Mainos

Nauretaanpa HKL:n lakon uhreille!

  • 21 065
  • 241

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti Axel K.
1918 hommat jäi pahasti kesken, valitettavasti...

Hmm, Tapiolaan ei eilen päässyt kovin järkevästi vaan piti ottaa 502 helvettiin eikun Otaniemeen ja siellä sitten odotella kylmässä 550:ä, joita sitten 20 minuutin päästä tulikin kokonaista kaksi kappaletta ja eikös sinä aikana sekä 505 että yksi lakkoa rikkova 194 mennyt ohi toista kautta Tapiolaan ilman että olisin ehtinyt niiden pysäkille. Otti lievästi päähän suht. rankan työpäivän jälkeen, mutta ei vaan silti aivan niin paljon, että olisi kuvitellut itsensä montun pohjalle ampumaan armonlaukauksia ay-aktiivien ohimoihin. Toisaalta olishan se voinut olla hauskaa pikatuomioistuimessa: "Onkos tämä Koskela ollut lakossa vai ei, kulkiko 154 Westendinaseman ohi vai ei viime torstaina? Vai ei kulkenut, asia selvä, viekää mies saunan taakse!" Olisko siinä punikki ruvennut veisaamaan virsiä teloitusrivistössä? "Minä vaan ristin ton mestarin sormet..." Kyllä täytyy sanoa, että vielä en ole oppinut täysin espoolaiseksi, kun ei ole vielä sujahtanut valkoinen nauha käsivarteen ja kivääri olalle tämän bussilakon takia!
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti Oiva
...

Suosittelen oikeasti tuntemaan historian ja asiayhteyden johon sen liittää, jos aikoo moista retoriikkaa käyttää. Joillakin asioilla voi laskea leikkiä, jotkut ylittävät hyvän maun. Sinä teit sen täydellisesti.

Älä nyt "leikistä" ala itkemään. "Hyvä maku", just joo. Eihän siitä ole kuin n. 90 vuotta. Et sitten vielä ole päässyt yli?

Sosiaalidemokratia tulee tuohoamaan tämän maan talouden lopullisesti, mikäli jotain todella radikaalia ei tehdä ja noppeasti.

Ja mikäli pidät minua fasistina tai väkivaltafiriikkinä, käytä hakua ja lue aiempia viestejäni... Ihminen voi olla oikeistolainen olematta sotahullu.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti flintstone
En minä tiedä, tiedätkö sinä?

Tiedän. Vastoin AKT:n paskapuheita kaikki osa-aikaiset Connexin ja Concordian työntekijät tekevät lyhyempiä päiviä omasta tahdostaan.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti mjr
Hmm, Tapiolaan ei eilen päässyt kovin järkevästi vaan piti ottaa 502 helvettiin eikun Otaniemeen ja siellä sitten odotella kylmässä 550:ä, joita sitten 20 minuutin päästä tulikin kokonaista kaksi kappaletta ja eikös sinä aikana sekä 505 että yksi lakkoa rikkova 194 mennyt ohi toista kautta Tapiolaan ilman että olisin ehtinyt niiden pysäkille. Otti lievästi päähän suht. rankan työpäivän jälkeen, mutta ei vaan silti aivan niin paljon, että olisi kuvitellut itsensä montun pohjalle ampumaan armonlaukauksia ay-aktiivien ohimoihin. Toisaalta olishan se voinut olla hauskaa pikatuomioistuimessa: "Onkos tämä Koskela ollut lakossa vai ei, kulkiko 154 Westendinaseman ohi vai ei viime torstaina? Vai ei kulkenut, asia selvä, viekää mies saunan taakse!" Olisko siinä punikki ruvennut veisaamaan virsiä teloitusrivistössä? "Minä vaan ristin ton mestarin sormet..." Kyllä täytyy sanoa, että vielä en ole oppinut täysin espoolaiseksi, kun ei ole vielä sujahtanut valkoinen nauha käsivarteen ja kivääri olalle tämän bussilakon takia!

Täällä ei oikeasti osata lukea rivein välistä tai sitten jengi vaan provomielessä heittäytyy tyhmäksi...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti Karamahti
Tiedän. Vastoin AKT:n paskapuheita kaikki osa-aikaiset Connexin ja Concordian työntekijät tekevät lyhyempiä päiviä omasta tahdostaan.

Kun kerran tiedät niin kerro toki paljonko niitä osa-aikaisia sitten on? Ja kun kerran pystyt syvällä rintaäänellä puhumaan osa-aikaisten omasta halusta niin olet varmaan varmistanut jokaiselta tuon oman tahdon tuohon osa-aikaisuuteen?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No Filint, älä nyt ala päästäsi keksimään. Mikäli tuollaista painostamista olisi ollut, kai AKT olisi siitä kertonut.

AKT:lla ei ole mitään laillista tai edes järkevää perustetta tälle lakolle.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti flintstone
Paljonko niitä sitten on ja oletko kysynyt jokaiselta tuon oman halun tuohon osa-aikaisuuteen?

66 ja jep. No eikö sinusta vaikuta ihmeelliselle, että yksikään näistä poloisista joiden takia kaikki Suomen prolet ovat barrikaadeille nousseet, ei ole tullut julkisuuteen puolustamaan omaa asiaansa? Ujojako?

Ihan vitun laiton lakko
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti jussi_j
AKT:lla ei ole mitään laillista tai edes järkevää perustetta tälle lakolle.

Eli AKT lakkoilee ihan pelkästään lakkoilemisen ilosta. Miksihän minun maalaisjärkeeni ei oikein mene tällainen ajattelu. Ja ei en todellakaan ole AKT jäsen, en ole edes kyseisellä alalla töissä enkä ole koskaan ollutkaan. Ja julkisiakin käytän hyvin harvoin ja silloinkin yleensä joudun kiroamaan niiden "aikataulussa" olemista.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti flintstone
Paljonko niitä sitten on ja oletko kysynyt jokaiselta tuon oman halun tuohon osa-aikaisuuteen?

Vaikkei kysymys ole minulle niin voisin vastata, että julkisuudessa on esitetty lukumääräksi 60 kpl.
No jos joku tekee pakolla niin hän on väärässä työpaikassa. Varmasti löytyy työmarkkinoilta riittävästi henkilöitä, jotka todellakin haluavat tehdä töitä.
Jos normaalikuski haluaa ajaa aamusta iltaan pitkän työvuoron samalla tavalla kuin mikä tahansa tehdastyöläinen niin tuleekin yllätys siitä, että liikenteessä onkin ruuhka-ajat, jolloin tarvitaan lisää busseja sekä kuskeja kehiin. Silloin tarvitaan osa-aikaisia ajamaan esim. 4 tunnin pätkän. Sellainen sopii hyvin sellaiselle, joka ei lasten, opiskelujen tai terveyden vuoksi pysty ajamaan koko päivää. Näin ollen tällaisten osa-aikaisten olemassaolo on win-win tilanne kaikkien kannalta kunhan huomioi vain sen, että näille osa-aikaisille tosiaan tulee päivittäin sellainen nelisen tuntia töitä, eikä niin, että töitä riittää vain esim. kerran viikossa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti flintstone
Kerro mulle yksikin järkevä peruste miksi työntekijä valitsisi määräaikaisen työn jos tarjolla olisi sama työ toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella?

Varma tieto siitä, että haluaa lopettaa duunin jonain tiettynä päivänä (maastamuuto, uusi myöhemmin alkava työpaikka). Juridisesti määräaikainen työsuhde nauttii paremapaa työsuhdeturvaa, määräaikaista jonka määräaikaisuuden peruste on muu kuin sijaisuus ei voi ilman toisin sopimista irtisanoa eikä lomauttaa.

Nyansseja toki, mutta silti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti kausi
Varma tieto siitä, että haluaa lopettaa duunin jonain tiettynä päivänä (maastamuuto, uusi myöhemmin alkava työpaikka).

Kuinkahan monta prosentti tällä hetkellä Suomessa määräaikaisina työskentelevistä on esimerkkisi mukaisia työntekijöitä? Ihan mutuna aika pieni osa.

