Mainos

Negasiipi Vs Posisiipi

• 2 720
  • 41

Kuulutko Posi- vai negasiipeen

• Äänestäjiä
    73

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Annoin eilen positiiviset kommentit rankkareista. Voittoja toivotaan. Mutta myös viihdettä. Oikeanlaista viihdettä. Kun.sitä havaitaan, kyetään myös positiiviseen palautteeseen, ja iisisti vielä. Olen ylipäätään superpositiivinen ihminen, jolla on elämässään kaikki asiat hyvin - siis kaikki, aivan kaikki, paitsi HIFK. HIFK on yrittänyt opettaa häviämisen mentaliteettia, mikä ei ole vielä tarttunut, kun niin ankarasti sitä yritän vastustaa. Realismia on kuitenkin se, että eiköhän tämä kausi jää viimeiseksi kausarikaudeksi - ellei kundi sitten intistä päästyään vielä halua uusia. Itse en saa millään pakotettua itseäni enää hallille. Futiskatsomossa kyllä tulevanakin kesänä käydään, ääneen kannattamassa; vaikka viihde kentällä loistaa siellä poissaolollaan, katsomossa on sitäkin parempi IFK-tunnelma,Suomen viidenneksi korkeimmalla sarjatasolla.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Posisiipeen varmaan mennään. Vaikka usein olo on tuskainen, jostain putkahtaa lapsenusko että homma kääntyy parempaan. Tätä varmaan kuvastaa sekin hyvin, että jälleen tuuttasin massia HIFK:n jalkapallon omistamiseen. Eläkkeellä kun Röda vetää champparissa, elelen osingoilla!

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Negasiipi on minun puoleni. Toki aina pienen positiivisen viban tuo se, että on tullut piste tai enemmän mitä oli odottanut, mutta ei se silti kokonaisuutta käännä. Tällä kaudella en ole nähnyt tähän mennessä yhtäkään ottelua kokonaan, suurinta osaa en edes sekunnin kymmenystä. Yhden vierasottelun olen käynyt katsomassa, siitäkin jäi siis osa näkemättä.
Tammikuussa on kaksi vieraspeliä, joihin on hankittu flabat. Ehkä silloin näkee jo koko matsin.

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palaan posisiipeen ja katsomoon sen jälkeen kun seura alkaa organisaatiotasolla näyttämään siltä, että kiinnostaa muukin kuin kannattajien ja yhteistyökumppaneiden fyrkat. Joten negasiipi itelleni tällä hetkellä se parempi.

pertsa11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Kausi on ollut uskomaton siihen nähden, kuinka paljon meillä on ollut loukkaantumisia. En muista tällaista kautta olleen koskaan. Hienoa, että ollaan silti pärjätty. Ja jos jukoliste saadaan kaikki äijät mukaan kevääseen, niin ollaan kyllä jopa suosikkeja harjaamaan koko ns. paska.

Maajohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastasin negasiipi, mutta minäkin luen itseni mielummin realismisiipeen. Realismia on se että jos ei seura aidon oikeasti kaiva jostain annoksen kunnianhimoa ja voitonnälkää, palkkaa eri tehtäviin ammattilaisia eikä työharjoittelijoita, entisiä ”legendoja”, ”legendojen” sukulaisia ja jättää maailmalle lähteneet keskinkertaiset ”omat pojat” sainaamatta takaisin, niin tuskin tämä homma mihinkään muuttuu, vaikka tulisi Gardenia tms.

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mikä on oikea posisiipi? Mun mielestä posisiivestäkin käsin voi todeta faktat faktoina ja antaa kritiikkiä, kunhan se ei ole automaattisesti sellaista kaikki on paskaa -asennetta. Toisille taas oikeaa posisiipeä edustaa ne, jotka ei kykene näkemään IFK:n toiminnassa mitään vikaa. Aina löytyy joku meriselitys tai syypää jostain kolmannesta osapuolesta. Ja aina on hyvää ja mielenkiintoista reagointia, vaikka hankinnat olisi tehty jonkun toisen roskakorista. Mulle se taas on propagandasiipi. Se on yhtä raskasta kuin kaiken haukkuminen.

Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Perustan kolmanneksi vaihtoehdoksi Neutraalisiiven, jonka jäseneksi täten katson lukeutuvani.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Posisiipi. Ehdottomasti. Toisinaan tunnetta on enemmän, toisinaan vähän vähemmän, mutta kertaakaan en ole tosissani miettinyt, että olisin tehnyt väärän valinnan. "Now, the game has changed, it's grown a lot, but I still get that feeling inside...", jos tiedätte, mitä tarkoitan. Vuosikymmenten varrelle mahtuu paljon ilon, surun ja vitutuksen hetkiä, mutta eniten kuitenkin iloa. Pelipäivä on mulle edelleen juhlapäivä.

Mäkin olen kritisoinut seuraa vuosien varrella, paljonkin ja ihan aiheesta. Mutta olen yleisesti ottaen opetellut elämässä siihen, etten kritisoisi koko ajan kaikkea ihan vain koska voin ja mulla on oikeus. Se on myös itselle kovin raskasta, kun koko ajan on joku negatiivinen klangi tai miete.

Mulla on edelleen tuoreessa muistissa korona-aika, kun hallille ei päässyt. Ja itse asiassa haluankin muistaa sen, koska osaan arvostaa enemmän sitä, että nyt mä voin itse valita, menenkö hallille vai en. Korona-aikana mun elämästäni puuttui iso osa. Peleissä käyminen on mulle todella paljon muutakin kuin pelkkä ottelun seuraaminen eikä siinä ole mitään väärää. Joka muuta väittää, ei ehkä itse ole ollut osana sosiaalista yhteisöä ja se on itse asiassa todella surullista. Pääasiassa hallilla on positiivinen fiilis, vaikka peli kentällä olisikin onnetonta puppelointia. Kyllä mekin arvostellaan milloin ketäkin, mutta se ei ole koskaan pahantahtoista ja ilkeää. Tai ainakin mun piireissäni on näin. Niistä paskoista peliesityksistä on myös saatu lukemattomia hyviä nauruja ja olen nähnyt ihmisistä myös sellaisia piirteitä pettymysten ja/tai hermostumisen hetkellä, joita en uskoisi missään muualla koskaan näkeväni. Mä olen solminut upeita ja syviä ystävyyssuhteita ihmisten kanssa, joita en olisi todennäköisesti tavannut missään muualla ja ilman HIFK:ta. Ikinä. Mahtavaa! Maailma hallilla on muutenkin aika erilainen kuin täällä palstalla. Mutta en mä ilman niitä pelejä jaksaisi kovin usein Nordikselle mennä vain frendejä tapaamaan, joten kyllä niillä matseillakin merkitystä.

Tässäkin kaudessa on ollut vaikka kuinka paljon hyvää ja iloisia asioita. Mennyt on mennyttä enkä itse halua roikkua menneessä. Jotta pääsisi oikeasti eteenpäin, pitää myös uskaltaa päästää irti. Mä olen sinut paskojen vuosien kanssa. Ne ovat osa tämän seuran historiaa, mutta eivät määritä nykyhetkeä eikä varsinkaan tulevaisuutta. Ja kun katsoo meidän hyvin pelanneita junnuja kentällä, kuka ei haluaisi uskoa parempaan huomiseen?

Mun elämässäni on enemmän sisältöä HIFK:lla kuin ilman sitä. En koe olevani mitään velkaa seuralle, mutta en myöskään koe seuran olevan mitään velkaa minulle. Olen tässä suhteessa, koska haluan olla ja jos mä lopettaisin tämän suhteen, ei se muuttaisi HIFK:ssa yhtään mitään. Olen nimi rivillä enkä muuta edes kuvittele. Että siinä mielessä tämä suhde on kyllä vähän yksipuolinen, mutta sekin on mulle ok. Suhteemme voi vielä muuttua ja varmaan muuttuukin, mutta nyt tilanne on tällainen. Ja jos en aidosti uskoisi, että joukkue voi menestyä, keksisin muuta tekemistä.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Mulla on edelleen tuoreessa muistissa korona-aika, kun hallille ei päässyt. Ja itse asiassa haluankin muistaa sen, koska osaan arvostaa enemmän sitä, että nyt mä voin itse valita, menenkö hallille vai en. Korona-aikana mun elämästäni puuttui iso osa.
Tämä on todella hyvä muistaa, samaistun tähän täysin, se oli hirveää. Muistan myös miten hyvältä tuntui kun pääsi siihen matsiin mihin otettiin vain 500 katsojaa ja sekin kun matsia näytettiin ulkoseinän screeniltä ja seistiin Nordiksen etupihalla katsomassa. Posia saatana!

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mutta mikä on oikea posisiipi? Mun mielestä posisiivestäkin käsin voi todeta faktat faktoina ja antaa kritiikkiä, kunhan se ei ole automaattisesti sellaista kaikki on paskaa -asennetta. Toisille taas oikeaa posisiipeä edustaa ne, jotka ei kykene näkemään IFK:n toiminnassa mitään vikaa. Aina löytyy joku meriselitys tai syypää jostain kolmannesta osapuolesta. Ja aina on hyvää ja mielenkiintoista reagointia, vaikka hankinnat olisi tehty jonkun toisen roskakorista. Mulle se taas on propagandasiipi. Se on yhtä raskasta kuin kaiken haukkuminen.
Tässä on hyvä pohdinta. Sama, jota itsekin kävin. Koen kuuluvani selvästi posisiipeen, mutta toisaalta annan kyllä paljon kritiikkiäkin, jonka yritän aina perustella tunteen lisäksi kylmillä faktoilla.

Liekö posisiipiä siis kaksi? Absoluuttinen posisiipi ja realistinen posisiipi? Jälkimmäinen on se, johon itse korn kuuluvani.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on hyvä pohdinta. Sama, jota itsekin kävin. Koen kuuluvani selvästi posisiipeen, mutta toisaalta annan kyllä paljon kritiikkiäkin, jonka yritän aina perustella tunteen lisäksi kylmillä faktoilla.

Liekö posisiipiä siis kaksi? Absoluuttinen posisiipi ja realistinen posisiipi? Jälkimmäinen on se, johon itse korn kuuluvani.

Mikä on absoluuttinen posisiipi? Ja keitä siihen kuuluu? Ja miksi? Ja kuka sen päättää?

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mikä on absoluuttinen posisiipi? Ja keitä siihen kuuluu? Ja miksi? Ja kuka sen päättää?
Tarkoitin sillä samaa, jonka veli @Luke nimesi propagandasiiveksi. Siihen kuuluvat eivät ole minun tuomittavissani. Mutta miksi-kysymykseen vastauksena toimii Luken tiivistys.
Toisille taas oikeaa posisiipeä edustaa ne, jotka ei kykene näkemään IFK:n toiminnassa mitään vikaa. Aina löytyy joku meriselitys tai syypää jostain kolmannesta osapuolesta. Ja aina on hyvää ja mielenkiintoista reagointia, vaikka hankinnat olisi tehty jonkun toisen roskakorista. Mulle se taas on propagandasiipi.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sinut itse sijoittaisin ”absoluuttiseen posisiipeen”. Miksi? Kirjoitit ansiokkaassa viestissäsi yllä ” Mäkin olen kritisoinut seuraa vuosien varrella, paljonkin ja ihan aiheesta”, minä en ihan rehellisesti muista sinulta isompia kritiikkejä tai vähintään kumoat usein kritiikin viimeistään sivulauseessa. Et esimerkiksi löytänyt viime kaudessa hirveästi kritisoitavaa vaikka samanaikaisesti olet sanonut, että sinulle urheilullisen suorittamisen minimitaso on TOP4. Nykyinen päävalmentaja on onnistunut tasan kerran siinä ja en nykymenolla pidättelisi hengitystä, että onnistuisi uudestaan. Samanaikaisesti olet myös kahteen otteeseen ollut vakuuttunut, että IFKlla on hankintoja takataskussa ja rauhoitellut silloisia UTJta & seuraa kritisoivia. Kun paljastui, että kriitikoiden pahimmat pelot kävivät molemmilla kerroilla toteen niin et silloinkaan löytänyt pahemmin kritisoitavaa urheilutoimenjohtassa tai seurassa. Tämä minun mielipiteeni, mutta en minä päätä tästä.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Itse edustan realismisiipeä. Annan kritiikkiä, mutta myös posia, silloin kun siihen on aihetta. IFK on toki toiminnallaan aiheuttanut sen, että kritiikkiä tulee huomattavasti useammin.

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Mutta mikä on oikea posisiipi? Mun mielestä posisiivestäkin käsin voi todeta faktat faktoina ja antaa kritiikkiä, kunhan se ei ole automaattisesti sellaista kaikki on paskaa -asennetta.
Kuulun posisiipeen ja koen asian juuri näin: kritiikkiäkin pitää antaa kun sille on aihetta. Uskon silti, että kyllä ne mestaruusvuodetkin joskus meille osuvat.

Minun IFK-kannatukseni on hieman erilaista koska asun muualla. Olen lähtöisin pääkaupunkiseudulta, mutta olen asunut jo pitkään toisella paikkakunnalla. Täten katson matsit kotisohvalta ja pääsen Nordikselle vain 2-3 kertaa kaudessa.
Lähistölläni on eräs toinen liigajoukkue jonka johdosta olen duunissa totaalisesti oppositiossa IFK-kannatukseni vuoksi. Mutta jostain kumman syystä duunikaverini ymmärtävät ja jotkut jopa kunnioittavat minun IFK-fanitustani.
Näinollen pidän täällä sitkeästi IFK-henkeä yllä läpi vaikeiden vuosien. Ja niitähän riittää...

Viimeksi muokattu:

Maajohtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulun posisiipeen ja koen asian juuri näin: kritiikkiäkin pitää antaa kun sille on aihetta. Uskon silti, että kyllä ne mestaruusvuodetkin joskus meille osuvat.

Minun IFK-kannatukseni on hieman erilaista koska asun muualla. Olen lähtöisin pääkaupunkiseudulta, mutta olen asunut jo pitkään toisella paikkakunnalla. Täten katson matsit kotisohvalta ja pääsen Nordikselle vain 2-3 kertaa kaudessa.
Lähistölläni on eräs toinen liigajoukkue jonka johdosta olen duunissa totaalisesti oppositiossa IFK-kannatukseni vuoksi. Mutta jostain kumman syystä duunikaverini ymmärtävät ja jotkut jopa kunnioittavat minun IFK-fanitustani.
Näinollen pidän täällä sitkeästi IFK-henkeä yllä läpi vaikeiden vuosien. Ja niitähän riittää...
Sanotaan että vaikeudet ja vastoinkäymiset kasvattavat ja lujittavat. HIFK;n kanssa se on kyllä juurikin näin. Usko ja toivo paremmasta kantaa eteenpäin.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.76
  • 4.15
  • 2.24
JYP vs Lukko
  • 4.00
  • 4.55
  • 1.71
Jukurit vs HIFK
  • 2.80
  • 4.10
  • 2.22
SaiPa vs K-Espoo
  • 1.91
  • 4.50
  • 3.65
Sport vs Pelicans
  • 1.96
  • 4.25
  • 3.25
TPS vs HPK
  • 1.72
  • 4.45
  • 4.05
Ässät vs Tappara
  • 2.32
  • 3.95
  • 2.74
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy