Oot kyllä ihan käsittämättömän kirjoittaja. Selkeästi tiedät paljon NBA:sta, mutta faniutesi Portlandiin tuntuu sokaisevan itsesi kaikelta muulta.
1. Kirjoitat että Allstarin saaminen joukkueeseen on aina voitto, mutta Melon (ehdoton Franchise pelaaja / Allstar / Superstar) saaminen ei välttämättä sitä ole? Toki hinta oli eri, mutta supertähtiä ei ole kovin usein saatavilla ja jun on, niitä on hankittava.
2. LaMarcus Aldrigde on ehdottomasti kova PF, ehkäpä liigan aliarvostetuin pelaaja tai ainakain powerforward. Kuitenkin todella paksua väittäää miehen olevan liigan paras PF.
Jopa vieras selostajat totesivat, että iltoja jolloin mikää ei uppoa tulee. Viitaten nyt siis Bosh dumaukseesi. Tovi sitten Pierce taisi tehdän yhden pisteen ottelussa, kutakuinkin samalla recordilla. Samalla kun jatkoit Miamin penkin dumaamista, tuli mieleen katsoitko peliä. Miller ei ollut mukana ollenkaan joka vähetnää penkkipisteitä. On selvää myöskin varmasti että Big3 ottaa niin paljon vetoja että penkki pelaajat ovat varmasti enemmän rooli kuin pisteen tekijöitä.
Juttajasi Portlandista ja NBA:sta on ehdottoman mukava lukea, mutta sokeus ja viha joitain kohtaa on vain turhauttavaa. Menee samaan kastiin kuin viime kesänä arvostamani Manu-fani kertoi Fabregasin ja Fletcherin olevan saman tason pelimiehiä.
Hyvaa tekstia, Hasse! Vastaillaanpa vahan:
- Juu kylla. Olen monesti sanonut sen ihan avoimesti, etta olen musta-puna-valkonen lasien lapi NBAta katsova TrailBlazers-fani. Se sallittaneen. Meita on paljon sellaisia taalla Portlandissa, jossa vaitetaan olevan ne parhaimmat NBA-fanit. Blazers sytyttaa suuri tunteita taalla!
Yritan kuitenkin perustella (painvastoin kun itse tuossa tekstissasi ja varsinkin JWill) aina nakokantani. Jotkut tykkaa, toiset ei. Toinen asia mika pitaa ottaa huomioon, kun naita mun juttuja taalla NBA -osiossa lukee, on etta en tykkaa kahdesta asiasta, joukkueurheilulajista riippumatta: 1) Heitetaan roskikseen koko joukkueurheilukasite ja tehdaan siita yksilourheilua (vrt Miami) ja 2) kun pallopeleja pelataan, niin ei ymmarreta sita mika voittamisen perusteena pitkalla juoksulla on: puolustus. Naista kahdesta asiasta kun puhun, usein sekaan vilahtaa sanoja "paska" ja "persiesta". Olen vaan aika musta-valkoinen tassa suhteessa naissa asioissa.
1) Piti oikeen miettia missa sanoin, etta Melon saaminen joukkueeseen ei olisi lottovoitto... Ainakin se on omaa mielipidettani vastaan kovasti, joten en nyt kasita missa olisin noin sanonut. Olen ollut Melo -fani jo pitkaan. Niin pitkaan ja paljon kun Blazers fani nyt vaan voi olla. Sama Stouden kanssa. Ja niin kun sanoin tuossa joskus vahan aikaisemmin, olin erittain iloinen, etta nyt nuo jannut pelaa yhdessa legendaarinen Knicks -paita paallaan. Ainoa mika tuossa on huonoa, on se etta valitettavasti Knicks joutui antamaan miehesta niin paljon, etta muu joukkue on aika vaatimaton. Kaikki nuo Denveriin matkanneet miehet on nyt Nuggetsien kulmakivia. Se on nahty nyt niiden kahdessa pelissa missa ovat pelanneet (eilen esim taalla). Ja jos Knicks haluaa sinne kesalla viela CP3:nkin, niin Knickseista saattaa tulla Miami II. Silla erolla, etta Knickseissa on valmentaja, joka ei mestaruuksia voita. Miamissa tilanne on onneksi sikali erilainen.
Melo ei olisi ikina voinut tulla tanne. Siita on turha edes kuittailla, sita miettia ja siita unelmoida. Syita oli monia. Tassa muutama: ei All Stars pelaaja tule Denverista Portlandiin. Pikkukylia kummatkin, ja joukkueet on samassa divisioonassa. Melo itse ilmoitti, etta vaihtoehdot oli Nuggets, Knicks ja/tai Nets. Eika meilla olisi ollut missaan tapauksessa mitaan milla saada Melo tanne. Edelleen odottelen JWillin treidi-ehdotusta milla Melo olisi tanne saatu.
2) Usko huvikses, etta portlandilaisena tiedan tasan tarkaan mita on olla aliarvostettu. Ei edes USAssa ihmiset tieda mitaan Oregonista ja Portlandista. Blazers on yksi liigan aliarvostetuimmista joukkueista ja se nakyy niin NBA.comista kuin ESPN:lta. Ei meista kukaan uutisoi. Ei meidan pelaajia kukaan arvosta. Tata se on ja siihen taalla on jo totuttu. Mutta kun Blake Griffin tai Kevin Love tekee (jalleen) tappio-ottelussa tuplatuplan, niin jo on ESPN ja NBA.com pullollaan juttua.
Blazers on nyt voittanut 7 viimeisesta 8sta matsistaan (miettikaa nyt ihan oikeasti tota rosteria!), lahinna ilman senttereita ja superstaraansa. Missaan ei ole minkaanlaista mainintaa asiasta. LA on tehnyt helmikuussa ka 34 pinnaa per matsi (vastassa on ollut liigan parhaat PF:t) ja joulukuun puolesta valista yli 27 pinnaa per matsi... ja mita tapahtui: ei All Stars valintaa eika LAta pideta edelleenkaan sen kummempana pelaajana. Ihan ok, mutta ei muuta. Tuli tuossa kuitenkin kaksi "viikon pelaaja" valintaa, joten ihan sokeena siella ei kuitenkaan olla...
Ma olin ollu yksi LAn suurimmista kritisoijista jo vuosia taalla paikallisessa mediassa. Siis ennen kun Roy meni leikkaukseen ja LA otti ohjat. Monesti en ole elamassani takkia kaantanyt, mutta nyt kaansin. LAsta tuli mies. Han teki juuri sen mita hanelta odotettiin. Ja joukkue on voittanut enemman peleja kun Royn alaisuudessa. Bloody 'ell, meidan recordi on nyt pelin verran parempi kun viime vuonna tahan aikaan! Ja kaikki tuo on LAn ansiota. Toki muidenkin pelaajien, mutta LA on nyt tan jengin johtaja. Jopa Roy myontaa sen.
Jostain kumman syysta PF:t on mun suosikkipelaajia koripallossa. Seuraan niita silma kovana. Ja taman vuoden puolella liigassa, edelleen minun mielestani, ei ole ollut parempaa PF:aa kun LaMarcus Aldridge. Jos joku haluaa olla asiasta erimielta, niin sen toki sallin. Toivoisin kuitenkin sille perusteluita (niita olen antanut itsekin), eika vaan etta "ootsa ihme tyyppi". Nimia esiin ja miksi ne ovat juuri nyt parempia kun LA. Sitten keskustellaan.
Miksi mollaan Boshia? Han ansaitsee sen. Mies ei saanut MITAAN aikaiseksi Torontossa. Ei mitaan! Mies oli kun Kevin Love Minnesotassa tai Griffin Losissa. Griffin tosin on viela rookie, joten hanelta ei voi viela hirveasti omia tehoja lukuunottamatta vaatia. Ja nyt Miamissa Bosh on vapaamatkustaja kahden huippupelaajan siivella. Vahan hohla. Epavarma. Epatasainen. Riippuu ihan vastustajajengista miten Bosh pelaa. En kuitenkaan sano, etta han huono olisi. Sanon vaan, etta han on yliarvostettu. Yliarvostetuin pelaaja koko liigassa. Tahankin, jos on eri mielta, voi heittaa omia ehdokkaita yliarvostetuimmasta pelaajasta.
Se, etta Miller puuttuu kokoonpanosta ei saa taalta viela hirveesti sympatioita. Taalta on puuttunut monta Milleria parempaa pelaajaa kokoonpanosta jo kohta kahden kauden ajan. Se ei vaan ole mikaan salaisuus, etta Miamin penkki on surkea ja heikko. Se on taynna koripallohuoria, jotka pelaa minimipalkalla mestaruuskiilto silmissa. Anteeksi tuollainen termi, mutta en muutakaan ole siihen keksinyt. Ajattele nyt, jos Miami jostain syysta voittaa mestaruuuden eika penkilta tule ketaan, joka on auttanut siina. Mita ne sellaset pelaajat on? Mita jos Wade tai LeBron loukkaantuu pahasti? Josh Howard:ko ne sinne finaaleihin vie? Niin huipputyyppi kun onkin...
Katsoin sen pelin juu. Katson kaikki huippupelit ja varsinkin ne, missa Miami pelaa sen kovimpia haastajia vastaan, kevaan pleijareita silmalla pitaen.
Lopuksi: aanensavyni voi tosiaan olla joskus turhauttavaa. Se johtuu varmasti jo tuolla alussa mainitsemistani asioista, kuten myos siita, etta olen vahan tallainen tyyppi. Ihan mukava tyyppi (kaiketi), mutta naissa asioissa missa "passion" on kovaa, niin niissa voi tulla joskus sanottua vahan karkevastikin. NBA, HIFK ja golf on mulle sellaisia juttuja.