Viestin lähetti kausi
Juridisesti määräaikainen työsuhde nauttii paremapaa työsuhdeturvaa, määräaikaista jonka määräaikaisuuden peruste on muu kuin sijaisuus ei voi ilman toisin sopimista irtisanoa eikä lomauttaa.

Nyansseja toki, mutta silti.

No tämän minä kyllä tiesin.

Määräaikainen työntekijä on vaikeanpi irtisanoa määräaikaisen sopimuksen aikana mutta sopimuksen päättyessä työnantaja pääsee helposti eroon työntekijästä. Tiedän tapauksia joissa esimerkiksi YT neuvottelujen yhteydessä päätettiin että kyseisessä yksikössä yhtään määräaikaista sopimusta ei uusittu, näin varsinaisten irtisanomisten määrä jäi pienemmäksi.

Pitkällä aikavälillä tarkasteltuna toistaiseksi voimassa oleva työsopimus on työntekijälle parenpi vaihtoehto kuin määräaikainen vaikka hetkellisesti määräaikaisella sopimuksella on parenpi irtisanomissuoja.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Eli AKT lakkoilee ihan pelkästään lakkoilemisen ilosta. Miksihän minun maalaisjärkeeni ei oikein mene tällainen ajattelu.

Koska olet hyväuskoinen hölmö. Näin hienovaraisesti sanottuna.

Ja itse en ole niin itsekäs, että ajattelisin tätä lakkoa vain siltä kantilta, miten se vaikuttaa omaan liikumiseeni. Nimittäin se ei vaikuta. Vituttaa vaan tällainen lainvastainen pelleily, johon saadaan vielä jotenkin ihmeellisellä tavalla kansan tuki (n. puolet) taakse. Ehkei ne jenkit ole ainoa tyhmä kansa maapallolla.

Eniten kuitenkin melkein vituttaa se, että nämä lakkoilevat punikit heittelevät kananmunilla, puhkovat autonrenkaita, soittavat uhkaussoittoja ym. niille kunnolliselle dösäkuskeille (niitäkin on) jotka haluavat tehdä töitä.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä vituttaa tämä pelleily. Jos HKL päättää alkaa tukilakkoon tiistaina, ja kun lähijunatkin pysähtyvät maanantaina, niin milläköhän helvetillä ihmisten olisi tarkoitus päästä kouluille ja työpaikoilleen ensi viikolla? Vittu, sopivasti alkaa tenttiputkikin! Paljoa naurata...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Vteich
Kyllä vituttaa tämä pelleily. Jos HKL päättää alkaa tukilakkoon tiistaina, ja kun lähijunatkin pysähtyvät maanantaina, niin milläköhän helvetillä ihmisten olisi tarkoitus päästä kouluille ja työpaikoilleen ensi viikolla? Vittu, sopivasti alkaa tenttiputkikin! Paljoa naurata...

HKL ei lähde lakkoon. Lähde. Onneksi jotkut haluavat duuniakin tehdä...
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti jussi_j

AKT:lla ei ole mitään laillista tai edes järkevää perustetta tälle lakolle.

Eiköhän lakossa olevilla bussinkuljettajilla ole ihan oikeasti huoli omista työpaikoista. Paljonkohan on bussinkuljettajan keskituntiansio? Sillä palkalla ei varmasti viitsi lakkoilla turhan takia. Tai edes minkään pienen työnantajan ja työntekijän riidan vuoksi.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Vteich
Kyllä vituttaa tämä pelleily. Jos HKL päättää alkaa tukilakkoon tiistaina, ja kun lähijunatkin pysähtyvät maanantaina, niin milläköhän helvetillä ihmisten olisi tarkoitus päästä kouluille ja työpaikoilleen ensi viikolla? Vittu, sopivasti alkaa tenttiputkikin! Paljoa naurata...

Hyvin ajoitettu lakko, kun kerran tuli lumetkin niin ihmiset eivät voi pyöräillä.

Ehkäpä tässä nyt syntyy työpaikoilla kimppakyytijärjestelmiä, jonka seurauksena voidaan lakon loputtua ajaa alas osittain seutuliikennesysteemiä, jolloin lakkokuskit pääsevät lomailemaan ihan pysyvästi.

EDIT: Mahtavaa! NYt kovat piippuun!

Jyväskylän liikenne alkaa vähentää työntekijöitä. Tässähän käy kuin pankkitoimihenkilölakossa.
Nyt jos alkaa Suomen talous kärsiä oikein kunnolla niin unohdetaan Tupo ja laitetaan se AKT:n nilkki aisoihin. Jos pääministerillä olisi munaa, hän hoitaisi asian, mutta nyt ei ole valitettavasti niin. Olkoon AKT lakossa vaikka vuoden niin nyt se laitetaan polvilleen oikein kunnolla niin huomaavat ettei rikos kannata. Englannin kaivostyöläisten lakko tyyliin mennään nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti punaiset_lasit
HKL ei lähde lakkoon. Lähde. Onneksi jotkut haluavat duuniakin tehdä...

Ei lähde vielä, mutta tiistaina päättävät jatkotoimista uudestaan, jos lakko on vielä käynnissä. Ja jotenkin nyt tuntuu, että tiistaina ei olla vieläkään edes tunnusteltu neuvottelumahdollisuuksia, ja silloin harkitaan HKL:nkin piirissä uudelleen tukilakkoon ryhtymisestä... Olisi itse asiassa aika hauska tilanne, pysäyttäisi käytännössä koko pk-seudun joukkoliikenteen. Jokohan jo sitten tapahtuisi jotain?
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tuliko vihdoin selväksi?

Viestin lähetti flintstone
Kun kerran tiedät niin kerro toki paljonko niitä osa-aikaisia sitten on? Ja kun kerran pystyt syvällä rintaäänellä puhumaan osa-aikaisten omasta halusta niin olet varmaan varmistanut jokaiselta tuon oman tahdon tuohon osa-aikaisuuteen?


Osa-aikaisten oma halu !

Osa-aikaisuudesta käydään propakandaa siitä että tämän kiistan osa-aikaiset ovat "omasta halustaan osa-aikaisia."

Todellisuudessa asia on niin että he eivät kykene ottamaan täysaikaista työtä vastaan koska osa heistä on täysaikatyössä muualla.
Osa heistä on opiskelijoita, joiden päätyö on opiskelu.

Lisäksi väitetään osan olevan eläkeläisiä, jotka haluavat lisätuloja siihen rajaan asti jonka eläkeläinen voi ansaita ilman eläkkeen menettämistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Karamahti
En, mutta huonosti esille tulleena pointtina olikin, että lakiin pitäisi saada radikaaleja muutoksia mitä laittomista lakoista tuleviin sanktioihin tulee.

Luulen, että tämäkin järjestyy. Se vaan saattaa neuvottelutilanteessa vaatia vaikka sitä paljon puhutta parempaa muutosturvaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tarkkasilmäiset lienevät tietoisia siitä, että sellaisilla aloilla, joiden asiakkaat ovat tavallisia kuluttajia, palvelun tarve harvoin jakautuu tasaisesti vuorokauden/palveluntarjonta-ajan ympäri.
Tästä syystä mm. kauppa- ja ravintola-ala on jo aikaa sitten tajunnut, ettei kannata maksaa yhdestäkään sellaisesta tunnista, joilloin ei ole duunia. Luulettekos LIDLin ja Sedu Koskisen tarjoavan ensisijaisesti täyttä 40 h duuniviikkoa puhumattakaan siitä, että se oli jaettu viidelle päivälle tasaisesti.

Kuljetusala on perinteisesti ollut ala, jolla neuvotteluvalta on ollut monta muutta liittoa parempi ja tämän alan piiristä on myös kantautunut kovistakin painostustoimista, joilla kaikki työntekijät yritetään pakottaa liiton jäseniksi. Myös liittoon kuulumattomien ja liittoon kuuluvien rikkureiden kohtaama jopa väkivaltainen kohtelu on ylittänyt usean kerran uutiskynnyksen.

Palvelun ostaja eli tässä tapauksessa asiakkaat ja kunnat YTV:n kautta saisi halvimman palvelun silloin kun kustannukset ovat minimissään. Turhat maksetut, mutta tuottamattomat työtunnit tulevat ostajan maksettavaksi. Työvoimakustannusten minimoimiseksi pitää siis koko- ja osa-aikaisten suhde optimoida mahdollisimman tehokkaaksi ja mielellään kalliimmat haittakorvaukselliset tunnit pitää teettää pienempipalkkaisilla kuskeilla, jos siis perustuntipalkassa on eri ryhmien kesken eroja.
Työn teettäjän tulee arvioida mikä on halvin tapa teettää työ. Vaihtoehtoja on mm ylityön teettäminen kokoaikaisilla tai osa-aikaisten määrän lisäys.

Edelleen kysyn, kuinka paljon olette valmiita palveluista maksamaan enemmän, jos ne on tuotettu kokoaikaisella vakinaisella henkilöstöllä osa- ja määräaikaisen sijaan?
Minä olen huomannut, että kovin monella palvelun hinta on se kaikkein tärkein valintakriteeri.

Kaupan alalla moni kokoaikaista ennen tehnyt joutuu nykyään tyytymään osa-aikaisuuteen.
Ilmeisesti Tupon läheisyyden lisäksi kiista on jostain edesmenneen valtakunnansovittelijan väkisin runnoman sopimuksen tulkinnasta, jonka todellisesta luonteesta suuri yleisö ei koskaan pääse perille.

AKT ajaa sitä näin, koska se voi tätä näin ajaa.
Hyvityssakot eivät rikkaalla liitolla tunnu missään ja joukkovoimalla masinoidaan tukilakkoon puoli Suomea.
Tämä on oman jäsenistön edunvalvontaa, jossa solidaarisuus rajoittuu vain oman liiton jäseniin. Siihen ajetaanko tässä lopulta yksittäisen jäsenen etua en osaa sanoa. Mietin vain ymmärtävätkö kaikki lakkoon liittyneet työtekijät mistä todella on kysymys. Ilmeisesti tässä on henki kuin missä tahansa rintamassa, että karkureita ei hyvällä katsota. Yksilöllinen päätöksenteko ei taida monellakaan olla edes todellinen vaihtoehto?

Tänään kuulin, että joidenkin lakossa olevien työntekijöiden tekisi mieli jo palata töihin, varsinkin kun joulu on tulossa. "Lahjat ja ruoat pitäisi jouluksi ostaa ja laskutkin pitäisi maksaa" on kuulemma joidenkin lakkolaisten mielessä. Taitaa joillekin perheille tulla niukempi joulu vai onko lakkoavustus kovin lähellä keskiansiota? Paljonkos lakossa oleva kuljettaja on omasta lompakostaan solidaarisuutta jakanut? Neljäsosa marraskuun palkasta jää ainakin tulematta.

Mielenkiinnolla seuraan miten tilanne kehittyy.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Vteich
Jokohan jo sitten tapahtuisi jotain?

Kuskeille potkut ja uudet kuskit kehiin. Itse tekisin ratkaisun jo nyt. Mitä järkeä odottaa tiistaihin.

AKT:n johtaja näyttää seitsemän uutisten välittämän kuvan perusteella olevan aivan hullu mies.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti scholl
Kuskeille potkut ja uudet kuskit kehiin. Itse tekisin ratkaisun jo nyt. Mitä järkeä odottaa tiistaihin.

Mistäs ne uudet kuskit, kun nykyäänkin on haku päällä ja itse joutuu vielä kouluttamaan? Ehkä sitten pitäisi maksaa enemmän niille uusille? Ei sellainen tuhlailu käy, se maksaa mulle lisää verotuksen muodossa.
Et taida ymmärtää, että ne on lakossa siksi kun ne voivat olla. Ei niitä kaikkia voi potkia pois ja ne todella tietävät sen.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti msg


Kuljetusala on perinteisesti ollut ala, jolla neuvotteluvalta on ollut monta muutta liittoa parempi ja tämän alan piiristä on myös kantautunut kovistakin painostustoimista, joilla kaikki työntekijät yritetään pakottaa liiton jäseniksi. Myös liittoon kuulumattomien ja liittoon kuuluvien rikkureiden kohtaama jopa väkivaltainen kohtelu on ylittänyt usean kerran uutiskynnyksen.


Kun olet näin tarkkaan selvillä kuljetusalan tilanteesta niin varmaan voit kertoa meille myös firmoista joissa ammattiliittoon kuuluminen on käytännössä mahdotonta. Mikäli kuljettaja liittyy ammattiliittoon alkaa painostus isännän ja muiden kuljettajien taholta. Liittoon kuuluvalta kuljettajalta painetaan ajot minimiin ja viikoittainen työaika jää alle 20 tunnin. Liittoon kuulumattomat ajavat 70 tunnin työviikkoja (tietenkin ilman ylityökorvausta).

Ehkä sitten kun joskus pääset oikeisiin töihin niin työelämän tämän hetkinen tila selviää sinullekin. Tervetuloa sieltä counter striken äärestä elävään elämään.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti flintstone
Kuinkahan monta prosentti tällä hetkellä Suomessa määräaikaisina työskentelevistä on esimerkkisi mukaisia työntekijöitä? Ihan mutuna aika pieni osa.

Ei tämä paskempi homma välttämättä ole. Tunnen yhden melko tuoreeltaan valmistuneen hamppilääkärin. Hän toki on tehnyt töitä Oulussakin, mutta ottaa mieluummin vastaan pätkädiilejä kaiken maailman tuppukylistä, koska hamppilääkäreille maksetaan tosi hyviä syrjäseutulisiä. Niinpä hän sitten tekee maanantaista keskiviikkoon duunia 10 h/päivä ja lekottelee loput neljä päivää Oulussa, mitä nyt hoitelee "hallinnolliset" työt, mistä sitten lopulta täyttyy täysi työviikko. Ei pääse yksi työpaikka liikaa kyllästyttämään ja saa tutustua maamme elävään maaseutuun omakohtaisesti. Ja töitähän riittää hamppilääkäreille. Ei kuulemma paljon houkuttele vakituinen työpaikka.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti HABS #11
Kun olet näin tarkkaan selvillä kuljetusalan tilanteesta niin varmaan voit kertoa meille myös firmoista joissa ammattiliittoon kuuluminen on käytännössä mahdotonta. Mikäli kuljettaja liittyy ammattiliittoon alkaa painostus isännän ja muiden kuljettajien taholta. Liittoon kuuluvalta kuljettajalta painetaan ajot minimiin ja viikoittainen työaika jää alle 20 tunnin. Liittoon kuulumattomat ajavat 70 tunnin työviikkoja (tietenkin ilman ylityökorvausta).

Ehkä sitten kun joskus pääset oikeisiin töihin niin työelämän tämän hetkinen tila selviää sinullekin. Tervetuloa sieltä counter striken äärestä elävään elämään.

Ihmettelen, ettei tämä ole ylittänyt valtakunnallista uutiskynnystä. Kuvaamani tapaus on ylittänyt.
Kyseessä oli uhkaus ryhtyä lakkoon, jos tämä kuljettaja ei liittoon liity.
Miksi AKT ei tästä kuvaamastasi asiasta välitä?
Kerropa sinä meille tiedotusväleiden varassa oleville missä tätä on tapahtunut.

Myös sellaisesta on uutisoitu, että nyt lakon aikana työssä olleiden kuljettajien autojen renkaita on puhkottu. Taidettiinpa mainita kananmunien heittelystäkin. Propagandaa ja valheitako?
Toinen puhuu asunnosta häätämisestä ja toinen taukotilan käyttökiellosta lakon aikana.

Tuo lopussa olevan lapsellisen ja kovin metsään menevän vittuilun jätän omaan arvoonsa. Voin sinulle halutessasi laittaa työhistoriani vaikka yksityisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös