Mainos

Nauretaanpa HKL:n lakon uhreille!

  • 21 056
  • 241

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mutta kun se ei edes käy..

Viestin lähetti scholl
Kuskeille potkut ja uudet kuskit kehiin. Itse tekisin ratkaisun jo nyt. Mitä järkeä odottaa tiistaihin.

AKT:n johtaja näyttää seitsemän uutisten välittämän kuvan perusteella olevan aivan hullu mies.

http://www.vvl.fi/tyotaisteluun_osallistuminen.htm

Eli yksittäinen työntekijä ei kanna vastuuta laittomasta lakosta jos työntekijäyhdistys on mukana.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
AKT on häirikkö

Jälleen aivan älyvapaata toimintaa kyseiseltä liitolta. Eikä ole ensimmäinen kerta. Muistan elävästi kun Risto Kuisma hankaloitti aikanaan kansalaisten elämää saman häirikköpuulakin puikoissa. On se kumma ettei tässä maassa saada tuollaisia häiriköitä kuriin.

Toivottavasti siinä vaiheessa kun lakko joskus loppuu, ottaa valtiovalta kovat otteet käyttöön säätäessään uutta lakia laittomien lakkojen varalle. Mielestäni laittomaan lakkoon osallistumien pitää saada irtisanomisperusteeksi.

Tämäkin tapaus osoittaa kuinka läpimätä suomalainen ammatiyhdistysliike on. Neuvottelukyky puuttuu kokonaan. Vaaditan sitä ja vaaditaan tätä ja jos vaatimuksiin ei suostuta, isketään perseet penkkiin.

Jos osaisin ajaa bussia, tarjoutuisin ajamaan lakossa olevan firman autoa vapaa-ajallani ilmaiseksi.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jatkakoon vaan tupoaan. Mitä kauemmin jatkavat, sitä epätodennäköisempää on tupon syntyminen. Päästään siitäkin ainakin vähkäksi aikaa.

Tuosta "perseet penkkiin"-mentaliteetista puhuinkin jo aiemmin. Vaatimuksia osataan esittää, mutta työnantajaa vastaan ei kyllä tulla. Eli palkkoja hilataan vaan ylöspäin markkinatalouden lakien vastaisesti, oli sitten nousu- tai laskukausi.

Vituttaa tuollainen. Miksi vain toisen osapuolen pitää joustaa?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Axel K.
Vituttaa tuollainen. Miksi vain toisen osapuolen pitää joustaa?

Ettei tule väärinkäsityksiä, mainittakoon, että olen erittäinkin porvarillinen persoona. Mutta vastaukseksi kymysykseen, palkkoja on nostettava, koska ostovoima vähenee, ihanassa EU suomessamme hinnatnousevat noin 4,4% vuosivauhdilla, jopa banaaneiden, vaikka luvattiin EU:n liittyessä, että hinnat laskevat, varsinkin banaaneiden.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Olkku
Ettei tule väärinkäsityksiä, mainittakoon, että olen erittäinkin porvarillinen persoona. Mutta vastaukseksi kymysykseen, palkkoja on nostettava, koska ostovoima vähenee, ihanassa EU suomessamme hinnatnousevat noin 4,4% vuosivauhdilla, jopa banaaneiden, vaikka luvattiin EU:n liittyessä, että hinnat laskevat, varsinkin banaaneiden.

En puhunutkaan mistään indeksikorjauksista. Toisaalta, joskus täytyy syödä maksalaatikkoa ja kun menee hyvin on varaa vaikka pihviin. Tyhjästä on paja nyhjästä.

Muistaakseni jossain maakunnassa teollusuusyrityksessä on tuollaista "tulospohjaista" palkkausta kokeiltu. Palkat laskevat ja nousevat tuloksen mukaan ja mikä parhainta, työpaikat säilyvät! Ei tavita lomautuksia yms. ikäviä säästökeinoja.
 

scholl

Jäsen
Re: mutta kun se ei edes käy..

Viestin lähetti Gentleman
http://www.vvl.fi/tyotaisteluun_osallistuminen.htm

Eli yksittäinen työntekijä ei kanna vastuuta laittomasta lakosta jos työntekijäyhdistys on mukana.

Mitä väliä sillä on.
Jos laittomille teille on lähdetty niin kyllä pitää keksiä keino, millä kumauttaa takaisin. En yhtään epäile, etteikö löytyisi henkilöitä, jotka saavat nilkit kuriin.
Yksikään normaali-ihminen eli palkansaaja ei osallistuisi laittomaan lakkoon, sanoo ayliike mitä tahansa. Eli sellaisia syöpäläisiä ei yrityksissä tarvita, joten pidemmällä tähtäyksellä se on adjö.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en ole lainoppinut, mutta täällä joku varmasti on.

Onko yksityisellä kansalaisella oikeutta vaatia korvausta yksiselitteisestä, mitattavissa olevasta rahallisesta menetyksestä, joka on aiheutunut laittomaksi tuomitusta lakosta?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Minä en ole lainoppinut, mutta täällä joku varmasti on.

Onko yksityisellä kansalaisella oikeutta vaatia korvausta yksiselitteisestä, mitattavissa olevasta rahallisesta menetyksestä, joka on aiheutunut laittomaksi tuomitusta lakosta?

En ole lainoppinut, mutta sanoisin että palveluja tuotetaan force majeure tmv. "ehdoilla". Eli korvauksesta on turha haaveilla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nauretaanpa lakon uhreille. Aivan, mutta tässä tosi tapaus elävästä elämästä, niin ja lakon uhrista.

Torstai-iltana vaimoni pääsi töistä klo 19 Leppävaarassa ja hyppäsi bussiin päästäkseen kotiin. Samaan bussiin oli kuitenkin majoittautunut lähes 10 hengen lakkoporukka, joka pussikaljojen ja vahvempienkin voimalla huusi herjauksia bussikuskille ja matkustajille. Solvaukset olivat pahimmasta päästä myös matkustajille ja muutama jäikin kesken matkan pois. Aika ajoin nämä urheat suomalaiset toverit kävivät vielä käsiksi kuskiin ja estivät matkanteon. Parhaimmillaan bussi oli paikoillaan 20 minuuttia. Matkustajat soittivat useaan kertaan poliisille ja sieltä luvattiin tulla apuun, vaan eivät koskaan tulleet. Tukilakko sieltäkin puolelta? Kun sitten nämä urhot kyllästyivät siirtyäkseen sanojensa mukaan seuraavaan bussiin ja hakemaan lisää kaljaa, kuski oli soittanut esimiehelleen ja sanonut päivän ajojen olevan ohi koska henkikulta on kuitenkin sen verran kallis.

Hyvä ystäväni on bussikuski, ja aiemmin ennen mainitsemaani episodia olin jopa lievästi samaa mieltä kuskien kanssa työaikojen surkeudesta. Kaverini on ollut kokopäiväisenä kuskina, mutta kun työajat ovat sellaiset, että aamulla kuudeksi töihin ja kymmeneltä pois, sitten neljäksi töihin ja kahdeksalta illalla pois. Ja sama koko viikon. Ei ihme että kaverinikin vaihtoi hommia.

Mutta kertomani kaltaisen touhun jälkeen tekee kyllä mieli viedä koko saatanan paskasakki saunaan taakse.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minusta näytti siltä, että AKT:n Rädyllä alkaa jo rohkeus pettää. Eilisessä uutisissa olleessa pätkässä kuulosti siltä, että ääni meinasi pettää.

Kummallista on, että joukkovoima ei sitten enää ulotu tuollaisten ylläkuvattujen tapausten ehkäisyyn. En ihmettelisi, vaikka lakkovahtina oleviin ruvettaisiin kohdistamaan samanlaista väkivaltaa.
Olisihan sekin tässä SAK:n ja SDP:n suuren suosion Suomessa poikkeuksellinen näky, kun olisi lakkomellakoita.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti fiftyeight
...

Hyvä ystäväni on bussikuski, ja aiemmin ennen mainitsemaani episodia olin jopa lievästi samaa mieltä kuskien kanssa työaikojen surkeudesta. Kaverini on ollut kokopäiväisenä kuskina, mutta kun työajat ovat sellaiset, että aamulla kuudeksi töihin ja kymmeneltä pois, sitten neljäksi töihin ja kahdeksalta illalla pois. Ja sama koko viikon. Ei ihme että kaverinikin vaihtoi hommia.

...

VOI VOI! Miten sitte päivystäjät sairaalassa? Tai taksikuskit? Tai viisivuorotyöntekijät? Tai lehdenjakajat, joilla on seitsemän päivää töitä ja yksi vapaa? Ja työpäivä alkaa aina n. kello kaksi yöllä? Itse olen nukkunut työpaikalla joskus, kun on pitänyt "pelastaa firmaa". No onneksi ei enää tarvitse.

Kyllä hommia saa vaihtaa (eli tämä ei ollut hyökkäys sinua fiftyeight tai kaveriasi kohtaan), mutta vaihdetaan niitä hommia, eikä tehdä kiusaa muille ihmisille ja koko yhteiskunnalle. Tai itse luokittelisin tuon jo terrorismiksi. Ai niin, jos kaikki mihin pystyy on auton liikuttaminen paikasta a paikkaan b. No sekin on keskimäärin oma vika...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Axel K.
Ai niin, jos kaikki mihin pystyy on auton liikuttaminen paikasta a paikkaan b. No sekin on keskimäärin oma vika...

Se, se on jumalauta helppoa. Lähdeppä Maanantaiaamuna mun mukaan, lähtö Ulvilasta n.klo:05.00, saat näyttää miten helvetin helppoa on peilikirkkaalla jäällä siirtää 60.000kg seitsemän akselista yhdistelmää paikasta a paikkaan b, se on muuten helppoa, ei vaadi hitustakaan ammattitaitoa usko pois.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Axel K.
VOI VOI! Miten sitte päivystäjät sairaalassa? Tai taksikuskit? Tai viisivuorotyöntekijät? Tai lehdenjakajat, joilla on seitsemän päivää töitä ja yksi vapaa? Ja työpäivä alkaa aina n. kello kaksi yöllä? Itse olen nukkunut työpaikalla joskus, kun on pitänyt "pelastaa firmaa". No onneksi ei enää tarvitse.

Kyllä hommia saa vaihtaa (eli tämä ei ollut hyökkäys sinua fiftyeight tai kaveriasi kohtaan), mutta vaihdetaan niitä hommia, eikä tehdä kiusaa muille ihmisille ja koko yhteiskunnalle. Tai itse luokittelisin tuon jo terrorismiksi. Ai niin, jos kaikki mihin pystyy on auton liikuttaminen paikasta a paikkaan b. No sekin on keskimäärin oma vika...

???

Olen ajanut taksia, olen jakanut lehtiä useamman vuoden, olen ollut yksityisyrittäjä ja tehnyt töitä välillä 60h yhteen putkeen nukkumatta. Bussikuskin homma on homma siinä missä muutkin, enkä ymmärrä vähättelyäsi. Mutta jos esittämäsi on kaikki mihin pystyt, niin ...

Pointtina jutussani oli kuitenkin tuo lakkolaisterrorismi, eikä ammattien väliset eriarvoisuudet työajan tai minkään muunkaan suhteen.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti msg
Ihmettelen, ettei tämä ole ylittänyt valtakunnallista uutiskynnystä. Kuvaamani tapaus on ylittänyt.
Kyseessä oli uhkaus ryhtyä lakkoon, jos tämä kuljettaja ei liittoon liity.
Miksi AKT ei tästä kuvaamastasi asiasta välitä?
Kerropa sinä meille tiedotusväleiden varassa oleville missä tätä on tapahtunut.

Myös sellaisesta on uutisoitu, että nyt lakon aikana työssä olleiden kuljettajien autojen renkaita on puhkottu. Taidettiinpa mainita kananmunien heittelystäkin. Propagandaa ja valheitako?
Toinen puhuu asunnosta häätämisestä ja toinen taukotilan käyttökiellosta lakon aikana.

Kuljetusfirmat joissa ei kaivata liittoon kuuluvia työntekijöitä eivät mainosta asiaa esim. työpaikkailmoituksissa tyyliin: "Haetaan osaavaa liittoon kuulumatonta kuljettajaa". AKT on melkoisen voimaton näiden firmojen edessä. Kukaan ei uskalla valittaa liittoon koska pelkää omat työpaikkansa puolesta.

Lakkoilevien työntekijöiden käytös ajossa olevia kohtaan ei ole hyväksyttävää käytöstä. Asiassa ei ole kuitenkaan mitään uutta, Kysykää vaikka palomiehiltä. Palomiesten lakosta on jo monta vuotta ja silti tänä päivänäkin rikkurit muistetaan.

Olet muutamaan kertaan sanonut että osa-aikaisuus ja epäsäännölliset työajat käy sinulle jos vain itse saat halvemmalla oman lipun. Luuletko että lippujen hinnat laskevat jos kuljettajien keskituntiansio laskee? Eivät nämä ulkomaiset firmat ole tulleet tänne tekemään hyväntekeväisyyttä ja tarjoamaan halvempia lippuja suomalaisille vaan maksimoidakseen oman voittonsa.

Pitäisikö taksiautoilu vapauttaa kilpailulle? Jokaiselle meille tulisi varmasti halvemmat matkat jos taksikyltin voisi ruuvata autonkatolle kurssin käytyä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Olkku
Se, se on jumalauta helppoa. Lähdeppä Maanantaiaamuna mun mukaan, lähtö Ulvilasta n.klo:05.00, saat näyttää miten helvetin helppoa on peilikirkkaalla jäällä siirtää 60.000kg seitsemän akselista yhdistelmää paikasta a paikkaan b, se on muuten helppoa, ei vaadi hitustakaan ammattitaitoa usko pois.

Tähän usein törmätään, sehän on vain ajamista. Itse heitin viikon reissun, reilu 5000 km ja 130 tuntia töitä. Liiton ohjeiden mukaista ajamista? Ei ihan, mutta minkäs teet, kun itse olen tämän alan valinnut, enkä muuten poiskaan vaihda. Jos työntekijä ei itse arvosta omaa ammattiaan, kuinka sitä kukaan muukaan voisi? Itse olen YLPEÄ siitä, että saan toimia unelma-ammatissani ja sitä ei muitten ihmisten mielipiteet muuta.

Ja tuohon lakkoon vielä palatakseni, niin vaikutti juuri tuon 40 tuntia ylimääräistä normaaliin työviikkoon, koska auto jota ajan on Haanpään alihankinnassa. Me ajamme ja omat kuskit lakkoilee. Haanpään on pakko yrittää parhaansa, jotta asiakassuhteet eivät kärsi lopullista luottamuspulaa, koska tämä on Haanpäällä jo toinen lakko tämän vuoden aikana. Itse en lakkoa ymmärrä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska en ymmärrä paljoa muutakaan tässä ihmeellisessä maailmassa. Maailma muuttuu ja sen kehityksen mukana olisi pysyttävä. Kyllä se työmiehen kulta-aika vielä tulee, koska aina tekijälle töitä on ja pian voi itse määritellä oman hintansa.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Autoala nyt vain on sellainen, että päivätyöstä 08-16 n.40h/vko on turha haaveilla. Kuten monet muutkin alat, täälläkin mainittuja esimerkkejä taksikuskit, ravintola-ala ja myös monet muut palvelualat.

Itse olen sitä mieltä, että jos hakeutuu alalle, jolla työtilanne vaatii kuljetusalan kaltaista joustoa, se on hyväksyttävä. On tosin valitettavaa, että moisesta toiminnasta mukaoikeutetusti suivaantuneiden kuskien mielenilmaukset pilaavat tuhansien helsinkiläisten joulunaluksen ja hankaloittavat liikennettä muutenkin. Mutta nämä nyt ovat melko pieniä ongelmia kuitenkin, riippuu mihin vertaa.

Oma auto, taksit, kävelykyky, kimppakyydit ja asioista sopiminen helpottavat. Sopu kyllä tulee aikanaan.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti fiftyeight
???

Olen ajanut taksia, olen jakanut lehtiä useamman vuoden, olen ollut yksityisyrittäjä ja tehnyt töitä välillä 60h yhteen putkeen nukkumatta. Bussikuskin homma on homma siinä missä muutkin, enkä ymmärrä vähättelyäsi. Mutta jos esittämäsi on kaikki mihin pystyt, niin ...

Pointtina jutussani oli kuitenkin tuo lakkolaisterrorismi, eikä ammattien väliset eriarvoisuudet työajan tai minkään muunkaan suhteen.

Täytyy varmaan alkaa parantamaan ulosantia, kun näitä väärinymmärryksiä tulee näin paljon...

Eli tarkoitus ei ollut todellakaan vähätellä mitään ammatteja. Itsekin olen tehny jos jonkinlaista "hanttihommaa".... (lehdenjako, talonmies, trukkikuski, keittiöapulainen jne.) Arvostan jokaista työpanosta ja työtä yhtä paljon.

Takoitin lähinnä, sillä omalla vialla sitä, että kaikilla on mahdollisuus itse yrittämällä parantaa omaa osaansa. "Terrorismi" ei ole ainoa keino.

Meillä on samat pointit. Annoin vaan ulos vähän huonosti...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pasil
En ole lainoppinut, mutta sanoisin että palveluja tuotetaan force majeure tmv. "ehdoilla". Eli korvauksesta on turha haaveilla.

Mikäs force majeure syy AKT:llä on laittomaan lakkoonsa? Heillehän nuo vahingonkorvausvaatimukset tulee osoittaa. Saattaisi into korpilakkoiluun vähentyä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti fiftyeight
Hyvä ystäväni on bussikuski, ja aiemmin ennen mainitsemaani episodia olin jopa lievästi samaa mieltä kuskien kanssa työaikojen surkeudesta. Kaverini on ollut kokopäiväisenä kuskina, mutta kun työajat ovat sellaiset, että aamulla kuudeksi töihin ja kymmeneltä pois, sitten neljäksi töihin ja kahdeksalta illalla pois. Ja sama koko viikon. Ei ihme että kaverinikin vaihtoi hommia.

Mutta kertomani kaltaisen touhun jälkeen tekee kyllä mieli viedä koko saatanan paskasakki saunaan taakse.
Tähänhän on pakko puuttua. Osa-aikaiset nimenomaan auttaisivat tässä, ruuhkahuiput tasoittuisi, ylityöt vähenevät.

Se, mitä AKT ajaa, on osa-aikaisuuden kaikkinainen poistaminen alalta. Joku tuolla epäili, että kyse olisi palkasta: onhan se, osittain, sillä osa-aikaisille menisivät ruuhkatyöt (jotka tehdään pääosin ylitöinä korvauksineen) ja sunnuntaityöt.

Lisäksi AKT ja kuskit väittävät osa-aikaisten olevan osaamattomia. Miten pelkkä osa-aikaisuus tekee kuskista epäpätevän?

Ja jos tarvitset apua saunantaakse viemisessä, soita.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Mikäs force majeure syy AKT:llä on laittomaan lakkoonsa? Heillehän nuo vahingonkorvausvaatimukset tulee osoittaa. Saattaisi into korpilakkoiluun vähentyä.

Ah puh. Jeah, hokasiNpa sitten että nimenomaan korvauksia haluttiin AKT:lta. Postin voi ignoroida.
 

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
Saatana nyt pitäis saaha yleislakko koko suomeen, koska ainoat työpaikat joita ei voi viedä kiinaan on nämä bussikuskit.
Suomi on täynnä osaavia ja ahkeria työntekijöitä ja heidän työt viedään joillekkin perkelleen vinosilmukoille.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tapahtui nytkähdys. ALT Autonkuljettajien työnantajaliitto, päätti aloittaa neuvottelut.
Lakko puri siis jälleen kerran.

Tässäkin keskusteluketjussa palkansaajien edunvalvonnan oikeuksien poistamista haluavat hiljenevät ilmeisesti, kuten koko ketju.

Tämä on ikävää koska nämä epämääräisiä lausuntoja antavat työnantajamielteiset tahot avaavat suunsa, ja isoksi vain silloin kun akuutti tilanne on päällä.

Voidaan olettaa että he hävisivät keskustelunkin samalla kertaa kun palkansaajaväestö osoitti ainoalla keinollaan siihen vaikuttaa.
Lakia ei siis ole syytä sormeilla.

Nykyistä hyvinvointia ei voi antaa työnantajatahojen hoidettavaksi ikinä. Ammattiyhdistysliike kivijalkana tarvitaan.

Hyvä AKT ! Säilytitte kasvonne. Työnantajien Hannu Parmanne puolestaan ei. ALT:n hallitus kyllä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Taustalla ilmeisesti SAK ja EK ovat jyrähtäneet, että peli seis ja neuvottelut päälle, olisi tietysti ollut viisaampaa alkaa ne ihan oma-alotteisesti, mutta hyvä näinkin.

Lukaisin tämän ketjun tässä lauantai-illan ratoksi, eikä muuta voi sanoa kun onnee vaan teillekkin...

Lakko on duunarin ase ja niin kuuluu ollakin. Lakossa ei kukaan huvikseen oo, laskut lankee kuitenkin ajallaan ja perhe tahtoo joulunsa. Työantajat taas ihan hupina koitti onko duunari vielä voimissaan, vai voiko kusettaa enemmän. Tämä episodi ehkä tarjosi hyviä raameja tupon tekoon: EK mittasi Ihalaisen ja kumppanien luoton ja sitä ilmeisesti löytyi, lakon myötä EK:lle myös viimeistään toivottavasti selkisi, mitä tarkoittaa työmarkkina sopu, eli kannattaako venettä keinuttaa ja missä määrin.

Niin sopuisasti tämä on vielä petattu, että kukaan ei menetä kasvojaan, vaan jos osaavat korttinsa oikein lyödä, kaikki voittavat.

Tänne kirjoittaneiden työläisiä ja heidän järjestäytymistään kohtaan tuntema antipatia sen sijaan tuntuu kummalta, no, ehkä täällä vahtoo sitten maitoparrat ja ne, jotka on orientoituneet pääomapiireihin kuuluvaksi, tai jääkiekko ei sitten oo duunarien peli.

Täällä paljon korostettu "laiton" lakko on pääsääntöisesti ymmärretty mäkeen, tai oisko suomalainen työmarkkinahistoria vaan hataralla pohjalla? Aikoinaan osa lakoista työmarkkinajärjestöjen toimesta sovittiin "laittomiksi", koska haluttiin hillitä eräässä vaiheessa liiaksi yleistynyt ns.korpilakkoilu, joka oli siis molempien sopijaosapuolten mielestä ryöstäytynyt käsistä, eli ilman liiton suostumusta ei jäynäpään sellu enää saanut lakkoilla, jos työnantajan tarjoamat vessapaperit oli väärän värisiä.

Tavallaanhan siis lakko on laiton, tapahtui se milloin tahansa, mutta pyrittiin saamaan turhat sopimuksen alaisen ajan lakot kuriin. Silti lienee selvää, että jos on olemassa todellinen aihe, seisoo vaikka koko maa, eikä silloin kysellä laillisuuksien perään, mutta turhaan ei siis näin tehdä. Kaikki tämä on myös ollut molemmille selvää alusta asti, nyt vaan tuli ylilyönti kun hifkin matsissa, pojat pullisteli, töni ja sitten saatiin tuomarit väliin, ettei mene joukkotappeluksi, big deal, tähän toteaisi pesunkestävä hifk mies väheksyvästi.

Ja tämmöisen vuoksi täällä eräät on viemässä kuskeja nurkan taakse lopetettavaksi sun muuta aivollista, että huhhei.

Riidassa on tässäkin tapauksessa kaksi osapuolta, huomioikaapa myös se toinen.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Olkku
Se, se on jumalauta helppoa. Lähdeppä Maanantaiaamuna mun mukaan, lähtö Ulvilasta n.klo:05.00, saat näyttää miten helvetin helppoa on peilikirkkaalla jäällä siirtää 60.000kg seitsemän akselista yhdistelmää paikasta a paikkaan b, se on muuten helppoa, ei vaadi hitustakaan ammattitaitoa usko pois.

Vedä ite vittu 15 rekkaa tyhjäksi sellusta. Ai niin, eihän se ole kuin 600 tonnia. Ei vaadi vidu pätkääkään ammattitaitoa. Ainoo vaan, että niitä autoja ei saa rikkoa...

Ihme itkemistä.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Paskinaamio
Saatana nyt pitäis saaha yleislakko koko suomeen, koska ainoat työpaikat joita ei voi viedä kiinaan on nämä bussikuskit.
Suomi on täynnä osaavia ja ahkeria työntekijöitä ja heidän työt viedään joillekkin perkelleen vinosilmukoille.

Et ole tainnut matkustaa Helsingin tai Espoon busseissa. Siellä ei pelkällä Suomen kielellä tahdo enää pärjätä. Tämä on pelkästään positiivinen asia, mikäli työvoiman suhtautuminen palkanmaksajiinsa on yhtä leväperäistä, kuin nyt.

Kannattaa kouluttaa itsensä, niin ei tarvitse antaa muiden huolehtia omista asioistaan. Kun neuvottelet itse oman sopimuksesi esim.:

- paljonko haluat liksaa
- 5000 egeee.
- okei, kelpaa, koska voit aloittaa
- huomenna

jne. pääset helpolla elämässä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös