Kannattaa muistaa, kun tässä vitutuskäyrä on yli äyräiden, että hallitus toteuttaa omistajien tahtoa. Jos tämä on se tie mitä HIFK on valinnut, fanit ja sponsorit ei voi sille asialle mitään muuta kuin päättää olla mukana rahoittamassa tätä toimintaa tai jättää rahoittamatta. Siinä 2 vaihtoehtoa. Jokainen voi itse päättää kumpaa tekee. Itse olen valinnut jälkimmäisen. Toivottavasti herätään viimeistään kun Garden joskus on valmis ja tarvitaan tuhansia katsojia lisää kattamaan kustannuksia.
Jep. Nyt ollaan kerrankin täällä siinä pisteessä, että pelkkä seuran olemassa olo ei enää ole riittävä itselle. Se on eräällä tapaa pettänyt odotusten lisäksi sen historiansakin, sillä niin väritön ja hajuton seurasta on mainoksiaan lukuunottamatta tullut.
Osaltani nyt on vastaan tullut tilanne, jossa odotan seuralta ammattimaisempaa otetta toimissaan, ja sen näkymistä myöskin niin kentällä kuin ihan siinä kokonaisuudessakin.
Enää ei itselle riitä mielikuvaharjoitukset menestyvästä IFK:sta, vaan nyt on huutoon alettava myös vastaamaan. Haluan kuulla uskottavan strategian perusteluineen, ja haluan myös nähdä sen sitten kaikessa mitä organisaation alle kuuluu.
Jos seura osoittaa olevansa jatkossa tosissaan matkalla sinne Eurooppalaiseksi suur-/huippuseuraksi, niin olen valmis sietämään tappioitakin, kun vain kaikki toiminnassa kuitenkin viestii siitä, että oikeasti kaikki sen kurssin kääntämiseksi myös tehdään.
Haluan nähdä selkeän tavoitteen siitä, mitä se IFK pitää olla, ja miltä näyttää, jonka jälkeen edelleenkin haluan sen näkyvän kaikessa, jotta se on myös uskottavaa.
Haluan yhteisöä kunnioittavan organisaation, joka on myös valmis vastaamaan sitä rahoittavan yhteisön kysymyksiin ja huoliin, enkä esim. nykyisen kaltaista toimarinan heiluvaa ylimielistä kekkuloijaa, joka on asemoinut itsensä jo kalifiksi kalifin paikalle, ja kuvittelee että ei ei tarvitse sitä yhteisöä lainkaan, vaan voi haistattaa sille paskan, kuten tähän asti on toimillaan näyttänyt tekevän.
Mun puolesta jengi saa rahoittaa touhua ihan niin paljon kuin haluaa, mutta tähän ei enää päde se, että joukkuetta ei hylätä vaikealla hetkellä, vaan kyse on vain ja ainoastaan ylimielisyydestä joka sen "vaikean" tilanteen on synnyttänyt, ja se ei ansaitse yhteisöltä yhtään mitään ennen kuin kykenee tunnustamaan omat virheensä, ja alkaa avoimemmaksi, sekä tavoitteellisemmaksi, ja vastaamaan kaikkia puheitaan. On siis aivan eri asia se, jos joukkuella tulee vaikea jakso kauden aikana, kuin se, että koko joukkueen toiminta alkaen sieltä organisaatiosta vetää vihkoon ihan omaa ylimielisyyttään. Toisessa tapauksessa joukkuetta ei hylätä, mutta toisessa se ei ansaitse yhteisönsä tukea, sillä focus asioissa on aivan väärässä paikassa.
Tuloksia seuraan jatkossakin aivan varmasti, mutta muuten otan toistaiseksi seuraan samanlaista etäisyyttä, kuin mitä se ottaa yhteisöönsä toimimalla typerästi ja yhteisöään vähätellen.
Tätä on nyt jatkunut useita vuosia, että faneille vähän vittuillaan tai piilovittuillaan, josa ei olla samaa mieltä heidän näkemyksistään ja touhuistaan.
Nyt siis voin kerrankin rehellisesti sanoa, että olen tässä tapauksessa se "gloryhunter" siltä osin, että palaan seuran piiriin isommin vasta kun se alkaa näyttämään menestyjän otteita, ja tekee tarvittavat ratkaisut sen toiminnan kehittämiseksi muutoinkin kuin puheiden asteella. Tällaiset mottipäiset Peltosdiilit eivät edusta niitä arvoja joita haluan nähdä, sillä sisäsiitokset alkavat jo piisaamaan.
Pesoselle toivon tietenkin vain pelkkää hyvää, ja odotan sinulta nyt niitä jättimäisiä palleja organisaation suhteen, eli että voit tehdä kipeätkin päätökset seuran menestymisen eteen. Eli mm. pistää valmentajan kilometritehtaalle, jos ei peli ole valmista jo ottelusta yksi asti. Tehtäväsi ei ole kumarrella kuvia, vaan tehdä työsi, johon kuuluu oleellisesti IFK:n menestys ja sen vakioiminen.