Kun nyt ollaan vittuuntumisketjussa ja ritari x Hämeenlinna -asia on tapetilla:
Mikä tää Hämeenlinnan pakkomielle noihin ritareihin on? Käsittääkseni täällä ei mitään saatanan ritareita ole ikinä ollutkaan, vaikka linna onkin. Linna on ollut suurimmalti osin kuitenkin vaan hallinnollinen keskus ja sen päämiehenä on ollut sitten vouti. Eli siis linna on ollut ylisuuri pytinki verojen keruuta varten Ruotsille, sekä toiminut kasarmina sotilaille jotka sitten lähtevät myllyttämään Makke Maaorjaa kuonoon jos tämän vuoden lahjus voudille on liian pieni tai sitä ei ollenkaan makseta.
Minua vaan ärsyttää on se, että täällä luodaan jotain mielikuvaa siitä kuinka täällä on keskiajalla (jonka aikana koko Linna on ollut huomattavasti pienempi ja vaatimattomampi tapaus, lähinnä linnoitus ja silloinkin vain hallinnollinen keskus) vedetty jotain pitoja, missä ritarit täydessä sotavarustuksessa vetelevät avotulella paistettua possua naamariin, ja kertovat toisilleen tarinoita kaukaisista maista ja taisteluista. Suoraan mitään tällaista ei väitetä, mutta kyllä tästä haarniskojen ja ritarihommien mainostuksesta tulee hieman sellainen kuva, että luulisi täällä joskus niitä pirun ritareitakin olleen. Mutta ei ole. Tietääkseni niitä ei ole missään päin Suomea juurikaan keikkunut. Ja jos olisikin yksi tänne joskus eksynyt, niin mitä ihmeen väliä sillä on kun tietääkseni linnan koko puolustussysteemi on ollut jo valmistuessaan dinosaurus ja ainoa konfliktiin viittaava tilanne linnan historiassa on ollut sen äärimmäisen lyhyt piiritys 1800-luvulla Venäläisten toimesta, jolloin linna antautui taistelutta.
Tää ei oo mikään päänaukominen Hämeenlinnan tai Hämeen Linnan historiaa kohtaan, ehei. Olen äärimmäisen ylpeä, että meillä on tällaista historiaa olemassa, linnasta on pidetty hyvää huolta ja se toimii museona erittäin hyvin. Olen muutenkin kotiseuturakas ihminen ja minusta tuskin Hämeenlinnaa saa pois edes hakkaamalla (niin hyvässä kuin pahassa). Tuntuu vaan että tässä nyt pestään linnan (ja sitä mukaa kaupungin) oikeaa historiaa pois, kun koko vitun kaupunki on olevinaan niin ritaria. Ne haarniskat mainoskuvissa ja näyttelyissä eivät todellakaan ole olleet käytössä näillä main. Tulee mieleen joku Mel Gibsonin "historiallinen" leffa.
Ja joo, en sinänsä kyllä kaipaa tästä avautumisesta edes mitään keskustelua, enkä tarkoittanut tätä minään vittuiluna tai vastaväitteenä kenellekään joka tykkää ritariteemasta Kerhon markkinoinnissa ja toivoo sitä lisää. Onhan siihen nyt selkeä mielikuva lyöty historiallisesti Kerhon, Hämeenlinnan ja ritareiden välille ja onhan se myös helppo tapa markkinoida. Vähän vaikeaa on markkinointi pelkällä pallologolla ja nevöfoget 06 ja 19.
Tiedän, että minunkin mielipiteeni asiasta on todennäköisesti tullut jo aiemminkin selväksi, mutta halusin vaan avautua tästä asiasta, kun mua on pänninyt tää jo aika lailla siitä asti kun skidinä otti selvää ton naapurissa olevan tönön upeasta historiasta. Ja kukaan ei yleensä jaksa kuunnella mun valituksia ja sanovat läskiksi vielä päälle, niin ulostan sitten jääkiekkofoorumeille tän pahan oloni. Ei ole helppoa.