NBA 2010-2011

  • 54 677
  • 311

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mahtaakohan ne neidit itkea siella pukuhuoneessa taas? Blazers kavi varsin vaivattomasti hakemassa voiton Miamista, kun vastassa oli kaksimiehinen kotijoukkue. Mr Overrated:han ei oikeen paassyt peliin mukaan ollenkaan kun vastassa oli, and I quote, liigan paras PF, LaMarcus Aldridge. Myos penkilta tullut G-Wallace naytti sita itteaan ekaa kertaa ja teki hyvat tehot. Yksi parhaista peleista meille talle kaudelle, se pitaa myontaa. Blazers pelasi back-to-backin jalkimmaisenkin pelin todella hyvin ja kontrolloiden. Waden ja LeBronin annettiin kukkoilla omansa ja muut pidettiin hyvin. Penkilta Miamille tuli taas huipputehot, 8 pinnaa, kun oikeen kaksi kaveria sai pallon koriin.

Anteeksi, nyt pitaa poistua taalta ja menna lahettamaan nenaliinoja neideille sinne Floridan suuntaan. Tai no, mitas ma niita lahettamaan. Sinnehan tassa ollaan menossa ens viikolla viikoksi. Vien siis mennessani.

Hyva reissu Floridaan meidan kundeilta! Kaksi aika vakuuttavaa vierasvoittoa Idan ihmeista. Taa on tata tuttua maaliskuu-Blazersia taas.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mahtaakohan ne neidit itkea siella pukuhuoneessa taas?
Onhan se kamala uhka miehisyydelle, jos mies on herkkä.

Kyllä tää kausi alkaa olla paketissa, kun tuollaisiltakin rupusakeilta tulee turpaan. Yritin elätellä toiveita jengin itsensä kokoamisesta, mutta turhaan. Ensi kaudelle pari täsmähankintaa, terve ja kovakuntoinen Haslem ja ehkä uusi valmentaja. Ja mestaruus.

Kuinka todennäköiseltä tuo työsulku muuten näyttää ensi kaudella?
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Ei millään pahalla Mats Bedö, mutta joidenkin vanhojen kirjoitustesi perusteella kuvittelin sinun olevan paljon vanhempi herrasmies mitä oikeasti taidat olla. On kyllä sitten viimeisen päälle lapsellista ja puusilmäistä kirjoittelua jota joku toinenkin kirjoittaja taisi tuossa tovi sitten sivuta.

Varmasti tietoa itse lajista löytyy vaikka kuinka paljon mutta on kyllä käsittämätöntä millaista tekstiä suollat. Jos Blazers voittaa lähetellään nessuja vastustajille (kuvaannollista mutta kuitenkin. Vai onko?), jos taas Blazers häviää niin tuomari tai loukkaantumiset kohtelevat joukkuetta kaltoin. Varmasti elät tunteella pelissä mutta eipä ole esim. NHL-puolelta hirveän montaa esimerkkiä jossa voiton jälkeen ollaan "lällällää itkekää lisää" -tyylisillä kommenteilla liikkeellä.

En todellakaan oleta että muutat nyt tyyliäsi, mutta pitipä vain mainita asiasta kun ketju menee aika hyvää vauhtia alaspäin eikä tätä jaksa oikein enää lukea kun joka viesti käsittelee Heatin penkkiä, LeBronin (eikun LeBrat, hihihihihi) viime hetken yrityksiä tai Blazersin loukkaantumisia.
 

Vigil Ignis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Boston, Skins.
Ei millään pahalla Mats Bedö, On kyllä sitten viimeisen päälle lapsellista ja puusilmäistä kirjoittelua.

Piti tulla itse kommentoimaan samaa mutta.... no menkööt.

Hyvä homma Mats Bedö että pidät ketjua yllä ja kuulumiset Portlandista on ollut kelpo luettavaa, pääsääntöisesti. Nykyinen touhu on mennyt naurettavaksi. Blazerzien palvonta ylittää hyvän ja vähän huonommankin maun rajat ja Miamin, eteenkin L.Jamesin pilkka on lapsellista.

Mulla ole mitään sympatioita Miamin suuntaan tahi mitään Trail Blazereita vastaan mutta kirjoittelusi palstalla saa odottamaan Portlandin pikaista playoff exitiä, Miamin marssia LeBronin johdolla konferenssifinaaliin Bostonia vastaan (ja sitten tietenkin ulos). Sitten saatan kirjoittaa tänne jotain nättiä, vaikka sulle omistetun sydämen.

Pippeli housuihin ja kasvua, henkistä.

EDIT. Toi itkujuttu on peräisin Miamin omasta pukukopista, ei Mats Bedön keksimää eli sille voi kyllä mun puolesta vinoillakin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse pidän Mats Bedön kirjoituksista, niissä on paljon asiaa ja lajin tuntemusta, poislukien Portlandin hehkutus ja muiden (varsinkin Heatin) dissaaminen. Toki aina saa kuittailla ja osa on ansaittuakin, mutta tuo läppä alkaa olla vähän kroonisen oloista. Itse alan olla sen verran vanha, että vaikka intohimolla koripalloon ja jääkiekkoon suhtaudunkin, niin jotenkin en jaksa kaivella miään haukuttavaa vastustajista, vaan lähinnä hakea positiivisia viboja omien onnistumisista. Toista se oli nuorempana, silloin tuli kiehahdettua ja useastikin, milloin mistäkin asioista. Ah, posti toi juuri hienon t-paidan, siinä lukee pienellä Wade, James & Bosh ja isolla Heat-fontilla Let them hate.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti Matsin juttujen kannalla. Hyvää ja värikästä tekstiä. Tärkeintä kuitenkin on lajin massiivinen tuntemus, vain sillä on loppujen lopuksi väliä. Ei kaiken tarvitse olla seminaarimaista pohdintaa. Lisäksi kyseessä on kuitenkin välillä ketjun yksinäinen ylläpitäjä, ei itselläni ainakaan riitä kompetenssi tulla valistamaan mistä saa kirjoittaa mitenkin ja millä laseilla.

Miamin kyyneleistä pitääkin hieman vinoilla. Syksyllä maailman valloittajina poseerannut kolmikko itkemässä maaliskuisen runkosarjamatsin jälkeen? Onhan se koomista. Monet NBA:n blogistit ja muut ovat tarranneet siihen innokkaasti kiinni. Ei kai Jatkoaika vielä ihan niin virastomainen ole, että sormia pitää jo heiluttaa?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Siis joku polttaa pareensa siita, etta joku yleensakin jaksaa tanne NBA-puolelle kirjottaa? Eihan taalla kukaan kirjoita yhtaan mistaan... Sitten kun heitan, etta LA on liigan paras PF talla hetkella ja baut tuhannen sanan perustelut sille, kukaan ei lahde vasta-argumentoimaan.Pari vittuilua, muuten taytta hiljaisuutta. Tai kun JWill heittaa taysin teini-juttua tanne ja kyselen silta vastausta tiettyihin juttuihin, han on havinnyt taalta kokonaan... Olen monesti sanonut, etta vedan tata aika tunteella. Siihen pitaa asennoitua niin, jos lukee mun kirjoituksia. Linjattomuuksiin en lahde. Yritan ainakin pysya ihan asiassa.

Kundit hei. Jotain rajaa. Jos teilla on sympatioita Heatia kohtaan, niin antakaa laulaa. Minullakin oli ennen tata kautta. LeBronin pelleily ja elvistelyt saivat kuitenkin aikaan sen, etta pitaahan tolle viduilla. Miami rakentaa joukkueen jossa on 2.5 pelimiesta ja loput huoraa mestaruuskiilto silmissa. Pelatahan ne muut ei siella saa/voi. Mulla on myos suora kontakti suuntaan, josta kuulen LeBronista varsin uskomattomiakin juttuja eika sekaan ole parantanut mun "kunnioitusta" miesta kohtaan.

Voiko joku todellakin tulla taalla sanomaan, etta Miami Heat on hyvin koottu joukkue? Jos, niin perusteluita. Ja onko se elvistely on mistaan kotoisin, kun rekordi voittavia joukkueita vastaan on surkea. Tai se rekordi pelin viime hetkien ratkaisuista. Tai penkin ratkaisuvalmius. Tai...

Tuokin on yksi juttu... kannattaako edes tulla koripallo-saitille kommentoimaan, jos ei tajua penkin tarpeellisuutta tassa lajissa? Blazers vei Heatin penkkia eilenkin 41-8.

Teidan taytyy myos muistaa se, etta ma kuuntelen tota Heat-saarnaa ESPN:lta useita tunteja paivassa ja naan highlightseja, kun ne on voittaneet Wolvesit. Sitten ne tulee Bulls tappion jalkeen tv:seen ja sanoo, etta jengi itkee pukukopissa. Juu, ei ollut mun keksima juttu. Sen toi esiin jengin koutsi Spoelstra. Luen myos viitta kuutta sanomalehtea paivassa ja kolmea NBA saittia koko ajan, etta naa mun jutut saa usein energiansa sielta.

Pankaa kundit vastinetta tulemaan Blazersien tai jonkun muun joukkueen heikoista esityksista. Alkaa vaan huudelko puun takaa. Ma vastaan niihin ihan mielellani. Meilla on tosin nyt se hyva puoli, etta loukkaantuneita ei enaa ole (excl. Oden) ja kaikki siis pelaa. Vierasvoittoja onkin nyt 7 putkeen (paras putki sitten 1991) ja jengi pelaa todella hyvin yhteen. Osoituksena juuri nuo voitot Miamista ja Orlandosta vieraissa. Meilla on nyt oikeasti hyva jengi. Riittaako se pitkalle pleijareissa, se on toinen juttu. Sita katsotaan sitten. Nyt nautitaan vihdoinkin(!!) terveesta jengista ja hyvasta koriksesta, jota nahtiin eilen kahden ja puolen tunnin ajan.

Ja jos Blazers tippuu ekalla kierroksella pleijareista ja taalla viduillaan siita, lupaan ottaa sen miehena vastaan ;-) Se kuuluu tahan. Se harmittaa yli kaiken, mutta toki tunnen pelisaannot...
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Piti kanssa kirjoittaa tosiaan vastine PF jutusta, mutta ajattelin seurata tovin tarkemmin LaMarcus Aldridgeä ennenkuin lähden teilaamaan kerran arvostelemaani väitettä tarkemmin. Pakko sanoa kyllä, että yllätyksekseni Jailblazersin pelejä on ollu ihan mielekästä katsoa. Joukkue on yllättävän kova ja mahdollinen yllättäjä lännessä. PF jutun kirjoitan lähipäivinä kun saan aikaa kasaan.

Muuta mielenkiintoista, tähän viime hetken ketjun agendaan kuulumatonta, on Atlantan statsit. Helkkari, joka kerta kun pelejä katsoo tuntuu jokkue olevan vastaantulija ja ottavan kuokkaan. Toisin sanoen itse joukkueen pelejä nähneenä voisin uskoa otoksen voittosaldon olevan max. .350. Toki tähän vaikuttaa, ettei Atlanta vs. alle .500 jengin yleisesti ole niitä omalta kohdaltani kaikkein mielenkiintoisimpia ja tuleekin katsottua kovempia joukkueita vastaan pelattavia pelejä. Mikä järki rakentaa joukkuetta joka lanaa heikommat ja häviää paremmille? Ekalla rundilla varmasti ulos.

New York Knicks vakuuttaa ja viimepeleissä koko pelin idea parantanut ja treidein jälkeinen constant 1on1 hyökkäyspelaaminen muuttumassa valmentajan näköiseksi peliksi. Harmittavaa on että tällä hetkellä Douglasilla on aivan liian isot saappaat Billupsin olelssa sivussa. Ihan sama kuinka hyvin Stat tai Melo pelaavat jos PG on jäissä. Toistaiseksi mies on pelannut hyvin mutta kuinka kauan. Viime pelissä penkiltä tullut Carter oli 1-7 fg:t 0-3 isot joten sieltä apuja ei oikein ole tarjolla. Toivottavasti BIllups palaa pian jotta Knicks väistäisi varman ekan kierroksen tiputuksen..
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Hei Hasse, "JailBlazers" ajat on kaukana takana, eika organisaatiossa ole pitkaan aikaa ole ollut kun yksi mies niista ajoista. Nimittain Paul Allen. Nama pari viime vuotta joukkueen lempinimi onkin ollut FrailBlazers ;-)

Odottelen innolla analyysiasi LAsta. Meinaan niin kun sanoin jo aiemmin, niin kylla ma hyvaksyn sen, etta pari muutakin pelaajaa voisi olla "liigan paras PF", mutta ei niita montaa kylla talla kaudella ole. Pari juttua LAsta: 1) Matseissa, joissa vastassa on liigan PF-parhaimmistoa, han on kepittanyt jokaisen niista taman vuoden puolella. Niin kun eilenkin, kun Bosh jai lahinna jalkoihin tuolla, 2) Hanen heikkoutensa on eittamatta ollut back-to-backien toiset pelit, koska han on joutunut pelaamaan aika hurjia minuutteja (liigan 4. isoimmat minuutit) talla kaudella. Niissa han on ollut vaisumpi. Siksi vahan yllatyin, etta han oli niinkin kova eilen. Mutta niin kun kundit sano eilen pelin jalkeen, tuo Heat-matsi oli "Statement" peli ja se nakyi joka miehesta. Naitteko Dren taputukset ihan pelin lopussa?! lol

Wallace pelasi eilen siis huikean pelin. Jos ja kun kundi paasee nyt tuolle tasolle ja kaiketi nousee alotukseen varsin piakkoin, niin hyva juttu meille. Miehen pelia oli eilen mieletonta katsoa. Mieletonta oli katsoa myos Royn kylmaa pelisilmaa ja niita heittoja mista hanet opittiin tuntemaan. Polvista johtuen han on hitaampi ja pelaa pienempia minuutteja, mutta on kylla kova kundi tulemaan penkilta!

Ja noi kaksi senioria. Ma en voi kun rakastaa Dren pelinjohtokykya ja kylmahermoisuutta. Mies on aina paikallaan ja tekee lahes aina sen oikean ratkaisun. Puolutuksessa hanella on tietty ne miinukset, mutta onneksi paikkaajia loytyy. Ja Camby... what a leader! Mies pelaa sen kun pystyy, mutta jokaisesta pallosta taistellaan ja kovaa. Joukkueen todellinen isahahmo, jonka toivoisin viela pelaavat (taalla) ainakin 3 vuotta...

Takasin viela vahan tohon mun arvosteluun... Ma oon sanonut sen aikasemminkin, etta mua viduttaa kaksi asiaa nyky-NBAssa ja ennen kaikkea sen fanituksessa. 1) Kun joukkue ei puolusta yhtaan eli pelaa vaan hyokkaysta. Tahan mun kritisointiin kypsyi muinoin varjo. 2) Kun unohdetaan se, etta tama laji on joukkueurheilua, ei yhden tai kahden miehen showcase.

Liigassa on useita joukkueita, jotka pelaavat vain hyokkaysta. Silla saa faneja ja paasee ESPN:lle, mutta ei pelkalla hyokkayksella ole voitettu kaiketi yhtaan mestaruutta viela tassa liigassa. Ihmettelen tallaista lahestymistyylia tahan lajiin. En oikein tajua mita silla haetaan. Ja siis se, etta mm ESPN hehkuttaa noita LeBronin ym huikeita donkkeja jne, vaikka joukkue ei ole kunnon joukkue ja silla on selvia vaikeuksia peleissaan. ESPN:aahan on kritisoitu nimenomaan siita, etta se on kaantanyt nama joukkuelajit henkilopalvonnaksi. ESPN:han oli nimenomaan se kanava, joka lahetti taman lahinna saalittava-itkettavan "The Decision" ohjelman viime kesana. Siis tunnin ohjelman siita kun LeBron kertoo missa han pelaa ensi kaudella... Tasta sai niin pelaaja kun kanavakin hurjasti kritiikkia sen jalkeen. Muita tallaisia palvottuja pelaajia NBAssa on mm Kevin Love ja pienella varauksella Blake Griffin. Kevin Loven hehkutusta tappiopelista toiseen en vaan yksinkertaisesti kasita. En kasita, etta "mita sitte?", jos mies on nyt tehnyt 50 tupla-tuplaa putkeen, kun joukkueen saldo on 15-50. Kasittaako joku muu? ESPN tekee ja on tehnyt tata muidenkin lajien osalta, ei vaan NBAn.
Ja tohon toiseen, etta se on vaan yksinkertaisesti sellanen juttu, etta joukkuelajia ei voi voittaa ellet pelaa joukkuepelia kunnon joukkueella. Sita on ihan turha itkea ja siita on ihan turha kenellekaan sita taalla herjaavalle viduilla. Jos tahan on eriavia mielipiteita, kertokaa niista. Olis kiva kuulla, ihan oikeesti.

Heitankin tahan pienen keskustelunaloitusporkkanan:

Kertokaa mulle milla ilveella Miami Heat voi voittaa NBA mestaruuden? Mita pitaa tapahtua? Miten joukkue, jonka penkki (ei noi kaksi/kolme voi pelata 48 minsaa per peli!) ei tuota lahes koskaan yli 15 pinnaa per ottelu, voi voittaa pitkassa juoksussa riittavasti otteluita, etta ne voittais mestaruuden? Ehka Bibby on se ratkaisu? Toisaalta, toistaiseksi ei ole ollut.

Siita en lahde vaantamaan, etta kukaan tossa joukkueessa ei osaa ratkaista pelin viime minuutilla. Se muuttunee joskus. Se taitaa nyt olla vaan henkinen lukko, joka voi aueta viela joskus. Ehka. Sen kuitenkin sanon, etta LeBronista ei taida ikina tulla kylmahermoista ratkaisijaa. Hanen persoonaansa ei ole tehty sellaiseksi. Nakiko kukaan eilen sita eilista ottelua? Katselin miehen liikkumista ja tepastelua siella kentalla ja se oli kaukana joukkuepelaamisesta. G-Wallace pitikin miehen neljassa pinnassa 4. jaksolla...

Pari juttua tahan loppuun viela:

Nythan Chris Bosh on avannut sanaisen arkkunsa ja ilmoittanut, etta ei ole tyytyvainen osaansa Heat-hyokkayksessa. Yllatys? Mita veikkaatte, millon lahtee Miamista? Han on meinaan se eka noista kolmesta joka lahtee... Ja hyva ehka niin...? Myisivat Boshin, saisivat kaksi hyvan tason pelaajaa kaupassa ja Lebron siirtyisi PF tontille...?

Toinen, etta Nate McMillan teki eilen kahden vuoden jatkosopparin Blazersien kanssa. Hanhan ilmoitti jo viime kesana, etta han ei keskustele sopimusasioista vasta kun kauden paatyttya. No, nyt huhut oli aika vahvat, etta han olisi ensi kaudella joko Lakersien tai Heatin valmentaja. Seuran johto jatti hanelle paperin deskille, jossa oli kahden vuoden jatko ja han pani kaikkien yllatykseksi nimensa alle. Ei ollut kuulemma edes kaynyt mielessa lahtea taalta. Ja miksi lahtisi? Hanen babynsahan taa tiimi on. Naten kasialaa.

Loppukevennyksena tallanen, etta herasin tana aamuna aikamoiseen uneen: ESPN:lla oli, etta Los Angeles Lakers siirtyy ensi kaudeksi San Diegoon (San Diego Lakers!) ja valmentajaksi tulisi kukas muu kun Larry Brown. Onneksi herasin! lol
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
...poislukien Portlandin hehkutus ja muiden (varsinkin Heatin) dissaaminen.


Itse alan olla sen verran vanha, että ...**clip***...vaan lähinnä hakea positiivisia viboja omien onnistumisista. Toista se oli nuorempana, silloin tuli kiehahdettua ja useastikin, milloin mistäkin asioista.

BBB, tossa luin tota sun viestia uudelleen, sen jalkeen kun kuulin itse Lakers koutsi Phil Jacksonin kritisoineen Miamin itkuja ihan samoin sanakaantein kun itsekin hieman aiemmin, niin siita paistoi lapi nuo kaksi kohtaa. Ensin siis kritisoit mua oman jengin hehkutuksesta (mita on fanittaminen, jos ei sita?) ja hetken paasta kerrot olevasi sen verran vanha, etta... teet sita samaa itsekin. Linja? Eikohan se ole taalla kaikille ihan selva, etta olen Blazers fani ja olen sita henkeen ja vereen. Silloin myos kirjoitan siita sen mukaisesti. Olen aina pyrkinyt siihen, etta niin omana aktiiviaikanani kuin nyt, en lahde kritisoimaan tuomareita. Joskus kuitenkin saatan sanoa siita (tuomarityoskentelysta) jotain kun joku menee pahasti vituralleen siina pelissa.

Loukkaantumisia en enaa vatvo (kun vihdoin ollaan terveita), mutta olen taalla ihmetellyt sita, ettei porukat tajua kuinka paljon se vaikuttaa peluuttamiseen, yhteispeliin ja henkiseen puoleen, kun jengilta on pelaajia poissa 311 pelista kauden aikana. Yksi kaksi loukkaantumista kauden aikana ei ole mitaan, mutta kun ei ole senttereita, ei ole franchise-pelaajaa eika kolmea muuta aloituksen miesta, niin on se vahan eri kun joku jannu on veke seitsemasta pelista kauden aikana... Ne, jotka on tata pelia joskus edes vahan tosissaan pelannut, tietaa taman.

Mita tulee sitten tuohon "hate"-hommaan, niin enpa nyt muista mita joukkuetta olen muuten dissannut taalla kun Heatia? Ei vihaaminen ole edes luonteenpiirteeni, joten en ymmarra. Ja Heatiakin vaan talla kaudella, johtuen heidan omasta showstaan ja "look at me, Im pretty" -asenteesta. Muinoin ehka Sunsseja vahan, mutta niitakin vain ja ainoastaan pelisysteemin takia (vrt viesti ylempana: puolustuksen puuttuminen). Siella sentaan pelaa/pelasi sympatia-pelaajiani.

Enka tieda mita hait tuolla "nuorempana" kommentilla, mutta ei tuoda mitaan ikakorttia naihin keskusteluihin. Ma meinaan veikkaan, etta ma oon pelannu SM-sarjaa sillon kun suuri osa jatkoaikalaisista on ollu viela vaipoissa. Kylla naihin urheilujuttuihin pystyy ja voi suhtautua tunteella iasta riippumatta. Se on enemman luonteesta kun iasta kiinni...

Mut keskitytaan enemman NBA:han kun toistemme dissaamiseen.
 

ProCoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Oilers, Arsenal
Kevin Loven hehkutusta tappiopelista toiseen en vaan yksinkertaisesti kasita. En kasita, etta "mita sitte?", jos mies on nyt tehnyt 50 tupla-tuplaa putkeen, kun joukkueen saldo on 15-50. Kasittaako joku muu?

Oma NBA:n seuraaminen ei ole niin aktiivista, että olisi kompetenssia heitellä kovia analyyseja, joten tyydyn kysymään seuraavaa:

Millainen peluri tämä Kevin Love on? Lähinnä siis merkitys omalle joukkueelleen. Tekeekö illasta toiseen oman duuninsa mahdollisimman hyvin joukkueensa eteen -> joukkueen huono saldo johtuu muista tekijöistä vai onko Loven ennätysjahti (itsekäs jne) vaikuttanut negatiivisesti joukkueen peliin?
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kevin Love ottaa itsekkäästi levyreitä ja tämä vaikutta negatiivisesti joukkueen peliin???

En ymmärrä, miksei pelaajaa saisi hehkuttaa. Minnesotan rosteri on kasa paskaa muuten. Love rikkoo Moses Malonen ennätyksiä jälleen, niin kyllä siinä mielestäni pieni hehkutuksen paikka on. Kaveri rikkoo 40 vuotta sitten yhden legendan tekemän ennätyksen.

Olisiko parempi, että vain voittavien joukkueiden pelaajia saisi hehkuttaa?
 

Vigil Ignis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Boston, Skins.
Mats Bedö (& co?), hehkuttaisin oman jengin eli Bostonin puolesta mutta kun pelien näkeminen on tasolla nolla niin olkoot moinen. Koosteista, tuloksista ja statseista saa jonkun käsityksen porukan tekemisistä ja ihan hyvällä mallilla dinosaurusten meno tälläkin kaudella on.

Kun puhut penkin ja leveyden merkityksestä niin Bostonilla jos kellä tätä löytyy, väitän että rosterissa on 15 ukkoa joita voidaan väittää NBA-tason pelimiehiksi. Big threen + Rondo varassa peli tietysti pitkälti on, mutta syvyyttä todellakin löytyy. Ja mainitsiko joku sanan kokemus... ;)

Oma suosikki Ray Allen on edelleenkin pirun kova ratkaisija ja vaikka pisteitä ei tule takavuosien malliin -> vastuunkantajia löytyy, Rayskan prosentit on hurjat. Finaaleihin odotan ja toivon vastustajaksi perivihollista Lakerseja mutta Blazeritkin käy paremmin kuin hyvin.

Kevättä ja kesää odotellessa...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
NBAtv:lla oli eilen varsin hyva Kevin Loven haastattelu, kun han otti ennatyksen omiin nimiinsa. Onhan tuo eittamatta hurja ennatys, mutta pitaa aina kuitenkin muistaa, etta tuolla pelataan voitoista ei ennatyksista. Sen myos Kevin myonsi itse. Eli meneeko se nyt sitte kotiinsa tuulettamaan ja hymyilemaan ennatystaan, kun oma joukkueensa on yksi liigan huonoimmista (vuodesta toiseen)?

Minnesotassahan ei ole muita levypallon ottajia (Beasley ka on hatasesti 5 per ottelu), joten siinahan Lovelle jaa noita levareita. Se ei kuitenkaan meinaa sita, ettei han olisi hyva levyrimies. Han on nimenomaan sita. Olihan han sita myos maailmanmestaruuskisoissa. Kevin sanoi tuossa haastattelussaan, etta 80% levareista napsitaan korin alapuolelta, joten kyllahan se on aika selvaa, etta siella "tarjoillaan" naita levareita juuri hanelle. Missa ei tietenkaan ole mitaan vikaa, mutta olisko taa nyt sitten yhta kova suoritus kun Moses Mallonen muinoinen? Jokaisella on varmaan oma mielipiteensa asiasta.

Mulle henk koht naa tallaset statsit ei oikeen merkkaa mitaan, jos jengi ei parjaa. Mita niilla sitten on valia? LeBron teki meita vastaan 38. Mita sitte? Kevin otti muinoin Clipperseita vastaan himassa 18 levaria (ja ne havis). Mita sitte? Kevinille siis jatetaan levarit (muut ei tule siihen sorkkimaan), samalla tavalla kun esim LeBron, Wade ja Kobe saa palloa enemman kun esim Gerald Wallace. Vahvuuksia kaytetaan toki hyvaksi, se on selvaa. Minnesotassa on varmaan paatetty, etta tuolla tavalla (kai sitte) parjaa parhaiten. Tai ainakin silla tavalla joukkue saa edes vahan kansallista huomiota (ESPN!), kun muuten homma kusee jo ties kuinka monetta vuotta...

Mutta mita jos Minnesotassa pelaiskin Marcus Camby sentterina? Ehka tuon pohdiskelu auttaa selvittamaan sita millainen recordi tuo Kevinin (kova, myonnetaan edelleen) recordi on. Mita mielta?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mats Bedö (& co?), hehkuttaisin oman jengin eli Bostonin puolesta mutta kun pelien näkeminen on tasolla nolla niin olkoot moinen. Koosteista, tuloksista ja statseista saa jonkun käsityksen porukan tekemisistä ja ihan hyvällä mallilla dinosaurusten meno tälläkin kaudella on.

Kun puhut penkin ja leveyden merkityksestä niin Bostonilla jos kellä tätä löytyy, väitän että rosterissa on 15 ukkoa joita voidaan väittää NBA-tason pelimiehiksi. Big threen + Rondo varassa peli tietysti pitkälti on, mutta syvyyttä todellakin löytyy. Ja mainitsiko joku sanan kokemus... ;)

Oma suosikki Ray Allen on edelleenkin pirun kova ratkaisija ja vaikka pisteitä ei tule takavuosien malliin -> vastuunkantajia löytyy, Rayskan prosentit on hurjat. Finaaleihin odotan ja toivon vastustajaksi perivihollista Lakerseja mutta Blazeritkin käy paremmin kuin hyvin.

Kevättä ja kesää odotellessa...

Onhan teilla mahiksia katsoa naita matseja siellakin. Oliko se nyt viime kauden NBA-ketjussa kun oli paljonkin ohjeita etta mista ja miten.

On aikamoinen ihme, jos Boston ei paase Finaaleihin tana vuonna. En keksi Idasta joukkuetta, joka voisi haastaa Bostonin 7 ottelun sarjassa. Ja nimenomaan juuri tuon joukkueen laajuuden (ja kokemuksen) vuoksi. Ja voihan Boston vieda koko kakunkin. Ei olis mikaan ihme!

Onko siella Finaalissa vastassa Lakers vai Blazers (heh heh), johtuu aika monesta asiasta. Mulla on pahasti pelko pepussa siita, etta me pelataan loppukausi hyvin, paadytaan vitosiksi ja vastaan tulee Thunder. Noh, olishan se mielenkiintoinen sarja, mutta se olis vahan sama juttu kun nyt kavi HIFK:lle: joukkue pelaa hyvan runkosarjan ja pleijareissa vastaan tulee just se pahin mahdollinen joukkue...
 

ProCoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Oilers, Arsenal
Mutta mita jos Minnesotassa pelaiskin Marcus Camby sentterina? Ehka tuon pohdiskelu auttaa selvittamaan sita millainen recordi tuo Kevinin (kova, myonnetaan edelleen) recordi on. Mita mielta?

Varmasti olisi erilainen, jos olisi vaikka Camby sentterinä. Mutta kyse on kuitenkin joukkueurheilusta, jossa jokaisen yksilön täytyy tehdä oma parhaansa joukkueen edun eteen, muuta ei voi. Jos Love on niin tehnyt ja sen seurauksena syntyy tuplaa pelistä toiseen, niin kaikki kunnia hänelle.

Eihän Aldridge voi olla paras PF, kun hänen joukkue on vasta 10. (?) koko liigassa? LA voi olla kova, niin voi olla Lovekin.

Siitä toki samaa mieltä, että ESPN-hehkutukset menee varmasti yli, onneksi niitä ei tarvitse täällä Suomessa koko ajan katsella.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Aika ei kasva puissa joten nopea selvennös Power forwardeista. Olen jostain syystä pitänyt aina Boshista jollain asteella ja eilen mies pelasikin huikean pelin Miamin kaataessa Lakersin. Mats Bedön LaMarcus Aldridge on toki kova kundi, mutta miehen riehuessa kaikkein vahviten oli hän joukkueensa nr.1. Boshiin verratessa reilu vertailu stateissa on vain mahdotonta. Bosh on antanut DWadelle ja Jamesille tilaa omalla kustanteellaan. Kuten itsekin sanoi haastattelussa, ollu kaukana omalta mukavuus alueeltaan. Useassa joukkueessa jossa on kova PF - ei Power forward ole kuitenkaan ns. ykköspelaaja - edes Nycissä enää Melon tulon jälkeen.

Listassani kovempia pelaajia PF paikalla kuin LaMarcus Aldridge (ainakin toistaiseksi) Stoudamire, Nowitzki, Gasol ja toistaiseksi survoisin myös KG ja Tim Duncanin hänen edelleen listalla. LaMarcus on taas Loven Griffitin ja Boshin kanssa samalal viivalla silmissäni. Näistä pidän edelleen Boshia ehkä parhaana yleispelaajana.


Joku varmasti voisi rankata LaMarcusin korkeammalle, mutta omin silmin viime aikaisissa peleissä on liekki hieman haalentunut huikeasta vireestä. Silti kaikki yllämainitut pelaajat ehdotonta NBA:n eliittiä.

linkki jonkun muun PF tilastovertailu listaan;
http://www.cbssports.com/nba/playerrankings/regularseason/PF

**

edit. nycista myöhemmin lisää...
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Kylla Stoudemire on ollut talla kaudella lahes pitelematon. Ainoa selva tappio vastustajan pelaajalle on tullut Gasolia vastaan Los Angelesia. Tai ehka alkukaudella oli myos joitain sellaisia otteluita, mutta niita en nahnyt, koska olen glory hunter ja alkanut katsomaan peleja talla kaudella vahan myohemmin. Mutta eilenkin Dallasia vastaan Stoude oli todella hyva. On sitten eri asia, etta mihin se riittaa niin kauan kun D'Antoni ei saa joukkuetta puolustamaan.

Itse toivon, etta Knicks saa Miamin vastaan playoffseissa. 1) lippuja voi myyda taas jarjettomalla voitolla eteenpain ja 2) LeBron haviaa ratkaisevan pelin New Yorkissa.
 

Vigil Ignis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Boston, Skins.
Onhan teilla mahiksia katsoa naita matseja siellakin.

Joo mutta mulla on koris vasta kolmoslaji niin ei juuri ehdi. Syksy ja talvi menee pelien kuninkaan jenkkifudiksen parissa ja kevät lätkän. Korikselle jää vasemmalla silmällä statsien vilkuilu. Olishan nyt ESPN täynnä maaliskuun makiaa, jos nyt loppukuusta ratkaisu kattois...

Kiva että Hasse(kin) kyseenalaisti Aldridgen (en juurikaan pidä lempinimien käytöstä palstalla kruunausta liigan parhaaksi power forwardiksi.

Miami muuten voitti Lakersit. Tiedä sen enempää pelin kulusta kun vain statsit katsoin, varmaan käynyt älytön pulla!!! Boshille 24 pojoa mutta vastassa ei todellakaan ollut laadukasta power forwardia, joku lapanen euroopasta...
[tämä omistettu Mats Bedölle]
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo, en lahde vaantamaan sen enempaa siita kuka on paras PF, koska se on kuitenkin varsin subjektiivinen juttu, riippuen katsojasta. Ihmetyksekseni kuitenkin NBA tv:ssa olivat kanssani samaa mielta!

Hasselle kuitenkin sellainen kommentti, etta kyllahan nykykoriksessa juuri tuo kova PF on ollut jokaisen menestyvan joukkueen tunnus. Duncan, Gasol, KG, Nowitzki, Stoude...

Vigil, hassu juttu tosiaan, etta ensin Blazers kay voittamassa Heatin, sitten Heat pesee Lakersit ja samalla Blazers haviaa Charlottelle (tai oikeastaan Stephen Jacksonille)... Eli mitens se sanonta urhelusta menikaan? "... aaand that's why they play these games!" Tottahan se on, onneksi koskaan ei etukateen tieda 100% varmuudella kuka voittaa.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Erikoinen homma, Miami tuntunut saavan pelinsä taas kasaan. Juttelin aiheesta aiemmin viikolla kaverini kanssa, joka oli sitä mieltä, että Miamin pitäis alkaa pelaamaan vauhdikkaammin ja käyttämään penkkinsä 3-point voimaa edukseen entistä enemmän. Tarkoittaen Dwaynen ja Lebronin epäitsekkäämpää pelaamista. Kuinka ollakkaan Lakersia ja varsinkin nyt Grizzlisiä vastaan penkki ja varsinkin heittäjät olleet liekeissä.

Vaikken Miamin suurimpia faneja olekkaan, on peli mukavaa katsottavaa kun pallo liikkuu ja joukkue pelaa epäitsekkäästi. Dallas on mielestäni hyvä esimerkki mielyttävää koripalloa pelaavasta joukkueesta. Epäitsekästä joukkuepeliä ilman suuria egoja koristelemassa stattejaan. Mielestäni Melokin on parantanut tai monipuolistanut hyökkäyspeliään NYK:iin tulonsa jälkeen. Assisteja löytyy useita joka pelistä. Kuitenkin joukkueen peli kärsii selvästi Billupsin poissa olosta toistaiseksi ja hyökkäys tökkää 1on1 pelaamiseen ajoittain.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
No juu, onhan Miami yksi liigan parhaista joukkueista eika heidan recordi mikaan vahinko ole, joten ei se mikaan ihme ole, jos viiden tappion jalkeen kundit palaa voittojen tielle. NBA-korishan on sikali hassu laji, etta scouttaamisella on hirvean iso merkitys pelien lopputuloksiin. Heatille taisi tuossa toissa viikolla kayda vahan niin, etta heidan pelikuvioihin paastiin hyvin sisalle ja kun ongelmia alkaa syntymaan, Wade ja Lebron alkaa ratkaisemaan peleja lahes yksinaan ja muut katsoo vieresta. Meilla sita kutsuttiin ennen Roy-syndroomaksi. Ensimmaisena sitte itkee Bosh, sen jalkeen muut, jos uskaltavat. No nyt kun jengi havisi viidennen putkeen ja heille naurettiin jo kansallisella urheilukanavallakin, niin siella mentiin takaisin niille juurille, miten joukkue pelasi hyvaa koripalloa tuossa talvella: LeBron ja Wade saa vahemman toucheja, Boshin vahvuuksia kaytetaan taas hyvaksi ja palloa annetaan tasapuolisesti kaikille (siis muillekin pelataan vapaita heittopaikkoja). Tuloksena kaksi aika huikeaa tulosta. Vaan odotetaan tassa nyt hetki kun muut alkaa paasemaan taas heidan pelisysteemiin kiinni ja pyora alkaa pyorimaan ehka toiseenkin suuntaan. Tahan meinaan perustuu se, etta minun mielesta Heat ei tule pleijareissa juurikaan parjaamaan. Idan semeissa ulos?

Tanaanhan Heat pelaa Spurseja vastaan, huippupeli siis, ja muistissa on varmasti se toissaviikkoinen noyryytys... Mielenkiintoinen peli tulossa!

Blazers palasi kauden viimeiselta Idan reissulta. Saldo oli "ok" 2-2. Se olisi ollut ok, jos tappiot olisi ensin tulleet paremmille joukkueille ja sitte voitot heikommista. Mutta nyt kun ensin naytetaan mihin pystytaan seka Orlandossa ja Miamissa, ja sitte ryomitaan Charlottessa ja Atlantassa, niin arvosana ei voi olla kun "ok". Taalla jo pelataan, etta huomenna saatetaan ottaa voitto Mavseista ja sitte havitaan Cavseille ja 76erseille sen peraan... Meilla on paha loppuohjelma eika toi pleijaripaikka ole millaan tavalla varma. Tollaset tappiot niin kun kavi Charlottee vastaan sattuu viela pahasti nenaan. Onneksi kaikki muutkin meidan ymparilla havis viikonloppuna!
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Hieman vastaava tilanne New Yorkissa. Atlantan viimeiset 10 peliä recordilla 4-6 ja Nykin vastaava nyt 5-5. Kaksi tappiota putkeen nyt ja viimeisin tuli hieman rumastikin. Viisi vai kuusi tappiota niskassaan MSG pelaamaan tullut Indiana niisti Knicksiä oikein kunnolla. Ilman paratsa pistemiestään Grangeria pelannut pacers heitti kovalla prosentilla ja kolmanne puolivälissä eron ollessa 20p molemmat supertähdet melo&stat istuivat penkillä 4 feilun rasittamina. Onneksi myös 76ers otti kuokkaan pysyi takana.

Tarkastelin taulukkoa ja mietin kenet Knicksin olisi parasta saada vastaansa pudotuspeleissä. Huonoimmassa skenariossa Bulls ohittaa Bostoninen ja Knicks jää 7. jolloin jakoja ei paljoa olisi. Joka tapauksessa jotenki mielummin kohtaisi Miamin tai Chicagon kuin Orlandon tai Bostonin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No niin nyt ne Miamin neidit on itkeneet varmaan American Airlines Arenan parketin märäksi, kun Spursit on liukastuneet ja vahingossa hävinneet. LeBrat, Wade ja varsinkin umpisurkea Bosh on poranneet eniten. Täytyy varmaan oikein katsoa myöhemmin omin silmin mitä siellä on tapahtunut, kun en jaksanut valvoa yötä, vaikka Heatin itkut välillä valvottaakin.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ethan sa nyt vaan ota naita vahan turhan henk koht?

Vaan olipa aikamoinen kaanto Miamilta, kun Spurs voitti ne pari viikkoa sitten 30 pinnalla ja nyt Spurs jai samalla tavalla taysin jalkoihin. Taa on just sita miksi urheilu kiehtoo meikalaista. Joukkueethan eivat olleet muuttuneet ollenkaan. Samat miehet siella pelasi...

Hyvalta naytti Miamin peli, ei voi muuta sanoa. Jos ne tollasta korista pelaa, niin saavat varmasti paljon uusiakin faneja. Kundit oli syottolinjoilla koko ajan, hyokkaykset oli paaasiassa nopeita ja ennen kaikkea niitten puolustus on ollut aiwan kasittamaton naissa kolmessa viime pelissa. Siitahan taa peli lahtee... kovasta puolustuksesta. Sen paalle on hyva rakentaa toimiva hyokkays.

Toimii Miamissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös