Negasiipi Vs Posisiipi

• 4 386
  • 52

Kuulutko Posi- vai negasiipeen

• Äänestäjiä
    80

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kiitos perusteluista ja rehellisestä mielipiteestäsi. Sulla on sitten hyvin valikoiva muisti, jos et muista mun kritiikkiäni. Mä olen kritisoinut paljonkin ja olen itse asiassa yksi ainoista, joka nosti Valtasen ja Everin "kaksoispestin" Gardenin osalta ja kyseenalaistin, onko heillä mahdollisesti eturistiriita asiassa. Olen toistuvasti todennut, että tämän kaksikon vahtivuorolla ei tapahtunut vuosiin yhtään mitään. Lisäksi olen haukkunut Ry:n aikanaan pystyyn monta kertaa ja aiheesta. Haukuin myös Törmäsen, mutta sitä ei saisi tehdä, koska vei meidät finaaleihin asti. Minä kuitenkin olen kuitenkin hänen HIFK-ajastaan edelleen sitä mieltä, että ihan oikein oli, että sai kenkää. Olen arvostellut joukkueen peliesityksiä, pelaajia ja valmentajiakin, tosin nämä olen jättänyt viime aikoina vähemmälle.
Olet oikeassa, joten seison korjattuna. Pahoittelut myös väärästä väitteestä. Kun nostit nämä em. teemat esiin niin ne virkistivät muistiani. Olet myös yksi niistä harvoista, jonka (pitkätkin) kirjoitukset jaksan aina lukea, joten muistin nämä em. kirjoituksesi heti, kun muistutit niistä. Ehkäpä omaa todellisuuttani hiukan hämärsi se, että sinulta ei ole juurikaan mielestäni kritiikkiä tullut Post-Törmänen aikana. Varsinkin, kun omissa papereissa tämä kuluva Ville Peltosen aikakausi on paluu niihin synkkiin vuosiin, kun itse pelin viihdearvo pääsääntöisesti täyttä paskaa ja urheilullinen tulos täysin ala-arvoinen. Ehkäpä siinä osasyy miksi olet saanut ”negaa” Törmänen kritiikkistäsi? Törmäsen aikana urheilullinen menestys oli kuitenkin IFKn mittapuulla erittäin hyvää.
Kyllä mä viime kauden jengiäkin kritisoin, mutta mun kritiikkini kohdistuu yleensä enemmän typeryyksiin kuin yksittäisiin pelillisiin mokiin. Mä myös kyseenalaistin Komarovin hankinnan alun perinkin ja esim. Lehterä on saanut multa ihan poikkeuksellisen paljon runtua. Mutta sekin kritiikki kohdistui ennen kaikkea asenteeseen ja kyseenalaistin henkisen kapasiteetin ja todellisen johtajuuden ja seison edelleen sanojeni takana.

