Sinut itse sijoittaisin ”absoluuttiseen posisiipeen”. Miksi? Kirjoitit ansiokkaassa viestissäsi yllä ” Mäkin olen kritisoinut seuraa vuosien varrella, paljonkin ja ihan aiheesta”, minä en ihan rehellisesti muista sinulta isompia kritiikkejä tai vähintään kumoat usein kritiikin viimeistään sivulauseessa. Et esimerkiksi löytänyt viime kaudessa hirveästi kritisoitavaa vaikka samanaikaisesti olet sanonut, että sinulle urheilullisen suorittamisen minimitaso on TOP4. Nykyinen päävalmentaja on onnistunut tasan kerran siinä ja en nykymenolla pidättelisi hengitystä, että onnistuisi uudestaan. Samanaikaisesti olet myös kahteen otteeseen ollut vakuuttunut, että IFKlla on hankintoja takataskussa ja rauhoitellut silloisia UTJta & seuraa kritisoivia. Kun paljastui, että kriitikoiden pahimmat pelot kävivät molemmilla kerroilla toteen niin et silloinkaan löytänyt pahemmin kritisoitavaa urheilutoimenjohtassa tai seurassa. Tämä minun mielipiteeni, mutta en minä päätä tästä.
Kiitos perusteluista ja rehellisestä mielipiteestäsi. Sulla on sitten hyvin valikoiva muisti, jos et muista mun kritiikkiäni. Mä olen kritisoinut paljonkin ja olen itse asiassa yksi ainoista, joka nosti Valtasen ja Everin "kaksoispestin" Gardenin osalta ja kyseenalaistin, onko heillä mahdollisesti eturistiriita asiassa. Olen toistuvasti todennut, että tämän kaksikon vahtivuorolla ei tapahtunut vuosiin yhtään mitään. Lisäksi olen haukkunut Ry:n aikanaan pystyyn monta kertaa ja aiheesta. Haukuin myös Törmäsen, mutta sitä ei saisi tehdä, koska vei meidät finaaleihin asti. Minä kuitenkin olen kuitenkin hänen HIFK-ajastaan edelleen sitä mieltä, että ihan oikein oli, että sai kenkää. Olen arvostellut joukkueen peliesityksiä, pelaajia ja valmentajiakin, tosin nämä olen jättänyt viime aikoina vähemmälle.
Kyllä mä viime kauden jengiäkin kritisoin, mutta mun kritiikkini kohdistuu yleensä enemmän typeryyksiin kuin yksittäisiin pelillisiin mokiin. Mä myös kyseenalaistin Komarovin hankinnan alun perinkin ja esim. Lehterä on saanut multa ihan poikkeuksellisen paljon runtua. Mutta sekin kritiikki kohdistui ennen kaikkea asenteeseen ja kyseenalaistin henkisen kapasiteetin ja todellisen johtajuuden ja seison edelleen sanojeni takana.
Multa lähtisi valmennukselle ja urheilujohtajalle varmaan paljon helpommin kritiikkiä, jos joukkue ei olisi joka kausi aina niin vitun rampa ankka puolet kaudesta. Mä en fanita ketään, enkä ole koskaan ollut edes pelaaja-Villen fani. Arvostan toki pelaajana korkealle, mutta ei vain ollut sellainen tyyppi, jota mä olisin fanittanut. Mutta senkin ymmärrän, että pelaaja-Ville ei ole valmentaja-Ville, joten mäkin olen joutunut tarkastamaan omia näkökulmiani ja ennakkoasenteitani. Mulla ei ole mitään erityistä tarvetta puolustaa ketään, mutta totta vitussa mä kirjoitan omia mielipiteitäni ja näkemyksiäni juuri niin kuin ne itse koen. Ja jos mua huvittaa.
TOP4 on minimitaso, mutta tokihan siihen lopulta vaikuttaa aina olosuhteet, kuten loukkaantumiset, millainen maku kaudesta jää. Joskus 5. sija voi olla sellainen, että siihen on voitava olla tyytyväinen. Mestaruus on joka kauden tavoite, mutta harvakseltaan siihen tavoitteseen on päästy. Ikävä kyllä. Mitä pitäisi sitten tehdä, jos kausi päättyy pettymykseen? Lopettaa seuraaminen? Jättää kausikortit uusimatta? Miksi? Siksi, että osoittaisi täällä joillekin nettiniiloille, että nyt mä olen tosissani? Ethän sä itsekään ole niin toiminut. Pettymysten jälkeen elämä jatkuu.
Yleisesti ottaen, kun täällä kommentoidaan reaaliajassa enkä mä ole itse esim. toimistolla töissä, joten huteja voi tulla. Jollain luotettavaksi kokemallani taholla voi olla väärää tietoa. Ennen täällä arvostettiin niitäkin tiedonmurusia, nykyisin ei. Siksi mä olen päättänyt, että jos mulla on jotain "tietoa", en enää jaa niitä tänne, vaan kertoilen niitä sitten sellaisille, jotka ymmärtävät, että kaikki tieto ei aina ole faktaa. Toiminut oikein hyvin tämä linja. Muutenkin pidän aika lapsellisena joidenkin vanhojen asioiden kaivelua, että
sinäkin kirjoitit kerran niin ja näin ja se olikin paskapuhetta. Näissä tilanteissa totean, että mitäs uskoit jotain kasvotonta nimimerkkiä, oma häpeäsi, ei mun.
Ja muutenkin joidenkin väitteet jostain
propagandasiivestä ovat aika lapsellisia, ellei pysty todistamaan väitteitään. Ja ainakaan mun kohdalla kukaan ei pysty, koska en ole minkään tahon vaikuttamisen väline. Minä kirjoitan niistä asioista, mistä itse haluan ja miten ne koen. Näkemykseni voivat olla monen mielestä vääriä, mutta olen mä oikeassakin ollut. Sinänsä mulle ei ole sillä hevon helvettiäkään merkitystä, mitä jotkut kasvottomat nimimerkit musta ajattelee. Mutta ehkä sellaista tietynlaista kunnioitusta toivoisin, ettei nyt ihan typeräksi kuviteltaisi, mulla kun on kuitenkin tapana perustella mielipiteeni ja avata sitä, miksi ajattelen niin kuin ajattelen. Pitkään ja hartaasti.
Mutta tämä tästä.