Negaa oli se, että ykköserä oli aivan järkyttävän huono. Posia se, että Jyp oli jälleen kerran kolmannessa erässä todella vahva ja itseasiassa ylivoimainen. Itse en uskonut, että joukkue tuolta olisi noussut, mutta niin tuossa vain kävi ja suupielet meni virneeseen kotisohvalla.
En tiedä kenenkä tuota joukkuetta pitäisi valmentaa. Voisitko
@Huikko tätä hieman avata, selkeää nimeä en ole saanut.
Mitä tulee huutamiseen, on sillekin joskus paikka. Näin tekevät "ihmisläheiset ja modernit" Niemelä, Ahokas ja kumppanitkin välillä. Jortsujen aika on mennyt, jolloin kaikki perustui äärimmäiseen vaatimiseen ja huutamiseen. Hyvä esimerkki on myös Pekka Virta joka haukkuu pelaajansa sitten julkisesti mediassa, näissä rikotaan rajoja, joita ei voi hyväksyä. Näkisin, siis että Jukka on tässä itseään kehittänyt ja ei ole tuolla dinosaurus osastolla, no mutta tämä on oma näkemykseni.
Mikä minusta oli hyvä, oli se kun joukkue oli pitänyt keskenään palaveria Jukan ja kumppaneiden palopuheen jälkeen. Ryhmä vaatii itseltään parempaa ja tiesi, että nyt huuto oli ansaittu. Olen kuullut myös Jypin kopista sellaisen tarinan, että pelaajat olisivat aikanaan toivoneet, että nyt olisi valmentaja räjähtänyt kun pelattiin paskasti, mutta palaute oli luokkaa koetetaan parantaa ja ihan ok ottelu. Kyllä pelaaja itse tajuaa, milloin haukut on ansaittu ja eilen siihen oli kyllä iso syy ensimmäisen erän jälkeen. Hyvä menettää merkityksenä, jos sitä kokoajan hoetaan, samoin käy huudon kanssa.
Jyp on kuntopuntarissa 15 pelin otannalla sijalla 3. Minusta kuuluisa prosessi on kehittynyt. Ehkä jokin syy on tässä myös valmennuksella, vai onko niin että tappiot ovat valmentajan vika ja voitot tulevat koska "pelaajat pelaavat peliänsä"?
Btw. Minusta Jyp pelaa tällä hetkellä viihdyttävää kiekkoa. Kun katsoi TPS:n viiden pelaajan linjaa keskialueella kakkoserässä 3-0 tilanteessa, niin tuli mieleeni se, että hyvä ettei täällä pelata noin. Näky oli kuin Saipa pahimmillaan. Mutta tässäkin syynä oli varmaankin tuo Jukka.