Multa lähtisi valmennukselle ja urheilujohtajalle varmaan paljon helpommin kritiikkiä, jos joukkue ei olisi joka kausi aina niin vitun rampa ankka puolet kaudesta. Mä en fanita ketään, enkä ole koskaan ollut edes pelaaja-Villen fani. Arvostan toki pelaajana korkealle, mutta ei vain ollut sellainen tyyppi, jota mä olisin fanittanut. Mutta senkin ymmärrän, että pelaaja-Ville ei ole valmentaja-Ville, joten mäkin olen joutunut tarkastamaan omia näkökulmiani ja ennakkoasenteitani. Mulla ei ole mitään erityistä tarvetta puolustaa ketään, mutta totta vitussa mä kirjoitan omia mielipiteitäni ja näkemyksiäni juuri niin kuin ne itse koen. Ja jos mua huvittaa.
Tässä nyt varmaan se fundamentaalinen näkemysero meillä, kun sinä menet aina vahvasti pelaajalähtöisesti ja minä lähden siitä, että niin urheilutoimenjohtajaksi kuin päävalmentajaksi IFKn pitäisi aina palkata näyttönsä antaneita Suomen kärkinimiä. Ei Peltosen, Pikkaraisen, Selinin, Pesosen ja Salmelaisen kaltaisia täydellisiä arpoja. Viimeksi, kun IFK on näin toiminut (Törmänen) niin myös urheilullinen tulos on seurasi. Pelaajat kuitenkin vaihtuneet Peltosen aikanakin, mutta silti urheilullinen tulos ollut pääsääntöisesti ala-arvoinen. Tässä yhtälössä edelleen ihmettelen olematonta kritiikkiäsi Peltosta kohtaan vaikka aina muistat kertoa, ettei sinulla ole mitään syytä häntä puolustella. Kuitenkin, lähes aina olet puolustamassa. Tosin, kuten itse totesit niin mielipiteitä nämä ovat.
TOP4 on minimitaso, mutta tokihan siihen lopulta vaikuttaa aina olosuhteet, kuten loukkaantumiset, millainen maku kaudesta jää. Joskus 5. sija voi olla sellainen, että siihen on voitava olla tyytyväinen. Mestaruus on joka kauden tavoite, mutta harvakseltaan siihen tavoitteseen on päästy. Ikävä kyllä. Mitä pitäisi sitten tehdä, jos kausi päättyy pettymykseen? Lopettaa seuraaminen? Jättää kausikortit uusimatta? Miksi? Siksi, että osoittaisi täällä joillekin nettiniiloille, että nyt mä olen tosissani? Ethän sä itsekään ole niin toiminut. Pettymysten jälkeen elämä jatkuu.
Vaikea uskoa, että esimerkiksi Tapparassa oltaisiin missään olosuhteissa tyytyväisiä 5. sijaan? Mitä tulee tuohon loppuun niin mielestäni meidän pitäisi, ei pelkästään sinun, vaan nimenomaan meidän pitäisi vaatia enemmän IFKlta. Ilveksessä hyvä esimerkki, kun saivat omat IFKn ry:n porukkaa vastaavat hupiukot helvettiin seurastaan niin homma alkoi toimimaan kokonaisvaltaisesti. Ilves toki kynsi urheilullisesti ja taloudellisesti, kun taas IFK on turvallisella keskivertosuorittamisen polulla jatkuvasti. Siispä, ei sinun tai minun pitäisi lopettaa seuraamista, mutta pitäisi löytää keino saada viesti perille tälle kunnianhimottomalle ry:n porukalle, että nykyinen rämpiminen saa riittää ja muutoksia halutaan. Toki, jos seuralle urheilullisen menestyksen sijaan tärkeämpi ambitio on ”En Gång Alltid, kaikilla on kivaa” niin sekin pitäisi pystyä kommunikoimaan rehellisesti kaikille sidosryhmille.
Yleisesti ottaen, kun täällä kommentoidaan reaaliajassa enkä mä ole itse esim. toimistolla töissä, joten huteja voi tulla. Jollain luotettavaksi kokemallani taholla voi olla väärää tietoa. Ennen täällä arvostettiin niitäkin tiedonmurusia, nykyisin ei. Siksi mä olen päättänyt, että jos mulla on jotain "tietoa", en enää jaa niitä tänne, vaan kertoilen niitä sitten sellaisille, jotka ymmärtävät, että kaikki tieto ei aina ole faktaa. Toiminut oikein hyvin tämä linja. Muutenkin pidän aika lapsellisena joidenkin vanhojen asioiden kaivelua, että sinäkin kirjoitit kerran niin ja näin ja se olikin paskapuhetta. Näissä tilanteissa totean, että mitäs uskoit jotain kasvotonta nimimerkkiä, oma häpeäsi, ei mun.
Nyt hiukan ymmärsit minut väärin ja todennäköisesti johtui minun heikosta artikulaatiosta, joten pahoittelut siitä. Mitä hain näillä kommenteilla, kun ne reaaliajassa aikanaan kommentoit niin itse en ainakaan kokenut niitä absoluuttisina totuuksina vaan lähinnä sinun omalle tyylille uskollisesti yritit tuoda toista näkemystä palstalla olleeseen kritiikkiin. Turusen siirtyessä Kärppiin ja sinun ollessa vakuuttunut, että IFKlla myös kassakaapissa omia kovia kiinnityksiä niin itsekin halusin uskoa tähän. No, jälkeenpäin selvisi ja Salmelainen itsekin myönsi, että hän epäonnistui kyseisen kauden joukkueen kokoamisessa. Siispä, kun nyt männä keväänä taas olit vakuuttunut, että hiljaisuus pelaajauutisissa ei tarkoita sitä, etteikö myös IFKlla olisi ”tullut kalaa” niin itse en enää jakanut optimismiasi. Ikävä kyllä olit väärässä. Nyt päästään siihen itse pointtiin eli jos sinun lähtökohtasi olivat tuolloin reaaliaikaisesti yllämainitut niin itse hiukan ihmettelen, ettet kuitenkaan löytänyt kritisoitavaa taaskaan IFKn toiminnasta vaikka toimivat käytännössä päinvastaisesti kuin itse oletit.
Ja muutenkin joidenkin väitteet jostain propagandasiivestä ovat aika lapsellisia, ellei pysty todistamaan väitteitään. Ja ainakaan mun kohdalla kukaan ei pysty, koska en ole minkään tahon vaikuttamisen väline. Minä kirjoitan niistä asioista, mistä itse haluan ja miten ne koen. Näkemykseni voivat olla monen mielestä vääriä, mutta olen mä oikeassakin ollut. Sinänsä mulle ei ole sillä hevon helvettiäkään merkitystä, mitä jotkut kasvottomat nimimerkit musta ajattelee. Mutta ehkä sellaista tietynlaista kunnioitusta toivoisin, ettei nyt ihan typeräksi kuviteltaisi, mulla kun on kuitenkin tapana perustella mielipiteeni ja avata sitä, miksi ajattelen niin kuin ajattelen. Pitkään ja hartaasti.

Mutta tämä tästä.
Tästä emme ole eri mieltä. Itse en ole sinua ikinä propagandasiipeen sijoitellut omasta mielestäni. Vaikka olemme usein eri mieltä asioista niin arvostan sinua edelleen kirjoittajana todella korkealle. Ihmisenä en luonnollisesti sinua tunne, mutta uskoisin meidän tulevan juttuun ”tosimaailmassa” vaivatta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä tässä negasiivessä ollaan valitettavasti. Kauniita korulauseita kuultiin keväällä uudistuksista, mutta tämähän mennyt vain huonompaan suuntaan. pelit aivan karmeata kuraa ja viihdearvo nolla. luotto meidän rakkaaseen seuraan tällä hetkellä nolla.

Entinen elinkautinen täällä moro. Sain armahduksen, joten enää en joudu lusimaan bunkkerissa. En edes jaksa laskea, kuinka monta markkaa ja euroa kannoin seuran kirstuun kausikorttien, irtolippujen, fanituotteiden ynnä muun muodossa seuran kirstuun. Pikkaraisen aikakaudella koin viimein oivalluksen: tämä seura ei edes halua menestystä, kun avainpaikoille palkataan keskinkertaisuuksia. Valitettavan pitkään siinä kesti, mutta siemen kylvettiin Törmäsen potkujen aikaan, kun haluttiin mieluummin pitää ikiedarit jengissä kuin tavoitella menestystä hyvän valmentajan johdolla. Sen jälkeen en ole jalkaani Nordiksen ovista työntänyt. Muutama vieraspeli on tullut katsottua, lähinnä siksi että vierashallille on kotoa kävelymatka, ”koti”peleihin aina useamman tunnin reissu. Kanavapaketteja en ole tilaillut, ilmaispelejä toisinaan väijynyt sivusilmällä.
Kyllähän se alkuun tuntui oudolta jäädä pelipäivinä kotiin ja olla katsomatta pelejä muillakaan tavoin, mutta nopeasti siihen ”laadukkaaseen arkeen” tottui, kun päällimmäisenä tunteena ei aina ollutkaan vitutus, vaan ajan pystyi käyttämään henkistä pääomaa kasvattaen. Kauas ollaan siis tultu ajoista, jolloin joukkueen otteluohjelma oli kalenterissa ja arki suunniteltiin sillä perusteella.

Silti tätä persreiän lumousta ja arvokkaan seuran alemmuustilaa tulee seurattua tällain passiivisesti vähän kaiken aikaa. Etäisyys on tarjonnut sen hyvän puolen, että enää en koe kaiken tämän hölmöilyn olevan itseltäni millään muotoa pois. Kun seuralle ei tuota pienintäkään tunnontuskaa ajaa pitkäaikaisia faneja kauemmas, niin en minä jaksa juurikaan paineita mistään ottaa. Hallille en tule palaamaan ennen kuin kaikesta seuran tekemisestä paistaa aito tahto menestyä. Voitoista jaksan iloita ja tappiot tuottavat harmitusta, mutta siinäpä se. En tule myöskään olemaan aidoissa enkä feikkiheikkibileissä mestaruuden hetkellä, vaan juhlin hillitysti ja hallitusti kotona läheisten joukossa, jotka vain ihmettelevät, että mitähän hittoa toikin tossa virnuilee.

Kuulunko siis positiivareihin vai negistelijöihin? Ehkä jälkimmäiseen. Kritiikkiä annan mielelläni, koska tämänhetkinen suorittamisen taso ei paljon muuhun aihetta anna. En löydä aiheita kehumiselle, kun kaikki vedetään ehdoin tahdoin pitkin vittuja kaiken aikaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy