Mainos

NBA kausi 2006-2007

• 49 601
  • 592

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tinke kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa, että näyttääkö mtv3 tänä vuonna super bowlin? nythän oikeuden ovat olleen viasatilla, joten uskoisin ettei mtv3 tänä vuonna näytä sitä.

Toivottavasti näyttää, mutta varmaan NFL otsakkeen alla on kirjoittajia jotka asian paremmin tietää kuin täällä.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viime vuosinahan MTV on sen televisioinut enka mina ainakaan loytanyt mitaan syyta miksi ei myos tana vuonna.

Michael Jordan on muuten eronnut vaimostaan. 17 vuotta kimpassa ja nyt lahtivat eri teille. Ei MJ:lla ole kun golf enaa jaljella...

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
1Timer kirjoitti:
Viime vuosinahan MTV on sen televisioinut enka mina ainakaan loytanyt mitaan syyta miksi ei myos tana vuonna.

Viasatin sopimuksen sisältö on erinlainen kuin mitä se on ollut aiemmin, ainakin pelien määrä ollut huomattavasti suurempi ja taitaa olla yksinoikeusopimus. Tämä seikka saattaa estää mtv3:sta näyttämästä peliä.

Olin tuosta Jordanin erosta jossain määrin yllättynyt kun kuvittelin että olivat jo vuosia sitten eronneet. Olivatkin sitten ilmeisesti vielä yrittäneet tai jotain vastaavaa, toki tuosta on mielestäni ollut jo hyvinkin pitkää huhuja että on aika pitkälle kulissiavioliitto. No joo, se nyt on tietenkin ihan yksityisasiaa että millaisella motivaatiolla avioliitossa olivat.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
1Timer kirjoitti:
Ma luulin, etta me puhutaan koripallosta, ei 1Timerista eika varjosta... Yleensakaan ei kannata tehda hirvean tarkkoja analyyseja ihmisista, joita ei tunne. Ihan vaan vinkiksi tulevaisuuteen.

Offtopicia, mutta ei voi mitään. Pakko kommentoida tämänkertaiseen hauskaan purkaukseesi sen verran, että:

1Timer kirjoitti:
Ma en nae sun :) -hoystettyja kommentteja (joissa ei ole koskaan muutenkaan juuri mitaan asiaa) huumorina, vaan nuoren miehen piilovittuiluna. Sitahan taa koko ketju on sun osalta taynna. Ja niihin jos vastaa samalla mitalla, sa hyppaat takajaloilles! Hienoa. Ei koskaan minkaanlaista asiallista keskustelua, ei analyyseja yhtaan mistaan, ei "pakinoita" sun suosikkijoukkue(i)sta tai -pelaajista, ei yhtaan mitaan muuta kun one linereita, joissa joko kuittaillaan tai suoranaisesti vittuillaan toisille. Olitko sa kotonakin tollanen, etta vanhemmille piti vittuilla koko ajan ja silla tavalla "vallata paikkaa" elamassa? I guess so.

Ma meinaan joskus luulin sun olevan jonkunlainen koriksen asiantuntija (jolla on vaan eriava nakemys mun kanssa), mutta kahden viime kauden aikana se on karissut pahasti. Nykyaan pidankin sua lahinna keskustelupalstoilta itseaan ruokkivana glory huntterina.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt meni jotain ohi multa...??

Ja oliko sulla itse NBA:han jotain sanottavaa? Taahan on NBA-keskustelu...

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyva matsi tanaan Utahissa, vaikka nekkuun tulikin. Hyva osoitus kuitenkin siita, etta ollaan matkalla parempaan ja pelataan hyvin hyvia joukkueita vastaan.

Liigan parhaiden PG:eiden tasitossa Z-Bo naytti Boozerille kaapin paikan varsin selvasti. Ilmeisesti Z-Bo oli aika vihainen eilisesta ja halusi nyt nayttaa, etta han kuuluu All Stars matsiin, jos kerran Boozerkin on sinne matkalla.

Nyt Uuden Vuoden vietoon ja sitten Bostonia odottelemaan. Bostonia, jossa Telfair on vihdoin siirretty pois aloituksesta. Alkaisko kupla puhjeta pikku hiljaa?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
1Timer kirjoitti:
Voi nuppu sun kanssas... Ottaako se noin koville, kun joku ehka tietaa jostain asiasta hieman enemman kun sina?

Jepjep, tämähän tässä onkin ongelmana, aivan, taas näen valon.
25000 viestiä "jollain" keskustelupalstalla...panee kyllä miettimään väitteen todenperäisyyttä, tai ehkä juuri siksi. Missäköhän vaiheessa huomaat, ettei kyse ole siitä kuka tietää enemmän koriksesta vaan siitä, että on olemassa erilaisia mielipiteitä.

Taa oli hieno, varjoa parhaimmillaan. Siis silloin kun mennaan henkilokohtaisuuksiin. Onko Steve Nash Jamaal Magloirea huonompi pelaaja koska han on lyhyempi? Luuletko tosiaan minun ajattelevan noin? Ma oon 6'4", sun pituudesta en ole kiinnostunut, joten jatan johtopaatoksien teot sun mahtavien analyysien varaan. - Olenko sua parempi heittaja? Olen ehka ollut, nyt en tieda. En nae talla olevan mitaan tekemista yhtaan minkaan kanssa. Huh huh.

WIUUUUUUH meni näemmä viestini niin yli hilseen että suhina vain kuului jostain kaukaisuudesta, mutta eipä siitä sen enempää. Puhutaan koripallosta ja se siitä.

Annapa pallo NBA-pelaajalle ja anna sen heittaa 100 heittoa mista vaan ilman, etta sen edessa on pelaajaa edes seisomassa. Kuinka monen luulet olevan hela? Paatan taman varjo-1Timer keskustelun tahan kysymykseen. Toivon, etta jos sulla on tahan jatkoa, niin jatkat sita privojen puolella, jos pokkaa riittaa.

uuu, että oikein pokasta tää on kiinni, mutta tsiigaas jätkä mun habaa...
Julkisen keskustelun hyvä puoli on se, että muutkin pääsevät arvioimaan keskustelua.

Mitä kysymykseen tulee niin helojen määrästä en tiedä, Steve Nash varmaan pistäisi sisään enemmän kuin kukaan muu liigassa, mutta vastakysymyksenä voidaan esittää, montako helaa tulee kun on ensin juossut 40 minuuttia korispeliä täysillä puolustaen niin kovaa kuin pystyy. Suns-hyökkäyksen idea on pelata heittäjille vapaita paikkoja, ei hakea mahdottomia feidareita puolustajan naamalle. Kun nämä heitot eivät uppoa, Suns ei yleensä voita.
Suns-hyökkäystä on nyt yritetty pysäyttää kolmisen kautta ja näyttää siltä, että about pari kolme joukkuetta pystyy siihen koko NBA:ssa, mutta toisaalta pystyykö mikään joukkue pysäyttämään Dallasin hyökkäystä, joten sinänsä jos nyt Suns hylkäisi hyökkäyspelin taktiikkansa, olisiko menestys yhtään sen parempaa.

Jordan alkaisi selvästikin olla kohta sen verran toimettomassa tilassa, että se saisi roudattua Suomeen pelaamaan näytöspelin :)

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
varjo kirjoitti:
Missäköhän vaiheessa huomaat, ettei kyse ole siitä kuka tietää enemmän koriksesta vaan siitä, että on olemassa erilaisia mielipiteitä.

Tata ma olen varjo taalla koko ajan sanonut, mutta sulla on joku ihme tarve kilpailuttaa tietoja taalla. Usko nyt hyva mies, etta mua ei kiinnosta patkaakaan sun menneisyys, sun tiedot jostain asiasta, sun yhtaan mitkaan. Eika mulla ole minkaanlaista tarvetta aliarvioida yhtaan kenenkaan mielipiteita, jos ne on hyvin perusteltuja. Sulta ne asialliset perustelut vaan harmittavan usein puuttuu. Ma olen taalla keskustelemassa (varsin huonolla menestyksella) NBA-koriksesta, joka varsin usein ajautuu mun omiin hopinoihin yhdesta jengista, jolla ei muita faneja taalla ole. Kirjoitankin siis naita juttuja lahinna itselleni, jotta voin kauden jalkeen kertailla miten meni milloinkin.

Mulle on myos (niin kun olen useasti sanonut) ihan hailee, mita mielta sa olet koriksesta. Sen hyokkayksista tai sen puolustuksista. Ne on sun mielipiteita ja silla hyva. Mulla on vastaavasti omat. Lapsellisuuden tasolle menneet vaannot siita puolestaan hiivuttivat mun innon kirjoittaa niista. Ma tiedan miksi sa pidat hyokkaysvoittoisesta koriksesta ja se riittaa mulle.

Taisin sanoa taman jo viime kaudella, mutta sanon taman nyt uudelleen: en tule lukemaan sun juttujas tassa otsikossa taman jalkeen. Skippaan ne luontevasti, mulla ole kiinnostusta lukea niita enaa (varsinkaan kun niissa ei viime aikoina ole ollut juuri NBAta). Toivon, etta teet saman mun tekstien kanssa.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jepjep, sitten kun vielä sisäistäisit itsekin sitä mitä tuossa kirjoitit.
Mutta mitäpä siitä, klo 23 tulee Suns-Detroit ja eipä sateessa värjöttely innosta, joten eiköhän sitä kyylää matsin himassa.
Tuosta voisi tulla tappio ihan vain sen takia, että se olisi taas luonteva osoitus puolustuspelin ylivoimaisuudesta. Voitto nyt olisi tietenkin sen ansiota että "jätkät heittää sisään kaiken ja Nash keräilee pari syöttöä", joten sitä ei tarvitse huomioida :)

DISCLAIMER: Viestini saattaa sisältää sarkasmia.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huhu, olipas peli. Billups ei pelannut, mutta sillä ei käsittääkseni ole mitään merkitystä, koska 18 PPG 37% kolmoslinkoa ei oikeastaan tarvita otteluitten voittamisessa, tärkeintä on puolustaa kovaa ja 1-15 omat kolmoset kertovat vain siitä ettei joukkue pelaa pahamaineista Suns-palloa.

Ottelu oli tiukka ja välillä Suns pääsi hieman karkuun, mutta onnistui mokaamaan johtonsa moneen otteeseen epämääräisillä ratkaisuilla.

Toinen neljännes alkaa Sunsien pienoisella johdolla, hyökkäyspeli jumiutuu ja Detroit pääsee 33-32 johtoon.
Nash kentälle, 2 minuuttia: feidari, layuppi, syöttö Diawlle layuppiin, kolmonen ja Suns taas 6 pisteen johdossa.

4 minuuttia neljättä jaksoa jäljellä ja Sunsien 12 pisteen johto on vaihtunut pisteen tappioasemaan 0-9 heittorupeaman jälkeen (pari täysin vapaata mid rangea ja layuppeja). Steve Nash ahertaa puolustuksessa täysillä ja pitää miehensä kurissa...eikun...niin Steve Nash toteaa että ei noi omat nyt oikein osu ja kiskoo peräjälkeen kolmosen ja kakkosen sijaan, Suns taas hieman turvallisemmin neljän pisteen johdossa.

2 minuuttia jäljellä, Nash tekee kaksi karmaisevaa menetystä ja Pistons pääsee 99-101 tilanteeseen. Seuraavassa hyökkäyksessä sitten ajo korille+1 ja tilanteessa 104-99 peli on selvä, on se Detroit surkea joukkue kun antaa pelaajan tehdä 35 pistettä ja 12 syöttöä...opettelisivat pelaamaan puolustusta.

Noei, Nashilla upposi tänään hyvin, en tiedä tuleeko sitten D'Antonilta välillä käskyä heittää, koska toisaalta muutama täysin outokin ratkaisu tuli otettua.
Stoudemireltä vahva peli ja aloitusheitosta lähtien dominoi isojen miesten kamppailua, etenkin ottelun loppuhetkillä blokkasi mahtavasti McDyessin donkkiyrityksen ja varmisti ettei Detroit enää ehtisi tekemään riittävästi pisteitä. Selostajat puhuivat, että joukkueen joku kuntovalmentaja sanoo Stoudemiren olevan 75% kunnossa ja kevääseen mennessä pitäisi päästä täyteen kuntoon. Tällä hetkellä selvästi vielä näkee, ettei aivan samaa räjähtävyyttä ole pelissä, mutta mitä muistelen jostain alkukauden peleistä niin eteenpäin on menty.

Nash-Stoudemire alkaa entistä enemmän muistuttaa erästä kuuluisaa suola-aavikoiden kaksikkoa, sääli vain ettei parilla ole pitkää peliuraa jäljellä, mutta ehtiihän sitä seuraavien parin vuoden aikana synnyttää jo käsitteen "Nash to Amare". Ei tosin Stockton-Malonekaan koskaan mestaruutta voittaneet, olisivat opetelleet puolustamaan.

Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulipahan bongattua eräästä realgm:n keskustelusta kiintoisa tilasto
http://www.82games.com/random15.htm

Kirilenko, Artest, BWallace, Duncan...Nash...WTF, Steve "noD" Nash listalla, missä puhutaan NBA:n (tilastojen valossa) kahden suunnan pelaajista.
"So there are currently 38 players in the NBA who "qualify" as strong two way players by this measure"

Muutenkin varsin kiintoisa tilasto, tosin ilmeisesti viime vuodelta.

RonRonin tilasto on aika mahtava puolustuspäässä
98.4 108.2 -9.8, eli mitä negatiivisempi, sitä parempi.

Alempi tilasto sitten jo tiputtaa Nashinkin pois listalta.

Tuloksena joukkue, jolla tosiaan voisi menestystäkin tulevan
Mourning
Ming
Stojakovic (Ind)
Artest (Ind)
Kirilenko
Deng
Jefferson
Carter
Duncan
Claxton
Parker
Ben Wallace

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jos listalla on Mr Jaric, niin tilasto ei voi olla kovin hyvä...

Tätä kaveria ei kyllä jaksa kukaan katsella. Toisaalta eipä kovin montaa muutakaan Minnesotasta jaksa katsella.

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
eagle kirjoitti:
Jos listalla on Mr Jaric, niin tilasto ei voi olla kovin hyvä...

Tätä kaveria ei kyllä jaksa kukaan katsella. Toisaalta eipä kovin montaa muutakaan Minnesotasta jaksa katsella.

Toisaalta eipä koko NBA:ta jaksa enää katsella. Jatkoajan keskustelupalstan linjan mukaisesti tulen NBA-ketjuun kertomaan, että NBA on perseestä, heh :)

NBA on mielestäni samanlaisessa tilassa niin sanottujen "casual" fanien -- kuten minä -- kanssa kun NHL oli pari viime kautta ennen työsulkua. Pelin taso ja muutenkin liigan markkinointi etc. ovat yksinkertaisesti tulleet niin paljon alaspäin viime vuosina, että mä en jaksa enää katsoa matseja TV:sta tai käydä peleissä kuten vielä muutama/pari vuotta sitten.

Kyse ei ole siitä, että en pitäisi koripallosta vaan NBA on alkanut kyllästyttää todella pahasti ja olenkin siirtynyt college ballin puolelle. St. John'sin pelit ovat mulle henkilökohtaisesti paljon viihdyttävämpiä etenkin paikan päällä kuin Knicksin tai Netsin. Lisäksi muutama Jaspersin ja St. Francisinkin peli on tullut käytyä katsomassa ja nautin niistä paljon enemmän kuin NBA-pallosta tällä hetkellä.

Rant over. Fold the Knicks.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hmm, Nash 21 syöttöä 30 minuutissa, ei paha.

Philly osti Webberin ulos, ilmeisesti Webber sai lähes koko sopimuspalkkansa, 5M taisi Philly säästää. Eli tältä kaudelta jäljellä olevan 10 M ja ensi kauden 22,3M...eli sellainen mukava 30M eläkepaketti ja nyt Webber haistelee, minne voisi mennä mestaruutta voittamaan, Detroit on kai suosikkivaihtoehto...toki tämä tarkoittaa vähintään veteraanisopparia eli hieman alle 2M diiliä.
Ammattilaisurheilu on kivaa.

Philly siis tosissaan menee rebuildiin, mutta eipä näytä valoisalta tulevaisuus ihan lähivuosien osalta.

KG#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea FC, Toronto Maple Leafs, SaiPa, Bostontics
Minnesotalla pyyhkii ihan mukavasti tällä hetkellä. Uusi vuosi on lähteny hyvin käyntiin tuloksellisesti, sillä kuudesta tammikuun ottelusta on saldona 5 voittoa. Viime yönä Garnett & Co. ottivat voiton Memphisissä. Sitä nyt ei voi kovinkaan suurena mittarina pitää, sillä Memphis majailee koko liigan jumbona ja joukkueen puolustuspeli on mitä on. Läntisen konfrenssin parista viimeisestä playoff-paikasta tullaan käymään tiukkaa vääntöä. Tällä hetkellä T-Wolves on vielä seitsemäntenä, mutta takana muutaman joukkue, jotka taistelevat samoista sijoituksista.

Pitkälti joukkueen peli perustuu siihen, miten KG pelaa ja onneksi hän on pelaa todella hyvin tällä hetkellä. Tuli katsottua pelaajien statseja ja silmiin pisti kuinka ylivoimainen KG on tehokkuus (efficiency) -tilastoissa. Tällä hetkellä (NBA:n sivujen mukaan) Garnettilla on lukemat 29.56 ja seuraavalla Nowitzkilla on 26.92. Tiedä sitten onko näissä laskelmissa eroavaisuuksia riippuen siitä kuka ne laskee ja miten.

On sitä joitain negatiivisia uutisiakin tullut. Minnesotan "paha poika" Eddie Griffin on saanut liigalta 5 ottelun pelikiellon rikottua anti-doping ohjelman sääntöjä. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun kyseinen herra on ollut ongelmissa liittyen itse ammattiin tai siviilielämään. Saa nähdä jatkaako Griffin enää Minnesotassa tämän tapahtuman jälkeen. Eipä tällä ole nyt paljonkaan väliä, koska mies ei ole mahtunut pelaavaan kokoonpanoon pitkään aikaan.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
KG#21 kirjoitti:
Pitkälti joukkueen peli perustuu siihen

Sano ihan rohkeasti "kokonaan joukkueen peli perustuu". Jos KG ei pelaa hyvin, niin aika harvoin Minnesota voittaa ottelua, jos koskaan. Joten KG'n päivän kunto on siis merkittävin tekijä, vaikka toki myös muilla on merkitystä, mutta ei läheskään samanlaista ratkaisevaa.

Tämä on se sama virsi mikä jo vuosia ollut. Rankkaa on seuraa kannattaa, mutta minkäs tekee. Simmonssin kolumni aiemmin KG'stä jakoi omat mielipiteeni asiasta, niin en jaksa enempää nyt edes jauhaa.

KG#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
eagle kirjoitti:
Sano ihan rohkeasti "kokonaan joukkueen peli perustuu". Jos KG ei pelaa hyvin, niin aika harvoin Minnesota voittaa ottelua, jos koskaan. Joten KG'n päivän kunto on siis merkittävin tekijä, vaikka toki myös muilla on merkitystä, mutta ei läheskään samanlaista ratkaisevaa..
No, kyllähän minä voin rohkeasti tämän todeta, että peli pyörii erittäin paljon KG'n varassa, mutta tuskinpa sentään täysin, kuten kappaleen lopussa asian esitit. Onneksi sentään tällä kaudella on KG'n otteet pysyneet tasaisina. Viime peleissä ja aina välillä tämän kauden aikana Davis on esittänyt hyviä otteita KG'n rinnalla. Selvähän se on, että Davis ei ole mikään tähtipelaaja (eikä kukaan muukaan joukkueessa), eikä hänen avuillaan Minnesota pysty taistelemaan läntisen konfrenssin kärkisijoista. Itse olen pettynyt tällä kaudella Jamesin otteisiin. Mies esitti lupaavia otteita viime kaudella Torontossa, mutta tällä kaudella on vajonut alas aika rajusti.

eagle kirjoitti:
Tämä on se sama virsi mikä jo vuosia ollut. Rankkaa on seuraa kannattaa, mutta minkäs tekee. Simmonssin kolumni aiemmin KG'stä jakoi omat mielipiteeni asiasta, niin en jaksa enempää nyt edes jauhaa.
Eikös se mene siten, että mitä heikompi seura, sitä enemmän osaa näistä pienistä voitoista nauttia.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
KG#21 kirjoitti:
Eikös se mene siten, että mitä heikompi seura, sitä enemmän osaa näistä pienistä voitoista nauttia.

Menee toki, mutta kun varsinkin kaupat on perseilty niin totaalisesti, että ne resurssit paljon parempaan on vuosittain sössitty urakalla, niin ei paljon intoa irtoa noin pidemmällä perspektiivillä.

Sheed

Jäsen
Webber Pistonsiin

Detroit sai sitten Chris Webberin riveihinsä. En oikein tiedä voiko tuota termiä "sai" käyttää tässä yhteydessä. Toivottavasti miehestä on jotain iloa Pistoneille, potentiaalia ainakin hyökkäyspäässä on.

Suurin kysymysmerkki on C-Webbin puolustus. Miehellä ei ole liikettä, eikä halua puolustaa - kaikin puolin huono yhdistelmä joukkueessa, joka tunnetaan (tai ainakin tunnettiin) mahtavasta puolustusasenteestaan.

Webber tuo varmasti lisää syvyyttä D:n hyökkäyspeliin; joukkueelta on puuttunut sisäpelaaja, joka pystyy myös jakamaan palloa, ja hän saattaa olla siihen vastaus. Viime kaudella hän kuitenkin pystyi vielä 20/10 keskiarvoihin, joten jonkinlaista odotusarvoa peliesityksiin on.

Toivottavasti Webber on valmis vastaanottamaan roolipelaajan ruudun ilman naurettavia itkuraivareita. Silloin hän auttaisi parhaimmalla mahdollisella tavalla koko joukkuetta voittamaan koripallo-otteluita.

Jotenkin olen pessimistinen koko äijän suhteen, mutta olisin kuitenkin iloinen, jos saisin yllättyä hänen hyvistä otteista Pistonina.

Muiden mielipiteitä siirrosta? Olisi mielenkiintoista lukea jonkin muun nimimerkin objektiivinen näkökanta tilanteeseen.

Viimeksi muokattu:

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Hankala nähdä mitä hyötyä kaverista voisi Detroitin tapaiselle joukkueelle olla. No, se nähdään loppukauden aikana ja viimeistään pudotuspeleissä. En vaan jaksa uskoa, että CWebb nykyformissaan voisi olla mikään ratkaiseva palanen, jolla Pistons takaisin mestaruuskantaan pääsisi. Laatupelaaja toki hyökkäyspäässä ja varmaan tuo niitä vaihtoehtoja tilanteisiin, jolloin tarvitaan ratkaisuvoimaa. Sheed on todistanut olevansa hyödytön kaveri näissä hommissa...

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja lisää "blockbustereita" tai no, ihan ok pelaajia vaihtamassa joukkuetta.
Sarunas ei sitten oikein istunut Pacersien kokoonpanoon, vaikka etenkin tällä kaudella väläytteli usein osaamistaan penkiltä. Mies kuitenkin on lähes yhtä atleettinen kuin Nash ja Euroopassa tottunut pelaamaan tiukkaa paikkaa, missä yksittäisen pelaajan puolustuspään heikkous ei niin merkitse niin NBA:ssa meno on ollut erilaista. Odotan toki mieheltä yhä paljon, mutta saa nähdä miten minuutteja riittää Davisin takana GSW:ssä.
Toki treidissä siirtyi kasa muitakin pelaajia, mutta Saraksen tilanne kiinnostaa itseäni eniten. Sinänsä "great Euro-experiment" ei ole sujunut erityisen vahvasti, Torontossa Anthony "Euroopan paras" Parker ei ole vakuuttanut ja Saras nyt sitten on jumiutunut penkkirooliin, molemmat siis täysin dominoivia Euroopassa. Seuraavaksi sitten jännätäänkin miten Ricarbo Rubion aikanaan käy.

Page 2.:lla "vaihteeksi" Sunseja mairitteleva kolumni, ilmeisesti meitä, jotka emme ymmärrä koripallon syvintä olemusta, on enemmänkin.
http://sports.espn.go.com/espn/page2/story?page=simmons/070117

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Simmons hehkuttaa muna pitkällä, mikäs siinä. Onhan Suns ollut todella vahvassa kunnossa alkukauden jälkeen. Nash on edelliskausien MVP-vireessä, tosin Amaren takaisintulo ja Dirk "The D-man" Nowitzki on nostanut pelillistä tasoaan viime aikoina huikeasti, jonka lisäksi Dallas pelaa erittäin vahvaa kautta. Jos sama meno jatkuu, niin ystävykset taistelevat tiukasti MVP:stä tällä kaudella. Heitän vielä outside shotit Boozerille ja DWadelle, niin eiköhän MVP-kandidaatit ole siinä.

Yksi hauska kommentti tuosta jutusta, koskien Nashia:

When the Suns were threatening to implode early in the season, by all accounts, he kept them together almost singlehandedly (on and off the court). There isn't a more authentic leader in the league. He's the anti-Zach Randolph.

Mutta loppujen lopuksi pleijarithan ne ovat, jossa joukkueet mitataan ja minusta näyttää siltä, että Dallas on se joukkue, joka kykenee Sunsin jatkosta pudottamaan. Ja lähinnä sen takia, että Sunsilla puolustuksen lisäksi loppuu myös pelaajien osalta bensa tankista siihen mennessä. He pelaavat 7 miehen rotaatiolla läpi tätä kautta ja jotenkin hankala uskoa, että jaksavat samaa tahtia pleijareidenkin läpi. Tosin, jos tekevät sen siirron, jota Simmons povaa tuolla, niin tilanne paranisi huomattavasti. Outoa tosiaan, ettei koutsi luota ollenkaan omaan penkkiinsä tässä vaiheessa kautta.

Muita huomioita... Katsoin Pistons-Utah pelin ja varsinkin Webberin esitys kiinnosti. Toki oli ensimmäinen peli ja ruostetta jne., mutta edelleenkään en löydä kauheasti positiivista tästä siirrosta. Toki CWebb monipuolistaa etukentän peliä, siellä nyt ei mitään Rasheedin lisäksi mitään kauheita virtuooseja löydy. Webberin parhaat avut Detroitin pelissä voisivat tulla hänen syöttöavujensa kautta, muutoin liikkuvuus on sitä luokkaa, ettei hänestä ole kuin heittelemään kauempaa korista hypäreitä. Puolustuksessa oli myös suht verkkaisen oloista. Noh, eipä kannata vielä vetää mitään ihmeellisiä johtopäätöksiä, eka peli vasta kuitenkin...

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on sitten AI:n ja Melo:n ensimmäinen yhteinen peli pelattu , ja pitää kyllä sanoa että jos tahtii jatkuu samanlaisena sai Nuggets yhden kannattajan lisää!
Olipahan sen verta kaunista peliä tältä kaksikolta , että ei varmasti jätä ketään kylmäksi , oli sitten D-fence tai jalatjalat hyökkäyspallon kannattaja.

AI on ilmoittanut että tahtoo Carmelon voittavan ppg tilaston , ja sen kyllä huomasi tästäkin pelistä.
Taisi Allenin kaikki 7 assistia tulla Melon koreista.

Loppuun vielä muutama lainaus asian tiimoilta :
Both superstars are certainly excited about the opportunity to play with the other. "It will be a lovely day for me," said Iverson. "I will have a chance to play with a player with great talent and a talent level I haven't played with before. Obviously, it will be a fun day." Iverson has averaged 27.7 points, 21.4 field-goal attempts, 45 percent shooting, 7.7 assists, 2.1 steals, and 4.8 turnovers in 14 games without Anthony. Anthony is so excited to return to the court that he said on Sunday that the fact that he has finished his suspension "[hadn't] really sunk in yet."

"They play well together," said Pau Gasol, who led Memphis with 23 points. "They had a chemistry from the first moment. They have fun together and help each other out. I'm interested to see how they play together the rest of the year. They will be a very dangerous couple.

"It's tough to have to guard one of them. It's worse to have to worry about two great players."

Tästä saammekin hyvän aasinsillan siihen että Pau Gasol on ilmeisesti siirtymässä Memphisistä pois , ja ainakin Bulls on ehdokkaiden joukossa.

With that said, the Bulls appear to be at the front of the line in talks – the Memphis Commercial Appeal reports that Grizzlies general manager Jerry West has spoken with Bulls general manager John Paxson, but that the talks were cursory. "The conversation was brief," said West. Luol Deng and Ben Gordon are the two players who are considered the keys to getting a deal done, but the Bulls will likely be very hesitant to trade either one of the two young stars, even for a player of Gasol's caliber

KG#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
NBA:n All Stars aloitusviisikot Las Vegasissa 18.2. pelattavaan otteluun on valittu.

EASTERN CONFERENCE

F – LeBron James, Cleveland
F – Chris Bosh, Toronto
C – Shaquille O’Neal, Miami
G – Dwyane Wade, Miami
G – Gilbert Arenas, Washington

WESTERN CONFERENCE

F – Kevin Garnett, Minnesota
F – Tim Duncan, San Antonio
C – Yao Ming, Houston
G – Kobe Bryant, L.A. Lake
G – Tracy McGrady, Houston

Yao joutuu jäämään sivuun tähdistöottelusta loukkaantumisen vuoksi ja tilalle tulee todennäköisesti Phoenixin Amaré Stoudemire. Muuten valinnat ovat ihan odotettuja, mutta ehkä Steve Nashia olisin odottanut lännen avaukseen. Kyllä iski myös silmään Shaqin paikka idän aloitusviisikossa? Kaipa häntä vielä arvostetaan niin paljon, että pääsee aina mukaan.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KG#21 kirjoitti:
Kaipa häntä vielä arvostetaan niin paljon, että pääsee aina mukaan.

No toisaalta yksi kiintiöpaikkalainen menetti avauspaikkansa, eli Carter ei ainakaan avauksessa pallottele mutta Idän kehnon tason huomioonottaen kaitpa hän pelissä toki on, ihan peliesitystenkin perusteella. Ehkä voisi siis todeta, että 2000 donkkiskaba kantoi Carteria 6 vuotta avaukseen.

Kiinalaiset äänestävät Tmaccia ja Yaota, Lakergirlit Kobea joten ei siinä ole pienellä valkoihoisella kanukilla kauheasti mahdollisuuksia. Toisaalta Nash on itse sanonut, ettei mm. Skill competition hirveästi kiinnosta ja kait sama koskee hieman koko peliäkin.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ässät vs Pelicans
  • 1.96
  • 4.45
  • 3.50
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy