Joo mutta kato kun ne haluu testata eri pelialueita nailta jannuilta naissa kesaliigoissa.
Jeesjees, ylireagoiva viesti tuo aikaisempi. Itsekin sen verran tullut palloa pelattua etten itseäni ihan noviisiksi laske koripallon saralla.
Pointti oli kaikessa lyhykäisyydessään se, että Bayless omaa paljon kovemman potentiaalin kakkospaikalle, kuin pointtiin. Miehestä on nyt puhuttu että kykenee hyvin pelaamaan molempia paikkoja, mutta rohkenen olla selvästi eri mieltä. Toki, joukkueessa mistä löytyy hyvän peliälyn osaavia pelaajia muilla avauksen paikoilla, niin ehkäpä silloin. Mutta sitten mennään hyvin paljon joukkueen kuvioihin jo, ja ne vaihtelevat valmentajittain sen verran ettei siihen kannata lähtökohtaisesti kiinnittää niin paljon huomiota mielestäni. Baylessin kannalta pointin paikka olisi kiva siinä mielessä, että paljon helpompihan jostain hieman heiveröisemmästä pointista on mennä ohi tai läpi ja ajaa korille, kuin sitten taas hieman isommasta ja atleettisemmasta SG:sta. Mutta NBA-tasolla blokkivaara on moninkertainen verrattuna yliopistosarjoihin ja kesäliigaan.
Oma (perusnegatiivinen) arvio Baylessin tulevaisuudesta on seuraava: Joukkueessa missä takamiehet eivät ole liigan eliittiä...Toki, paljon minuutteja ja näinollen todennäköisesti ainakin muutama hyvä kausi PPG-mielessä. Mutta esim. Portlandissa, missä kilpailu on todella kovaa...Backup-rooli. Olen enemmän kuin mielelläni väärässä, koska Baylessin pelityyli on sellainen mistä itse pidän, aggressiivinen eikä pelkää mitään. Heittämään mies ei kuitenkaan ole mikään ihmeellinen, eikä (taas ne muutaman pelin nähneenä) puolustaminen ole tehnyt vaikutusta.
Mutta, enpä ole mikään scoutti, ja itse tarinoin muutama kuukausi sitten, ettei Koposella tule olemaan mahdollisuuksia Portlandin joukkueeseen, treidin kautta ehkä johonkin toiseen organisaatioon backup-pointiksi. Tällä hetkellä kyllä varmasti löytyisi NBA-tasoltakin ottajia jos Portlandia ei jostain syystä kiinnostaisi miestä riveihinsä signata.