No itseasiassa sehän on se ongelma kun oikeastaan mikään maa ei kykene, Nato maat on järjestäen ajatuneet siihen että siellä on ammattiarmeija, joka on sitten osittain Natoon sidoksissa ja muu on rappeutunut. Sitten joku Ruotsi on hyvä esimerkki siitä miten saman voi tehdä ilman Natoa. Mitään merkkejä ei ole siitä että pystyttäisiin lisäämään määrärahoja sillä summalla X, jota ei edes tiedetä ja samalla panostamaan omaan maanpuolustukseen. Minulle on oikeasti ideologisesti helkkarin se ja sama ollaanko Natossa vai ei, koska en usko mihinkään apuun edes tiukassa paikassa, hyödyt ei riitä kattamaan haittoja yms. pessimisti kun olen. Mutta minä pelkään aivan saatanasti että se Nato olisi suoraan pois maanpuolustuksen nykyisistä määrärahoista ja se olisi melkoinen paskapommi se.Totta, ei olekaan. Tässä kaikessa on se oletus, että joku järkevä alkaa heräilemään siihen totuuteen, että turvallisuusasioissa ei enää kannata säästellä.
Sinä näet sen noin. Mä näkisin, että PV saisi sen mitä tarvitsee päästäkseen rappiotilastaan ja silti oltaisiin NATO- kelpoisia/liityttäisiin. Kun pienemmätkin maat kykenee siihen ilman että ovat konkassa?
Toki on hienoa jos riittää uskoa siihen että Arkadianmäellä joku oikeasti heräisi, siis muutkin kuin Perussuomalaiset, siihen missä tilassa PV ovat. Tätä päivää vaan ei kannata odotella henkeään pidätellen.