja puolustaa, mutta kun pää vie jalat väärään suuntaan.

Kun ei osata hyökätä, on pakko puolustaa. Ongelma ei ratkea lisäämällä vettä vuotavaan ämpäriin.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Lukko-pelissä Hytöset + Kalteva/Honka jäällä melkein joka maalin aikana, myös plussassa mutta enemmän miinuksessa. Nättiset eivät tilastoissa näkyneet muuta kun ottamalla yhden maalin omiin. Hytöseltäkin ihan uskomatonta sekoilua tuossa Keräsen maalissa, vissiin Seväsen spinorama pisti koko kentällisen ihan sekaisin.

Tuohon voi lisätä vielä Perrinin tais olla 4 vastustajan maalin aikana kentällä
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No Hytösen ketjussahan Perrin pelasi.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sillä otannalla mitä itse olen pelejä seurannut, niin onhan tuo melkoista koohottamista. Omassa päässä sekoillaan kiekon(kin) kanssa ja vaikuttaakin siltä että lähes joka matsissa menee vähintään neljä maalia omiin.

Kokonaisuus on vielä sen verran kesken ja sekaisin että sikälis turha ruotia yksittäisiä pelaajia... Mutta esimerkiksi Tuppurainen, missä pelaa? Vähän yllätyin kun viisi syöttöpinnaa jostain on kuitenkin ilmaantunut herralle. Tomasek ja Turkulainen, potentiaalia on mutta pikkunätti hyökkäyspelaaminen ei ole näkynyt tulostaululla. Turkulainen kyllä ollut todellinen herhiläinen myös kulma- ja riistopelaamisessa niissä peleissä jotka olen nähnyt, eli peukku sinne. Immonen ja Perrin takoo tulosta ylivoimalla, mutta omassa päässä ovat (muiden tavoin) jatkuvasti kusessa.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Turkulainen pörrää, paikkoja - ei tulosta! Tomasekin loisto on hiipunut. Taitava, tyypillinen slaavitaiteilija! Vaikeuksia omassa päässä, Taitava, kikkailee ehkä liikaa, asenne hieman hukassa?

Maalivahtien taso heittelee, Hyvänä päivänä tarttuu, mutta heihin ei voi joukkue luottaa? Lahti ei ole enää "Lahti"! J.Jokinen vajonnut alas,karmeita virheitä. Honka luulee olevansa joku Bobby Orr? (Jortikka) Liian paljon vastuuta nuorelle lupaukselle?

Maalinedessä koko joukkue on ihan lapanen! Ei ole pelkästään puolustajien syy! Joka jätkän pitäisi taistella veren maku suussa pelitilasta. Esim. Hännikäinen ei mielestäni ollut joukkueen taitavin, mutta paikkasi sen omalla asenteella!

Onko joukkueella joku pelisysteemi? Tuntuu koko paletti olevan vielä sekaisin, onneksi on aikaa vielä?
Vai onko?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mutta esimerkiksi Tuppurainen, missä pelaa? Vähän yllätyin kun viisi syöttöpinnaa jostain on kuitenkin ilmaantunut herralle.

Tää on itseä yllättävä kommentti. Poissahan tuo on pari viimeistä peliä ollut, liekö loukki, mutta siihen asti kyllä mun silmään joukkueen pirteimpiä suorittajia ja edelliskaudesta hiukan poiketen painanut myös asenteella omissa. No, näin eri silmin sitä voi pelejäå nähdä. Sitä pohdin, että mikä tuon Tomasekin ja Turkulaisen kemian hyydytti chl pelien jälkeen, kun siihen asti näytti joukkueen ehjimmältä osaselta.

Siinä samaa mieltä, että yksittäisten pelaajien arvottelu hukkaa fokuksen, koska se sylttytehdas on nyt jossain muualla, kuin yksittäisissä pelaajissa.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Samaa mieltä! Allu on mielestäni täyttänyt paikkansa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neljään viime matsiin kolme (3) tehtyä maalia, ja luonnollisesti neljä tappiota.

Tänään JYP laukoi huomattavasti vastustajaa enemmän, mutta sen mitä itse ottelua seurasin niin todelliset maalipaikat oli todella vähissä. Neljä viidestä kauempaa lähetetystä suupaisusta blokattiin vastustajan pelaajien toimesta. Epätoivoisen näköistä maalintekoa, ja hyökkäyspelissä keskityttiin roiskimaan norsukiekkoa hyökkäysaluetta kohti. Ylivoima samaa ripuli-tasoa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kaksi peliä Luganoa vastaan eikä maalin maalia. Haistakaahan paska. Ylivoima etenkin oli yhtä vitun vastuun siirtelyä ja jotain täydellisen tilanteen luomista ilman laukauksia, jos se kuvio saatiin pyörimään.
Newsflash, se kiekko ei mene vastustajan maaliin loputtomalla siirtelyllä.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hävittiin jälleen 3. erä. JYP oli parempi kaksi erää ja vaihteeksi kolmas kustiin.

Alkukaudesta puolustuspeli ja mv oli suuri ongelma, maaleja kyllä tuli. Nyt aivan päinvastoin.

3. erän "kirous" kyllä mysteeri. Eikö tosiaan fysiikka riitä vai onko henkisen puolen juttuja vai molemmat? Noh vituttaa silti, kaikki avaimet oli omissa käsissä voittoon, mutta ei voi mitään.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Pitäs varmaan lopettaa lätkän seuraaminen. Ei tästä saa kuin hirveen vitutuksen.

Pitäs hommata varmaan kentällinen ukkoja näiden vitun tunareiden tilalle. Tehotonta pörräämistä.

En millää jaksa uskoa, että tästä kaudesta tulee mitään muuta korkeintaan paikkaa sääli pleijareissa

Perrinkin on näillä näytöillä täysin turha hankinta.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Kolmansien erien pelinkuva huolestuttaa. Hyvästä hallinnasta huolimatta kolmannessa erässä aletaan pelaamaan alivoimaa tasakentällisin. Annetaan aloite vastustajalle, vetäydytään oman maalin eteen ja aletaan siirtelemään kiekkoa keskialuelle. Sen jälkeen odotellaan seuraavaa hyökkäystä. Ja tämä tapahtuu siis johtoasemassa ja tänään tasatilanteessa. Sitten kun ollaan häviöllä, niin yritetään hyökätä. Usein ilman tulosta.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Merikiven käyttäytyminen penkin takana. Toivoisin edes jonkinlaista hengenluontia penkin takaa. Tunnetta ei tunnu miehellä olevan lainkaan.. Tiedä sitten toisiko peliin mitään, mutta PERKELE ASENNETTA! !
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se voi muuten olla niin että CHL-pelit Jyväskylässä olivat nyt hetkeksi siinä. Jos meno jatkuu runkosarjassa niin ei ole asiaa ensi kaudella Eurooppaan.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Otin välikausitakin kaapista. Vähän outo olo, kun on vain tyytyväinen ettei lähtenyt hallille ajelemaan. Taas säästi neljä tuntia autossa istumista. Nyt vituttaisi ajella kotiin noin loistavan kotipelin jälkeen. Ei näytä oikein kiinnostavan tuo pelaaminen. Aloituksiakaan ei enää jakseta voittaa. Alle puolesta metristä ei saa edes yrittää laukoa maalia kohti. Siinäkin ensisijaisesti haetaan pakkia viivalta joka heittää kiekon kulmaan, koska se on kiva paikka. Eväskori ja pommacit puuttuu enää tuosta picnicistä...mutta kaikilla on kivaa, eikä riehuta liikaa ettei satu...
 

Hexa

Jäsen
Merikiven käyttäytyminen penkin takana. Toivoisin edes jonkinlaista hengenluontia penkin takaa. Tunnetta ei tunnu miehellä olevan lainkaan.. Tiedä sitten toisiko peliin mitään, mutta PERKELE ASENNETTA! !
Niin, mutta kun nyt haluttiin tämmöinen Kiva-Lauri valmentajaksi ja kaikkien kaveriksi. Kokeneille pelaajille ei saa huutaa, muuten ne menee lukkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös